1.1 / 5
(23 omdömen)
5
(2)4
(0)3
(1)2
(2)1
(18)
Sorterat efter datum
2020-03-18
TJUVAR! De snor pengar från mitt konto UTAN att min tjänst har gått genom ENLIGT DERAS HEMSIDA, och säger att det är upp till mig och kolla att de inte har starta en tjänst när de SJÄLVA har sagt att det inte har startats. Har inte ens ngt NR aå att man kan prata med de. nr 49 i chatten. Vänder mig till polisen OCH ARN
2020-02-20
Det tog evigheter att nå fram. Och eftersom det är omöjligt att sitta och vänta i chatten och samtidigt ha ett liv så innebar det att chatten stängs ner om man inte tittar till den i rätt ögonblick. Mejlkonversationerna var oerhört tröttsamma och det tog ca 2 veckor innan de kom på vad problemet var. Nu när jag äntligen fått abonnemanget att fungera kommer jag stanna kvar hos Hallon men vid ett framtida strul kommer jag inte bemöda mig en sekund utan byta leverantör direkt. Jag kan bara tänka mig hur det skulle vara om jag haft deras företagsabbonemang på företaget. Nope...alldeles för svajigt bolag för min del.
2019-10-29
Supporten vet inte mycket om nätverk kanske dax för lite internutb.
2019-10-29
Företaget kan inte erbjuda öppna publika ip-adresser på sina abonnemang, inte ens om man kör företagskorten.
2019-10-25
Hallon lurar folk. It seems that they have the chepest pris but they have the worest payment system. They steal your money and they are the worest customer service.
2019-09-11
Bytte kreditkort och glömde meddela Hallon. Då avslutades mitt internetabonnemang utan någon som helst förvarning, och för att få igång det igen var jag tvungen att via internet gå in på "Mina sidor". Snacka om moment 22! Ringde Tre (som Hallon är dotterbolag till) och fick besked av en dryg typ att Hallons medarbetare har INGA telefoner på sin arbetsplats, och Hallon har INGA bank- eller postgiron för inbetalning. Slutade med att jag gick över till Telia, så att jag kunde komma ut på nätet igen - och då behövde jag ju inte Hallon längre. Genialiskt upplägg för att bli av med kunder! Under all kritik att det inte går att ringa vid problem.
2019-07-31
Sedan juni månaden min släkt och mor som bor utomlands inom Eu de kan inte ringa mig längre. De har gjort det i några år sedan jag valde Hallon, men börjar ångra det.Har varit i kontakt med dem efter några veckor efter att ha köat i 4 timmar första gången och i 3 tim andra kontakt lösa problemet. nu imorgon blir 1 augusti men ingen hör av sig, och min mor gammal 83 år kan inte nå mig på telefon längre. Ett nytt sätt tvinga folk ringa utomlands för att få högre bonusar???? Börjar titta runt byta operatören för att min mor ska kunna nå mig. Rekommenderar inte Hallon.Betala en 50 lapp mer men att få kvalitet är viktigast. Lika illa åka på semester till hemlandet blir man översvimmad av sms med info om att man kan surfa, smsa och ringa som hemma.Men surfen var avstängt på hela resan.Varför skickar ni fel info och inte berättar för kund skaffa sig annat sätt kunna surfa i utlandet?? Också ett sätt att öka bonusarna???? Nja,,,ni lever på lögner
2019-07-15
Håll er långt borta från detta bolag! Köpte surf på 20gb men helt plötsligt bara någon dag efter tog surfen slut. Konstigt tänkte jag. Kollar på mätaren på routern som står på 5gb data trafik. Har försökt att få någon förklaring, skicka en förfrågan till supporten och 15 dagar efter kom svaret som enbart gav kalla handen, de säger att jag använt 20gb surf. Vilket jag anser omöjligt på den korta tiden. Har inte laddat ner några filmer eller kolla på tunga klipp. Känns som ett väldig oseriöst bolag. Omöjligt för mig som privatperson att göra något mer åt saken, känner mig total super blåst. Skulle aldrig rekommendera Hallon till någon, kanske billiga priser men totalt värdelösa.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-03-08
Rikigt bra företag och även bra rabatter erbjuder dom! :D Hitta denna rabatt "Mobilt bredband 200 GB för 199 kr/mån i 3 månader" hos https://rabatteria.se/butik/hallon/. Är väldigt nöjd än så länge!
2018-11-12
Redigerades 2019-01-10
Så länge man inte får problem så fungerar det men behöver man ha kontakt med kundservice är det bara att glömma.
2018-11-27
Skaffade Hallon för att jag fick liiite mer surf än mitt gamla abonnemang. Något jag ångrar djupt. Visst kan man bara kontakta kundservice via chat/epost, men det tyckte jag var helt okej, för det var så jag kontaktade min gamla operatör (Tele2). Problemet är själva kundservicen, den finns inte. Det tog 10 dagar att få svar gällande ett ärende om överpris i utlandet, och där min gamla operatör hade varit väldigt hjälpsam fick jag ett kort svar som antog att jag var dum i huvudet. När ett företag säger att dom "inte kan göra nåt" så betyder det att de "inte vill göra nåt, för du är inte värd det som kund". Förresten, utlandsdata med Hallon kostar 120 kronor / MB, dvs, råkar du ta emot några meddelanden så kan det kosta dig 500kr. Hej och tack för mig, nu byter jag tillbaka.
2018-09-23
Ett abonnemang som borde vara tokbilligt! Men då fakturor uteblir och de inte har ett eget bankgiro eller plusgiro som går att hitta på hemsidan blir det initialt dyrare än tänkt pga avgifter och annat. Hallon använder en extern part för fakturor och det går så inte att se ocr eller plus/bank giro för att betala fakturan på hallons kvitto. Täckning ok och bra hastighet dock.
2018-08-21
Billiga abonnemang som man lätt lockas att ta. Fullständigt värdelös och instabil täckning. Går faktiskt inte ens att använda hur billiga abonnemangen än må vara. Fungerade hyfsat före sommaren men nu har de väl lurat tillräckligt många och nätet fungerar ganska slumpmässigt.
2018-08-08
Ringer från skyddat nummer och vill att jag skall byta operatör. Trots att jag påtalar att jag inte är intresserad av att byta fortsätter säljaren med att försöka övertyga mig att allt är bättre hos Hallon.se . Då jag inte vill slänga luren i örat så ber jag säljaren återkomma under morgondagen vid samma tid och låta mig fundera på saken - Säljaren fortsätter då att försöka få mig att byta ändå under samtalet och sedan återkomma dagen efter. Säger en gång till att jag vill fundera på saken och säljaren säger då att hen skall skicka en länk som visar information om "mitt" specialerbjudande så jag kan kolla in det där. Får sedan ett SMS med en länk där det står "Klicka på följande länk för att gå vidare med ditt köp:" sedan en länk innehållande "www.hallon.se/bestall-mobilpaket/ateruppta/Id?*************"". Sms:et avslutas med texten "Välkommen! Mvh hallon." Trots jag redan tackat nej och vill fundera på saken försöker de via Sms få mig att byta operatör utan att säga ett ljud om det! Har haft olika operatörer som ringt och erbjudit sina tjänster men som alltid respekterat ett "Nej" utan att vara "Gåpåiga" eller fortsatt försöka sälja. Är nog det mest oseriösa företag jag varit med om!
2018-07-29
+Bra priser och trevligt med en surfpott -Dålig täckning i Göteborg
Sida 1