2.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-18
B
Lockpriser på varor som inte finns på lager! Gjorde 2 beställningar med produkter till bra pris. Dagen efter får jag mail att båda ordrarna har annulerats för att produkterna inte fanns på lager. Oseriöst företag, undvik!
pinkorblue.se svarar:2019-04-18
Hej, tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att de beställda varorna inte kunde levereras på grund av att de inte fanns i lager. Vi hade ett specialerbjudande på en särskild produkt med väldigt begränsat antal och ber åter igen så hemskt mycket om ursäkt för att de hann ta slut. Ha en fin dag och trevlig helg. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2019-03-21
N
Enkelt att beställa, leverans på 4dagar från Tyskland av två paket total vikt 25kg. Snabbt smidigt bra. (Ångrar inte att jag köpte ifrån dem trots dåliga recensioner)
pinkorblue.se svarar:2019-04-04
Hej, tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra att du hade en bra köpupplevelse och önskar dig välkommen åter. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2019-02-22
Redigerades 2019-03-11
Förberedelse: Efter att ha läst recensioner om butiken här så blev jag tveksam till köp. Jag ringde kundservice för att säkerställa att produkterna verkligen fanns på lager som det stod på hemsidan samt deras lagersaldo i Tyskland, ifall det bara var 1st kvar. Jag köper inget som bara är 1st kvar eftersom den kan säljas när som helst och då blir man lidande av att vänta på en ny leverans. Köp: Köpet och betalning gick smidigt. Tips är att skapa ett konto före ett köp. Skapar man i samband med köp så knyts inte köpet till det nyskapade kontot. Leverans: Efter köpet tog det bara några timmar innan jag fick information från PostNord att paketet är på gång. Tracking ID kunde nu följas. Det visade sig vara en beställning av elektronisk fraktsedel, beställd av PinkorBlue. Jag kunde följa hela leveransen från Tyskland till Danmark till Sverige. Längsta tidssträckan var mellan Tyskland och Danmark. Det tog 5 arbetsdagar. Danmark till Sverige gick på 1dag med leverans samma dag. Totalt 6 arbetsdagar. Leveransen av allt jag beställde var en stor låda där man hade placerat allt på ca 16Kg istället för att ha delat upp det i kanske 2st kollin med tanke på det jag beställde. PostNord hade färdiga måtten och en bild på hur paketet såg ut. Jag kunde med hjälp av den information ta beslut att bilen behövdes. Uppackning och intryck: Allt fanns på plats. Man fick även med ett papper för retur av reklamation/missnöjd att fylla i om det behövdes. Mitt första köp är alltså gott intryck. Jag förstår fullständigt andras frustration i recensionerna. Jag kan dra en slutsats att det gäller nära inpå Julen. 1 månad innan Jul räknas som nära nog eftersom allt kaos drar igång vid Black Friday. Mitt enkla tips som andra också vet är: Dubbelkolla lagersaldo oavsett vad som står på ens hemsida. Köp inget om det är ett fåtal kvar. Stor risk att någon hinner före med en beställning på det och du blir den som får vänta i evigheter på nästa leverans. Följ leveransen. Är det återförsäljaren eller leveransen som hakar upp sig. Kontrollera innehållet direkt. UPPDATERAT 2019-03-11: Reklamation: Dessvärre slutade en produkt (värde 300kr) att fungera efter 1vecka. Var reda för dålig support som många fått uppleva. Förbereda mig med så mycket detaljer som möjligt. DAG1 mån: Kontaktade per telefon. Blev ombedd att skicka in en video på felet. Bra bemötande per telefon. DAG2 tis: Gjorde en kort video med iMovie (iOS) på felet. Skrev på engelska ifall det skulle godkännas i Tyskland. DAG3 ons (morgon): Kontaktade per telefon igen för att bekräfta att dom mottagit videon och reklamationen. Dom hade inte tagit itu med det ännu och jag fick reda på att man skulle kolla på den och återkomma under dagen. DAG 3 ons (senare på eftermiddagen): Reklamation godkänns. Ny produkt ska skickas ut till mig. DAG 3 ons (kvällen): Får ännu ett mail att jag behöver inte returnera den defekta produkten samtidigt som jag får ännu ett mail där en ny produkt är på väg till mig genom PostNord. DAG 5 fre: Produkten anlände. Summeringen av reklamationen: Mycket snabb och bra service. Man lyssnade på mig, jag gjorde som jag blev ombedd och dom levererade som utlovat med plus i kanten att jag ej behövde skicka tillbaka (300kr) produkten eftersom det var ett måndags ex. Bra jobbat denna gång PinkorBlue. Jag kan bara ge full pott för min upplevelse. Det är så här det ska fungera när man handlar varor. Att läsa resterande kommentarer säger dessutom en del om varierande kundsupport. Det jag fått uppleva bör PinkorBlue ha som referens för övriga kunder.
pinkorblue.se svarar:2019-03-13
Hej, tack för att du tog dig tid att skriva ett så utförligt omdöme. Det är vi väldigt glada och uppskattar det verkligen. Ha en fin dag och trevlig kväll. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2019-02-21
Alla varor levererades ej. De övriga varorna blev försenade. Deras regler kring köp ger konsumenten väldigt dåligt skydd. Önskar att jag läst recensionerna innan. Avråder starkt från köp!
2019-01-23
T
Urusel kundvård och service är vad man kan förvänta sig när man reklamerar en vara som är köpt av Pinkorblue.se. Inte värt tiden, pengarna att handla från dem. Det finns andra butiker med service som sätter kunden i centrum. Vill du inte bli lurad handla inte av dem!
pinkorblue.se svarar:2019-02-13
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen att du är missnöjd med vår service. Jag kan se att du har varit i kontakt med vår kundservice som har hjälpt dig vidare i ärendet och hoppas därmed att ni är nöjda med varan. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2019-01-16
N
Beställde och fick varan. Dock tog det en vecka extra innan varan dök upp.
pinkorblue.se svarar:2019-01-29
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar att du fick vänta extra länge på leveransen. Det beror på ett väldigt högt ordertryck både hos oss men även hos PostNord vilket resulterat i att behandlingstiden varit längre än vanligt. Vi beklagar det inträffade och hoppas att varan var till belåtelse. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2019-01-02
Beställde en julklapp 10/12-18 och det tycker jag är i god tid men jag har i skrivande stund inte fått den än (2/1-19). Jag ringde till dom 3 gånger och den första av gångerna var 10 dagar innan julafton och då fick jag svar att den var på paketering men kunde inte lova leverans innan jul. Jag frågade då hur många dagar dom behövde för att sätta på en etikett... Jag kunde inte häva mitt köp även att den inte gått ifrån lagret. På hemsidan stod det 2-5 dagars leveranstid. Jag har inte blivit erbjuden någon kompensation efter en sån dålig service utan däremot blivit totalt nekad till att häva mitt köp. Jag har aldrig handlat på ett sånt oseriöst företag tidigare. Jag vill ge en stor avrådan till att handla på pinkorblue.se Jag beställde en likadan vara på Hiko.se den 18/12 och fick den 19/2. Det kallar jag bra service.
pinkorblue.se svarar:2019-01-29
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar att leveranstiden var längre än normalt. Det beror på ett väldigt högt ordertryck både hos oss men även hos PostNord vilket resulterat i att behandlingstiden varit längre än vanligt. Vi ber så hemskt mycket för det och hoppas att beställningen blev uppskattad trots förseningen. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-12-31
Att jag inte har fått varan ännu! Beställde den 5/12 och har inte fått produkten ännu den 31/12.
pinkorblue.se svarar:2019-01-07
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar att du inte har fått paketet ännu. Du är hjärtligt välkommen att skicka ett mail till info@pinkorblue.se med ditt beställningsnummer så kommer vi kundservice att hjälpa dig vidare. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-12-23
Gjorde en beställning över 3 veckor sen och först idag kom ett sms att paketet finns att hämta, när jag väl ville avbeställa efter 1 vecka så mailade kundservice att paketet redan hade gått så långt i hanteringen att det var försent och 2 veckor senare kommer det först fram. Det får nu ligga kvar någon vecka tills det går tillbaka, segare leverans har jag aldrig varit med om!
pinkorblue.se svarar:2019-01-07
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar att din beställning inte längre kunde annulleras enligt önskan. Tyvärr hade beställningen gått för långt i den logistiska processen vilket resulterade i att ordern inte kunde tas bort. Sen har det dessvärre uppstått ytterligare förseningar hos vår logistikpartner vilket gjorde att det tog längre tid än normalt med leveransen. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-12-19
9
Beställning av varor som fanns i lager lagd 10/12 - dvs i god tid för leverans till jul! Men delar av beställningen har ännu inte lämnat lagret i Tyskland och kommer därmed inte att nå fram till jul - URUSELT pinkorblue! Kompensation erbjuds med 10% för varor som inte når fram i tid.... 50% hade känts rimligare med tanke på att det blir mellandagsREA innan barnen får sina paket!
pinkorblue.se svarar:2019-01-07
Hej, tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att din beställning har blivit så försenad. Detta beror på ett enormt högt ordertryck både hos oss och hos Postnord vilket vi ber så hemskt mycket om ursäkt för. Vi hoppas att varorna blev uppskattade trots förseningen. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-10-06
Redigerades 2018-10-21
Vänligt bemötande i telefonsamtalinnan köpet. Snabb leverans. Och betalnings sättet bra.
pinkorblue.se svarar:2018-12-03
Hej, tack för ditt omdöme. Jättekul att höra att du är nöjd med vår service, betalningsmetoderna och leveransen. Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-09-25
Redigerades 2018-09-26
Defekt vara, erbjöd ev 10% avdrag, Skulle återkomma, har inte gjort de.
pinkorblue.se svarar:2018-12-03
Hej, tack för ditt meddelande. Beklagar att du inte fått någon återkoppling. Du är hjärtligt välkommen att skicka ett mail till info@pinkorblue.se tillsammans med ditt ordernummer så ska vi kika på det. Tack på förhand. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-09-18
-
Jag har nog aldrig varit så besviken som efter det köp jag gjorde hos er. Varan var trasig på ett flertal ställen och reklamationen är under all kritik. Jag blir otroligt förvånad över att man inte är mer rädd om sina kunder än så och lyssnar in för att kunna göra det bästa av situationen. Ni tillhanda håller ingen bra lösning och lägger över det på mig som kund. Så ska det absolut inte vara. Jag handlar på nätet för att det ska vara smidigt och tidseffektivt då vi inte bor i en stad. Det är det absolut inte när man handlar hos er!
pinkorblue.se svarar:2018-09-21
Hej, tack för ditt omdöme. Vi beklagar så hemskt mycket att du är besviken efter köpupplevelsen hos oss. Vi kan se att du varit i kontakt med vår kundservice och att ärendet nu har kunnat lösas och hoppas att du blir nöjd med beställningen. Ha en fin dag och trevlig helg. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-08-04
Redigerades 2018-08-05
Hur kan man inte vara nöjd med pinkorblue?! Toppenservice, snabb leverans, bra kundtjänst, stort sortiment så lätt att komma så man får fri frakt, bra paketerat, bra pris, ofta fördelaktiga kampanjer och håller alltid den höga kvalitet en kan förvänta sig av en nätbutik. Jag kan med stor säkerhet rekommendera er till alla jag känner!
pinkorblue.se svarar:2018-08-09
Hej, tack för ditt omdöme. Vad kul att höra att du att du är så nöjd med vår service :-) Ha en fin dag. Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
2018-08-02
De har billig frakt och mycket bättre priser än andra på marknaden. Jag kommer att rekommendera alla jag känner att handla här. Varorna kommer väl förpackade och jag fick paketet på bara två dagar efter jag beställt. Jag kommer att handla här i många år framöver! De använder Klarna så jag som kund kan välja bland många som olika betalningsalternativ.
pinkorblue.se svarar:2018-08-09
Hej, tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra att du är så tillfreds med hela processen :) Med vänliga hälsningar, Pär, pinkorblue.se
Sida 1