Prisjakt
Annons
Newgarden
  • Riktig trädgårdsbutik för alla
  • Telefonsupport
  • Snabba leveranser
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

f
fjant
1 omdöme
UselRedigerades 4 dagar sedan

Svarar aldrig i telefon, försök nå dom i 18 dagar. Kräver 2500 för en vara som ja EJ fått. Motsatt mig allt. Kommer snart att göra en polisanmälan för scam. Köp som sagt inget här..

Newgarden svarar:2025-06-30
Hej, Den varan du har beställt är restnoterad, med längre leveranstid än vad som vi beräknade vid ordertillfället. Om du kontaktar oss via våra kanaler, tex mail så åtgärdar vi ditt problem.. Mvh Newgarden
h
hjärter kung
40 omdömen
Usel2 år sedan

Har beställt en grej där lagersaldo visar 2-7 dagar. Efter 2 veckor mejlar jag och frågar hur det går med min order men inget svar på en vecka. Väntar fortfarande.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Usel kundservice! Fick fel vara vid beställning. Noll respons/svar på mina mejl angående detta. Mycket besviken på detta företag!

Gästanvändare
DåligRedigerades 2 år sedan

Jag köpte 12-pack myrr refill, fick bara en. Har skrivit in för kontakt på deras hemsida utan svar på lång tid. Väntar fortfarande på 11 till.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Gav dem en chans trots det dåliga omdömet. Priset på varan jag beställde var för lockande. Deras sänkning av priset gav träff på prisbevakningen mitt i natten. La ordern vid 07 på morgonen (fanns i lager) men fick mejl dagen efter att produkten utgått.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Beställt en vara den 14/1-23 efter 2 veckor efterlyser jag min vara som dessutom förskottsbetald Får ett svar att varan kommer in på lager samma dag och skall skickas snarast. Nu har det gått ytterligare 2veckor och under föregående vecka har jag ringt vid flera tillfällen och skickat flera mail, det senaste idag där jag annullerar min order och kräver tillbaka mina pengar. Får se om jag blir tvungen att anmäla till ARN.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Snabb leverans, allt precis som beställt. Vid Swishbetalning kan status gärna uppdateras direkt, tog lite tid.

l
lordmauritz
3 omdömen
DåligRedigerades 3 år sedan

Fick ingen orderbekräftelse och får inte svar på mail till kundtjänst. Ringt dem ett tiotal gånger vid olika tidpunkter och det är aldrig någon som svarar. Beställ aldrig något här.(mer info nedan) Edit: Letade upp nummer till vd:n online. Ringde honom och fick hjälp. Jag är fortfarande skeptisk, men det verkar som varorna packas. Uppdaterar med mer info. Edit2: Efter god kommunikation med vd så fick jag min order avbeställd. Jag skulle fortfarande inte rekommendera ett köp här men de verkar inte vara en bluff. Bara mycket dålig kundtjänst och bristande mailutskick.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Beställde växtbelysning och fröer. Beställning och leverans motsvarade helt förväntan. Enda abret är möjligtvis fakturahanteringen där jag hade föredragit Klarna, Qliro eller motsvarande

Gästanvändare
Dålig4 år sedan

Efter lämnat omdöme 21-10-18 tog representant för företaget kontakt med mig via SMS och förmedlade att orderbekräftelse etc. kunde ha hamnat i min skräppost. Vid kontroll fanns där info från företaget, tråkigt att detta inte kunde förmedlats tidigare. Vidare fick jag info om att kontakt med kundservice antingen via telefon eller mail hade kunnat reda ut vad som hänt. Trots både mail och åtskilliga försök per telefon fick jag aldrig något svar via dessa kanaler.

Om butiken

Newgarden

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwishPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.newgarden.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Newhome Sverige AB

Organisationsnr: 556810-4615

Information hos allabolag.se