Kategorier
Prisjakt
Newgarden
  • Riktig trädgårdsbutik för alla
  • Telefonsupport
  • Snabba leveranser
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 dagar sedan
Undvik butiken. Returnerade en produkt i april 2021. Har inte fått någon återbetalning trots upprepade påminnelser. Har inte fått något svar överhuvudtaget. Ärendet är skickat till Kronofogden nu.
Newgarden svarar:2021-07-30
Hej Kundtjänst hjälper dig om du kontaktar oss på antingen telefon eller mail. Då löser vi detta säkert på ett bra sätt.. /mvh NewGarden kundtjänst.
Usel
25 dagar sedan
VARNING, Köp aldrig ngt här. Svarar inte på kundtjänst. Lyckades tillslut returnera en vara där jag senare blev debiterad 400 kr i returfrakt för en vara som kostade 1500 i inköp.
Newgarden svarar:2021-07-24
Hej Vi svarar på antingen mail, telefon eller via chat på vår sida. Där är bästa sättet att fåt tag i oss. I enlighet med våra köpvillkor så får köparen betala för ev outlösta paket. /mvh NewGarden Kundtjänst
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
VARNING! Jag har betalat för 8 fuktslangar och fick hem 3 st! Går inte få tag i kundtjänst på varken mejl eller telefon, kommer bara till telefonsvarare. Gör dog själv en tjänst och handla aldrig här! Kommer anmäla ärendet i hopp om att få tillbaka mina pengar!
Newgarden svarar:2021-07-24
Hej I ditt fall så hade DHL slarvat bort ett av de 2 kolli som vi skickade till dig. Men vad jag vet så har du fått alla slangarna så fort vi fått reda på att ett paket saknats, skickade vi en omgång nya till dig? Bästa sättet att kontakta oss är direkt på telefon eller mail. När något inte blivit rätt. Mvh NewGarden kundtjänst.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Jag fick bra med hjälp att hitta rätt i bevattningsdjungeln. Kundtjänst tog sig verkligen tid att leta reda på det bästa för mitt behov. Rekommenderas!
R
Rolf

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Aldrig mer. 😡 Beställde kretskort till gräsklipparen som enligt dem var rätt. När det kom var det fel kort. När jag mejlade och påpekade detta svarade dem nej det passar inte. Skicka tillbaka det. Sedan tog det 4 veckar plus att jag var tvungen att hota med polisanmälan.Innan pengarna kom Aldrig mer. 😡
Newgarden svarar:2020-08-19
Hej Tråkigt att du inte är nöjd. Vi försökte tillhandahålla reservdelar baserat på den information som tillhandahölls. Tyvärr var det inte rätt information. Dessutom har Husqvarna ibland gjort ändringar utan att det alltid finns information om. Ett artikelnummer eller serienummer ger alltid rätt information. Vi har följt gällande regler när det gäller retur av dina pengar. Tyvärr tar det oftast lite längre tid för oss att få tillbaka paketen än vad vanliga paket tar. Därför har det tagit mer tid än du förväntade dig. Mvh Kundtjänst NewGarden
Usel
ett år sedan
Riktig skitbutik som inte är värd ens en stjärna. Räkna inte med att få några svar från kundservice och allt som heter snabb leverans är lögn. Fick vänta en månad på "lagervara" och när jag inte ville ha det jag beställde skickade de ut dem ändå och vägrar svarar på telefon eller mail. Borde absolut anmälas!
Newgarden svarar:2020-08-19
Hej Pga av rådande Covid-19 situation så har information vi fått från leverantörerna inte varit pålitlig. Vi har meddelat kunder och informerat om situationen både på site och via epost. Tyvärr kanske inte alltid alla har fått informationen. Din annullering av ordern skedde samma dag som dina varor skickades. Informationen gick om varandra. Mvh NewGarden Kundtjänst
M
Mattias

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Stark avrådan från att handla från Newgarden. På över två veckor har förbetald produkt ej skickats. Newgarden kundtjänst svarar varken på mail eller telefon. Jag upplever mig idag blåst på betalt belopp.
Newgarden svarar:2020-08-19
Hej Lagervaror skickas normalt samma eller nästa dag. Vissa beställningsvaror kan dröja mer än de 5-7 dagar som vi beskriver på siten. Om du har frågor svarar kundtjänst på telefon eller mail kontorstider vardagar. /mvh NewGarden Kundtjänst
T
Thomas

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Har den 19/6 beställt och betalat en Gardena grässax. Men ingen leverans har ännu skett. Heller ingen information om varför leveransen inte skett eller beräknas ske. Mejlade Newgarden den 8/6. Inget svar. Ringde den 9/6 och fick av en telefonsvarare beskedet att kontakt tas med mail. Känns oseriöst och oroväckande.
Betyg köpupplevelse
1.9Dålig
5 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(0)
(4)

Om butiken

Newgarden

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SwishVisaMasterCardPayPalSveaWebPay faktura
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • Direktbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.newgarden.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: New Home Sverige AB

Organisationsnr: 556810-4615

Information hos allabolag.se