1.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-25
Redigerades 2019-04-26
Smidigt och snabbt
2019-04-16
A
Jag fick väldigt bra service av trevlig personal, så kunde inte vara nöjdare. Rimlig leveranstid (typ som "alla" butiker på nätet).
Inredningsvaruhuset svarar:2019-04-16
Tack för ditt omdöme! Väldigt trevligt att höra att du fick så bra service och bemötande av oss!
2019-03-25
V
Efter att ha läst tidigare omdömen så valde jag att kontakta Inredningsvaruhuset direkt via mail. Varan som jag var ute efter fanns inte i lager då den utgått, men jag fick snabba och raka besked gällande ersättningsmodell m.m. Det känns som att Inredningsvaruhuset är på rätt väg, men de måste ordna till lagersaldona. Kundservicen var det verkligen inget fel på.
Inredningsvaruhuset svarar:2019-03-27
Tack för ditt omdöme! Vi tar till oss kritiken och jobbar på att hela tiden förbättra oss.
2019-03-20
Levererar inte det dom säljer.
Inredningsvaruhuset svarar:2019-03-27
Kontakta gärna oss på support@inredningsvaruhuset.se så gör vi allt vi kan för att lösa det för dig! Självklart tar vi bort produkten ur sortimentet om den har utgått.
2018-12-23
D
Fusket med priser råkade jag tyvärr också ut för. Min order blev plötsligt borttagen och varan fanns kvar på deras site men hade gått upp i pris med flera tusen kronor. Till råga på allt så tog den en vecka mellan order och att ordern blev borttagen, vilken tvingade mig att ändra datum för hantverkare eftersom jag tvingades vänta på att en ny beställning, från ett seriösare företag, skulle dyka upp.
Inredningsvaruhuset svarar:2019-02-13
Hej, Tack för ditt omdöme. Kontakta gärna support@inredningsvaruhuset.se så vi kan se vilken order det gäller. Vi har haft tekniska problem på siten, vilket tyvärr ledde till att vissa produkter och priser blev felaktiga. Dessa jobbar vi med att korrigera. Självklart ska vi vara snabbare att informera dig om att ordern blev borttagen, vi ber om ursäkt för detta.
2018-12-18
H
Luras med lagersaldo för att du ska handla hos dem. Varor är inte i lager utan du får besked efter beställning att de dröjer en månad. Vägrar att följa distansavtalslagen utan kräver att konsumenten ska returnera varor som företagspaket för att de inte orkar hantera gods i annan form. Sällan jag avråder, men här är ett företag att verkligen fundera både en och två gånger innan ni beställer.
Inredningsvaruhuset svarar:2019-02-13
Hej, Tack för ditt omdöme. Kontakta gärna support@inredningsvaruhuset.se så vi kan se vilken order det gäller. Om du inte fått besked förrän efter en månad har något gått fel, vi ber om ursäkt för detta. Enligt 2 kap 13 § Distansavtalslagen ska konsumenten vid användandet av sin ångerrätt sända varan till företaget. Att lämna tillbaka varan vid utlämningsstället är inte att lämna till företaget vilket innebär att du inte har rätt att lämna varan vid utlämningsstället. Vi har nu ytterligare förtydligat våra köpvillkor när man vid användande av ångerrätten ska skicka returer som företagspaket.
2018-09-13
Ligger med lägst pris på prisjakt och gör reklam om det på deras hemsida med produkter de inte ens har i sortimentet. Prisjakt måste bli bättre på att sortera ut dessa mer eller mindre oseriösa firmor som använder prisjakt som marknadsföring o trafikökande tjänster men produkterna finns inte till försäljning. Dåligt av Inredningsvaruhuset bättring av Prisjakt. Inte det ända företaget som utnyttjar prisjakt på detta sätt.
Inredningsvaruhuset svarar:2018-10-26
Hej! Det var olyckligt att din vara var slutsåld eller att varan utgått ur leverantörens sortiment. Vi har inte alla artiklar på eget lager. Vi jobbar ständigt med att uppdatera sortimentet efter den information vi har tillgänglig.
2018-05-25
t
Hopplös kundservice, svarar inte på mail eller på telefon
Inredningsvaruhuset svarar:2018-10-26
Hej! Vi svarar så fort vi hinner. Dock kan vi uppleva högtryck ibland och då kan det ta lite längre tid innan man får hjälp. Vill man få hjälp på telefon brukar vi ha minst tryck mellan 09-00-11.00.
2018-05-16
z
Luras genom att man ser ett pris på deras hemsida, och man gör en beställning, när det sedan har gått en dag kommer ett brev att det har blivit något fel, och ordern makuleras.. Går man då in på deras hemsida ser man att priset har höjts rejält mot vad som stod i orderbekräftelsen...
Inredningsvaruhuset svarar:2018-10-26
Hej! Det var olyckligt. I vårt stora sortiment händer det att en vara får felaktig information eller att leverantören ändrar sin information. Vi jobbar ständigt med att uppdatera sortimentet.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-09-19
5
Vilseledande, sätter ett pris som får butiken att hamna som butik med bästa pris på prisjakt. När man försöker beställa får man först en orderbekräftelse och därefter annuleras orden med kommentaren "tyvärr har det blivit fel på denna artikel". När man sedan via prisjakt försöker köpa den igen har butiken höjt priset med flera tusen. Trots det högre "verkliga" priset anger butiken på prisjakt fortfarande ett betydligt lägre pris och kommer därför fortfarande ut som billigast på prisjakt 14 dagar senare -vilket är ljug. Har försökt beställa två varor oberoende av varandra vid två tillfällen och samma sak har skett varje gång. Riktigt dåligt!
2017-06-15
Redigerades 2017-06-30
Hittade ett billigt pris för det jag sökte direkt genom Price Runner. Tack
2016-12-06
m
Ljuger bra på prisjakt står fraktfritt men lägger sedan på hanteringsavgift som på tex GXT 720 glasögonen då det står 565kr på prisjakt sedan läggs det på frakt iallafall på 149kr då är dom ej billigast längre
Inredningsvaruhuset svarar:2016-12-06
Hej! Det är inte vår mening att vara otydliga. Då Prisjakt är en extern tjänst som läser av våra prisfiler dagligen med över 20.000 produkter så blir det ibland fel info som syns på Prisjakt. Dock ser vi till att alltid vara tydliga i Kassan med alla kostnader. I detta fallet verkar det vara så att Prisjakt missat att indexera fraktkostnaden på denna produkt. Tack för din kommentar och omdöme.
2016-11-09
a
mycket fint, fungerar bra nöjd med mitt köpt very good works perfect thanks
2016-07-29
W
Mycket snabb leverans och bra service, rekommenderas.
2016-07-12
Redigerades 2016-07-22
Mycket bra hjälp via chatten. Trevligt bemötande och snabba svar !
Sida 1