1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-16
Redigerades 2019-05-19
P
Patrik(1 omdöme)
Minus 0 om möjligt! Beställ INGET från dessa! Det är fruktansvärt många som tycker som jag.. detta är ett exempel bara.. https://www.styleroom.se/forum/4543-inredningsbutiker Är riktigt förbannad på trendrum och deras kundvidrighet! Jag beställde en matta från Trendrum. Mattan på bilden är ljus/ vit botten och jag fastade för den härligt gröna strimman i mattan och beställde den. Men besvikelsen blev total för mig och min fru när vi rullade ut den. Gröna färgen är mörk mossgrön i verkligheten. Den vita botten i mattan som var på bilden är ljusgrå i verkligheten. Haft kontakt med Trendrum och vi får skicka tillbaka mattan men frakten skulle vi stå för??? Jag konfronterade och sa att bilden på er sida stämmer inte med hur mattan ser ut i verkligheten. Dom säljer en produkt som kunden luras köpa och sen ska kunden bekosta returfrakten? Jag sa att smidigaste och kundvänligaste vore att Trendrum stod för returfrakten. Annars kan vi ta den krångliga vägen via ARN. Dom stod på sig och sa att jag ska betala returfrakten. Det är inte priset på returen jag bryr mig om. Det är principen att dom ska inte kunna sälja varor som är missvisande och sen ska kunden betala returen när det är fel. Har nu skrivit mail till ARN, Certifierad E-handel, Trygg E-handel och väntar på svar från dom. Och enligt mig kan Trendrum fara åt h e l v e t e!
2019-05-05
d
dadion(243 omdömen)
Gjorde två beställningar med en dags mellanrum. Ena beställningen var sex stolar och den andra var ett bord. Valde att att göra två beställningar då stolarna var utgående och fanns i lager. Bordet var beställningsvara 2-3 veckor. Stolarna dök upp efter 7-8 dagar. Tyvärr var ena stolen skadad på ena benet. Kontaktade Trendrum via e-post. Fick frågan om vi kunde tänka oss att få sänkt pris mot att behålla den trasiga stolen. Tackade nej till det förlaget. De skickade då ut ett nytt underrede till stolen. När det gäller bordet så tog det mer än angivna 2-3 veckor innan det skickades. Utan att kolla upp exakta datum tog det nog över 5 veckor innan det var levererat. Det skulle levereras med DSV, En dam ringde och ville boka tid för leverans. Hon föreslog 06:45 vilket jag tyckte var en bra idé. Sitter sedan dagen efter och väntar... Ingen leverans kommer när klockan slagit 06:45. Först vid kl 08 ringer mobilen och en lastbil står utanför. Det visar sig att här i staden finns inte DSV utan de anlitar en lokal firma för utkörning av paketen. Denna firma börjar först kl 08. Inget som kanske Trendrum ska lastas för men det drar nerhelhetsintrycket. Paketen var väldigt skitiga och någon form av olja eller liknande på emballaget. Bordet var dock väldigt bra paketerat från leverantören så inga skador fanns på själva bordet.
2019-05-03
M
Martin Molin(1 omdöme)
Beställde bord ifrån trendrum vilket levererades med trasigt emballage och trasigt bord inuti. Jag tog inte emot produkten och den skickades tillbaka. I mitt arbete har jag ytterst svårt att jobba hemma men trendrum vägrade diskutera med leveransföretaget kring att ändra leveranstiden från 10-14 som är fast. Får ett nytt sms besked om att en leverans är på väg, ringer då upp Trendrum och frågar om det går att få på kväll och svaret ovan presenteras. Lyckas böka om allt på jobbet och ser till att vara hemma. Leveransen kommer och det är samma bord som har kommit, samma skada och allt. Tar inte emot den igen. Ringer upp och blir kopplad till chef som skyller på att det har blivit fel hos leverantören men säger även att jag "Borde ha kollat att det verkligen var ett nytt bord". Otroligt dåligt att lägga ansvar på kund när kommunikationen emellan leverantörerna för den tjänst jag har beställt inte fungerar, med det sagt så hade jag även kontaktat kundtjänst tidigare i veckan och nämnt att leveransen skulle komma på Torsdagen. I det här får jag enbart "lösningen", var hemma för en ny beställning , åk långt åt H*****och hämta paktetet själv eller avbeställ. Jag blev ändå tvungen att ta en ny beställning och diskutera med chef igen för att lösa hemmajobb, för vi sitter fortfarande utan bord och det bordet är det som kommer passa. Noll sympati för att vi står utan köksbord, noll sympati för att man får kämpa som en idiot för att anpassa sig efter deras fyrkantiga leveranstider, noll sympati för irritationen och frustrationen som kommer ifrån att försöka kontakta företagen konstant, framförallt när deras öppetider är i närheten till icke existerande. I denna konversation så fick jag något löst "jag beklagar", tomma ord från ett företag som skiter fullständigt i kunden. Inte ett ord om kompensation eller ersättning för det otroligt värdelösa bemötandet och den härva som de har ställt med. Har varit med om andra problemleveranser (även fast denna är en av de mest tragikomiska när det kommer till dålig hantering), men de företagen har ivarjefall haft tillräckligt mycket stolthet för att erkänna sinna misstag och erbjuda en bra kompensation som plåster på såren. Ett försök att ändå göra kunden nöjd. Men Trendrum har inget intresse alls att göra kunden nöjd. Så för poteniella kunder, ja Trendrum funkar bra så länge det inte blir strul. När det blir strul, då är det dags att blir religiös för någon hjälp från de kommer inte komma.
2019-04-01
s
steff(1 omdöme)
Riktigt dålig kundservice ! Beställ ej ifrån dem! Fick varor som var sönder, de ville dra rabatt så fick bråkat med dem och till slut skickar de nya varor och de ska hamna på hemleverans då vi ej har bil och släp. Vilket de går med på sen skickar de varorna till nån upphämtning som är långt ut åt helvete! Riktiga Dönickar! Det har tagit 4 månader och lär ta ännu längre tid! Beställ från Trademax istället de skickar nya varor direkt och man kan slänga eller skänka de söndriga varorna istället!
Trendrum svarar:2019-04-03
Hej, Vi ber sjävklart om ursäkt för att det du beställt var trasigt när det kom fram om leveransen av nya varor inte fungerat så ber vi dig vända dig till kundtjänst. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-27
A
Anders Ekedahl (1 omdöme)
Kan tyvärr inte ge bolaget något större betyg, först skrev jag till någon på Facebook som skulle kontakta kundtjänst, vaddå sitter inte kundtjänst och sköter samtal på marknadskanaler? Fick iallafall inget svar så kontaktade mailen och då fick jag ett relativt snabbt svar. Stod leveranstid 2-7 arbetsdagar men själva leveransen tog 1 månad. Har beställt saker från Indien som varit framme inom två veckor så undrar om leverantören befinner sig på mars för det tog enorm tid. Enda jag kan ge posetivt till är att varan var enormt fin och välpackad så det var i slutet värt att vänta men skall inte behövas göras om det står att varan är i lager hos bolaget. För mig som pluggat marknadsföring så blir det en del falsk marknadsföring att säga varan finns i lager och sen så tar det dubbla leveranstiden.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej Anders, Självklart ber vi om ursäkt för din försenade leverans och är glada för att din beställda vara var fin. Att leveranser blir försenade sker i bland trots alla goda föresatser. Vi gav dig besked på FB att din fråga skickades vidare till kundtjänst vilket också innefattar order och att de skulle kontakta dig. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-15
M
Mathilda(1 omdöme)
Skulle ge 0 stjärnor om möjligt. Vår historia. I slutet av februari 2019 beställde vi en barnsäng som när den levererades visade sig vara skadad. Flera delar var skeva, färgen hade lossnat, hål var felaktigt förborrade och madrassen luktade mögel/kem. Vi kontaktade trendrum för att berätta att vi ville skicka tillbaka sängen då den var i så dåligt skick kvalitetsmässigt. De vägrar dock gå med på att stå för returfrakten och deras medarbetare kan inte alls sätta sig in i vår situation. De slutar tillslut att svara på mail. Jag får jaga dem, försöker ringa och förklara situationen. Får till svar att vill vi skicka tillbaka sängen så får vi stå för returfrakten på 400:-, punkt. Jag vill ge Trendrum en utmärkelse för SÄMSTA kundservice jag någonsin upplevt. De är fruktansvärt arroganta, helt oförmögna att sätta sig in i kundens situation. Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin varit så besviken på ett företag men det är tydligen så de vill att deras kunder ska känna sig.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej, Det har varit många turer runt era leveranser och vi beklagar att ni känner ett missnöje runt detta. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-13
b
borrizb(1 omdöme)
Beställde en barnsäng föreställandes en racerbil till min son. Vid montering upptäcktes att flera hål borrats felaktigt och med uselt resultat, sänggavlarna hade spruckit. Efter många mail fram och tillbaka levererades nya delar. 7 veckor efter beställning har jag nu en hel säng i hemmet. En madrass ingick i köpet, denna luktade nåt alldeles fruktansvärt, en mix av kem och mögel. Då jag inte vill att min son ligger på madrassen med risk för giftigt innehåll kompletterade jag med en ikea-madrass vilket drog upp slutpriset för sängen med 1200 kr. Värt att nämna, montenringsinformationen stämde inte. Den beskrev produkter som inte fans med i leveransen. OCH som inte detta vore nog. Min frubeställde nyligen 4 st pinnstolar av trendrum, hon hade dessvärre inte koll på att de va samma företag som strulat med sängen. Problemet med stolarna är att de inte tål beröring. De blir svarta streck på stolen. Efter varje användning är det nya märken på stoalrna, både på sittytan och ryggstödet. Trendrum har enhälligt slagit fast att vi använder jeans med nitar på som orsakar skadorna och hänvisar till skötselrådet där samma mening star "använd inte jeans med nitar" Hur skadorna uppstår på ryggstödet bemöts inte med ett svar från företaget. "yttre åverkan" lyder deras slutgiltiga svar i sista mailet, där de även konstaterade att de vägrar svara på fler frågor gällande stolarna. Om vi ville få bort märkena var tipset suddgummi och diskmedel. Förhoppningarna star nu till ARN för att få hjälp med stoalrna. Kundservice är otrevlig, anklagande och väldigt okunnig. Vägrar svara på våra mail. Telefontid obefintlig. Kvalitet. Tillverkningsland Vietnam. Dålig passform, färg som Inte tål användning. Lukt av mögel och kem. Kan varmt rekomendera trendrum för er som söker möbler som är dåligt sammansatta, inte tål att användas och som ger hemmet den där inbjudande doften av mögel. Söker ni dessutom efter nya tillägg i er dagliga städrutin så ingår att "suddigumma" vid köp av stolar.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej, Det har varit många turer runt era leveranser och vi beklagar att ni känner ett missnöje runt detta. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-02-21
n
nice555(1 omdöme)
Vår familj köpte 4 stolar(SOFIERO) som levererades i början av november 2018. Två av stolarna gick ej att montera. Fel storlek på förborrade hål och en järnhylsa saknades. Sammantaget märktes att stolarna var av dålig kvalité. Reklamation gjordes direkt och eftersom inget hände skickades påminnelse 10 december. Delar för att få ihop de två felaktiga stolarna kom i julveckan. Först i julhelgen hade vi därför 4 fungerande stolar. Men...... 30 december lutade sig en besökare(75 kg) något bakåt mot ryggstödet. Med följd att det knakade till och ryggstödet hade spruckit med en tydlig spricka som följd. Nyårshelg med 3 stolar......... Ny reklamation(3 jan) och även denna gång svar från Trendrum att reklamationen överlämnats till leverantör. Idag när detta skrivs är det 21 februari och vid köksbordet står det fortfarande endast 3 stolar. Varken Trendrum eller "leverantören" har på något sätt hört av sig. Trendrum? - tycker ni att stolarna håller den kvalité som ni vill saluföra? - tycker ni att "affären" sköts på ett sätt som ni vill stå för? - ligger det inte på er att "väcka" leverantören om denne "somnat"?
Trendrum svarar:2019-02-27
Hej, Det är trist att de stolar ni har fått hem inte har hållt måttet. Tyvärr kan reklamationer ibland ta tid men självklart kommer ni att få hjälp och kundtjänst att höra av sig igen. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-01-29
a
ae2200(1 omdöme)
Under all kritik. Stod att produkterna skulle ta 2-14 vardagar att komma. Väntade i 4 veckor + 4 dagar innan det dök upp. En oerhört otrevlig kundtjänst som lovade att ringa tillbaka när de kollat upp varför min order inte kommer men hon hörde aldrig av sig utan jag fick ringa tillbaka och fick då ett otrevligt bemötande. Kommer aldrig handla härifrån igen!
Trendrum svarar:2019-01-29
Hej, Vi ber om ursäkt för förseningen och om du känner att du har blivit otrevligt bemött. Det kan ibland dröja innan kundtjänst får ett svar att förmedla vidare. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-01-09
F
Falconary(12 omdömen)
Köpte riktigt fina soffor och stolar där man kunde välja tyg/färg etc. Bra kvalité på produkterna och känns slitstarka och tåliga. Dock fick jag reklamera en soffa efter några veckor på grund av att jag upptäckte en viss defekt/fabrikationsfel. Fick en ny utbytt utan strul, förutom att det tog väldigt låååång tid innan jag fick den nya soffan levererad, därav kan jag inte ge högre än bra.
2018-11-16
e
emcaer(1 omdöme)
Värdelöst! Beställ inte härifrån. Beställde bord och stolar, det stod att allt fanns i lager. Några dagar senare så fick jag mail om att stolarna åter är i lager en månad senare. En månad gick, och jag fick ett mail om att stolarna är uppskjutna ytterligare en månad. Tänkte först avbeställa hela beställningen men bad att få byta färg på stolarna istället, vilket jag fick respons på väldigt snabbt och leveransen kom en vecka senare. Men här blev det ytterligare problem. Två delar till bordet var det sprickor i, och en av stolarna av stolarna var av fel färg. Så jag skickade mail om detta och fick bekräftelse att dom skickar svar normalt inom 48 timmar. Jag väntade en vecka och hade fortfarande inte fått svar så jag valde att ringa kundtjänst. Där fick jag svar att dom låg efter och skulle kolla på detta dagen efter och inte kunde göra något just nu. Nu har en vecka gått och jag har fortfarande inte fått något svar. Ska ringa idag igen, så återstår att se vad jag får för svar.
Trendrum svarar:2018-11-27
Hej, Självklart får du hjälp med detta i din pågående reklamation. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2018-11-07
o
olafett(22 omdömen)
Hög returkostnad, långsam kundservice och möblerna luktar lösningsmedel som inte ens är tillåtna i EU längre. Skräpvaror från skräpbutik.
2018-06-18
MartinP666(12 omdömen)
Jag beställde ett soffbord, och i monteringstillbehören skulle det finnas 8 brickor. Det fanns 3 brickor i paketet. Jag mailade kundtjänst och påpekade detta, men fick aldrig något svar. "Alla reklamationer besvaras", jo jag tackar jag. Har heller aldrig sett något annat företag ge så intetsägande och ibland t.o.m. otrevliga svar här på Prisjakt som Trendrum gör. Det lär inte bli fler köp därifrån. Över en veckas väntetid för att leverera lagervaror är även det alldeles för dåligt idag när de flesta andra aktörer levererar samma dag som man lägger beställningen.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-29
j
janisolsson(1 omdöme)
Kundtjänst som inte alls var tillmötesgående och fick tillbaka för lite pengar vid retur (1/3 av summan). Man måste ringa eller mejla till kundtjänst för att få en retursedel som dom postar i senare skede. Så fick vänta 1,5 vecka för att få en retursedel hemskickat. Sen ytterligare några veckor för att få tillbaka pengarna för returen.
Trendrum svarar:2018-04-30
Hej, Man har alltid rätt att ångra sitt köp men då skall man betala sin retur själv. Kundtjänst har här varit snälla och betalat en del av den trots allt. Med vänlig hälsning Tina Seger Trendrum.se
2018-02-16
t
tessan19781(1 omdöme)
Dyr frakt, extremt lång leveranstid, besvarar inte mail angående reklamation och otrevlig kundtjänstpersonal.
Trendrum svarar:2018-03-05
Hej, Vi beklagar om du inte upplevt bemötandet från kundtjänst som trevligt. Alla mail och reklamationer besvaras så att man som kund skall få en lösning på sitt problem. Med vänlig hälsning Tina Seger Trendrum.se
Sida 1