1.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-12
J
Jens Olsson(1 omdöme)
Ett riktigt ”Kalle-Anka” företag. Så besviken på både produkt samt inte minst kundtjänst.
2019-07-04
T
Tommy Gren(1 omdöme)
Jag och min sambo/fästmö köpte en 160 sängstomme härifrån. När den väl var monterad går madrasserna inte ens ner i den. Och så var ena stolpen skadad. Riktigt dåligt gjort.. skärpning...
Trendrum svarar:2019-07-09
Hej Tommy, Vänd er till kundtjänst så hjälper de dig med detta. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-06-25
a
anna30(1 omdöme)
Håller inte leveranstiden och vid kontakt ombeds man som kund själv kontakta fraktbolaget för att eftersöka varan. Makulerar köpet och lovas pengarna tillbaka men får sedan mejl om att dom informerat fel. De kan inte återbetala förrän dom har varan tillbaka hos dem. Gud vet hur lång tid det tar. Näe, de låter kunden drabbas för att de gjort fel vilket inte är särskilt smakfullt alls. Handla någon annanstans! Uppdatering: efter påtryckning återbetalas pengarna redan nu istället för när varan kommer åter till dem. Lite cred får dom ändå för det.
Trendrum svarar:2019-07-02
Hej, Vi återbetalar alltid pengarna vid giltigt ångrat köp men dock först efter det att vi fått tillbaka varan till oss, enligt våra köpvillkor som finns på vår hemsida. Vi ber om ursäkt om det uppstod missförstånd runt det. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-06-24
A
Apostro(12 omdömen)
Se över er telefonväxel eller vad ni använder för skräp. Står i kö och när det är dags, helt tyst. Kommer aldrig handla härifrån så var det bra med det.
Trendrum svarar:2019-07-02
Hej, Vi ber om ursäkt för lång väntan, om det är hög belastning på vår växel kan man alltid maila till info@trendrum.se Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-06-21
I
Ingrid(1 omdöme)
Varnar för detta företag. Fick bordsben levererat så småningom men ej bordsskivan. Bordsskivan kom ytterligare en vecka senare och då fungerade inte hemleveransen. I kontakt med dem har de varken koll eller tar intiativ till att lösa problem. De skyller på leverantören, som i det här fallet inte fått alla kollin. Dessutom otrevliga, det går inte att prata med ansvarig chef och för att ångra köpet eftersom alla delar inte kommit skulle de ta 300 sek i betalt . Letade sedan på nätet och hittade exakt samma produkter hos andra webbutiker. Så köp inte av Trendrum.
Trendrum svarar:2019-06-21
Hej Ingrid, Vi beklagar att det dröjde med leverans av ditt andra kolli. Kundtjänst är de som kan hjälpa dig bäst men för att kunna ge svar gällande leveranser så behöver de se vad som har hänt innan de kan ge svar. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-06-11
z
zoranz(25 omdömen)
Riktiga klåpare, undvik ! Jag gjorde en beställning på 6 st köksstolar mot faktura. Dom gjorde en kreditupplysning och allt var frid och fröjd trodde jag. Efter några dagar får jag ett mejl från dom med en länk som jag skulle klicka på och använda min bankID. Hur korkade kan dom vara att göra en san sak, när det är så mycket skriverier om folk som har blivit blåsta genom att blind litat på email och klickat sig panka. Det måste ändå finnas ett bättre sätt att ta kontakt med sina kunder, om dom nu behöver göra detta. I mejlet stod också ett telefonnummer där man kunde ringa, problemet är dock att dom inte svara när man ringer. Försökte ringa 3-4 gånger, men möts av en röst som säger ” Just nu är det många som ringer, vänligen försök lite senare”. Tyvärr såg jag inte alla katastrofala omdömen om företaget innan jag gjorde en order, som nu är annullerad. Ska du köpa möbler, gå till en lokal butik på stan, så slipper du irritation från klåparna.
Trendrum svarar:2019-06-13
Hej, Ja detta är ett extra säkerhetssteg som tar vid när telefonnummer och adress inte hänger ihop. Det är alltså till för att skydda dig, andra kunder och oss från bedrägerier. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-05-16
Redigerades 2019-05-30
P
Patrik(1 omdöme)
"Kundservicen" är k a t a s t r o f! Komma fram till den sk kundtjänsten sen.. Ringer.. automatsvar. Hej, välkommen till Trenddum. Vi tar strax emot ditt samtal..... (strax efter) Just nu är det många som ringer vänligen försök senare, klick! Sen blir man bortkopplad. Vad i hexxxte är det för bönder!??! Ringde om och om igen med samma svar. Efter en 30 min lyckades jag hamna i telefonkö. Med automatsvar.. Du har plats 2 i kön. Va är detta då??? Det finns tydligen inte mer plats än 2 i telefonkön i Skåne. Men jag fattar varför. Det är så in i vassen många missnöjda kunder som ringer så dom gör allt för att inte komma fram. Sen tiderna man kan nå kundtjänst. Vardagar till kl.15??? Vilket ruttet placeTrenddum är!
Trendrum svarar:2019-05-24
Hej Patrik, Vi har svarat dig om din matta i vår kundtjänst och i alla andra forum. Du är välkommen att vända dig till ARN, skulle de ha en annan uppfattning kommer vi att rätta oss efter det. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-05-27
P
Petra Kuusiniemi(1 omdöme)
Herregud vilket skit företag, beställde ett bord kom i trasig kartong med stort hack i benet och helt sprucken bordsskiva. Otroligt otrevliga då jag kontaktar dom för snabb lösning. Massa människor väntar tydligen måste alltså vara massa trasigt.
2019-05-05
d
dadion(243 omdömen)
Gjorde två beställningar med en dags mellanrum. Ena beställningen var sex stolar och den andra var ett bord. Valde att att göra två beställningar då stolarna var utgående och fanns i lager. Bordet var beställningsvara 2-3 veckor. Stolarna dök upp efter 7-8 dagar. Tyvärr var ena stolen skadad på ena benet. Kontaktade Trendrum via e-post. Fick frågan om vi kunde tänka oss att få sänkt pris mot att behålla den trasiga stolen. Tackade nej till det förlaget. De skickade då ut ett nytt underrede till stolen. När det gäller bordet så tog det mer än angivna 2-3 veckor innan det skickades. Utan att kolla upp exakta datum tog det nog över 5 veckor innan det var levererat. Det skulle levereras med DSV, En dam ringde och ville boka tid för leverans. Hon föreslog 06:45 vilket jag tyckte var en bra idé. Sitter sedan dagen efter och väntar... Ingen leverans kommer när klockan slagit 06:45. Först vid kl 08 ringer mobilen och en lastbil står utanför. Det visar sig att här i staden finns inte DSV utan de anlitar en lokal firma för utkörning av paketen. Denna firma börjar först kl 08. Inget som kanske Trendrum ska lastas för men det drar nerhelhetsintrycket. Paketen var väldigt skitiga och någon form av olja eller liknande på emballaget. Bordet var dock väldigt bra paketerat från leverantören så inga skador fanns på själva bordet.
2019-05-03
M
Martin Molin(1 omdöme)
Beställde bord ifrån trendrum vilket levererades med trasigt emballage och trasigt bord inuti. Jag tog inte emot produkten och den skickades tillbaka. I mitt arbete har jag ytterst svårt att jobba hemma men trendrum vägrade diskutera med leveransföretaget kring att ändra leveranstiden från 10-14 som är fast. Får ett nytt sms besked om att en leverans är på väg, ringer då upp Trendrum och frågar om det går att få på kväll och svaret ovan presenteras. Lyckas böka om allt på jobbet och ser till att vara hemma. Leveransen kommer och det är samma bord som har kommit, samma skada och allt. Tar inte emot den igen. Ringer upp och blir kopplad till chef som skyller på att det har blivit fel hos leverantören men säger även att jag "Borde ha kollat att det verkligen var ett nytt bord". Otroligt dåligt att lägga ansvar på kund när kommunikationen emellan leverantörerna för den tjänst jag har beställt inte fungerar, med det sagt så hade jag även kontaktat kundtjänst tidigare i veckan och nämnt att leveransen skulle komma på Torsdagen. I det här får jag enbart "lösningen", var hemma för en ny beställning , åk långt åt H*****och hämta paktetet själv eller avbeställ. Jag blev ändå tvungen att ta en ny beställning och diskutera med chef igen för att lösa hemmajobb, för vi sitter fortfarande utan bord och det bordet är det som kommer passa. Noll sympati för att vi står utan köksbord, noll sympati för att man får kämpa som en idiot för att anpassa sig efter deras fyrkantiga leveranstider, noll sympati för irritationen och frustrationen som kommer ifrån att försöka kontakta företagen konstant, framförallt när deras öppetider är i närheten till icke existerande. I denna konversation så fick jag något löst "jag beklagar", tomma ord från ett företag som skiter fullständigt i kunden. Inte ett ord om kompensation eller ersättning för det otroligt värdelösa bemötandet och den härva som de har ställt med. Har varit med om andra problemleveranser (även fast denna är en av de mest tragikomiska när det kommer till dålig hantering), men de företagen har ivarjefall haft tillräckligt mycket stolthet för att erkänna sinna misstag och erbjuda en bra kompensation som plåster på såren. Ett försök att ändå göra kunden nöjd. Men Trendrum har inget intresse alls att göra kunden nöjd. Så för poteniella kunder, ja Trendrum funkar bra så länge det inte blir strul. När det blir strul, då är det dags att blir religiös för någon hjälp från de kommer inte komma.
2019-04-01
s
steff(1 omdöme)
Riktigt dålig kundservice ! Beställ ej ifrån dem! Fick varor som var sönder, de ville dra rabatt så fick bråkat med dem och till slut skickar de nya varor och de ska hamna på hemleverans då vi ej har bil och släp. Vilket de går med på sen skickar de varorna till nån upphämtning som är långt ut åt helvete! Riktiga Dönickar! Det har tagit 4 månader och lär ta ännu längre tid! Beställ från Trademax istället de skickar nya varor direkt och man kan slänga eller skänka de söndriga varorna istället!
Trendrum svarar:2019-04-03
Hej, Vi ber sjävklart om ursäkt för att det du beställt var trasigt när det kom fram om leveransen av nya varor inte fungerat så ber vi dig vända dig till kundtjänst. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-27
A
Anders Ekedahl (1 omdöme)
Kan tyvärr inte ge bolaget något större betyg, först skrev jag till någon på Facebook som skulle kontakta kundtjänst, vaddå sitter inte kundtjänst och sköter samtal på marknadskanaler? Fick iallafall inget svar så kontaktade mailen och då fick jag ett relativt snabbt svar. Stod leveranstid 2-7 arbetsdagar men själva leveransen tog 1 månad. Har beställt saker från Indien som varit framme inom två veckor så undrar om leverantören befinner sig på mars för det tog enorm tid. Enda jag kan ge posetivt till är att varan var enormt fin och välpackad så det var i slutet värt att vänta men skall inte behövas göras om det står att varan är i lager hos bolaget. För mig som pluggat marknadsföring så blir det en del falsk marknadsföring att säga varan finns i lager och sen så tar det dubbla leveranstiden.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej Anders, Självklart ber vi om ursäkt för din försenade leverans och är glada för att din beställda vara var fin. Att leveranser blir försenade sker i bland trots alla goda föresatser. Vi gav dig besked på FB att din fråga skickades vidare till kundtjänst vilket också innefattar order och att de skulle kontakta dig. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-15
M
Mathilda(1 omdöme)
Skulle ge 0 stjärnor om möjligt. Vår historia. I slutet av februari 2019 beställde vi en barnsäng som när den levererades visade sig vara skadad. Flera delar var skeva, färgen hade lossnat, hål var felaktigt förborrade och madrassen luktade mögel/kem. Vi kontaktade trendrum för att berätta att vi ville skicka tillbaka sängen då den var i så dåligt skick kvalitetsmässigt. De vägrar dock gå med på att stå för returfrakten och deras medarbetare kan inte alls sätta sig in i vår situation. De slutar tillslut att svara på mail. Jag får jaga dem, försöker ringa och förklara situationen. Får till svar att vill vi skicka tillbaka sängen så får vi stå för returfrakten på 400:-, punkt. Jag vill ge Trendrum en utmärkelse för SÄMSTA kundservice jag någonsin upplevt. De är fruktansvärt arroganta, helt oförmögna att sätta sig in i kundens situation. Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin varit så besviken på ett företag men det är tydligen så de vill att deras kunder ska känna sig.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej, Det har varit många turer runt era leveranser och vi beklagar att ni känner ett missnöje runt detta. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-03-13
b
borrizb(1 omdöme)
Beställde en barnsäng föreställandes en racerbil till min son. Vid montering upptäcktes att flera hål borrats felaktigt och med uselt resultat, sänggavlarna hade spruckit. Efter många mail fram och tillbaka levererades nya delar. 7 veckor efter beställning har jag nu en hel säng i hemmet. En madrass ingick i köpet, denna luktade nåt alldeles fruktansvärt, en mix av kem och mögel. Då jag inte vill att min son ligger på madrassen med risk för giftigt innehåll kompletterade jag med en ikea-madrass vilket drog upp slutpriset för sängen med 1200 kr. Värt att nämna, montenringsinformationen stämde inte. Den beskrev produkter som inte fans med i leveransen. OCH som inte detta vore nog. Min frubeställde nyligen 4 st pinnstolar av trendrum, hon hade dessvärre inte koll på att de va samma företag som strulat med sängen. Problemet med stolarna är att de inte tål beröring. De blir svarta streck på stolen. Efter varje användning är det nya märken på stoalrna, både på sittytan och ryggstödet. Trendrum har enhälligt slagit fast att vi använder jeans med nitar på som orsakar skadorna och hänvisar till skötselrådet där samma mening star "använd inte jeans med nitar" Hur skadorna uppstår på ryggstödet bemöts inte med ett svar från företaget. "yttre åverkan" lyder deras slutgiltiga svar i sista mailet, där de även konstaterade att de vägrar svara på fler frågor gällande stolarna. Om vi ville få bort märkena var tipset suddgummi och diskmedel. Förhoppningarna star nu till ARN för att få hjälp med stoalrna. Kundservice är otrevlig, anklagande och väldigt okunnig. Vägrar svara på våra mail. Telefontid obefintlig. Kvalitet. Tillverkningsland Vietnam. Dålig passform, färg som Inte tål användning. Lukt av mögel och kem. Kan varmt rekomendera trendrum för er som söker möbler som är dåligt sammansatta, inte tål att användas och som ger hemmet den där inbjudande doften av mögel. Söker ni dessutom efter nya tillägg i er dagliga städrutin så ingår att "suddigumma" vid köp av stolar.
Trendrum svarar:2019-03-27
Hej, Det har varit många turer runt era leveranser och vi beklagar att ni känner ett missnöje runt detta. Med vänlig hälsning Trendrum.se
2019-02-21
n
nice555(1 omdöme)
Vår familj köpte 4 stolar(SOFIERO) som levererades i början av november 2018. Två av stolarna gick ej att montera. Fel storlek på förborrade hål och en järnhylsa saknades. Sammantaget märktes att stolarna var av dålig kvalité. Reklamation gjordes direkt och eftersom inget hände skickades påminnelse 10 december. Delar för att få ihop de två felaktiga stolarna kom i julveckan. Först i julhelgen hade vi därför 4 fungerande stolar. Men...... 30 december lutade sig en besökare(75 kg) något bakåt mot ryggstödet. Med följd att det knakade till och ryggstödet hade spruckit med en tydlig spricka som följd. Nyårshelg med 3 stolar......... Ny reklamation(3 jan) och även denna gång svar från Trendrum att reklamationen överlämnats till leverantör. Idag när detta skrivs är det 21 februari och vid köksbordet står det fortfarande endast 3 stolar. Varken Trendrum eller "leverantören" har på något sätt hört av sig. Trendrum? - tycker ni att stolarna håller den kvalité som ni vill saluföra? - tycker ni att "affären" sköts på ett sätt som ni vill stå för? - ligger det inte på er att "väcka" leverantören om denne "somnat"?
Trendrum svarar:2019-02-27
Hej, Det är trist att de stolar ni har fått hem inte har hållt måttet. Tyvärr kan reklamationer ibland ta tid men självklart kommer ni att få hjälp och kundtjänst att höra av sig igen. Med vänlig hälsning Trendrum.se
Sida 1