Kategorier
Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Dyra och dåliga returvillkor som de dessutom ändrar efterhand. Vill att man ska stå för frakt till deras underleverantör förutom returkostnad med utkörning. Oseriös aktör.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Beställde och tyvärr förskottsbetalade för varor i januari som nu i april ännu inte levererats. Ingen information skickas och pilagården har slutat svara på tilltal. Min femhundring får jag nog se mig i stjärnorna efter. Blåsningen är ett faktum.
Usel
2 år sedan
Sålde en produkt som inte fanns i lager. Dåligt med info och jag fick själv kontakta dem 2 ggr för att få svar. Väntade 3 veckor innan jag makulerade ordern som jag var tvungen att maila och påminna om så jag skulle få min återbetalning. Rekommenderar inte att handla här
n
nikosdimitrakas

3 omdömen

Usel
5 år sedan
Tyckte att de hade bra priser och fint sortiment (av LED-lampor) så jag beställde och betalade. Efter någon vecka får jag ett mail om att min beställning är levererad (dvs skickad). Dock ingen information om vilket fraktbolag eller något nummer för att spåra försändelsen. Efter någon vecka utan avisering eller leverans kontaktar jag deras support. Inget svar på tre dagar så jag kontaktar dem en gång till. Ytterligare fyra dagar utan svar. Tredje försök. Då får jag svar om att paketet har kommit i retur av DHL. Fick först då veta vilket bolag som fraktar. De lovar att skicka igen. Och igen ber jag om ett nummer för att spåra försändelsen, men får inget svar. Dagarna går utan svar och utan leverans eller avisering. Först efter en vecka (och flera obesvarade mail till deras support) får jag ett referensnummer för att själv kontakta DHL. Det visar sig att paketet är skickat med felaktiga uppgifter om leverans och avisering. Till slut får jag hämta paketet. 30 dagar efter beställning och betalning. Att det kan råka bli fel och försening kan jag förstå. Men att de inte svarar på supportfrågor och inte håller kunden informerad är oaccceptabelt. Att jag till slut själv fick kontakta DHL för att rätta deras fel är inte heller lämpligt. Väljer hellre ett dyrare företag så slipper jag allt extra arbete och den långa leveranstiden.
Pilagården svarar:2016-12-06
Helt och hållet DHL som blandat ihop saker och ting. Vi får info av DHL att leveransen är på väg.
a
adamloof

1 omdöme

Utmärkt
6 år sedan
Finns absolut inget negativt angående detta företag. Jag fick mer hjälp med mitt lampköp än vad jag någonsin kunna tro. Jag ville ha en kristallplafond som skulle vara krokhängd, men hittade enbart plafonder som var konstruerade till att sitta dikt mot tak. Säljaren jag hade kontakt med, på bara några timmar, hade fått tillverkaren av kristallplafonden att fixa kätting på plafonden, kostnadsfritt! Och inte behövde jag tjata eller be om det heller. Enbart plus!
Dålig
8 år sedan
Jag var tvungen att avbryta köpet på lågenergilampor. Man talar om fri frakt men när man vill betala kommer upp en uppläggningsavgift på 120 kronor som gör att lamporna blir dyrare än hos många andra i jämförelsetabellen.
F
Ftira

26 omdömen

Utmärkt
8 år sedan
Billigast på lamporna som jag var ute efter och dessutom fri frakt. Relativt snabb leverans.
k
kaptenperre

7 omdömen

Utmärkt
9 år sedan
Bra support och snabba svar. Webbshoppen var nystartad när jag först skulle beställa och postförskott fanns inte men nu när de fixat i ordning allt beställde jag och fick lamporna snabbt.
Betyg köpupplevelse
1.5Dålig
2 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

VisaMasterCardPayson
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • SMS-betalning
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.pilagarden.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Pilagården Konsult AB

Organisationsnr: 556868-7825

Information hos allabolag.se