Fri frakt & fritt byte (order
> 500 kr). 365 dagar öppet
köp. Prisgaranti.

http://outdoorexperten.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information OutdoorExperten har fått betyget (7.96)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Andra gången jag (försöker) handla här, andra gången jag blir besviken.

    Första gången var väl ok men det tog en hel vecka att få hem en en beställning där alla varor fanns i lager. Det är för lång tid när man handlar av en Svensk återförsäljare i min bok, men inte sämre än att jag var beredd att ge dem en andra chans.

    Nu, andra gånge, försökte jag köpa en reservlins till mina skidglasögon samt en mössa. Återigen varor som fanns i lager enligt hemsidan. Efter tio dagar får jag ett ursäktande mail som säger att linsen är slutsåld hos leverantör. Jag tittar på hemsidan, där den nu står som "beställningsvara". De undrar om jag fortfarande vill ha övriga varor.

    Jag svarar att jag inte bryr mig om mössan, det var linsen jag ville ha, och jag kan vänta den tid det nu tar för de att få hem den, och att om de inte kan få hem den så kanske de ska ta bort den från hemsidan?

    Dagen efter får jag ett mail som säger att min order är borttagen och att återbetalning är "påbörjad". Linsen står fortfarande kvar på hemsidan som beställningsvara. Snyggt.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Först fick jag vänta över 1 månad på att mina 2 byxor skulle levereras, dem skulle komma veckan efter fick jag veta...3ggr!
    Då ena paret inte passade returnerar jag detta. (Precis som jag gjort till anda webbutiker massa gånger)
    Får efter ca 3 veckor en påminnelse på jag inte har betalt, meddelar dem att dessa är returnerade, dem skulle kolla det, sen så hör man inget och sen kommer nästa räkning!
    Efter ett antal mailkonversationer där dem tycker att jag som kund gjort fel så orkade jag inte tjafsa mer utan betalade glatt ca 1500:- för ett par byxor som jag inte ens har.
    Deras bemötande och sätt att anklaga kund utan några bevis är riktigt j**** dåligt!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra vara.
  • Usel
    Inte nöjd alls! Långtifrån.....

    Jag beställde en jacka och det stod att den skickas inom 24h. Jag väntade och väntade, men ingenting kom så jag ringde upp de för att kolla vad som hade hänt och de sa att de hade inte ens tittat på beställningen detta var fyra dagar efter jag hade beställt jackan.
    Han som svarade gick och kollade om det fanns några jackor över huvudtaget, men tyvärr det fanns inga. Så de annullerade beställningen och jag hoppas kunna få tillbaka pengarna.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är inte ofta man blir mycket positivt överraskad av varor man beställt på nätet, men det blev jag nu! Tack!
  • Perfekt
    Supernöjd!
    Beställde ett par kängor på torsdagen. Läste sedan en del negativa omdömen här på prisjakt om felaktiga lagersaldon osv och blev ganska orolig.
    Men på fredagen fick jag mail om att varan skickats, på måndagen sms att jag kunde hämta ut dem.
    De var dock för stora så jag returnerade och bad om en storlek mindre.
    Fick under veckan löpande information vad som hände med min order och på fredagen hämtade jag ut mina nya kängor. Allt som allt sex arbetsdagar.
    Fantastiskt nöjd!

    Omdöme lämnat på prisjakt lördag 21/1 2017
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Trist att broddarna gick sönder men mycket god respons från leverantör
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra och enkel hemsida. hittills mycket nöjd.
  • Ganska dålig
    Har tidigare handlat hos Outdorexperten och då varit nöjd. Men något måste ha hänt med butiken att döma av det stora antalet negativa omdömen som lämnats senaste tiden. Jag sällar mig tyvärr till den skaran nu. Söndagen, en vecka före jul beställde jag ett par kängor, som skulle bli en julklapp. Det angavs att de fanns i lager och skulle skickas inom 24 timmar. Jag lade därför min beställning och betalade extra för expressfrakt. Sedan höre jag ingenting ... Jag kontaktar därför själv butiken fyra dagar senare för att höra när beställningen kommer. Jag får då besked att kängorna inte kan levereras då är slut hos Outdoorexpertens leverantör. Tråkigt, inte minst då det även fanns en annan julklapp i samma beställning. Ber dem då skicka resten av ordern.

    Tre dagar senare får jag ett nytt svar på mitt mejl där de berättar att de inte kan leverera, och undrar hur de skall göra med resten av ordern. Ber dem återigen att skicka resterande vara (trots att julafton nu är förbi). Det går sedan ytterligare några dagar, då jag för tredje gången får ett mail med frågan om vad de skall göra med ordern (!). Jag ber dem återigen att skicka varan, som till slut anländer 11 dagar efter beställningen (vid beställning hade hela ordern lagersaldo "I lager, skickas inom 24 timmar").

    Värt att notera att de kängor (i samma storlek som jag beställde) som Outdoorexperten inte kunde få fram då de inte fanns hos leverantören, och dessutom har det visat sig är borttagna ur skotillverkarens sortiment, fortfarande drygt tre veckor efter min beställning erbjuds på Outdoorexpertens hemsida, med uppgiften "I lager, skickas inom 24 timmar". Med så bedrägliga lagersaldon lär nog fler kunder än jag bli besvikna ...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Leverans 2017-01-12
  • Knappt godkänd
    Extremt långsama leveranser. Det finns 2 företag som leder outdoor marknaden. Och det är Addnatur och Outnorth. Och det är även från dom jag kommer att beställa alla nya produkter ifrån.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par Salomon S-lab Speed.

    Snabb leverans dock var innehållet Speedcross 3. Returnerade paketet och fick omgående ett nytt. Dock med samma felaktiga innehåll så ännu en retur. Den här gången lämnade jag även med en lapp att kontrollera gärna kartongen innan nästa utskick.

    Efter några veckor kom så ett nytt paket men även denna gång innehållandes samma felaktiga Speedcross 3 och inte de S-lab Speed jag beställde.

    Nu gav jag upp och åkte de 7 milen till Västerås för att se att det verkligen fanns en butik och fick pengarna tillbaka. Så i slutändan en ren förlust i och med bensinkostnaden.

    Förhoppningsvis har detta varit en lärdom för kundtjänst, lager och de som hanterar returer.

    Vill ju handla lokalt så vem vet kanske försöker igen inom en snar framtid.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bravo
  • Dålig
    Tre beställningar, tre strul.

    Kommer aldrig mer handla av detta företag.
    Varför? Jo för att deras lagersaldon ofta är fel, för att deras mail ofta aldrig kommer fram (troligen inte skickade), de skickar aldrig varorna inom den angivna tiden, deras kundtjänst kan inte svara på frågor om när paketet kommer skickas.

    De lovar att skicka orden inom 24 h. Det händer aldrig. Det tar alltid 3-4 dagar innan de ens packar prylarna. Räkna med en veckas leveranstid. OM sakerna ens finns i lager.

    Aldrig mer!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser och bra garanti service/kundsupport!
    Har både reklamerat och fått utrustning lagad genom Outdoorexperten. Dom är mycket professionella och enkla att ha att göra med!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Jag fick hem min order väldigt snabbt, kundservice var väldigt snabba på email då jag hade en fråga och fick allt att gå snabbare och tryggare. Kommer definitivt handla mer av dem!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade utmärkt.
  • Dålig
    Beställde på 4 varor på Black Friday. Allt fanns på lager enligt deras hemsida. Efter 1,5 vecka mailar de och meddelar att ena varan är slut hos leverantören och att jag kan byta till motsvarande vara, ta bort den ur beställningen eller annuller. Jag valde att ta bort den och att de skulle skicka resterande varor. Efter 8 dagar får jag mail om att varan är plockad och redo för leverans. Mer än 3 veckor från order till leverans på något som skulle finnas på lager enligt hemsidan. Sen krediterade de för lite pengar vilket jag var tvungen att kontakta dem om för att få åtgärdat. Kommer undvika Outdoorexperten i framtiden...
    2 mån sedan
  • Usel
    ALDRIG MER.

    Väntar på leverans för tredje veckan nu. När jag klickade hem min order så fanns allting i lager, härligt tänkte jag. När jag sen efter en vecka inte hört något eller fått några grejor så kontaktade jag dom, tre dagar senare fick jag veta att en av sakerna inte fanns i lager men skulle komma in. Fine, jag väntar...en vecka senare så var det en annan sak som inte fanns i lager istället. Nu är jag inne på tredje veckan och inga saker. Ingen återkoppling, ingenting. Supporten funkar väl när man själv kontaktar dom, men är inte direkt tillmötesgående och eller förstående. Det var de julkapparna, flera barn och vuxna som blir utan julklappar i år. GRRRRRR!
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par skor som fanns på lager och valde att betala 29kr extra för prioriterad leverans (skickas inom 24 timmar) .

    Beställde måndag eftermiddag och på tisdag kväll var dom fortfarande inte skickade.
    Mejlade dom och påpekade detta och fick till svar (onsdag eftermiddag, fortfarande inte skickat) att varan inte skickats från deras lager än (döh det menar ni inte)
    Inte ett ord om att betala tillbaka expressfrakten, blev en omedelbar avbokning.

    Riktiga skojare det här och såna skall inte gynnas trots bra pris.

    Lagersaldot stämde, när jag beställde gick lagersaldot till "beställningsvara" och när jag avbokade gick det direkt tillbaka till " i lager"... Så det kan ej skyllas på det.
    2 mån sedan
  • Usel
    Som många andra har uppmärksammat så stämmer inte lagersaldot, behövde en ryggsäck snabbt men fick aldrig någon "andra bekräftelse" som de hävdar att man ska få med bekräftat leveransdatum.

    Ringer och frågar om ryggsäcken kommer att skickas snart då den var angiven som "i lager" när jag beställde så får jag reda på att den inte alls finns på lager och att den kommer efter jul, drygt 1-2 veckor bort.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Varor saknas i lager. Svårt att få kontakt med företaget och få besked. Försökte med den fysiska butiken men där saknades de flesta storlekar också. Går inte lita på saldot.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Fick det jag sökte till ett billigare pris, dock inte många kronor billigare än konkurrenterna. Detta på grund av fraktkostnaden som sagt.

    Känns inte som en bra deal när man klickar på "betala".
  • Usel
    Beställde flera varor i samband med black friday som orderbekräftades. Visar sig sedan att ingen av produkterna fanns i realiteten. Även fast man kommer få in vissa av produkterna under säsongen är man inte beredd att ge det utlovade priset. Känns som lockvaror - jag trodde Outdoorexperten var seriösare än så.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Har handlat på Outdoorexperten tidigare och blivit nöjd därför återkommer jag
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tre leverantörer hade samma pris. Jag valde den som såg trevligast ut.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Rekomderar starkt
  • Usel
    VARNING! Ingen butik jag kan rekommendera.Beställde jacka som var enligt webbutikens status "på lager" leverans skulle ta 4-5 dagar.
    Efter 7 dagar ingen mail,ingen sms så jag ringer.De har inte på lager...Jag ska vänta par dagar säger de.Väntar ca en vecka till men de kontaktar inte mig så jag ringer (ca 5 ggr och varje gång 10-15min väntar i kö.Till slut får jag prata med otrevlig typ som säger att det är slut hos leverantören och de måste makulera min beställning om jag inte önskar något annat...Han vet inte om de ska ha jackor igen och när eventuellt.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde en jacka när det var kampanj och mkt bra pris,fick mail om att det var några dagars leveranstid men jag har inte bråttom så ok.Senare kom ett mail där man säger att varan är slut hos leverantör och ej går att få tag i,ett par veckor senare så ser jag att varan nu finns i lager fast nu till fullt pris! Jag skickar ett mail där jag besviket påtalar detta men inget svar så klart,Jag kommer aldrig att handla av detta företag.Är det inte lite konstigt att nästan alla omdömmen "lämnade i webbutik" är bra och omdömmen lämnade direkt på prisjakt är dåliga,hur kan det vara så?
    2 mån sedan
  • Usel
    Usel kundservice. Beställde ett tält i augusti och har inte fått det än, trots att det finns på lager, och betalning för varan och frakt dragits från mitt kort. Kontakt med kundservice via ett antal mejl och telefonsamtal leder ingenstans.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, stort sortiment och bra kvalitet.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Beställningen och leveransen funkade smärtfritt men sen skulle jag göra en retur och då var det en del krångel. Det är omöjligt att föra en konversation per mail, verkar som om de bara kollar mailen en gång om dagen och inte pratar med varandra riktigt. Kundtjänst är lite väl fyrkantiga och inte så tillmötesgående som man förväntar sig nuförtiden. Tror dock inte att det är något oseriöst företag men de kunde gott jobba lite med sin kundtjänst.
  • Dålig
    Köpte Houdini skidbyxa markerad "ej i lager", får besked via mejl att den ska komma in om 4-5 dagar, därefter ytterligare ett mejl att leveransen uteblev och ordern annulerades. Efter nån månad, samma byxa nu markerad "i lager, skickas inom 24h", köper igen men får besked via mejl att den inte finns i lager (!) men ska komma in om 4-5 dagar. Skickar mejl till support o frågar varför lagersaldot inte stämmer, får inget svar. Ca 5 dagar senare, får mejl att varan packats och skickats, pengar dras från kontot, men efter 1.5 vecka visar spårningsinfo fortfarande att PostNord inte mottagit någon försändelse. Ringer, hamnar i kö (inget könummer), sitter i kö sammanlagt >2 h, inget svar under en hel dag. Mejlar, inget svar. Ringer nästa dag, kommer fram och frågar var paketet är någonstans. Man återkommer senare under dan o meddelar att "försändelsen kommit bort i postgången" (osannolikt, jag tror aldrig den postades), jag frågar om dom kan skicka om när den kommer in, men får svar "finns ingen info om när varan kommer in", ordern annukleras återigen o pengarna återbetalas. Mindre än en vecka senare är byxan återigen markerad "i lager", jag mejlar o klagar men får besked att den inte alls finns i lager...

    Jag rekommenderar verkligen inte att handla här, då lagersaldo uppenbarligen är helt tokigt och att man kan köpa varor som inte finns i lager känns oseriöst när man sedan inte kan leverera.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bäldigt nöjd. Har handlat hos Outdoorexperten vid flera tillfällen oh kommer absolut fortsätta med det.
  • Utmärkt
    Beställde en jacka, och som helhet verkar allting ha gått bra hittils.

    Det bra: Jackan kom på onsdagen efter beställning på söndagen. Allt verkar fint.

    Vad kunde varit bättre:
    Leveranstiden kunde varit 1 dag snabbare.
    Lagerstatus på varor kunde hanteras bättre av butiken (även om det inte gör så mycket när det är bra service och kvalitet i övrigt).

    Vad är den här butiken bäst på:
    Det känns smidigt att köpa eftersom de har returhantering i världsklass.

    Slutsats:
    Bästa butiken för den här typen av saker, och har röstat på dem som årets e-handlare.
    Betyget borde kunna vara en 10 om kommunikationen kring lagerstatus och leveranstider också blir på 10-nivån.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade som jag hoppades.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpte tröjan till min man i julklapp så den är inte uppackad än, men jag har fyra likadana själv och dom är suveräna! Så mjuka och sköna, tunna men ändå varma. Använder dem som mellanlager på vintern, jacka på sommaren, myströja hemma.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket nöjd
  • Mycket bra
    Beställning
    Mycket bra!
  • Ganska bra
    Beställning
    Varan kom aldrig som utlovat och inte heller ett mail från dem att de inte kunde skicka som lovat. På hemsidan stod det 4-5 dgr medan det eg var slut på lager!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid säker leverans och bra produkter!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt smidigt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Beställde på måndag morgon och på onsdag morgon hade jag min beställning hos mitt post ombud. Köpte nya spring skor och dom var billigast här enligt prisjakt. Allt funkade bra.
  • Usel
    Beställde en väska för en vecka sedan och la till 29kr för en snabbare leverans. Betalade med KlarnaDirekt och pengarna drogs från mitt konto. Fick några timmar senare en bekräftelse på att min order mottagits, och en stund senare en notis om att varan hade plockats från lagret. Iochmed plock-ordern kom även en förhandsnotis om att varan skulle skickas med Posten samt ett spårbart leverans-id. Men sen hände det tyvärr ingenting mer.
    Blev besviken att varan inte kom iväg innan helgen, lite sur när den inte heller kom iväg efter helgen trots att jag betalat extra för snabb leverans. Har mailat deras kundsupport men inte fått något svar. När jag blev lite orolig bestämde jag för att prova att ringa kundsupporten men blir bara satt i telefonkö och sedan blivit bortkopplad, totalt omkring 10 ggr efter 7 till 12 minuters väntan vid varje samtal. Avråder alla att göra affärer med OutdoorExperten.
    4 mån sedan
  • Usel
    Besynnerligt affärside ta Tex. sovsäcken Marmot Helium, på prisjakt visas att varan finns men hos outdoorexperten är det slut på lager och man erbjuds att byta mot annan vara eller annullera varan, när man svarar att det går bra att skicka när den kommer in får man till svar att det inte går. i ett separat mail frågar jag när sovsäcken väntas in och får till svar 1-1/2 vecka, kopplingen till kundtjänst via mail är ok men att ringa är bara att glömma eftersom dom verkar att ha på ljudlös. det som fungerade bra när jag annullerade ordern var hör och häpna återbetalningen. (det var samma upplägg när jag beställde ett tält men på önskemål om att skicka när det inkommer så dök det upp till slut. Nu löste det sig för mig då jag vände mig till en annan leverantör som hade samma pris och det tog blott 2 dagar så fick jag min sovsäck.
    4 mån sedan
  • Usel
    Riktigt urusel kundservice. Beställde en tröja, fick vänta i två månader tills beskedet kom att dem inte har fått in tröjan på lager. Tröjan går fortfarande att beställa på deras hemsida.
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte mina Lunghags kängor hos dem för ett par år sedan och det gick verkligen hur bra som helst.

    Nu är verkligheten en annan sak, ingen respons ifrån butiken efter lagd beställning.
    Inget meddelande att mina ny beställda Haglöfs Roc Icon var påväg, avbeställde dem efter 4 dagar och ingen information ifrån butiken om vad som hände med min leverans.

    Misstänker starkt att varorna inte fanns på "lager" som det stod när jag beställde.
    Hade de meddelat mig så hade jag kunnat vänta, men att inte få någon information det är inte ok.

    Detta är helt klart en butik jag inte rekommenderar att man skall handla ifrån.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej Kjetil, Jag har hittat din order, du hade beställt 3 stycken olika storlekar av Haglöfs Roc Icon, en av dessa fanns inte i lager, det är därför din order inte skickades med en gång. Det stod på sidan och även på din orderbekräftelse, kontakta oss gärna så ska jag förklara närmare och hjälpa dig :)

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket nöjd och mycket prisvärt.