El fynd
  • Fri frakt på köp över 300:-
  • Ringa förpackningsskador
  • Alltid minst 1 års garanti
C
Cybersen

58 omdömen

OK
20 dagar sedan

OK, billigt att handla där - men att spara in på emballaget till sådan grad att det hemmagjorda paketet inte ens har en botten, utan apparatens undersida utgör botten på emballaget är i väl snålaste laget...

a
andnil1976

62 omdömen

Utmärkt
en månad sedan

Bra produkter till bra priser. Bra, vänlig och hjälpsam kundservice. Bra fraktalternativ. Hoppas på att de får till installation på fler orter. Rekommenderas varmt!

S
Sig

23 omdömen

Utmärkt
3 månader sedan

Produkten var välpaketerad och är i helt nyskick. Låga priser, svarar snabbt på mejl, trevlig bemötande på telefon.

Utmärkt
3 månader sedan

Ett seriöst familjeföretag som ofta erbjuder ett mycket lägre pris än andra affärer. Har handlat här i flera år och är mycket nöjd. Ett köp här sparar i plånboken och är miljövänligt.

a
athletic

1 omdöme

Utmärkt
3 månader sedan

Köpte en del usb-minne och sd-minnen till bra priser tillsammans med ett kyl/frys-par. Dessa var helt nya i obrutna förpackningar. Tyvärr verkade kylskåpet till synes se ut att vara ett skylt-ex med små skavanker på sidan som man inte ser, men den hade en tydlig buckla på framsidan. Frysen var ok, inga bucklor. När man väntar ivrigt på sina inköp och möts av defekta varor eller att de inte möter upp förväntan blir man både besviken, ledsen och arg. Frysen saknade en liten plastkåpa för att dölja ett hörn på dörren (efterskickas). Efter att ha kontaktat kundtjänst och fått mitt ärende kvickt avhjälpt, får jag lov att säga att jag idag är en nöjd kund som kommer att återvända. Initialt vid leverans var det inte mina "känslor" men uppskattar hur de bemött mig som kund. Det sköttes utmärkt och därav mitt omdöme.

n
nattugglan

64 omdömen

OK
4 månader sedan

Jag har googlat och läst folks kommentarer. Elfynd skriver : "Vi på El-fynd har sedan starten 2001 arbetat med att sälja förpackningsskadade fyndvaror." De har svarat på kritik om olika saker och att de öppnar och testar alla produkter. Några kunder hävdar att produkterna haft andra ägare innan - "ser använda ut". Någon kille hade via Lenovo fått veta att datorn han köpt redan varit aktuellt i ett serviceärende. För mig låter det lite konstigt att Elfynd gör buisness på att köpa kartongskadat gods - det är högst troligen bara en liten del av sanningen. De säljer även produkter där själva produkten är skadad, t.ex vitvaror med plåtskador, dvs inga kartongskador utan transportskador - vilket innebär produktskador. Högst troligen säljer de produkter med alla typer av "historik" : Andra butikers kundreturer Reklamationsärenden Försäkringsärenden Konkurser Demoprodukter osv. Om t.ex en butik som Elgiganten skulle få in en produkt med trasig kartong så har jag svårt tro att den skickas vidare till Elfynd eller tillbaka till leverantören - utan den kan säljas ändå, kanske med några kronor i rabatt till kunden om nu hen skulle ha synpunkter. Jag tror Elfynd behöver skriva mer tydligt om vilka produkter de faktiskt säljer, alltså inte bara kartongskadat gods. Jag skulle ev. kunna chansa köpa en laptop, men vill absolut inte ha en redan använd produkt. Läser man på sidan om Reklamationer/Garantier så är det otydligt skrivet och ger mig känslan av att man saknar en del skydd om det blir fel på varan. Ibland är det värt lägga till x tusen kronor för att bli av med oro och huvudvärk.

El fynd svarar:2022-03-15
Hej, Vi jobbar precis som du skriver med emballageskadade varor, där vi även reserverar oss för att det kan vara mindre skönhetsfel på vitvaror. Det står mer om detta i samma stycke som "Vi på El-fynd har sedan starten 2001 arbetat med att sälja förpackningsskadade fyndvaror." som du refererar till. Det är som sagt enbart vitvaror som kan ha någon form av skada på plåt och dylikt, men det får enbart vara på sidor/baksida. Framsidan och insidan får aldrig vara skadad. Allting annat kontrolleras utav oss, och där är det enbart kartongen som får ha en skada, inte själva produkten. Allting vi säljer är nytt med full garanti från tillverkaren, alltid minst 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Skulle det mot förmodan vara så att vi av någon anledning missat och råkar skicka ut någonting som vi ser har varit använt av någon anledning, då tar vi och löser detta med kunden direkt, då detta inte är OK och är ingenting som vi vill bli förknippade med. Elfynd säljer inte begagnat, Elfynd säljer enbart nya produkter. Återkom gärna om det är några funderingar. Önskar dig en fortsatt härlig dag! Vänliga hälsningar, Elfynd.se
M
Murgatroyd

3 omdömen

Bra
ett år sedan

Fick fel produkt, men det löste sig snabbt via ett mejl och jag fick gratis retursedel direkt, dagen efter var allt klart. Tack!

Utmärkt
ett år sedan

Köpte en laptop härifrån, som prismässigt faktiskt låg klart under vad jag kunde hitta på prisjakt i andra butiker. Tänkte att det måste vara något lurt, som t ex felskriven specifikation, men jag beställde som en chansning. Beställde på måndagen. Fick ingen information om att den skickats, men fick på onsdagen sms om att den fanns att hämta ut. Således väldigt snabb leverans! Datorn jag köpte var en ”fyndvara”, men jag kunde inte hitta minsta emballageskada eller liknande. Allt enligt specifikation. Superbra affär!

Betyg köpupplevelse

4.3Utmärkt
9 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(6)
(1)
(2)
(0)
(0)

Om butiken

El fynd

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elfynd.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: El-fynd i Jönköping AB

Organisationsnr: 556642-6622

Information hos allabolag.se