(500+)
En av (om inte den) Sveriges överlägset bästa webshoppar. Lätt att hitta det man söker och lätt att handla, minimalt med krångel. Inte billigast men så länge Webhallen har kvar sina fysiska butiker, som man kan besöka för att klämma och känna på prylar och för att hämta ut beställningar, så är det värt lite butiksskatt. Aldrig haft problem med leveranser men jag beställer kanske 1-2 gånger per år, jag har gjort de flesta av mina köp direkt i butik. Samma med support, jag har aldrig behövt någon så jag kan inte svara på hur bra den är. Funderade på hur länge jag varit kund och blev genast deprimerad, vet inte när jag handlade där första gången men det var nog inte när jag förhandsbeställde Warcraft 3 (de hade ett erbjudande där man fick en skiva med Warcraft 2 som premie men det är inte därför jag minns det, mer att det är det enda spel jag kan komma ihåg att jag någonsin förhandsbeställt). WC3 släpptes 2002, ifall någon undrar.
Lätt att hitta rätt produkt, rimliga priser och väldigt snabb leverans.
Snabbt och enkelt. Bra med fraktalternativ.
Varning för oseriöst företag. Köpte dator komponenter av Webhallen i April. Beställde över 10st komponenter, och alla fanns i lager enligt Webblager saldo. Direkt efter köpet fanns inte 2 komponenter i lager (enligt order sidan). Efter kontakt med kundtjänst får jag reda på att allt finns i lager och kommer skickas omgående. Får paketet dagen efter, men upptäcker att paketet endast innehåller de 2 komponenterna som saknades enligt order sidan. Enligt min order sida är allt levererat. Kontaktar Webhallen igen. Enligt Webhallen har de stor problem med leveranser, eftersom de ändrat var ifrån ordrar skickas. Tyvärr meddelar de inte kunderna om läget. Webhallen lovar att skicka delarna. Efter jag kontaktat Webhallen flera gånger under 2 veckor, levereras den sista komponenten. Jag behöver gång på gång påminna Webhallen om att komponenter fortfarande inte levererats. Varje gång lovar Webhallen skicka komponenterna, men tyvärr misslyckas de flera gånger. Bad dem ta bort Carepack och ordna med en rabattkod som de missat registrera( trots den var med i ordern). Webhallen lovar vid flera tillfällen att justera kostnaden. Jag kontaktar dem flera gånger, för att följa vad som händer. Nu har det gått över 2 månader och Webhallen har fortfarande inte justerat kostnaden. Nu ger jag upp. Webhallen kommer förmodligen aldrig ordna detta. Jag får betala nästan 1000kr extra för att de inte verkar vilja justera kostnaden.
Sämsta kundtjänst jag varit med om. Spydiga svar och noll servicekänsla. Ni lever endast på goodwill från förr då ni var ett välfungerande företag
Har varit trogen kund i 20 år men känner att deras good will och orderhantering det senaste har börjat dala. Lagersaldot stämde ej på sajt. Tog över en vecka och flera mejl innan det gick att reda ut och i slutändan blev min order avbeställd utan mycket till diskussion om alternativ.
Älskar Webhallen och har gjort det sedan dagen första butiken öppnade. Har aldrig varit strul med garantiärenden, inte ens in-ear lurar som nästan är att räkna som förbrukningsvara. När det gäller lagerstatus/beställningsvaror är det skakigt, där kan man ju själv ha huvudet på skaft tycker jag. Annars har deras fjärrleveranser tagit ett snäpp upp, kombinationen med hur fysiska butikerna är/sköts gör att man är i en klass för sig, vid sidan av deras främsta konkurrent då, som också är vassa, förvisso.
Förbeställde ett spel 1 månad innan release som det hävdade skulle komma på release dagen. De skickar då spelet klockan 15 dagen innan med varubrev ekonomi som tar 3-4 dagar att levereras, och då det även är varannandags utdelning i största delen av landet i kombination med helg så kommer spelet inte att komma fram förrän 5-6 dagar efter release dagen. Ruskigt dåligt, kommer absolut inte att handla hos er igen.
Splitter ny laptop havererar, vägrar hjälpa mig på något annat sätt än att reparera den. Jobb och skola blir lidande ich dem menar på att dem har rätt att dra ut på det i 6 veckor. 6 veckor har gått och än har jag inte fått tillbaka den utan "reservdel är beställt". Konsumentverket nästa. Har pratat med kunniga människor inom teknik och dylikt, all service på andra företag är mycket bättre och inet ska tydligen vara en hit.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.webhallen.comFullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB
Organisationsnr: 556558-8224
Information hos allabolag.se