Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2018-01-23)
Detaljerad information PSXCARE har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2017-01-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställde några tillbehör till ett par Nintendo DS/DSi. Dagen efter ringde det på telefonen. Man ville bara dubbelkolla så att jag hade fått orderbekräftelsen och så att jag hade beställt rätt prylar. Då jag inte är särskilt bevandrad inom Nintendovärlden rekommenderades en annan produkt istället. Det kostade en hundring extra, men då skulle det fungera sedan också

    Några dagar efter fick jag ett paket i postlådan. Har absolut inget att klaga på, önskar att många fler företag värdesatte sina kunder på samma sätt och gav samma kundsupport.

    Kommer definitivt att handla här igen.
  • Bra
    3 år sedan
    Bestämde mig för att skicka ner mitt Playstation 1 och 2.
    Bytte laser på min Playstation 1 och Chippade mitt Playstation 2.
    Allt fungerar perfekt!
    Fick dock betala en saftig peng för att få lasern bytt vilket jag tycker dom borde ha tagit lite mindre för, men som sagt mitt Playstation fungerar klokrent och ångrar inget.
    Bra butik att handla/Chippa/reparera ifrån.
  • Perfekt
    4 år sedan
    installerad med 3k3y
  • Perfekt
    4 år sedan
    Beställde en produkt som ej fanns i lager. Ett par dagar senare insåg jag att jag behövde en annan produkt också. Beställde denna och bad dem slå ihop ordrarna. När den första produkten kom in i lager så visade det sig att den andra produkten (som var slut vid köptillfället) hade utgått ur sortimentet. Vart då uppringd för att tala om hur de skulle göra med min order. Hade mina varor dagen efter telefonsamtalet, mycket bra service där!

    Hade de valt att skicka ett mail istället för att ringa mig hade det med stor sannolikhet tagit ytterligare en dag innan mina varor skickades.
  • Acceptabel
    4 år sedan
    PSXCare är en affär som såvida man sköter allting online är superb. Dom besvarar frågor snabbt och konkret och har inte haft några problem med några produkter.
    Offline däremot är en helt annan sak. När man besöker deras butik så är det som ett kliv bakåt i tiden. Plötsligt kliver man in i en butik som är som alla dom där datoraffärerna som fanns runt 1998 där någon nisse fått för sig att driva en datorbutik helt utan tanke på att man faktiskt måste betjäna kunder eller ge dom någon service. Bemötandet varierar mellan fullkomligt enastående till totalt förakt beroende på vem som sitter i kassan. Förutsatt att det sitter någon i kassan och man slipper ropa efter någon som stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en.
    PSXCare lever kvar enbart på grund av att dom inte har någon egentlig konkurrens, den dagen det dyker upp en firma med samma utbud och kompetens men med bättre känsla för service så kommer dom att få stora problem omedelbart.
    Som kund känner jag ingen glädje över att besöka dom men samtidigt har dom alltid löst alla problem jag haft med dom (vilket är ett antal!) snabbt, ganska mycket baserat på deras happy-go-lucky-attityd.
  • Hej!

    Tack för att du besöker vår butik och tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Om du ser någon som "stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en" så är det mest troligt en praktikant. Vi försöker ordna praktikplats även åt personer som har svårt att vara sociala av olika orsaker och samarbetar ibland med specialskolor. Det har varit flera praktikanter under årens lopp som t.ex. haft aspbergers syndrom och trivts bra så länge det funnit strukturerade arbetsuppgifter som triggat deras intresse.

    I övrigt så vet jag att vi måste hitta en ny ringklockat till butiksdisken då den som brukar stå där har försvunnit.

    Under perioder då det inte strömmar in massor av kunder till butiken så är det ingen som sitter i "kassan" och rullar tummarna utan vi sitter och jobbar med det vi är bra på - modifierar och reparerar tv-spelskonsoller och annan elektronik. Samt svarar på email, telefonsamtal och ser till att beställningar blir skickade.

    Som du själv skriver, vi prioriterar att våra kunders problem blir lösta på så bra sätt vi kan. Inte att inreda butiken enligt senaste mode eller att ha personal med enda uppgift att sitta och vänta på att nästa kund skall komma in.

    Har du blivit dåligt bemött av den som hjälpt till bakom disken skulle det vara värdefullt för mig om du kunde kontakta mig på valfritt sätt och ge mig mer information så att jag kan se om det är något jag måste ta tag i.

    Vänligen

    Hansi Blomberg

  • Bra
    4 år sedan
    Lämnade in ps2 för chippning. Fick tillbaka den i perfekt skick 3 timmar senare. Fungerade skitbra. Trevlig personal. Kanske inte alltid har allt på lager som man behöver men det är inte riktigt deras affärsidé heller.

    Bra information vid köp och har även ett bra supportforum om man är i behov av detta.
  • Dålig
    4 år sedan
    Butiken visar produkter som de sedan inte kan leverera.
  • Hej!

    Jag ber om ursäkt för att du blivit drabbad av att någon produkt tagit slut. Det är något som vi alltid kan råka ut för då vi har en hel del mer eller mindre udda produkter som vi importerat från t.ex. Asien och ofta har svårt att få tag på fler när dom väl tagit slut i vårt eget lager. Ibland väljer vi även att sluta sälja produkter där vi upplever problem med kvaliteten och/eller kundnöjdheten.

    Vår lagerstatus på hemsidan måste vi uppdatera manuellt ibland då vi inte har fungerande synkronisering mellan hemsidans lagerstatus och vad som säljs i vår fysiska butik.

    Jag hoppas du åtminstonde fick en snabb återkoppling om att varan du ville beställa inte fanns tillgänglig.

    Mvh Hansi

  • Perfekt
    4 år sedan
    Riktigt bra service, la en beställning på söndagen. Hade paketet på tisdagen.
    Mailade även en fråga på måndagen och fick svar direkt.
    Så bra det kan bli :)
  • Perfekt
    5 år sedan
    Toppenbutik, det går alltid fort att få sakerna och det är aldrig några problem.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Beställde en Xbox 360 Slim 250GB RGH Version

    + Bra Kvalite
    + Tydlig information
    + Snabb Leverans
    + Bra Support genom irc & support forum samt telefon
    - Inga

    Allt funkar som det ska finns inget negativt att säga om psxcare och deras support
    Rekommenderas starkt.

    :D
  • Usel
    5 år sedan
    Beställde en vara som stod skulle finnas i lager med 1-2 arbetsdagars leverans.

    Den dök dock inte upp efter 4 dagar så jag ringde dom. Fick som svar på att dom inte hade varan inne men dom trodde kanske att den kanske skulle kanske komma samma vecka.

    Det gjorde den inte.

    Ringde veckan därpå men ingen svarade på 20 försök. Skickade mail som jag till slut fick svar på.

    Första och sista gången jag beställer härifrån.

    Mitt omdöme blir tyvärr Uselt då detta är det enda jag har att gå på.
  • Hej.

    Jag kan bara beklaga det inträffade. Möjligen går det att skylla på semestertider att det var svårt att få svar per telefon. Hur som helst tråkigt att du fick en dålig upplevelse. Felaktig lagerstatus och långa leveranstider på varor som inte finns på hyllan kan alltid inträffa, men det är vårt ansvar att hålla dig som kund informerad. Normalt sett skickar vi alla beställningar samma dag eller nästa arbetsdag. Med undantag från beställningar som innebär att vi måste låta en tekniker bygga ihop det som beställts först som t.ex. en modifierad spelkonsoll.

    Vänligen
    Hansi Blomberg
    NetCare AB / www.psxcare.com

  • Perfekt
    5 år sedan
    Köpte ett Xbox 360 Slim 250gb till nedsatt pris.

    Skickade ett mail onsdag 11.30, fick svar 13.00, beställde varan 13.30 fick det slutliga orderbekräftelsemailet 14.30 och hade Xbox'et på posten dagen efter. (Butiken är i sthlm, jag bor i örebro)

    Kort sagt, mycket snabb support, mycket snabb orderhantering och mycket snabbt skickat.

    Xbox'et funkar givetvis som det ska.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Köpte mitt Chippade ps2 här funkar kanon rekommenderas starkt
  • Perfekt
    5 år sedan
    Beställde en vga kabel till xbox, först var det något fel den gav inte ljud på båda sidor och bilden var suddig. Kontaktade kundtjänst och fick hjälp, samma dag var nya kabeln skickat och fick den dagen efter. Snabb leverans och bra kundtjänst = toppbetyg!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Beställde onsdag eftermiddag runt 16. Hade grejerna dagen efter, perfekt! De är väldigt kunniga och har bra support över telefon och på deras forum. Det enda jag saknar är fler betalningsmetoder så man slipper postförskotts avgiften.
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Vet vad dom håller på med , veteraner inom spelkonsoler och annat.

    Bra support, forum och trevlig personal. Fick mest hjälp av Hansi på psxcare.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Beställde minneskort mm. till Nintendo DSi och fick dem dagen efter. Snabbare leverans har jag aldrig varit med om. Mycket nöjd!
  • Perfekt
    6 år sedan
    Bra service och trevlig personal
  • Perfekt
    6 år sedan
    Fick dvd-läsaren till min Xbox 360 flashad på nyårsafton. Tog mindre än fem minuter.
  • Perfekt
    6 år sedan
    mycket kunskap och råd på plats
    jag har köpt en Xbox 360, och Wii.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Softmoddade sonens Wii som jag köpte begagnat. Köpte även en usb-hårddisk. Lämnade och hämtade i butik. Kanske något dyrt men å andra sidan så fungerar allt som det är tänkt, otroligt nöjd och jag har en mycket glad 6-åring.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Har handlat där några gånger och även skickat 4st Xbox 360 dvd för flashning. Har fungerat mycket bra med frakt och tid av jobb.

    Mycket bra stöd och info på forumet.

    Saknar faktura betalning. Tror dom hade sålt lite mer då. Blir en 9 Pga det.
  • Bra
    6 år sedan
    Bra butik att ha att göra med, dock lite dyra
  • Perfekt
    7 år sedan
    Mycket snabba leveranstider, härlig kundservice!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Min flashade 360 är beställd därifrån och den fungerar än idag och då är den inköpt i Januari 2008.

    Mailade innan beställningen om man kunde få en med 65nm och en Benq läsare och det kunde man.

    Ett stort plus för Swizzys support på forumet som alltid finns där och svarar på frågor snabbt och hjälper kunder även på helger.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Lämnade in min 360 för flashning och det gick på 15 min och 350kr.
    Dvd läsaren går snabbt och ja kan spela brända spel. Nackdelen är att butiken ligger på söder och det tog mig 1,5 timmar att åka dit men arbetet utfördes snabbt och smidigt.
  • Perfekt
    8 år sedan
    suverän butik med kanonpersonal o snabb o bra service´.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Otroligt snabb chippning av mitt Wii. Allt var klart under min lunch. Åkte bokstavligen fram och tillbaka till jobbet, sen var det klart. Toppenbutik med trevlig personal som gav tips om vilka skivor som jag skulle använda mig utav.
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Beställde på tisdag eftermiddag, fick produkterna på onsdag. Allt fungerade bra. Man kan knappast få snabbare service!

    Butiken hade fått en 10 om de hade haft fler betalningsmöjligheter. Saknar kortbetalning.
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Kunnig personal och fantastisk service. Om din produkt säljs här är det värt en eventuell extra peng. Bra öppettider och online forum.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Helt fantastisk butik! Bra priser, suverän personal. Exemplariskt hantering av support/garanti ärenden. De gör verkligen det där lilla extra för att göra en nöjd. Kommer aldrig handla någon annanstans.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Himla bra butik. Behöver inte ens betala frakten om man ska lämna in något för Reparation
  • Perfekt
    9 år sedan
    Kanonservice, kanonbutik, snabb hantering.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Fick det jag beställde och allt fungerar. Inget att klaga på.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Mycket trevlig personal! Väldigt hjälpsamma och vet vad de pratar om!
  • Perfekt
    9 år sedan
    Alltid bra service
  • Perfekt
    9 år sedan
    Sjukt bra service. Beställde runt lunch och hade varorna dagen efter. Mailade och fick svar från Hansi inom 30minuter med exakt rätt information.

    Helt klart bästa butiken inom denna genre. Vet sedan tidigare att deras modifieringar har sjukt hög kvalitet. Har en xbox från dom som aldrig strulat.
  • Mycket bra
    10 år sedan
    Beställde chippat Wii som julklapp, fick snabbt besked om att leverens skulle ske inom 5 - 10 dagar, eftersom jag ville ha paketet innan jul ringde jag och frågade - lätt att komma i kontkat med telfonledes - Säljaren kunde inte säkert garantera att jag skulle hinna få paketet inna jul och föreslog därför att jag skulle köpa i annan butik och ev skicka in för chippning efter jul istället.
    Mycket bra av PSX att inte lova mer än man vet att m an kan hålla - till skillnad från vissa andra nätbutiker som lovar att leverera inom viss tid utan göra särskilt mycket för att hålla utlovade leverenstider.
  • Perfekt
    10 år sedan
    snabb service på plats när det gäller problem
  • Mycket bra
    10 år sedan
    trevliga och lätta att ha med att göra, dock lite seg på att skicka
  • Perfekt
    10 år sedan
    Beställde chip från PSXCARE vilket gick förvånansvärt fort! Tog 2dagar från beställning så var försändelsen på posten. Betyg 10/10 på leveransen.
  • Usel
    11 år sedan
    Gjorde en beställning och fick bekräftelse att min order fanns att hämta. Åker dit (bor inte runt knuten direkt) och då får man höra att tyvärr så har de "supit bort" (deras ord) mina varor och antagligen sålt grejjerna till någon annan. Otroligt dåligt och nonchalant!
  • Mycket bra
    12 år sedan
    Snabbt
  • Mycket bra
    12 år sedan
    Inget negativt att säga om dom än.
  • Acceptabel
    12 år sedan
    Tog lång tid, dom fick beställa från japan.
  • Bra
    13 år sedan
    Moddade snabbt och utan fel, något oengagerad personal ibland men överlag bra bemötande.
  • Perfekt
    13 år sedan
    Köpte bara chippet + handkontroll på psxcare. Boxen köptes på Elgiganten.
  • Utmärkt
    13 år sedan
    Snabbt och bra!
  • Utmärkt
    13 år sedan
    Duktiga killar där inne.
  • Utmärkt
    13 år sedan
    Det gick snabbt, hade polaren med mig som kände killarna i butiken.