Kategorier
Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
5 månader sedan
Mycket otrevlig personal. Rekommenderar dig inte att gå hit för att fixa ditt PS4.
Zleaper
Zleaper

10 omdömen

Utmärkt
7 år sedan
Beställde några tillbehör till ett par Nintendo DS/DSi. Dagen efter ringde det på telefonen. Man ville bara dubbelkolla så att jag hade fått orderbekräftelsen och så att jag hade beställt rätt prylar. Då jag inte är särskilt bevandrad inom Nintendovärlden rekommenderades en annan produkt istället. Det kostade en hundring extra, men då skulle det fungera sedan också Några dagar efter fick jag ett paket i postlådan. Har absolut inget att klaga på, önskar att många fler företag värdesatte sina kunder på samma sätt och gav samma kundsupport. Kommer definitivt att handla här igen.
O
OLIMOPA

5 omdömen

Bra
7 år sedan
Bestämde mig för att skicka ner mitt Playstation 1 och 2. Bytte laser på min Playstation 1 och Chippade mitt Playstation 2. Allt fungerar perfekt! Fick dock betala en saftig peng för att få lasern bytt vilket jag tycker dom borde ha tagit lite mindre för, men som sagt mitt Playstation fungerar klokrent och ångrar inget. Bra butik att handla/Chippa/reparera ifrån.
Utmärkt
8 år sedan
installerad med 3k3y
Utmärkt
8 år sedan
Beställde en produkt som ej fanns i lager. Ett par dagar senare insåg jag att jag behövde en annan produkt också. Beställde denna och bad dem slå ihop ordrarna. När den första produkten kom in i lager så visade det sig att den andra produkten (som var slut vid köptillfället) hade utgått ur sortimentet. Vart då uppringd för att tala om hur de skulle göra med min order. Hade mina varor dagen efter telefonsamtalet, mycket bra service där! Hade de valt att skicka ett mail istället för att ringa mig hade det med stor sannolikhet tagit ytterligare en dag innan mina varor skickades.
P
Petey Carcass

29 omdömen

OK
8 år sedan
PSXCare är en affär som såvida man sköter allting online är superb. Dom besvarar frågor snabbt och konkret och har inte haft några problem med några produkter. Offline däremot är en helt annan sak. När man besöker deras butik så är det som ett kliv bakåt i tiden. Plötsligt kliver man in i en butik som är som alla dom där datoraffärerna som fanns runt 1998 där någon nisse fått för sig att driva en datorbutik helt utan tanke på att man faktiskt måste betjäna kunder eller ge dom någon service. Bemötandet varierar mellan fullkomligt enastående till totalt förakt beroende på vem som sitter i kassan. Förutsatt att det sitter någon i kassan och man slipper ropa efter någon som stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en. PSXCare lever kvar enbart på grund av att dom inte har någon egentlig konkurrens, den dagen det dyker upp en firma med samma utbud och kompetens men med bättre känsla för service så kommer dom att få stora problem omedelbart. Som kund känner jag ingen glädje över att besöka dom men samtidigt har dom alltid löst alla problem jag haft med dom (vilket är ett antal!) snabbt, ganska mycket baserat på deras happy-go-lucky-attityd.
PSXCARE svarar:2013-06-14
Hej! Tack för att du besöker vår butik och tar dig tid att skriva ett omdöme. Om du ser någon som "stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en" så är det mest troligt en praktikant. Vi försöker ordna praktikplats även åt personer som har svårt att vara sociala av olika orsaker och samarbetar ibland med specialskolor. Det har varit flera praktikanter under årens lopp som t.ex. haft aspbergers syndrom och trivts bra så länge det funnit strukturerade arbetsuppgifter som triggat deras intresse. I övrigt så vet jag att vi måste hitta en ny ringklockat till butiksdisken då den som brukar stå där har försvunnit. Under perioder då det inte strömmar in massor av kunder till butiken så är det ingen som sitter i "kassan" och rullar tummarna utan vi sitter och jobbar med det vi är bra på - modifierar och reparerar tv-spelskonsoller och annan elektronik. Samt svarar på email, telefonsamtal och ser till att beställningar blir skickade. Som du själv skriver, vi prioriterar att våra kunders problem blir lösta på så bra sätt vi kan. Inte att inreda butiken enligt senaste mode eller att ha personal med enda uppgift att sitta och vänta på att nästa kund skall komma in. Har du blivit dåligt bemött av den som hjälpt till bakom disken skulle det vara värdefullt för mig om du kunde kontakta mig på valfritt sätt och ge mig mer information så att jag kan se om det är något jag måste ta tag i. Vänligen Hansi Blomberg
d
dencrypt

58 omdömen

Bra
8 år sedan
Lämnade in ps2 för chippning. Fick tillbaka den i perfekt skick 3 timmar senare. Fungerade skitbra. Trevlig personal. Kanske inte alltid har allt på lager som man behöver men det är inte riktigt deras affärsidé heller. Bra information vid köp och har även ett bra supportforum om man är i behov av detta.
e
eew

1 omdöme

Usel
8 år sedan
Butiken visar produkter som de sedan inte kan leverera.
PSXCARE svarar:2013-04-04
Hej! Jag ber om ursäkt för att du blivit drabbad av att någon produkt tagit slut. Det är något som vi alltid kan råka ut för då vi har en hel del mer eller mindre udda produkter som vi importerat från t.ex. Asien och ofta har svårt att få tag på fler när dom väl tagit slut i vårt eget lager. Ibland väljer vi även att sluta sälja produkter där vi upplever problem med kvaliteten och/eller kundnöjdheten. Vår lagerstatus på hemsidan måste vi uppdatera manuellt ibland då vi inte har fungerande synkronisering mellan hemsidans lagerstatus och vad som säljs i vår fysiska butik. Jag hoppas du åtminstonde fick en snabb återkoppling om att varan du ville beställa inte fanns tillgänglig. Mvh Hansi
Betyg köpupplevelse
2.3OK
1 omdöme

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.psxcare.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Netcare Aktiebolag

Organisationsnr: 556435-7506

Information hos allabolag.se