Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2014-08-18
Zleaper(10 omdömen)
Beställde några tillbehör till ett par Nintendo DS/DSi. Dagen efter ringde det på telefonen. Man ville bara dubbelkolla så att jag hade fått orderbekräftelsen och så att jag hade beställt rätt prylar. Då jag inte är särskilt bevandrad inom Nintendovärlden rekommenderades en annan produkt istället. Det kostade en hundring extra, men då skulle det fungera sedan också Några dagar efter fick jag ett paket i postlådan. Har absolut inget att klaga på, önskar att många fler företag värdesatte sina kunder på samma sätt och gav samma kundsupport. Kommer definitivt att handla här igen.
2014-03-20
O
OLIMOPA(5 omdömen)
Bestämde mig för att skicka ner mitt Playstation 1 och 2. Bytte laser på min Playstation 1 och Chippade mitt Playstation 2. Allt fungerar perfekt! Fick dock betala en saftig peng för att få lasern bytt vilket jag tycker dom borde ha tagit lite mindre för, men som sagt mitt Playstation fungerar klokrent och ångrar inget. Bra butik att handla/Chippa/reparera ifrån.
2014-01-17
S
Sir-Pimp-Alot(8 omdömen)
installerad med 3k3y
2013-08-02
d
drirr(15 omdömen)
Beställde en produkt som ej fanns i lager. Ett par dagar senare insåg jag att jag behövde en annan produkt också. Beställde denna och bad dem slå ihop ordrarna. När den första produkten kom in i lager så visade det sig att den andra produkten (som var slut vid köptillfället) hade utgått ur sortimentet. Vart då uppringd för att tala om hur de skulle göra med min order. Hade mina varor dagen efter telefonsamtalet, mycket bra service där! Hade de valt att skicka ett mail istället för att ringa mig hade det med stor sannolikhet tagit ytterligare en dag innan mina varor skickades.
2013-06-14
P
Petey Carcass(26 omdömen)
PSXCare är en affär som såvida man sköter allting online är superb. Dom besvarar frågor snabbt och konkret och har inte haft några problem med några produkter. Offline däremot är en helt annan sak. När man besöker deras butik så är det som ett kliv bakåt i tiden. Plötsligt kliver man in i en butik som är som alla dom där datoraffärerna som fanns runt 1998 där någon nisse fått för sig att driva en datorbutik helt utan tanke på att man faktiskt måste betjäna kunder eller ge dom någon service. Bemötandet varierar mellan fullkomligt enastående till totalt förakt beroende på vem som sitter i kassan. Förutsatt att det sitter någon i kassan och man slipper ropa efter någon som stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en. PSXCare lever kvar enbart på grund av att dom inte har någon egentlig konkurrens, den dagen det dyker upp en firma med samma utbud och kompetens men med bättre känsla för service så kommer dom att få stora problem omedelbart. Som kund känner jag ingen glädje över att besöka dom men samtidigt har dom alltid löst alla problem jag haft med dom (vilket är ett antal!) snabbt, ganska mycket baserat på deras happy-go-lucky-attityd.
PSXCARE svarar:2013-06-14
Hej! Tack för att du besöker vår butik och tar dig tid att skriva ett omdöme. Om du ser någon som "stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en" så är det mest troligt en praktikant. Vi försöker ordna praktikplats även åt personer som har svårt att vara sociala av olika orsaker och samarbetar ibland med specialskolor. Det har varit flera praktikanter under årens lopp som t.ex. haft aspbergers syndrom och trivts bra så länge det funnit strukturerade arbetsuppgifter som triggat deras intresse. I övrigt så vet jag att vi måste hitta en ny ringklockat till butiksdisken då den som brukar stå där har försvunnit. Under perioder då det inte strömmar in massor av kunder till butiken så är det ingen som sitter i "kassan" och rullar tummarna utan vi sitter och jobbar med det vi är bra på - modifierar och reparerar tv-spelskonsoller och annan elektronik. Samt svarar på email, telefonsamtal och ser till att beställningar blir skickade. Som du själv skriver, vi prioriterar att våra kunders problem blir lösta på så bra sätt vi kan. Inte att inreda butiken enligt senaste mode eller att ha personal med enda uppgift att sitta och vänta på att nästa kund skall komma in. Har du blivit dåligt bemött av den som hjälpt till bakom disken skulle det vara värdefullt för mig om du kunde kontakta mig på valfritt sätt och ge mig mer information så att jag kan se om det är något jag måste ta tag i. Vänligen Hansi Blomberg
2013-04-04
d
dencrypt(52 omdömen)
Lämnade in ps2 för chippning. Fick tillbaka den i perfekt skick 3 timmar senare. Fungerade skitbra. Trevlig personal. Kanske inte alltid har allt på lager som man behöver men det är inte riktigt deras affärsidé heller. Bra information vid köp och har även ett bra supportforum om man är i behov av detta.
2013-03-23
e
eew(1 omdöme)
Butiken visar produkter som de sedan inte kan leverera.
PSXCARE svarar:2013-04-04
Hej! Jag ber om ursäkt för att du blivit drabbad av att någon produkt tagit slut. Det är något som vi alltid kan råka ut för då vi har en hel del mer eller mindre udda produkter som vi importerat från t.ex. Asien och ofta har svårt att få tag på fler när dom väl tagit slut i vårt eget lager. Ibland väljer vi även att sluta sälja produkter där vi upplever problem med kvaliteten och/eller kundnöjdheten. Vår lagerstatus på hemsidan måste vi uppdatera manuellt ibland då vi inte har fungerande synkronisering mellan hemsidans lagerstatus och vad som säljs i vår fysiska butik. Jag hoppas du åtminstonde fick en snabb återkoppling om att varan du ville beställa inte fanns tillgänglig. Mvh Hansi
2013-02-12
D
Drazze(1 omdöme)
Riktigt bra service, la en beställning på söndagen. Hade paketet på tisdagen. Mailade även en fråga på måndagen och fick svar direkt. Så bra det kan bli :)
2012-12-21
M
MarcusOlofsson(1 omdöme)
Toppenbutik, det går alltid fort att få sakerna och det är aldrig några problem.
2012-11-16
l
lastExile(3 omdömen)
Beställde en Xbox 360 Slim 250GB RGH Version + Bra Kvalite + Tydlig information + Snabb Leverans + Bra Support genom irc & support forum samt telefon - Inga Allt funkar som det ska finns inget negativt att säga om psxcare och deras support Rekommenderas starkt. :D
2012-07-30
-
-Z-(3 omdömen)
Beställde en vara som stod skulle finnas i lager med 1-2 arbetsdagars leverans. Den dök dock inte upp efter 4 dagar så jag ringde dom. Fick som svar på att dom inte hade varan inne men dom trodde kanske att den kanske skulle kanske komma samma vecka. Det gjorde den inte. Ringde veckan därpå men ingen svarade på 20 försök. Skickade mail som jag till slut fick svar på. Första och sista gången jag beställer härifrån. Mitt omdöme blir tyvärr Uselt då detta är det enda jag har att gå på.
PSXCARE svarar:2012-10-15
Hej. Jag kan bara beklaga det inträffade. Möjligen går det att skylla på semestertider att det var svårt att få svar per telefon. Hur som helst tråkigt att du fick en dålig upplevelse. Felaktig lagerstatus och långa leveranstider på varor som inte finns på hyllan kan alltid inträffa, men det är vårt ansvar att hålla dig som kund informerad. Normalt sett skickar vi alla beställningar samma dag eller nästa arbetsdag. Med undantag från beställningar som innebär att vi måste låta en tekniker bygga ihop det som beställts först som t.ex. en modifierad spelkonsoll. Vänligen Hansi Blomberg NetCare AB / www.psxcare.com
2012-04-26
r
robt(3 omdömen)
Köpte ett Xbox 360 Slim 250gb till nedsatt pris. Skickade ett mail onsdag 11.30, fick svar 13.00, beställde varan 13.30 fick det slutliga orderbekräftelsemailet 14.30 och hade Xbox'et på posten dagen efter. (Butiken är i sthlm, jag bor i örebro) Kort sagt, mycket snabb support, mycket snabb orderhantering och mycket snabbt skickat. Xbox'et funkar givetvis som det ska.
2012-04-05
Geranx(13 omdömen)
Köpte mitt Chippade ps2 här funkar kanon rekommenderas starkt
2012-02-16
i
infexis(9 omdömen)
Beställde en vga kabel till xbox, först var det något fel den gav inte ljud på båda sidor och bilden var suddig. Kontaktade kundtjänst och fick hjälp, samma dag var nya kabeln skickat och fick den dagen efter. Snabb leverans och bra kundtjänst = toppbetyg!
2012-01-27
A
Alex_k(2 omdömen)
Beställde onsdag eftermiddag runt 16. Hade grejerna dagen efter, perfekt! De är väldigt kunniga och har bra support över telefon och på deras forum. Det enda jag saknar är fler betalningsmetoder så man slipper postförskotts avgiften.
Sida 1