Över 130 butiker i Norden
Delbetalning med Klarna
Fri frakt över 500 kr

http://www.teknikmagasinet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 28 år sedan
(data från 2018-02-21)
Detaljerad information Teknikmagasinet har fått betyget (8.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Billigt
  • Usel
    10 dagar sedan
    Köpte hörlurar (iEar Z-120) på Teknikmagasinet i Västra Frölunda. Första gången jag använde dem upptäckte jag att ena öronsnäckan knastar när man rör sig eller sätter in/tar ut den. Teknikmagasinet vill inte byta dem eftersom de påstår att de inte kan höra något fel och att det kan vara fel på min telefon (som fungerar utmärkt med andra hörlurar).
  • Hej "cL0Gz",

    Vad tråkigt att du stött på problem med dina nya hörlurar. Det stämmer av att vi alltid vill testa och bekräfta fel på produkter som inte fungerar som de ska. Kontakta vår serviceavdelning med en beskrivning av felet, artikelnummer och när varan är köpt så tar vi gärna en extra titt på det. Du når dem enklast på service@teknikmagasinet.com.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    snabbt,enkelt,billigt
  • Utmärkt
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra hantering vid beställning och betalning.
    Saknas ofta produkter i butik, speciellt butiken i Växjö.
    Finns ofta i andra butiker (Teknikmagasinet)
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt och generöst med fri frakt
  • Knappt godkänd
    23 dagar sedan
    Det här gäller endast leverans ,en order ,mindre saker , fått den uppdelad i 5 paket (stora paket ,ex en lampa stort paket liten lampa , så en ny sak att hämta ut varje dag , sjukt drygt , varför inte skicka allt i samma order ? eller är det nåt sjukt skämt ?:P
  • Hej "bananer1",

    Ja, det låter ju lite galet det där. Ibland så dellevererar vi beställningar från olika lager för att snabbare få iväg beställningen, vilket gör att man kan få fler än en försändelse (så klart till ingen extra kostnad). Ditt fall låter som ett riktigt extremfall och jag beklagar att du behövt gå till till ombud så många gånger. Hoppas du ändå blir nöjd med det du har köpt!

    Hör gärna av dig till vår kundtjänst på info@teknikmagasinet.com eller 08-445 10 20 om vi kan hjälpa till med något.

    Allt gott,
    Nils

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabbt och enkelt
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte ett par bluetooth-högtalare för ca 1500 kr som jag var väldigt nöjd med. Dom var rebrandade och såldes på annan plats under annat namn för betydligt mer, så det var en bra affär. Fick efter ett tag lite problem med diskanten på den ena högtalaren, men hade tur då det hände inom garantitiden. Lämnade in högtalaren för reparation, vilket gick smidigt. Mindre smidigt gick det dock när jag efter några veckor det blev meddelad av butiken att man hade lyckats kasta min högtalare. Antagligen hade man gjort bedömningen att det var billigare att bara ge mig en ny än att försöka laga den, men man hade inte bemödat sig att kolla upp att den utgått ur sortimentet, dvs det fanns ingen högtalare att ersätta den med. Istället skulle jag nu få pengarna tillbaka, vilket jag så klart inte var intresserad av, jag vill ju ha en fungerande högtalare. Något alternativ, som att tex täcka mellanskillnaden för ett par likvärdiga högtalare, var inte aktuellt, det vara bara att tacka för besväret och ta pengarna tillbaka som om det var det mest naturliga i världen. I slutändan har det kostat mig ett par arbetsdagar och strax över 1000 kr, dels för att deala med Teknikmagasinet, dels för att hitta nya högtalare. Tack för den liksom.

    Har själv stått i butik, ca 10 år, och sålt elektronik och både jag och mina kollegor har naturligtvis också lyckats ställa till det för en och annan kund, det är oundvikligt i längden. Dock kan jag lugnt lova att vi också alltid löst det till kundens fördel. Det finns inte en chans att vi skulle kasta något en kund lämnat och sen inte sett till att ordna det på ett snyggt sätt. Hur man sköter sånt här säger allt om vilken typ av företag man är intresserad av att vara, och det man sagt just nu är "vi skiter i hur vi framstår och vi skiter i kunden, hos oss är det bäst om du bara köper billigt skräp, saker av värde kan du handla hos någon annan".
  • Hej Fredrik,

    Jag kan inte svara för exakt vad som gått fel i hanteringen, men det låter onekligen som att vi inte riktigt lyckats med ditt ärende. Det ligger självklart inte i vårt intresse att du ska lämna oss med upplevelsen av att vi inte vill ta hand om våra kunder när de får problem. Vi skulle uppskatta om du ville höra av dig till vår serviceavdelning så vi kan få lite fler detaljer och undersöka saken närmare. Du når dem på 08-522 335 55 eller service@teknikmagasinet.com.

    Vänligen,
    Nils

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    väldigt nöjd med er sida. lätt att förstå. avvaktar betyg till vi sett om postnord sköter sitt.
  • Hej,

    Jag ser att du givit 1/10 på din beställning. Kontakta gärna oss på info@teknikmagasinet.com så kan vi undersöka vad som gått fel och lära oss hur vi kan bli bättre.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt o snabbt!!
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Nätköpet funkar bra, men butiken i Borlänge är inte servicevänlig, de kan inte ens bistå med hjälp hur man får hem produkter, inte per sms meddela när den kommit hem och ännu värre har inte en uppdaterad lagersida på nätet. Det håller inte, man går till Kjell & Co istället som har full koll på läget och ger konkreta besked med en artig och servicevänlig attityd. Tragiskt att en butik ska göra attityden negativ till teknikmagasinet.
  • Hej,

    Tack för din feedback! Det låter som att vi gör vissa saker rätt, medan vi inte når hela vägen med hela upplevelsen. Jag kommer skicka vidare det du har skrivit internt så vi kan jobba vidare med det.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Dålig
    1 månad sedan
    *Handlar snarare om de fysiska butikerna och inte webbutiken. Behöver dock ventilera mig lite.

    Köpte en Steelseries Rival 310 på butiken i centralstationen. Den vänstra musknappen sitter lite löst, men tillräckligt för att skapa ett irritationsmoment när man ändrar musens position då man hör skramlet från knappen. Kom tillbaka till butiken 2 dagar efter köp med varan komplett samt kvitto och påpekade detta för den trötta butiksförsäljaren och ville byta ut varan. Efter en del snack om att detta egentligen inte är ett garantiärende osv så verkade det som att jag skulle få en ersättningsprodukt och då musen inte var i lager så sa jag att jag kunde lägga till pengar till en annan produkt. Tyvärr så verkar lagersystemet inte fungera särskilt bra då er hemsida som tydligen uppdateras var 15e minut skrev ut att ni hade en Logitech G403 inne men killen i butiken sa att den inte fanns på lager och skickade mig därefter till butiken på Klarabergsgatan. "Bara att upprepa det du sa till mig så ska det nog lösa sig" för att citera honom.

    Kommer till Klarabergsgatan, den lilla butiken och där blir jag bemött av två till sinne trevliga försäljare men får ytterligare problem med att detta inte verkar vara ett garantiärende och/eller ett tillverkningsfel. Jag beskrev min historia om att jag hade varit på Centralstationen innan och då blev de förvånade att killen där hade accepterat min reklamation och hade skickat mig till dom. Dom hänvisade mig att göra en RMA hos Steelseries istället där jag enligt dom hade större chans att få den utbytt.

    Nu har jag gjort en RMA till Steelseries och fått den accepterad. Frakten för att skicka in min produkt, kommer jag att få stå för och jag får väl helt enkelt strunta i att handla på era butiker i fortsättningen. Detta är bland det sämsta jag har varit med om när det gäller kundvård och har aldrig haft några som helst problem i andra butiker om en vara inte motsvarar de kvalitativa förväntningarna. Detta är även efter vad jag har läst lite om ett ganska så känt problem.
  • Hej Daniel,

    Först vill jag be om ursäkt för att du haft en negativ upplevelse när du har kommit till oss i ett serviceärende. Jag håller med om att det finns mycket vi kunde ha gjort bättre i det du beskriver och jag kommer vidarebefordra ditt inlägg så vi kan jobba för att det inte ska hända fler gånger.

    Kontakta gärna vår kundtjänst på info@teknikmagasinet.com så löser vi en kompensation för frakten.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och billig/gratis frakt
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt,hur man vill få sin vara och hur man vill betala och naturligt vis fraktfria leveranser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt o enkelt
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Köpprocessen helt ok, men jag tycker att utsökningsfunktionerna kunde vara bättre.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Har alltid tyckt ni varit bra service:)
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Känner förtroende för företaget. Snabbt svar på förfrågan om larmet.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Allt fungerade perfekt!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    allt är perfekt
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    snabbt och enketl
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Suverän sevice i butiken i Örebro City häromdagen!

    Jag köpte ett par Sennheiser Momentum M2 i Februari och nu så började hux flux kabeln på dem att glappa så jag förlorade ljud i vänstra kanalen titt som tätt. Gick in och förklarade problemet. Nu hade de inte produkten kvar i sortimentet och det de skulle göra egentligen var att skicka iväg den till Sennheiser för reperation.

    Istället så löste de det på ett smidigt sätt då jag fick en ny originalkabel av dem som de hade i lager istället för att skicka iväg den. Det är inget som de var skyldiga till och det blir väl direkt förlust för dem egentligen men så fixade de biffen.

    Riktigt nöjd och det är god service det!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Han hette Mattias som jag handlade med, han var så jättejättetrevlig, social och bra på att informera om mitt köp.Tack och God jul och gott nytt år önskar Andersson
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Det gick snabbt och smidigt tydlig instruktion
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Gick otroligt snabbt, smidigt och bra kvalité på packningen! Mycket nöjd.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Mycket enkelt att beställa även för en pensionär!
    Hoppas paketet kommer och att allt går smidigt!
    Mvh Karin Kambler
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt smidigt och lätt att beställa varor
  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Köpte 2 stycken leksaker som låg i "osorterad" ordning, man fick inte välja utseende själv. Fick två likadana, alltså plockades dem i sorterad ordning. Otydligt med informationen men köpet gick OK.
  • Hej "Farahot",

    Tack för din feedback. Jag förstår det känns både trist och snopet att det blev två likadana. Jag tar dina synpunkter vidare internt och ser om vi kan slipa på det här. Kul att du blev nöjd i övrigt!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Fantastisk personal
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Produkten motsvarade beskrivningen
    Gott Nyrr År 2018!
  • Bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Att ja kunde sitta hemma o beställa
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt bra bemötande.....samt expedit .....toppen🤗😊
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Hittar snabbt det man ska ha. Lätt att fylla i formulär. Leverans och betalning bra. En stressad farmor är mycket nöjd. Vips ett julklappsproblem mindre.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Hej
    Missnöjd eftersom varan inte kom till min önskade leveransadress, utan till min hemadress. Detta orsakade mig stora problem, eftersom den adressen är ett sommarboende.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    ganska enkelt snabba leveranser bra priser.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att söka och klara besked om leveranstider och kostnader
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb hantering, bra betalningsalternativ, bäst pris enligt prisjakt, gratis frakt
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta varor. Gillar popupen för tillbehör. Så att man inte missar nåt som behövs till. Smidig kassa!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt,snabbt och effektivt.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Har handlat på teknik magasinet i flera år och har alltid varit nöjd med deras service och support. Dock så har utbudet blivit allt tråkigare med åren därav blir det 9 stjärnor :)
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    hittat kul grej, enkelt köp
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allt är så smidigt...tar ju bara ett par minuter så är köpet klart!
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Teknikmagasinets centrallager är i Eskilstuna och jag som har beställt bor i samma stad,
    ska det då gå flera dagar utan att det händer någonting, dvs det är registrerat hos Postnord men paketet är forfarande på Teknikmagasinets centrallager. För mig är ni en skandal och det är nu slut handlat.
  • Hej!

    Jag beklagar att du har fått vänta så länge på ditt paket, så ska det så klart inte gå till. Utan ordernummer kan jag inte säga någonting specifikt, men kontakta oss på order@teknikmagasinet.com så kollar vi på detta så snabbt vi kan.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att hitta och beställa.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag har inte varan i min hand ännu, men kommer den som utlovat så är det ju väldigt smidigt. 8/12. Varan har kommit. Betyg enligt ovan.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Tydlig hemsida. Gratis frakt, snabb leverans och många betalningsalternativ.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Först besök på butik i Stinsen. Varan slut där men jag fick mycket hjälp med att få info om hur jag kan beställa på nätet. Genom att jag fick artikelnumret gick detta mycket lätt. Suveränt att få betala först när varan är levererad. Om den nu kommer inom utlovade 1-3 dagar är jag mycket nöjd med hanteringen.