Omdömen(18)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
Redigerades ett år sedan

Tog flera dagar innan paketet med kaffe ens skickades. Jag hann ångra köpet och köpte kaffet någon annanstans men ingen svarade på mitt mail. Första och sista köpet från DeliCo. Aldrig igen.

m
mudroom1

41 omdömen

Bra
Redigerades 2 år sedan

Köper alltid mitt espressokaffe härifrån. Hade leveranserna varit lite snabbare hade det blivit 5/5, tar ca 1 v för leverans

Usel
2 år sedan

Jag beställde en kaffebryggare från DeliCo i slutet av december. I början av januari fick jag besked om att den skulle levereras, men den kom aldrig. Jag har mejlat dem tre gånger för uppdaterad information om ordern, men har aldrig fått svar.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
3 år sedan

Handlat det mesta av mitt kaffe här under många år. Har alltid funkat bra för mig.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

En besvikelse! Beställt och betalat för produkter för ca 2 veckor sen. Produkter som fanns i lager o skulle ta 3dgr att få. Fått varken varorna eller ens en bekräftelse på beställningen. Kontaktat de flera ggr utan svar. Får jag inget svar till nästa vecka kommer jag se till att en anmälan sker. Detta är under all kritik!

d
dboo

16 omdömen

Bra
4 år sedan

Till skillnad från andra här så har jag goda erfarenheter av företaget. En gång av fyra så tog det lite längre tid att få varorna, men den senaste beställningen var mycket snabb. Beställde 2018-12-10 kl 18 Två paket kaffe var framme i Göteborg på mitt utelämnar ställe 2018-12-13 kl 14 Priserna är också bra

Usel
4 år sedan

Köpte bland annat Kimbo Espresso Bar Top Flavour kaffebönor 1000g, när jag kollade bäst-före datumet på paketet, så var det 9 dagar kvar tills det gick ut. Jag tycker inte det är OK när man betalar fullpris och köper direkt från dem, det finns ingen ursäkt att skicka gammalt kaffe. Leveranserna är även de otroligt långsamma också, inte bara att ordern behandlas långsamt men DHL är slöa generellt. Jag kontaktade företaget för en vecka sedan, där jag skrev att jag blev besviken - har inte fått ett svar än, jag kommer inte handla från dem igen. Ska man köpa mauro de luxe och kimbo, finns de på en annan ehandelsida nu, lite dyrare men hellre att man får vad man betalar för, leta där istället.

DeliCo svarar:2018-11-07
Hej, Självklart säljer vi normalt inte gammalt kaffe till fullpris, det kan ju dock alltid bli fel och då rättar vi alltid till det. Vi skickade ett nytt paket till dig och jag hoppas det var till belåtenhet. Då vi har välldigt hög omsättning på Kimbo och Mauro är det normalt så färskt som det går att få här i Sverige, dock är det ju från Italien och går via grossister så blir sällan så nyrostat som man kan få av en lokal rostare. Det kaffe du fick måste troligen ha stått fel och sedan kommit fram, som sagt ibland blir det fel. Mvh Calle DeliCo
Utmärkt
Redigerades 5 år sedan

Clear info. Good prices. Fast shipment.

s
shopper

2 omdömen

Usel
Redigerades 6 år sedan

VERY slow shipment.

DeliCo svarar:2017-02-06
Tråkigt att du är besviken. Ibland kan något gå fel, vi skall inte vara very slow, hör gärna av dig så kan vi se om vi kan ge dig en förklaring och kanske någon kompensation. Tel 08220700 eller på mail [email protected]
L
Linuzb

1 omdöme

Usel
Redigerades 6 år sedan

Fullständigt urusla! Skickar faktura när de "skickar" ordern. Jag beställde 2016-12-14 fick fakturan 2016-12-16. Idag är det 2017-01-19, men inget svar från dem eller något gods. Värsta internetleverantören jag varit med om sedan 2000! Beställ ALDRIG här... NÅGONSIN! Starta egen kaffeodling istället. Går garanterat fortare. -Linuz

DeliCo svarar:2017-01-24
Hej, Jag kan inte hitta vad detta problem gäller vi skickar inte fakturor innan varor utan de skall alltid ligga i kartongen tillsammans med varorna. Vänligen meddela vad det gäller antingen ordernummer, fakturanummer eller kundnummer så vi kan hitta vad det handlar om och vad som har hänt. Mvh Calle DeliCo
Usel
Redigerades 8 år sedan

Det blir inga mer köp från dom. Mina senaste beställningar har varit försenade och när jag kontaktat dom så är det bara ursäkter om fel på lagersaldo eller beställningen har kommit bort. Nu senast bad jag i kommentarsfältet att dom skulle kontakta mig om det blev någon försening men inte hört ett ljud från dom på 7 arbetsdagar. Riktgt dålig service.

t
trefald

1 omdöme

Usel
Redigerades 8 år sedan

I deras leveransvillkor står det att dom har en leveranstid på 2-5 arbetsdagar om dom har varan på lager (vilket i mitt tycke inte borde vara mer än 3 arbetsdagar MAX!) jag fick min beställning efter 6 arbetsdagar för en vara dom hade på lager, VÄLDIGT dåligt! Till råga på det så fick jag dessutom en månad äldre kaffe än vad det var skrivet och utlovat på deras hemsida, fruktansvärt dålig servicekänsla från den/dom som äger stället! Har tyvärr handlat där tidigare, samma sak hände då men tänkt att det var nog bara ett engångstillfälle, men nejdå har det alltså visat sig, dåligt, dåligt, dåligt! Ingenting kan få mig att handla där igen, så det så.

L
Lengstad

64 omdömen

Bra
Redigerades 11 år sedan

Bra utbud, lätt att beställa trots en lite ålderdomlig website. Leveranstiden var på gränsen till för lång, men allt kom fram i bra skick. Ser man till web-priser, så ligger denna butik i regel lägst. De sorter som finns tillgängliga i vanliga livsmedelsbutiker är som regel lika billiga eller billigare där. Fraktkostnaderna för mindre beställningar gör det mycket olönsamt att handla via web. Betalningsalternativen är möjligen OK, men inte mer.

G
Gretchen33

1 omdöme

Utmärkt
Redigerades 11 år sedan

Beställde till jobbet. Bra utbud till bra priser. Väldigt tillmötesgående och trevliga på telefon!

Sisko
Sisko

6 omdömen

Utmärkt
Redigerades 11 år sedan

Tydlig information på hemsidan, leverans på 2 dagar. Blir säkerligen fler beställningar härifrån.

Betyg köpupplevelse

2.3OK
1 omdöme