Prisjakt

Omdömen(183)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Usel
18 dagar sedan
Jag skulle aldrig betala med Klarna 🤮🤮🤮
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
3 månader sedan
Köpte nyss två suppar på Intersport av märket Firefly. Själva Supparna var bra men paddlarna helt kassa! Kort efter att barnen hoppat i skön för att suppa så sjönk den första paddeln till sjöns botten. Kort därefter sjönk även den andre. Detta gick på under en minut innan paddeln var helt borta! Vi fick åka till XXL på en gång för att köpa två nya paddlar för totalt 2000 kronor. Jag kontaktade Anna på Intersports kundtjänst och fick till svar att för att reklamera paddlarna var jag tvungen att lämna in paddlarna. Jag förklarade att det var omöjligt på grund av att de låg på en sjöbotten! Detta på grund av en bristfällig vara som de sålt. De nya paddlarna från XXL flöt hur bra som helst. De två Supparna kostade nästan 10.000 kronor. Vi blev erbjuden en värdecheck på 200 kronor! Är väldigt besviken på Intersport och hur de hanterat ärendet. I ett mail medger de även att paddlarna sjunker! Så om ni vill att rea barn ska få suppar att leka med ä, köp INTE dessa på Intersport! Jag får se hur jag ska gå vidare med ärendet!
Intersport svarar:2021-08-11
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Du får gärna maila in till [email protected] med ditt ärende, så skall vi hjälpa dig. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
Usel
3 månader sedan
Leveranstiden hålls inte. Står 4-6 dagar efter order tagits emot. Tog 12 dagar. Kundtjänst kort i tonen och oinformativ.
Intersport svarar:2021-08-11
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Fysiska butikerna är toppen, Internet tar ca 3 arbetsdagar att ens packa ordern vilket får ses som stort underbetyg jämfört med konkurrenter.
Intersport svarar:2021-08-11
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
JamJam
JamJam

39 omdömen

OK
4 månader sedan
Snabb leverans när jag beställde online. Dåligt i dagsläget att det inte är fria leveranser och fria returer vid hemleverans.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
7 månader sedan
Beställde min vara i Söndags och nätbutiken har en stor text med Leveranstid 1-3 helgfria vardagar. Finner det udda att jag idag, Onsdag, forfarande inte ens kan se ordern som aktiv order på mina sidor och kontaktar därför kundtjänst och påtalar detta. Svaret från kundtjänst är borde kort och ger skral information om att min order kommer visas på sidan först då varan skickats från deras lager. Udda tänker jag att varan inte lämnat lagret ens då det stod 1-3 vardagar stort och tydligt så jag mejlar och tillbaka och påtalar detta. Får till svar att eftersom jag valt leverans till butik, vilket för övrigt var förvalt, så är leveranstiden 2-6 vardagar. Jag känner att utannonserar man att leveransen är 1-3 dagar kan man rimligtvis inte ha ett förvalt leveransalternativ med dubbelt så lång levaranstid, bara där skriker det falsk marknadsföring. Söker mig runt på deras sida för att leta vart den informationen framgår och hittar tillsist vanliga frågor om leveranstid och där står det att butiksleverans har en leveranstid på 2-4 helgfria vardagar. Finner såklart detta udda då kundtjänst nyss gett mig informationen 2-6 dagar så fortsätter leta och hittar tillsist information om att leveranstiden till butik är 2-6 vardagar dock behöver jag öppna rullmenyn för fraktalternativ för att den informationen ska framgå. Kontakta kundtjänst hävisar till chattkommunikation men erbjuder ingen länk till någon chatt och den omtalade chattrutan nere i hörnet lyser med sin frånvaro... Såklart.. Detta är förmodligen den sämsta nätbutik jag kommit i kontakt med på väldigt många år. Kommer verkligen inte att rekommendera Intersport till någon annan utan snarare avråda alla att handla från denna nätbutik. Aldrig mer Intersport för min del. Jag förstår att en pandemi kan påverka leveranstider osv men då måste det framgå tydligt i butiken då jag naturligtvis valt ett annat fraktalternativ om jag vetat att leveranstiden skulle vara dubbel. Man måste även se till att uppdatera all information på hemsidan så den överensstämmer med verkligheten. Så mycket med denna nätbutik skriker falsk marknadsföring vilket jag aldrig trott om ett väletablerad butikskedja som Intersport. Jag får väl skylla mig själv att jag inte kollade recensioner här på prisjakt innan jag gjorde min beställning m n tanken slog mig inte ens med ett så etablerat företag. Usch, håll er borta från denna butik för guds skull!
Intersport svarar:2021-05-06
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
p
pezertio

9 omdömen

Usel
7 månader sedan*
Dålig kundtjänst och internetbutik. * Beställer en motionscykel 25/2. Leveranstiden anges till 4-6 vardagar. * Får ett mejl 3/3 att varan är på väg. Mejlet har Postnord koll-id 00 angivet. Även Klarna-fakturan aktiveras, vilket det endast brukar göras när varan skickas. * Kontaktar chat 4/3 och får ett refnr för TNT istället eftersom varan skickas direkt från leverantören. Jag kollar TNTs sajt men de har inte fått förhandsinfo om leveransen. Refnr existerar inte enligt sajten. * Kontaktar chat 5/3 ~10:00. De säger att varan nu har leveranstid 20-30 vardagar. Jag påpekar att jag beställde när den var 6 dagar max. Jag säger att jag vill avboka om det nu är längre leveranstid. De säger att de ska kolla upp det och återkomma via mejl. Det gör de inte. * Jag ringer kundtjänsten 8/3 ~9:00. Det enda hon kan säga att leveranstiden är 20-30 vardagar. Hon kan inte kolla upp mer om ordern (pga extern leverans) utan ska "återkomma via mejl". * Väntar över 1 h men får inget mejl. * Kontaktar chat, vilka verkar ha bättre tillgång till info. Leveranstiden är fortfarande 20-30 vardagar för min order, men min order avbokades redan 5/3 (vilket jag bad om leveransen skulle dröja). De hade dock inte makulerat fakturan. Vilket slöseri med tid. Så fort leveranstiden ändrades till 30 dagar borde jag fått ett mejl.
*Redigerades 7 månader sedan
Intersport svarar:2021-03-15
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
m
magnil2

18 omdömen

Usel
8 månader sedan
Riktigt dåligt. På tre fulla arbetsdagar har de inte lyckats skicka vara som finns i lager. Kontakt idag med kundtjänst både via telefon och chat som lovat återkomma men gör det inte. Nu hinner det inte fram till sportlovsresan. Undvik.
Intersport svarar:2021-02-15
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
j
jalfredeen

1 omdöme

Utmärkt
8 månader sedan
Väldigt bra butik, både på nätet och de fysiska butikerna. Hjälpsam, kunnig personal.
Intersport svarar:2021-02-08
Hej, Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och tackar dig för att du handlar hos oss. Hälsningar INTERSPORT
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
9 månader sedan*
Via butik
Köpte ett presentkort via nätet före jul. Ingen leverans eller leveransbekräftelse. Endast ett irrelevant standardsvar på mitt e-mejl med förfrågan. Efter c:a tio dagar blev jag tvungen att ringa kundtjänst med väntetid c:a 20 minuter, inget meddelande om väntetiden under tiden. Ingen förklaring eller ursäkt från kundtjänst, som skyllde på "kanske fel e-mejl", fast den var noggrant kontrollerad och fungerande sedan många år. Usch, aldrig mer!
*Redigerades 9 månader sedan
Intersport svarar:2021-01-25
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vår kundtjänst avdelning har förtillfället högt tryck på deras inkorg, men gör allt för att svara så snabbt som möjligt. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
10 månader sedan
Världens sämsta support. Väntade en månad på svar på en fråga angående en retur jag gjort och ifrågasatte att jag skulle behöva betala 75 kronor till när jag vilke byta en vara mot en identisk vara och en annan mot en som kostade lika mycket som den jag ville returnera. Lämnade tillbaka skiten. Fick svar en månad senare "att jag är välkommen in till butiken att göra returen". Kevin Nilsson i butiken i Liljeholmen verkar inte läsa vad det är han svarar på.
Intersport svarar:2021-01-25
Hej, Vi beklagar din upplevelse hos oss. Vi uppskattar din feedback och jobbar ständigt med att förbättra vår service. Hälsningar INTERSPORT Sverige
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
10 månader sedan*
Via butik
Blev förvånad hur snabbt det gick
*Redigerades 10 månader sedan
Intersport svarar:2020-12-28
Hej, Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och tackar dig för att du handlar hos oss. Hälsningar INTERSPORT
_IlIIlIJ

14 omdömen

Bra
ett år sedan*
Köpte ett par New Balance 860 v11 på nätet som jag först efter köp insåg skulle bli alldeles för stabila. Väldigt lätt att köpa, det går fort. Priserna är bra under skorean och det är lite för lätt att köpa. Gjorde retur i butik. Det var lätt och smidigt.
*Redigerades 10 månader sedan
Intersport svarar:2020-12-28
Hej, Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och tackar dig för att du handlar hos oss. Hälsningar INTERSPORT
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
10 månader sedan
Mycket bra. Snabb leverans
Intersport svarar:2020-12-17
Hej, Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och tackar dig för att du handlar hos oss. Hälsningar INTERSPORT
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan*
Via butik
Mycket bra. Snabb leverans. Bra hemsida 👍
*Redigerades 10 månader sedan
Intersport svarar:2020-12-17
Hej, Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag och tackar dig för att du handlar hos oss. Hälsningar INTERSPORT
Sida 1
Betyg köpupplevelse
2.6OK
19 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(6)
(0)
(1)
(3)
(8)