I have to pay for nothing! I've tried to become a client of Bredband2,but they have never fixed the service (within several days of my waiting).Then I decided to move to another provider and closed the contract. In one month I got a faktura with several days of service usage while they've tried to configure it. I called and questioned why should I pay for the service that I have never received. The answer was: because I wasn't patient enough to wait until they get it fixed... Then they didn't want to listen to me and hanged-off...
Har precis insett att jag betalar för en uppkoppling som inte finns i deras utbud längre, till ett betydligt högre pris än vad en jämförbar uppkopping i deras nuvarande utbud kostar. Ingen gillar att känna sig lurad så det var sista ggn dom hade med mig att göra. /fd trogen kund
Worst company I have ever dealt with. terrible customer service, unclear prices, and average internet quality. I do not recommend to anyone
Fortsätter skicka fakturor även efter avslutad tjänst. Undvik denna leverantör.
Arbetar som hemmatekniker. Var hemma hos en kund och skulle byta ut en router. Den nya ville inte ta IP, varvid jag befarade MAC-låsning. Ringde Bredband2s support för att se om de kunde släppa den för hand, istället för att vänta ut den. Efter ungefär 45 minuter i kö kom jag fram till en tjej. Beskrev min roll och min fråga. Hon ursäktade sig med att hon var ny och för varje liten del av ordväxling ursäktade hon sig och jag fick en robotröst som upprepade "Du är nu satt på vänt..", alltmedan hon skulle fråga sin handledare om vad hon skulle svara. Till sist fick jag veta att de inte kunde göra något för hand, utan att jag skulle dra ut all utrustning ur RJ45-jacket och låta det stå tomt i 24h, sedan var det bara att köra. Beklagade mig till kund, men han gillade läget, ringde upp kund nästa kväll, fick höra att det inte var löst. Jag åkte tillbaka, och gnuggade febrilt huvudet. Till sist ringde kund sin bostadsrättsförenings allt-i-allo, som kom över och berättade att radhuslängan var givna statiska IP-adresser, och jag fick då IP, gateway och mask mig givet. Kund var online en minut senare. Det ska vara sagt att kunds gamla router hade lösenordsskyddat admin-webgränssnitt (kunde hade glömt vad han hade satt), för annars hade jag ju bara kunnat logga in i den och tillskansa mig uppgifterna.. ..MEN jag anser att det är helt absurt att inte Bredband2s SUPPORT kunde ge mig denna fundamentala bit information, jag hade trots allt gett dom kunds fulla personuppgifter och adress, men icket. Detta är min (enda) erfarenhet av Bredband2 och utifrån den blir det en 1:a!
Förstår inte riktigt alla de negativa omdömena om Bredband2. Jag har varit kund hos dem i säkert 8-9 år och använt mig av deras fiber i flera olika fastigheter - både villa, radhus, fritidshus och lägenhet. Aldrig haft något problem överhuvudtaget. Har av olika anledningar varit tvungen att kontakta kundtjänst ett par gånger och jag möts alltid av en trevlig person i andra änden som kunnat sina grejer och återkopplat när de lovat. Har även varit tvungen att "trixa" lite med fakturor då jag flyttat lite och varit tvungen att kreditera en del belopp etc., det har också funkat bra. Hastigheterna är vad de är. Det är ju fiber och har du bara rätt utrustning från din sida får du ut mycket bra svarstider samt ner- och uppladdningshastigheter. Under alla år jag haft dem har internet legat nere ett par gånger av anledningar jag inte bryr mig om eller vet varför, ärligt talat, sådant händer alla nätleverantörer. Utan statistik i ryggen vågar jag påstå det inte händer mer ofta hos BB2 jämfört med andra ISPer. Allting bara flyter på i andra ord - vad kan man då klaga på? Inget. Ni andra som recenserar (negativt) hajjar jag nada av vad ni råkat ut för. Hur lyckas ni med detta?
Ljuger om kommande prishöjningar så man inte ska hoppa på konkurrenters tidsbegränsade erbjudanden! Sen höjer de ändå priset ett par veckor senare! Har också kommit på dem med att "glömma" att sänka priset när det skett en generell prissänkning. Då var de minsann inte så snabba att justera. Undvik!
Under all kritik, har ej kunnat ringa ut på 2 månader korekt,utlovar kompensation och nu när det fungerar något bättre då får man inte det. VARNING UNDVIK DESSA
Flyttar in i min nya lägenhet. Det fanns redan fungerande internet i lägenheten från förra "ägaren" men beställer såklart eget då det antagligen löper ut inom snar framtid Väljer då Bredband2, "Har Telia öppen fiber". Efter jag beställt får jag sms 2 dagar senare om att det är igång. Jag ringer då samma dag om att det inte fungerar, och får svaret att dom ska felsöka. Nästa dag får jag ett samtal av dom då dom ber mig att koppla in datorn direkt till fiber omvandlaren. För att dom ska kunna komma vidare med sin felsökning. Dagarna går inget internet. 4 dagar senare ringer jag tillbaka och får svaret att felsökning pågår fortfarande. Då väljer jag att säga upp avtalet med dom då dom inte kunnat leverera 1 sekund av internet uppkoppling på 2 veckor. Men jag får då svaret att jag kommer få betala för dom dagar det varit aktivt. Jag står på mig och förklarar att jag har inte kunnat utnyttja 1 sek av internet men ni vill att jag betalar för en tjänst jag inte fått ta del av? Ja dom hävdar att Tjänsten ser ut att funkar och är igång från deras håll. Jag lägger på i frustration. Ringer då Bahnhof och dom lyckas få igång internet på 3 min efter vårat samtal. Om jag förstått hur "Telia Öppen fiber" fungerar så hade dom inte kunnat koppla upp mig på 3 min om Bredband2 redan hade ett Aktivt avtal på min Adress så snabbt. Så jag avråder STARKT att man använder Bredband2. Kundservice = dålig då jag får betala för en tjänst som aldrig fungerat. Felsökning = dålig då det gick att koppla på 3 min för annan leverantör? Känns som ett bluffföretag.
Bredbandet ligger nere ofta och ändå måste jag som kund betala fullt pris för en tjänst som inte levereras.
Bara massa bortförklaringar och problem och skyller bara på kunden i allt. Och upplever bara att jag har blivit blåst och lurad på det mesta och massa annat CRAP. En värdelös support och kundtjänst rent och lura av mej massa pengar som vi inte har kommit överens om i avtalet.
Vidrig företag, helt vimsiga människor, ena stunden säger de en sak nästa gång säger de en hel annan sak. De är fräcka opålitliga, går ej lita på, man vet inte var man har dem någonstans. De ljuger rätt bra.
Bedrövlig service. Köpte bredband (router/modem) med önskan om snabb leverans pga flytt och hemmajobb, en vecka senare hade min beställning "fallit mellan stolarna". Ett par dagar senare får jag hem ett modem, inget mer, för då har dom inte aktiverat bredbandet eller skickat ut routern. Katastrofalt dåligt bemötande, reklamerade köpet och gick på en annan lösning istället.
Sämsta kundtjänsten & felsökning som idiotförklarar kunden. Ingen ersättning för bredband som varit/är nere, och till synes INGA egna tekniker. Vad kan gå fel hos ett bredbandsbolag - ALLT. Välj nått annat om du kan!
Sveriges absolut sämsta kundservice, utan tvekan.