
(500+)

Jag beställde en adventskalender till min dotter 11 november, 5 december dimper den ner i brevlådan. Alldeles för sent och alldeles för lång leveranstid, inte det som skrevs ut. Nu vill jag ha fri retur på paketet då jag fick beställa en annan kalender från en annan sida. Men efter ca 15 e mail så säger dom fortfarande att jag får returnera men betala för detta. Jag är så sjukt besviken på hur Cdon sköter detta. Det är småpengar för dom men att sätta kunden först är inte enligt deras noter. Det var sista gången jag beställer av dom! Och skulle aldrig rekommenderar dom för någon!
Bra vara och det gick hyfsat fort.
Jag är fullständigt chockerad över CDON:s agerande. Jag beställde en produkt som marknadsfördes som en äkta NeeDoh julkalender, men det jag mottog var, enligt min bedömning och jämförelse med originalprodukter, en uppenbar kopia. Förpackning, kvalitet och innehåll stämmer inte överens med vad som utlovades vid köpet. När jag kontaktade CDON om detta möttes jag inte bara av ovilja att ta ansvar, utan även av försök att åberopa regler som strider mot både Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Att som säljare försöka undvika reklamationsansvar genom att ge felaktig eller rent vilseledande information är fullständigt oacceptabelt och potentiellt lagstridigt. Att en etablerad plattform låter tredjepartssäljare leverera vad jag uppfattar som piratkopior är illa nog, men att dessutom försöka undgå lagstadgat ansvar vid en reklamation är direkt oseriöst. CDON borde omedelbart se över sina rutiner för produktautenticitet, kvalitetskontroll och framför allt sin hantering av reklamationsärenden. Som konsument ska man inte behöva strida för sina lagstadgade rättigheter. Jag kommer inte att handla från CDON igen och jag avråder starkt andra konsumenter från att göra detsamma tills de visar att de följer svensk konsumentlagstiftning.
Katastrof. Leverans skulle ske sista veckan i november. Fick kontakta kundtjänst som påstår att leverantören Schenker inte har mitt mobil nr trots att de kontaktat mig samma eftermiddag denna vecka. Bestämdes att lev sker fre fm före kl 12. Det skulle gå. Väntade till 13.15 igår fredag och kontaktade Schenker. Nej det var mkt varor och de garanterar bara mellan 9-17. Kl 14 ringde budet men då satt jag i en förhandling. Innebär att jag själv måste hämta godset mellan 9-17. Finns betydligt bättre leverantörer. Inte bra skött.
Jag har köpt en begagnad dator och en ny mobiltelefon och allt gick bra.
Absolut säker mitt fel som inte tittat efter ordentligt men förväntade mig att få två ”töjare”, en för varje sko men det innehåller bara en. Inte jättetydligt i annonsen.
Jag har helt missat att CDON säljer och skickar vissa produkter från Tyskland. Returen blev mycket dyr. Jag kommer undvika att köpa från CDON. Det finns bra alternativ som är ”helsvenska”.
Köpte ett spel som julklapp, men det kom inte med några spelregler alls.
Detta företag drivs av samma personer som driver Fyndiq, vilkjet innebär att de flesta produkter de säljer kommer från kinesiska säljare som säljer produkter av låg kvalitet eller rent av kopior. CDON tar inget ansvar för det som sker på deras marknadsplats, är inte en säker och seriös plats att handla från.
Jag handlar sällan på nätet, men behövde ett tvfäste och hittade det på cdon. Nu visade det sig att varan inte blev rätt köp. Nu börjar problemen. Efter att ha anmält ånger och retur, så får jag inte ett det utlovade meddelandet runt returhantering, utan en massa mail med fler frågor. Dessutom blir min retur annulerad. Nu visar det sig att det är en firma i holland, som är motparten och det är dit returen ska efter mailande med supporten. Efter fler frågor kommer ett erbjudande om att hämtning kan ske. Nu ska jag kasta fästet på skroten, men också aldrig mer handla på cdon. Ej heller ska någon i min omgivning missa mitt omdömme om denna ur min synvinkel inte kundvänliga handlarplattform som gör allt för att obstruera en enkel retur. Lars E

CDON är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
cdon.seFullständigt firmanamn: CDON AB
Organisationsnr: 556406-1702
Information hos allabolag.se