Omdömen(972)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
en dag sedan

Det går inte att komma i kontakt med Chilli. Alla telefonnummer ger hänvisningston.

Chilli svarar:2022-10-07
Hej, tack för ditt omdöme. Vår telefon är dessvärre stängd sedan en tid tillbaka och vi nås i dagsläget endast på vår chatt och mail. Chatten är öppen dagligen 9.00-17.00 och vi besvarar våra mail så fort vi bara kan. Alla kontaktvägar hittar du på vår hemsida under fliken kundsupport. Varmt välkommen åter om det finns något vi kan hjälpa dig med Hälsningar Matilda
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
2 dagar sedan

Mycket bra mottagande o hjälpsamhet i butiken i Örebro! Tråkigt att soffan var flera veckor försenad o urdåligt när den väl kom att det saknades två ben! Dåligt att man inte kan ringa o beställa nya utan vi fick åka till butiken o de fick ringa in beställningen! Hoppas benen kommer snart så att vi kan använda vår nya fina soffa!

Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
5 dagar sedan

Hjälpsam personal, men det står att leveransen ska ske mellan 2-6 dgr och min leverans tar 9 dagar, när man väl bestämt sig vill man ha det så fort som möjligt

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
10 dagar sedan

Jag tycker om trevlig personal. Är det inte det handlar jag någon annanstans. På butiken i Kungsbacka fick vi väldigt fint bemötande. Då handlar vi:)

Usel
10 dagar sedan

Fortfarande lurad, ignorerad och väldigt besviken... 27/9 Änne ett svar om att jag ska vänta på handläggare. Men inget mer händer. Jag väntar fortfarande på min gavel. Lurendrejeri på lurendrejeri. Säkert ännu ett företag som är på väg att tömmas på pengar. Jag vågar inte köpa något här igen! 23/9 Ännu ett svar om att jag ska vänta på handläggare då jag redan väntat i flera veckor. De ber mig hålla kontakten med handläggaren. Hur ska jag kunna det då det är envägskommunikation... Och ännu en gång - varför är det så svårt att ringa kunden. Jag kallar inte det kommunikation. Samtala med kunden och lös problemet. 22/9 Äntligen ett svar men tyvärr ett alltför svagt försök att rätta till felet. På ett sätt som bara ger mig mer besvär och som kostar mig både i tid och pengar. Alltså fortsatt ingen förståelse, inget ansvar då något gått fel, ingen tanke på kunden, korta och avvisande, telefonkontakt helt omöjlig. Jag får till svar att det inte går att göra fel. Att det är tydligt och uppenbart. De dumförklarar mig. Och ja, om man vet fallgroparna är det nog tydligt - och om man använder lika dan webbläsaren på samma typ av enhet som de själva använder… Annars blir det uppenbart fel. Varför fortsätta att blunda och inte göra det bästa av det? 19/9 Flera dagar senare och ingen som bemödats sig att ringa upp eller att svara. Väldigt besviken. 15/9 Jag beställde en säng med gavel för ca 7000kr, trodde jag, men fick inte någon gavel. De höjer och sänker nämligen priserna väldigt ofta. Det som är så fult är att ena dagen kostar säng + gavel samma som enbart sängen gör en andra dag. När jag skulle beställa kostade båda 7000 men då lyckades de höja på något sätt. Jag valde och stämde av priset - som var det samma. När jag efter några veckor fått sängen och insåg att jag inte fått allt kollade jag igen och då kostade säng + gavel 7000kr. Alltså samma som jag förväntat mig. Nu kostar den mer igen. Detta betyder att de ändrat priset minst 3 gånger på 3 veckor. Och det är inga små skillnader. Dessutom syns det knappt att det skiljer sig då priset är det samma. Men ena gången med gavel och andra utan gavel. 25:e augusti: 7000 för både säng och gavel då jag beställer 25:e augusti: Höjning till ca 9000 för säng och gavel 9:e september: 7000 igen för både säng och gavel 12:e september: Höjning till ca 9000 för säng och gavel Jag har försökt förklara att jag lurats av detta men ingen lyssnar. De bara ignorerar mig. Korta dumma svar. Jag har bett om att någon ska ringa upp och förklara men ingen gör detta. De stänger istället chatten direkt. Det är så uppenbart. De vet precis vad det gäller. Att jag lurats. Men det är deras strategi. De har tjänat närmare 2000kr extra på mig och de vill inte göra något åt det. Till detta hör att jag eller vi handlat väldigt mycket genom tiderna från dem. Varför försöker man inte lösa det? Om de nu kan svänga på priset så mycket hela tiden så bör de kunna rätta till det också. Det måste därför vara en dold strategi. Tydligt då det inte går att få någon personlig kontakt. Jag kommer aldrig mer köpa något från Chilli. Det är som att köpa grisen i säcken. Men ja det står att supporten är överbelastad och att telefonsupport inte är möjlig och det är inte så konstigt. Jag förstår varför. Det ska bli mycket intressant att se om de svarar på samma tråkiga sätt här som de gör i supporten… Och jag har en önskan - ring upp mig. Det är inte svårt att hitta mitt ärende om ni bara vill.

Chilli svarar:2022-09-28
Hej Christian, tack för ditt omdöme. Vi har just nu längre handläggningstider än vanligt då vi efter sommaren haft lite ont om personal - så det är dessvärre så att svaren dröjer några dagar. Jag ska be ansvarig handläggare kika på vad som gått snett och återkoppla till dig på telefon inom kort. Önskar dig en fin dag Hälsningar Jenny
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades 10 dagar sedan

Helt värdelöst. Ingen man kan ringa och jag väntar fortfarande sedan en vecka tillbaka på att bara på en retursedel, det enda svaret man får genom chatten som verkar vara det enda sättet att kommunicera, är att fortsätta vänta. Och då kan jag tillägga att jag enbart fått en av tre (likadana) varor som jag beställde i samma order. Rekomenderar absolut ingen att handla här ifrån om man är minsta tveksam över att man kommer ångra köper eller behöver reklamera. Under all kritik, verkligen.

Usel
11 dagar sedan

terrible customer service... I have been waiting for a missing leg to my table which was sent 4 weeks ago... made more than 20 times follow up.... sent twice to the wrong address and still I don't have my table's leg. the customer service is useless as they refer me to claim depafrtment witout sharing any contact and only advising that I should weait... never ever again I buy anything from Chilli and I will spread the word as much as I can...

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
12 dagar sedan

LITA ALDRIG PÅ DERAS PRISER NÄR DU JÄMFÖR. Butiken la på en ”expeditionsavgift” motsvarande 20% av hela produktens pris i sista betalsteget. Denna avgift kan gå så högt som 429kr enl dom själv.

Gästanvändare
Gästanvändare
OK
14 dagar sedan

Beställde online. Inte i butik.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
14 dagar sedan

Dåligt kundservice inga telefonkontakt, svarar inte på mejl Nejj rekommenderar inte chilli

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
15 dagar sedan

Mycket bra ! Väldigt bra service ! Man känner sig väldigt omhändertagen och mycket bra information

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
15 dagar sedan

Chilli vilseleder sina kunder genom att marknadsföra fri frakt när man i sista steget i inköpsprocessen blir påförd en variable exp avg (som enligt personal beror på varans storlek och vikt). Detta är ju en dold fraktavgift. Jag avbröt då mitt köp och sa att jag vil vänta med köpet. Döm om min förvåning att jag senare under kvällen fick ett ordererkännande om att jag ändå beställt en soffa som skulle levereras till mig inom 2-6 dagar. Håll er borta från denna butik. Jag har hittat en konkurrent med lägre pris utan exp avg.

Chilli svarar:2022-09-23
Hej, Tack för ditt omdöme! Expeditionsavgiften är precis så som du förklarar, en avgift som tänker lagerhållnings samt administration och har ingenting med frakten att göra. Det bästa av allt är att du som kund har valfriheten att välja ifall du vill gå vidare med köpet eller inte, så som i detta fallet. Skulle du för övrigt ha några frågor eller funderingar så är du mer än välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig. Ha en fin helg! Butrint Chilli
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
15 dagar sedan

Jättebra service,kände verkligen att hon tog sig tid,var inte för mycket på,är jätteglad att jag valde Chilli,inte sista gången

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
17 dagar sedan

Sååå trevlig och hjälpsam personal! Riktigt nöjd med mitt köp

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
19 dagar sedan

Kunnig säljare. Va enkelt att fatta beslut

Betyg köpupplevelse

3.5Bra
257 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(119)
(28)
(16)
(31)
(57)