Tele2 Mobilt Bredband

Tillbaka till butiken

Omdömen(55)

Sorterat efter datum
D
Danilos

3 omdömen

Usel
2 månader sedan

Katastrofalt! Blev lovad att få samma rabatt under hela avtalstiden, 2 år. Det lästes upp och jag godkände. Efter ett år kräver de skriftligt kontakt och slopade min utlovade rabatt. De kan inget göra säger de. Ni blir lurade av dessa! Akta er!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Sämsta mobilabonnemang. De ljuger sina kunderna genom att inte vara tydlig med sin erbjudande. Fick 2 fakturor och man har ingen rätt att reklamera. Anmäld till Konsumentverket.

H
Hannnah

34 omdömen

Usel
6 månader sedan

Riktigt kass företag. Har ingen ”bindningstid” och ”bara en månads uppsägningstid” men om man har använt deras ”rabatter” ,fortfarande utan bindningstid, skall man stå ut med eländet tills deras ”rabatter” går ut! Riktigt irriterande och korkat!

Arvid88on
Arvid88on

11 omdömen

Usel
6 månader sedan

Dåligt bemötande, dålig hjälp, uppsägningsavgift på tjänster som aldrig levererats

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Skulle avsluta mitt bredband som jag ALDRIG använt. Det gick inte. Betalar nu 500kr i månaden för någonting som jag aldrig använt eller kommer att använda. Sjukt dåligt!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

värning! De skicker fakturor för tjänster som du inte använt och tar ut pengar direklt via autogiro. Om du ringer dem efter 1.5 timme ( skickar dig vidare till dig olika avdelningsr) svarar de att det nåt system fel och man måste betala pegarna. skit.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Huset jag bor i har bytt till fiber. Det har inte fungerat på två veckor. Tele2 har varit dåliga på att återkoppla, inte erbjudit surf istället (tänk på att vi är studenter i coronatider..betyder att vi är väldigt beroende av nätet). Jag får själv be om mobilt surf, min man får inget då han inte har abonnemang hos dem. De kompenserar inte för det han har lagt ut heller. Nu ska tele2 ta betalt för det ickefungerande internet. De har även ändrat abonnemang till ett nästan 100% dyrare, utan att säga till. Påstår att de har skickat mail, det finns ingenstans att finna, inte ens i papperskorgen. Jag avslutar de då de har varit till ingen hjälp, men kräver ändå 500kr för absolut ingenting. Säger att de ska kompensera för den tiden nätet inte har fungerat.. när problemet är fixat. Vilket inte längre ligger i deras händer... de vägrar ta bort den fakturan. Det är tacken efter att ha varit kund hos de i över 13 år med telefonin och 2 år på bredband... aldrig mer.

l
lardalot

1 omdöme

Usel
9 månader sedan

Kass support, kass utredning kring klagomål. Trogen kund sedan minst 5 år. Allt jag fick var ett snabb-svar som var skrivet på förhand. Policys slängda i ansiktet och inte ens möjlighet att prata med support förän jag hade gått med på en väldigt elak uppsägningstid och bindningstid.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Helt värdelös leverantör och kundservice är lika värdelös.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Varning! Man kan inte lita på deras säljare. Kundtjänst skickar runt dig. Orimligt lång väntetid för att kontatkta kundtjänst. Välj något seriöst företag istället! Jag ringde in för att säga upp mitt mobila bredband. Under samtalet blev jag övertalad att istället låta det vila så att jag skulle kunna återaktivera det om jag behövde i framtiden. Efter 12 månader återaktiverar de mitt mobila bredband utan mitt godkännande och påstår att det är det som vi kommit överens om. Tele2 vägrar stå för kostnaden när jag (efter mer än en timme i telefonkö) förklarar att det inte stämmer.

Dålig
ett år sedan

Fick en höjning på 69 kr/mån. efter att Comhem gått samman med Tele2 för en playtjänst jag inte beställt. Dessutom enorm telekö. Har dålig erfarenhet av Tele2 sen tidigare där de försökt ta betalt för att låsa upp en mobil trots att det är olagligt sedan många år nu. Har fler exempel som jag inte orkar redogöra för nu. Gillade Comhem bättre.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Jag har varit kund hos tele2 sen många många år tillbaka. Aldrig haft problem med dom fram till nu. Jag har betala för en försäkring som ska gälla alla fel som kan tänkas ske men när en telefon inte änns är ett år gammal så verkar det vara extremt svårt att fixa den. Jag har väntat nästan 3 veckor på min telefon och ringt varje dag (missat en dag), och varje dag så möts jag av mer oengagerade personal än tidigare dag. Jag är så förbannad och besviken att jag nu ska kolla upp nytt abonomang!. Denna besvikelse och svårigheten med att få tag på min egna telefon, jag har aldrig varit med om liknande! Kan ni inte hantera ett kundbemötande eller ens stå upp för de ni säljer så ska ni inte skriva ut information om att ni kan!

t
tapetenklas

4 omdömen

Usel
ett år sedan

Ändrade pris, fick helt plötsligt betala dubbelt mycket per månad. Usel hemsida. Försöker kontakta via mejl men får inte fram någon mejladress."mejla oss" står det, men sen kommer man ingenvart.

l
ljunglex

7 omdömen

Usel
Redigerades 2 år sedan

Missvisande prisinformation.

s
slicedkermit

5 omdömen

Usel
Redigerades 2 år sedan

Blev aldrig informerad om att mitt abonnemang skulle kosta 60 kr mer efter en tidsperiod på 6 månader. Ett oseriöst företage med dålig service

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
9 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(9)