Prisjakt
Annons
Kjell & Company
  • 114 st butiker
  • Hämta i butik samma dag
  • Snabba leveranser
4.1Utmärkt
171 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

f
freddybjorkan
1 omdöme
Usel3 dagar sedan

Urusel hjälp då jag köpt en robotdammsugare som jag behövde lämna in på service, fast jag bara haft den i några månader. Fick ej ut reparation eller ny på garanti då deras service center säger att det är jag som gjort sönder dammsugaren, fast dom kan inte säga vad jag har gjort för att haft sönder den. Efter många mail fram och tillbaka så säger dom att det förmodligen har fastnat hår i den. Jag gjorde alltid ren behållare samt tog bort hår vid borste så vet inte om det är något man bara säger. Kommer ej handla här igen.

Kjell & Company svarar:2025-11-13
Hej, Tack för att du lämnar omdöme. Vi är oerhört besvikna över att vi inte har levt upp till dina förväntningar och vi beklagar detta. Vi kan inte bemöta ditt ärende i detalj här då vi saknar information men vi vill gärna ge dig ett generellt svar. Vid reklamation behöver en del av våra produkter mycket riktigt skickas till extern serviceverkstad för undersökning och åtgärd. Detta kan bland annat bero på att vi inte har möjlighet att testa produkten lokalt (exempelvis i vår butik). När en serviceverkstad testar produkten så utgår de från den felbeskrivning du som kund lämnat. Om felet kan replikeras/bekräftas görs även en bedömning kring huruvida felet är självförvållat eller ursprungligt. Är felet självförvållat är det tyvärr inget som faller inom vårt ansvar, vilket vi hoppas att du har förståelse för. I just ditt fall förstår vi det som (utifrån den redogörelse vi ger) att felet faller inom ditt ansvar. Som kund har du ett starkt konsumentskydd enligt Konsumentköplagen med reklamationsrätt i 3 år och vi välkomnar dig varmt att höra av dig om någon oklarhet kvarstår i ditt ärende. Vi vill alltid hjälpa dig som kund så långt vi kan! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
s
svenkalle
4 omdömen
Bra3 dagar sedan

Snabb leverans Inte lika snabba på svara på reklamationsfrågor

Kjell & Company svarar:2025-11-13
Hej, Stort tack för ditt omdöme. Vi upplever tidvis hög belastning i våra kontaktkanaler men gör vårt yttersta för att besvara våra kunders ärenden så skyndsamt som möjligt. Ärenden med mejlas in (direkt eller via formulär på kjell.com) besvaras i turordning och alla får svar. Behöver du komma i kontakt med oss omgående välkomnar vi dig varmt att höra av dig via telefon eller chatt under våra öppettider. Vi ber om ursäkt för dröjsmålet du upplever och ser fram emot att hjälpa dig snarast. Vi passar även på att beklaga att du upplever problem med ditt köp hos oss. Väl mött! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
E
Edward
2 omdömen
Utmärkt4 dagar sedan

Dyrt med skrivare bläck tyckte jag så jag kollade priset på inkclub också. Exakt samma beställning via inkclub skulle gå på 1050:- Hos Kjell & Co kostade det 649:80 . Tack för att ni finns.

Kjell & Company svarar:2025-11-12
Hej, Tack så hjärtligt för de fina och varma orden. Vi uppskattar att du ger oss förtroendet att leverera dina bläckpatroner och blir förstås extra stolta över att vi dessutom kan göra det till ett riktigt fördelaktigt pris. Välkommen åter snart igen! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
p
par_evstrand
1 omdöme
Usel10 dagar sedan

Köpte en Tapo kamera som slutade fungera efter ett halvår. Finns ingen service att ta hjälp av på deras hemsida för att få hjälp.

Kjell & Company svarar:2025-11-06
Hej, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att se att du är besviken och det gör oss ledsna. Vi finns här för att hjälpa dig efter bästa förmåga och kommer gärna med de möjliga tips och tricks vi har för att du ska få igång din produkt! Generellt sett är det en utmaning att i detalj felsöka denna typ av produkt på distans, inte minst då vi inte har tillgång till ditt nätverk eller din produkt fysiskt. Det finns dock ofta guider (videos) på exempelvis Youtube som smidigt kan vägleda dig genom installationen. Det kan förstås inte uteslutas att det är något fel på produkten och då har du givetvis reklamationsrätt. Vänligen hör av dig till oss så att vi kan få veta lite mer och göra vårt yttersta för att hjälpa dig framåt! Tack på förhand. Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
P
Peter
6 omdömen
OK11 dagar sedan

Beställt prylar vid två tillfällen de senaste veckorna och båda gånger plockas o packas det snabbt, men sen blir det liggande i flera dagar innan det lämnas över till transportfirman. Med snabbare leverans så skulle det bli en 5a, men nu dras betyget ner rejält pga den långsamma hanteringen.

Kjell & Company svarar:2025-11-04
Hej, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det dröjt med leveransen här och det är något vi gärna vill undersöka närmare. I undantagsfall skickar vi produkter från våra butikslager, exempelvis om produkten du beställt är slutsåld i vårt centrallager. Du får då information om detta i kassan på kjell.com och en något längre leveranstid visas (normalt 2-4 vardagar). Fördröjningen som kan inträffa beror bland annat på att olika butiker har olika fasta upphämtningsdagar bokade med speditören. Vi ser kontinuerligt över hur vi kan förbättra leveransflödet. Vi kan dock bara spekulera här och vi vill därför välkomna dig att höra av dig så att vi kan undersöka detaljerna i just ditt ärende. Vi vill leverera din och övriga kunders ordrar så fort som möjligt och förstår att fördröjningen har påverkat din upplevelse negativt, något vi förstås inte är nöjda med. Vi vill också understryka att det inte i normalfallet uppstår fördröjningar hos oss. Tack för tålamodet och tusen tack för att du är kund hos oss! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
u
ulf
1 omdöme
Usel17 dagar sedan

OBS - detta gäller inte butiken i Sundbyberg, utan er oförmåga att leverera beställt materail! Beställde och betalade för 4 solcellspaneler 7w via webben för några dagar sen. Idag har jag hämtat ut 3 av dem via 3 olika paket som levererades till 3 olika PostNord-ställen i Sundbyberg. Saknar fortfarande den sista panelen. Erbarmeligt dåligt skött och levererat. Kommer aldrig mer att beställa prylar via webben hos Kjell&Co. Trist att ni inte har lika bra service via webben jämfört hur det funkar i butikerna, där är det alltid perfekt service. Saknar sålunda den 4e panelen - förutsätter att ni omgående levererar denna, och denna gång direkt till butiken i Sundbyberg (bor granne med dom). Har ingen lust att återigen springa runt till ytterligare nåt PostNord ombud. Skriftat med hög och ohälsosam adrenalinnivå...

Kjell & Company svarar:2025-10-31
Hej, Tack för din feedback! Vi beklagar att leveransen inte fungerat som den ska. Vi hoppas att den sista solcellspanelen nu har kommit fram, om inte, kontakta gärna oss på kundservice så hjälper vi dig vidare. Vi tar till oss dina synpunkter och för dem vidare, med förhoppning om att framtida leveranser blir bättre samordnade och emballerade. Med vänlig hälsning Bim J, Kundservice
i
iamnotscared
1 omdöme
UselRedigerades 21 dagar sedan

Beställde bl.a. ett cykellyse som var defekt. Kvalitén känns plastig och allmänt sådär. 300 spänn i sjön.

Kjell & Company svarar:2025-10-31
Hej! Tack för din recension. Tråkigt att höra att cykellyset inte fungerade som det ska. Om något är fel på en vara vill vi gärna att du reklamerar den, så att vi kan hjälpa dig vidare. Du kan göra det via vår kundservice eller i butik. Med vänlig hälsning Bim J, Kundservice
f
fredrik_ekero
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Jag ska använda mitt trådlösa tangentbord med mus för hemarbete och saknade info och recensioner om tangentbordet med mus hade rätt tyngd och känsla, som ett dyrare med sladd. Det har de absolut! Känns väldigt solida för sitt pris (jämför med snikvarianter till landet ;-)) BRA GREJER!

Kjell & Company svarar:2025-10-14
Hej, Vad kul och glädjande att höra att du är nöjd! Tack så hemskt mycket för fina ord och för att du är kund hos oss. Varmt välkommen igen! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
a
a_s63
1 omdöme
Braen månad sedan

Ja Det vart fel utlämningsställe annars bra. Nu får jag åka 1,5 mil för att hämta istället för att det kom till Knutby

Kjell & Company svarar:2025-10-10
Hej, Tack för ett fint omdöme! Vi är dock något bekymrade över upplevelsen här - som vi förstås vill ska vara den bästa för dig som kund. Det är lätt att det går snabbt i kassan och möjligen kan du ha missat ditt val gällande utlämningsställe. Om det är så att speditören skickat paketet till ett annat utlämningsställe så uppskattar vi om du återkommer till oss så att vi kan undersöka det hela närmare. Känner du att du "kört fast" så ser vi gärna att du hör av dig oavsett, då vi vill hjälpa dig på bästa sätt runt problemet! Tack för ditt tålamod och tusen tack för att du är kund hos oss! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
J
Johan L
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Bra service och helt ok kvalitet på de saker jag köpt.

Kjell & Company svarar:2025-10-07
Hej, Vad glada vi blir, fint att höra att du är nöjd med oss! Vi tackar ödmjukt för att du är kund hos oss och passar på att önska dig varmt välkommen åter. Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice

Om butiken

Kjell & Company

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.kjell.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Kjell & Co Elektronik AB

Organisationsnr: 556400-5378

Information hos allabolag.se