Omdömen(141)

Sorterat efter datum
t
trmg

9 omdömen

Usel
Redigerades 3 år sedan

Det enda supporten kan hjälpa till med vid ev. problem är att skicka nya modem. När det inte löser problemet har dom inga fler tricks. Rekommenderar starkt att välja något annat företag så länge du kan.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
4 år sedan

Grymt oproffsigt för att vara så etablerat. Beställde en telefon som jag skulle hämta i Telenor-butiken, skulle ta två arbetsdagar. 1. Hör inget. Går till butiken efter tre arbetsdagar och får höra att den skickats från lagret men till ett uthämtningsställe istället för till butiken, med tillägget "kom tillbaka om några dagar om den inte kommit då". 2. Väntar några dagar, ringer Telenors kundtjänst och får höra att den legat på utlämningsstället i fem dagar vid det laget. Kan dock inte få ett kolli-id så jag kan hämta ut den, "av säkerhetsskäl" (bank-id eller dylikt kan de inte använda för att legitimera mig). De hänvisar till Postnord som skulle skicka aviseringen. 3. Ringer Postnord, Telenor har inte gett Postnord något kolli-id, så de kan inte skicka någon avisering. Ringer Telenors kundtjänst och får höra att "vi kan visst lämna ut kolli-id, här är uppgifterna".

Hawkeye01
Hawkeye01

197 omdömen

OK
Redigerades 4 år sedan

Man får sitta ett halvår i telefonkö innan man kommer fram. Går inte att verifiera sitt konto online när man t.ex vill göra abonnemangsändringar, se fakturor etc direkt utan nä man måste vänta på ett brev med en kod innan man kan använda kontot på hemsidan. Kom igen, bankid hallå??

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
4 år sedan

Total usel support avdelning. Kan inte kallas support för så fort det inte hjälper att göra att starta om produkten så skickas ärendet vidare till deras "systemanalytiker" som varken går att få tag i eller är speciellt snabba. Det är den här typen av dåligt kundbemötande man får när man sparar in på kundservice.

P
Parentes

6 omdömen

Usel
4 år sedan

Värdelös kundservice. Hjälper inte sina kunder när dom själva har klantat till det.

Usel
4 år sedan

Usla bedragare! Under hösten ringer jag till Telenor och vill teckna ett TV abonnemang. Säljaren är tydlig med att jag ej får står på detta själv då det finns betalningsanmärkning, men säger att jag kan ingå ett avtal om min far, muntligen godkänner detta. Avtalet innebär att det ej finns någon bindningstid och att det stora TV paketet ingår för en kraftigt rabatterad summa under 6 månader. Jag ringer min far och förklarar villkoren och att det ej finns någon bindningstid. Paketet levereras hem till mig tillsammans med ett avtal. Där står det dock 12 mån som bindningstid så jag ringer Telenor och frågar varför detta avtal skiljer sig mellan det som säljaren angav över telefon. Den kvinna i kundtjänst jag nu talar med säger att det ej finns någon bindningstid på deras TV abonnemang och att jag ej behöver bry mig om detta. Hon ska dock skicka ett en bekräftelse på detta över mail, som dock aldrig kommer. Nu i januari vill jag säga upp detta och återsända paketet. Nu påstår kundtjänst som är mycket otrevlig, att det är bundet under 12 månader, jag ifrågasätter och ber honom att lyssna på vad som sagts över telefon, och det som sagts av den andra personen i kundtjänst när jag ringer in. Han påstår att det samtalet aldrig ägt rum och ej finns registrerat hos dem. När jag frågar om ljudinspelning och hans namn säger mannen "håll käften din snorunge". Samtalet avslutas. Detta är det absolut sjukaste jag någonsin varit med om. Förstår inte hur ett så pass stort företag ljuger och bedrar sina kunder på detta sätt.

j
jerker_back

6 omdömen

Usel
Redigerades 4 år sedan

Klåpare och rent lurendrejeri är generösa omdömen om man vill vara artig och i alla fall försöka vara objektiv. Tro inte ett ögonblick på vare sig försäljare, teknisk support eller fakturaavdelningen. De är inte främmande för att manipulera ohämmat eller komma med uppenbara lögner. Var beredd på att tjänster stängs av och muntliga överenskommelser tolkas hur som helst, gärna kombinerade med hot och falsk information. Bli inte arg och förolämpad av nedsättnade sidokommentarer från support, de uttalar dessa för att de skall slippa krångla med dina problem. Ingen av de anställda på support har behörighet att rätta till några fel i någon av telenortjänsterna, även om de skulle ha den kompetensen. Tro dock inte att en uppgradering av ditt ärende till "chefsärende" löser någonting, det är bara en omskriving för papperskorgen. Telenor verkar tro att de är en statlig myndighet med "behandlingstider" istället för ett privat serviceföretag. Förvänta dig inte att Telenor någonsin svarar på vare sig brev eller mail oavsett ärende. Detta trots att deras online kontosystem inte fungerar. Kräv alltid skriftliga överenskommelser! Jag gillade Bredbandsbolaget. Det kunde ibland vara lite oordnng på saker och ting, men de var alltid reko, generösa och ärliga. Sedan Telenor tog över i somras har ingenting fungerat och mest genererat frustration och ilska. Vi försöker nu ta oss ur Telenor och rädda ett tillgodohavande vi haft sedan Bredbandsbolagettiden. Telenor vägrar att ge ut specifikation på kontot vilket medför att vi får gissa rimliga belopp och helt enkelt skicka räkning (c:a 6000 kr). Jag misstänker att det hela måste sluta i en civilrättslig process där Telenor räknar med att vi inte orkar fullfölja. Telenor framstår som ett extremt hierarkiskt företag där de anställda har olika förtroendenivåer eller säkerhetsnivåer. Alla personer med i alla fall något inflytande jag mött, har varit unga killar. De flesta anställda i support verkar vara kvinnor och även om de för det mesta är artiga(re) kan du räkna med att de inte har något som helst inflytande. Bli inte arg på support, tyck synd om de som måste jobba där.

a
ac1976

18 omdömen

Utmärkt
Redigerades 4 år sedan

Jag har varit mobil kund hos Telenor i 18 månader. Tycker de blir bättre och bättre.. Min Apple Watch fick nyss mobil uppkoppling hos Telenor, tummen upp för det. Fri surf och fria samtal. Bra att nära å kära kan få samma för en billig penning via familjedelning, de hade inte kunnat få samma deal nånn annanstans med ett eget abonnemang. Fixa bättre 4G teckning där jag bor, centralt i en större stad så blir det max stjärnor. :)

h
hd_badboy

7 omdömen

Usel
4 år sedan

Jag vill bara säga att det gått någe fruktansvärt utför på deras service, vårat bredband (Fiber) har legat nere av o till under veckorna hela hösten och förra helgen låg den nere i flera dagar, jag blev lovad att vi i hushållet bara behövde ringa för att fylla på våran surf på mobilerna om de tog slut, inga problem, ringde nu för att sambons börjar ta slut men nä bara för att hon inte ligger under samma abonemang så fick hon inget.. jag känner att jag kommer börja söka andra leverantörer för mina 3 mobiltelefoner, tv och bredband. Frågar mina bekanta om bredand eller telefoni så kommer jag avråda dem. Skäms Telenor! MVH en lång och fd trogen kund

l
losdrivare

70 omdömen

Usel
4 år sedan

Sämst! Beställde bredband via telejacket av dem den 7/11. Enligt hemsidan skulle det levereras först den 16/11 av okänd anledning, vilket var för sent för mig. Därför ringde jag till Telenor och beställde, och blev lovad att de skulle göra det de kunde för att det skulle levereras tidigare och att de siktade på att ha det klart iaf den 14/11. Sedan dess har jag inte hört ett ljud, förrän idag den 21/11, en VECKA efter utlovat leveransdatum, då jag får ett sms med att min order är packad och skickad. Som grädde på moset skickar de med ett ogiltigt spårningsnummer. Totalt värdelöst. Aldrig mer Telenor.

b
bejjan

4 omdömen

Usel
4 år sedan

Har pratat med deras kundtjänst 5 gånger den här veckan. Lovat att bli uppringd vid 2 tillfällen utan att det hänt, och sen blivit tvungen att ringa upp själv köa i en halvtimme för att förklara mitt ärende ännu en gång. Efter många timmar i telefonkö är jag nu äntligen kvitt Telenor. Hurra!

l
luckyluuk

3 omdömen

Utmärkt
Redigerades 4 år sedan

Efter mycket jämförande tänkte jag tillslut välja Telenor som operatör. Har i princip haft alla operatörer någon gång tidigare. Efter research kunde jag konstatera att Telenor hade bra täckning i mina områden, bra support och relativt billig. MEN, precis innan jag skulle teckna det fick jag upp ögonen för Vimla. Vimla är Telenors dotterbolag som erbjuder exakt samma produkt, men till ett betydligt lägre pris då de riktar in sig på primärt unga/studenter och pensionärer. I princip hälften så dyrt som Telenor visade det sig. Guld att oförbrukad surf sparas i en pott dessutom. Extra plus att man kan sänka månadskostnaden med 10kr/mån för varje person man man tipsar. Både tipsaren samt köparen får 10kr rabatt per månad. Själv har jag lyckats tipsa så många att jag numera bara betalar 30kr/mån för 15gb surf och fria samtal &sms. Beställer ni via länken nedan får ni halva priset i 3 månader, 20gb extra surf, samt 10kr rabatt/månad på ett redan billigt pris: https://vimla.se/?201808202142494723

Usel
4 år sedan

Dåligste operatör på bredband /kundservice. Finns ingenting värre även om man har fiber är ADSL att föredra jämnfört med Telenor. Undvik!

G
Grimson

2 omdömen

Usel
4 år sedan

Sämsta kundservice någonsin! Varför skall man står i telefonkö till deras supporter när deras stream tjänst inte fungera att skapa ett konto. Det är inte kundens problem och många fler har samma problem enligt inlägg på deras Facebook!

Usel
4 år sedan

Jag är väldigt besviken på Telenor pga dåligt/otrevligt bemötande i kundservice. Något utlovades, som sedan inte kan hållas. Mycket besviken! Undvik Telenor

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
20 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(20)