Omdömen(138)

Sorterat efter datum
V
VardanSaakian

1 omdöme

Dålig
3 år sedan

Bra kvalite på bredbandet i sig, men försäljning och kundsupport är under all kritik. Till och börja med så fick jag ett erbjudande för streaming tjänst och en rabatt på bredband som jag tackade "ja" till. Men det visade sig att bindningstiden förlängdes med 1 år. Inget information från försäljningspersonal om detta utan det har jag fått veta mycket senare. Efter har flyttat frågade jag 3(!) gånger om jag kan få avslutningsbrevet till min nya adress - inget hände. Varje gång jag fått lov från support men brevet aldrig kommit. Slutligen står man själv för retur av utrustningen, vilken kostade mig 220 kronor. Av någon anledning ska utrustningen skickas som företagspaket.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

Hur många tycker att 49 kronor är en skälig avgift för att skicka ut en faktura och ta betalt för sina produkter, när avgiften utgör ca 1/5 av totalen? Bara oseriösa företag som sysslar med oseriösa avgifter i min bok. Undvik dessa bedragare.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

Synd att man inte kan ge minus i omdöme... Sämsta företaget jag varit med om med en kundservice som är under all kritik. Hade jag haft möjligheten att byta till ett annat bredbandsbolag hade jag gjort det alla dagar i vecka!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades 3 år sedan

Riktigt otrevligt företag, när man ringer in till support för deras ohederliga handlingar så blir de aggressiva och förolämpande. Eftersom min fru börjat använda bredbanden märkte hon att hon bara hade 1.5gb och betalade 250kr för det så undrade vi varför de ignorerat detta eller ens sagt till att den typen av abonnemang har upphört. Då höjde supporten rösten och avslutade med att man får skylla sig själv om man inte har koll. Konstigt att det är ok att betala ett högt pris för något de inte ens har... Vi bytte operatör med en gång. Alla som har med Telenor att göra borde se om sina abonnemang så ni inte betalar för mycket, för de kommer ej kontakta er om det utan fortsätta mjölka så mycket de kan. Kurt-Dennis Moore: Byt operatör, Telenor är ett ohederligt företag som inte bryr sig om sina kunder. De påstår det men det är en lögn.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

MYCKET oproffisionella otrervliga går inte att få trata ned någon utom på det olika kundtjänsterna. en fälanmälan som går till en teckniker går inte att följa upp eller att på prata med dom. dom har inga telefoner på den avdelningen. Efter veckor av felanmälan om att vår tv inte fungerar ger vi upp när vi fortfarande ej fått återkoppling eller felet lagat, Vis duppsägning kräver dom en månads uppsägning dessutom

Usel
3 år sedan

VARNING FÖR DETTA FÖRETAGET TELENOR;( DOM FORTSÄTTER ATT SKICKA UT DRÖJSMÅLSAVGIFT 60 KR PÅ PAPPERSFAKTURA 49 KR VARJE MÅNAD?! JAG VET INTE HUR MAN BLIR AV MED DET DÅ JAG HAR EN GODMAN?! FINNS DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?!

K
Kamp

6 omdömen

Usel
3 år sedan

Trött på alla missade samtal... Att bara ha max 30 sekunder på sig att svara är löjligt kort tid. Vet att jag hade 2 minuter på mig tidigare, men vet inte riktigt när dom ändrade till max 30s men i min familj vet man inte alltid vart man lagt telefonen och då hinner man inte svara. Kommer avsluta mina 4 mobilabonnemang om ingen ändring sker...

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

Helt omöjliga att ha att göra med! Utan bredband i snart 4 veckor och ingen som helst hjälp när man ringer kundtjänsten! Okunniga och skickar enbart runt en mellan olika parter och vissa till och med otrevliga

Usel
Redigerades 3 år sedan

Bryter avtal och höjer abonnemangsavgiften kraftigt på kort varsel. Har en del att lära om kundservice pga otroligt dåligt bemötande av långvarig kund. Som en sekt som lurar in kunden i falsk trygghet och sedan blåser kunden. Aldrig varit med om liknande.

F
Filip_z

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Nu är det andra gången de avbryter mitt abonnemangskontrakt "fri surfmängd" och byter namn till "obegränsad datamängd", samtidigt höjer det med 170kr/månad. Från 399kr/månad till 569kr/månad. Telenors egna ord: "vi jobbar ständigt med att förbättra och modernisera våra erbjudanden" Man kan ifrågasätta vem förbättringen gagnar, företaget eller kunden. Det är uppenbart att de vill suga ut mer pengar ur kunden genom att ständigt ändra abonnemangskontrakt så de kan motivera en höjning. Förmodlingen med någon flummigt motivering som att "hålla sig i framkant med utvecklingen" Det känns väldigt lågt av företaget att göra såhär och då pratar vi inte om Glocalnet. Självklart ska företag kunna förnya abonnemang och priser men med en höjning på nästan 50 procent känns det inte motiverat. Ledningen borde ta en titt över vem som sätter priserna. Är man smart sätter man i nivå med konkurrenter, för att undvika att börja förlora kunder. Nu har jag börjat titta på andra leverantörer. Kommer byta till comhem fri datamängd 499kr/månad, de inkluderar dessutom betydligt mer surfmängd när man är utomlands inom EU. Dessutom första 3 månaderna för 99kr/månad Kan tillägga att jag idag sa upp mitt abonnemang hos dem. Fick sitta i kö drygt en timma. Först kö till kundtjänst, sen svarar en kille som säger att han ska koppla mig vidare till en kollega bredvid som har hand om abonnemang. 20min kö.. Sen svarar en tjej och säger att det måste blivit något fel för jag är fortfarande på vanlig kundtjänst och hon kan inte säga upp abonnemanget. Sen kopplar hon vidare 25min kö. Sen en ny tjej på abonnemang som säger att hon ska koppla mig vidare till de som kan säga upp abonnemanget. Här börjar mitt tålamod bli väldigt lågt... Sen efter ca 20 min kommer jag fram till en kille som i drar varför jag vill säga upp abonnemanget. Förklarar för han att de har hljt mitt abonnemang med ca 40 procent och alla konkurrenter har bättre erbjudanden. Till slut gör han ett desperat försök att ha mig kvar genom att erbjuda abonnemang med 140gb surf för det priset jag redan har.(399kr/månad) Här är jag så sjukt trött på Telenor så jag säger hell no, aldrig mer Telenor. Då säger han att jag inte kommer kunna ha kvar mitt nummer.om jag säger upp det. Vilket jag skiter fullständigt i. Sen fixar han uppsägningen. Jag fixar sen abonnemang hos comhem och då säger de att det är inga problem alls att ha kvar mitt nummer. De fixar allt och skickar ett nytt simkort bara. Tror Telenor kommer behöva jobba på sin kundservice, för snart finns det inga "lättlurade gamlingar" kvar att lura.

Usel
3 år sedan

Usel kundpolitik är bara förnamnet.. Fick 9/4 ett sms från Telenor att mitt nuvarande abonnemang ska slopas 1:a maj (alltså c:a 20 dagar senare) och bifogar en länk. Klickar man på den så ser man att samma tjänst nu är ca 43% dyrare om 20 dagar. Tänk om jag skulle behandla mina kunder på det viset. Skulle kunna skriva mycket om detta, men kort och gott så sa jag upp mitt abonnemang. Säger upp sonens Vimla och det blir inget Vimla för dottern heller som jag tänkt skaffa till sommaren. Ett skämt och ett hån att behandla sina kunder så!

R
Robur15

94 omdömen

Usel
3 år sedan

Detta företaget är på en alldeles för låg nivå för att få fortsätta ha en så stor marknadsandel. De överlever på bra marknadsföring via sin reklam. Jag skaffade bredband hos dem och har ringt dem 6 gånger bara för att reda ut fakturor som inte stämmer och bindningstid som varit felaktig. Deras uppföljning av korrigeringar är medvetet förhalade för att man ska glömma ringa eller ge upp i slutändan. Trots detta är dem som svarat medgörliga och uppmärksammar problemen som allvarliga. De skyller på dåliga system och på "chefer" som har huvudansvaret för vissa problemlösningar men inte tar sig tid till dem, Jag kan inte rekommendera dem, jag har dem bara för att det pris jag betalar är oslagbart via en deal som erhållits sedan tidigare.

t
trmg

9 omdömen

Usel
Redigerades 3 år sedan

Det enda supporten kan hjälpa till med vid ev. problem är att skicka nya modem. När det inte löser problemet har dom inga fler tricks. Rekommenderar starkt att välja något annat företag så länge du kan.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

Grymt oproffsigt för att vara så etablerat. Beställde en telefon som jag skulle hämta i Telenor-butiken, skulle ta två arbetsdagar. 1. Hör inget. Går till butiken efter tre arbetsdagar och får höra att den skickats från lagret men till ett uthämtningsställe istället för till butiken, med tillägget "kom tillbaka om några dagar om den inte kommit då". 2. Väntar några dagar, ringer Telenors kundtjänst och får höra att den legat på utlämningsstället i fem dagar vid det laget. Kan dock inte få ett kolli-id så jag kan hämta ut den, "av säkerhetsskäl" (bank-id eller dylikt kan de inte använda för att legitimera mig). De hänvisar till Postnord som skulle skicka aviseringen. 3. Ringer Postnord, Telenor har inte gett Postnord något kolli-id, så de kan inte skicka någon avisering. Ringer Telenors kundtjänst och får höra att "vi kan visst lämna ut kolli-id, här är uppgifterna".

Hawkeye01
Hawkeye01

197 omdömen

OK
Redigerades 3 år sedan

Man får sitta ett halvår i telefonkö innan man kommer fram. Går inte att verifiera sitt konto online när man t.ex vill göra abonnemangsändringar, se fakturor etc direkt utan nä man måste vänta på ett brev med en kod innan man kan använda kontot på hemsidan. Kom igen, bankid hallå??

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
20 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(20)