Omdömen(138)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Telenor vägrar leverera tjänst för 319:-/mån nedsatt från 499:-/mån då ett befintligt avtal ligger kvar. Datumet har de själva flyttat tillbaka i tid så att jag fortfarande är deras kund. Trots att de muntligt lovat leverera tjänsten och trots att de redan skickat orderbekräftelse. Det här är ett recept på hur man blir av med befintliga kunder samt tydligt visar att man fullständigt struntar i kundernas tid. Istället för en smidig övergång där abonnemang kunnat fortsätta hänvisar man till avtal som inte finns eller de inte känner till. Vid frågan om vart i avtal det står hänvisar dom till ett sms som skickas 4 dagar innan inkoppling stängs. Otrevligt, osammanhängande och okunnigt bemötande, där operatören slänger på luren i örat på kunden.

a
aljnadi

1 omdöme

Usel
2 år sedan

Dåliga företag och teknik support. De tog Jättelång tid för behandla felanmälan. Jag sätter en vecka utan bredband och kanske blir två veckor. Denna företaget förtjänar inte ingen stjärna. Jag ångrar mig att jag köpte bredband tjänsten från dem .

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

***Utan internet i 5+ dagar under Karantän!*** Nu har jag varit helt utan internet i fem dagar, och varje dag flyttar dom fram dagen det kommer vara fixat två dagar. Först fick man ingen information ÖVER HUVUD TAGET och pga trodde jag ju att felet var lokalt och försökte då fixa det. Men det gick ju inte eftersom felet var systematiskt från leverantören. Kompensationen för detta? Om jag ringer in till kundtjänst och står i telefonkö i 50 minuter så drar dom av den proportionerliga delen av räkningen som nedtiden motsvarar. Internet nere vid tre dagar? Du tjänar 30 kr. Vare värt det? Kompensationen är PATETISKT. På kundtjänsten sa dom att "ett SMS skulle skickats ut men ingen gjort det" om uppdateringar kring nätet. TELENOR måste vara det sämsta av dom stora företagen som levererar internet i Sverige. Elsadden funkade inte heller när modemet kom, så då skulle dom skicka en ny. Gjorde dom det? Nej. Varför hålla vad man lovar? Varför leverera internet när man är ett företag som levererar internet? Man kanske ska börja göra något helt annat i stället. Och jag som trodde Telia var värdelösa när dom kräver en på pengar när man lämnar in den TRASIGA modemet som man använt i tre år. Nätet ska enligt Telenors oseriösa prognoser komma tillbaka om två dagar. Det betyder att det är 4-5 dagar bort som närmast. Ett företag som inte ens försöker leverera en kommersiell produkt på en kapitalistisk marknad borde gå under. Nu jag har PRECIS betalat en klumpsumma för dom första tre månaderna vilket dom var smarta att fakturera (som en ihopslagen summa) det första dom gjorde... Prisjakt borde introducera nollan, för en etta är ett alltför bra betyg. Inget internet, ingen information, ingen kompensation. Det är var Telenor står för. Värdelöst. Skrev -10000 i deras app men systemet accepterade inte det, så skickade iväg en 0 på 0-10 skalan.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades 2 år sedan

Dålig företag som står på bedragarnas sida. Dom struntar i kunden som sitter i skiten för någon har beställt Telenor produkter på den oskyldigas namn. Istället för att prata med oss och får en bättre uppfattning för att förbättra deras skydd mot kunder så hotar dom med en stämning i rättegången. Blir aldrig kund där! När problemet kommer är du ensam!

A
Arre84

1 omdöme

Usel
2 år sedan

Oseriösa

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Enligt Telenors hemsida skall man kunna se SVT och de andra kanalerna i basutbudet genom en Apple TV gen 4. Det står att telenor Stream ingår till alla olika paket. Köpte en Apple TV och plötsligt går det inte längre. Inte ens gratiskanalerna kan jag se i min Apple TV. Måste ha Telenors digitalbox för att se kanalerna. Så dumt att man storknar. De skickar hem en digitalbox till mig men jag vill inte hålla på att krångla med att byta mellan HDMI-kanalerna. Ringde sju (!) gånger till teknisk support och varje gång sa de olika saker. Till slut gav jag upp när dom menade att jag var del av ett gruppavtal och därför inte kunde se på TV genom min Apple TV. //Henrik

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades 3 år sedan

Beställde företagsabonnemang och telefon via Telenor (13/1). När telefonen kom (28/1) var den repig på baksidan. Kontaktade deras support via mail (28/1) och fick som svar (30/1) att jag behövde gå till butik eller ringa deras serviceverkstad. Ringde serviceverkstaden (31/1) och de hänvisade till butik där man skulle hjälpa mig att få en ny telefon. Väl i butik (2/1) så fick jag veta att de inget kan göra eftersom telefonen är köpt via webbtjänsten. Ringde till supporten (3/1) och fick reda på att det inte är så mycket man kan göra eftersom det är svårt att bevisa hur skadan uppkom samt att jag borde tagit ärendet via PostNord. De hänvisade sedan till något formulär som jag avböjde eftersom jag behöver en telefon nu. Försökte häva köpet men eftersom det gått mer än 14 dagar så gick inte det utan jag skulle i så fall kunna säga upp abonnemanget och bli fakturerad för resterande 24 månader. Kan vara det sämsta bemötande jag någonsin fått. Detta ärendet har tagit extremt mycket tid och energi från mig och min verksamhet. Kan också rekommendera andra företag som är intresserade av deras "trygg 48"-försäkring att läsa igenom avtalet ordentligt där det står att telefonen som kommer inom 48 timmar inte behöver vara ny utan kan vara begagnad. Detta var inte tydligt i marknadsföringen men kan vara trevligt att känna till.

m
marie03

2 omdömen

Usel
3 år sedan

Teckna aldrig nåt abonnemang från dom. Det vara ett stor problem du hamnar när du behöver hjälp. Dåligaste kundservice jag har upplevt. Otrevligt kundservice.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

-

J
Jimmys tips

5 omdömen

Usel
Redigerades 3 år sedan

Tecknade tv plus apple tv för 199kr + 99kr per månad, men de två månader i rad sedan jag tecknade har jag fått räkningar på ca 850kr per månad. Och detaljbeskrivningen av fakturab är helt obegriplig. De är massa tjänster hit och dit och rabatter hit och dit, kortavgifter osv. Samma visa om man loggar in på telenor så står det avgifter hit och dit. Jag har varit i kontakt med kundtjänst och lär få ta kontakt med dom igen. Jag avråder folk från att teckna abonnemang hos Telenor. En så här pass stor kedja borde ha bättre koll.

J
Jens

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Varit kund hos Bredbandsolaget som då köptes upp av Telenor. Var kund i sammanlagt 10 år innan jag behövde avsluta och bad om att skicka en retursedel hem till mig för retur av deras modem. "Nä det gör vi inte längre, tyvärr kan jag inte hjälpa dig!" svarar personen jag pratar med efter 55min kötid. Där tappade ni mig för gott kan jag säga.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades 3 år sedan

Atrocious customer service. I've never been so rudely spoken with by someone who is supposed to be approachable and helpful. I wait for over an hour on hold, and when I am finally put through, I politely ask to cancel my subscription and am met with a belligerent man who gas lights me for my trouble. I answer his various demands with every ounce of equanimity I have left, and he still has the audacity to insult my intelligence at every turn. I repeatedly tell him all I want is to cancel my subscription and he refuses to quit selling me every bad offer he can muster, and argues with me over how much data I use, as if I can't see through his transparent swindling. When he realises this angle is not working for him, he proceeds to attack the company I want to transfer to, implying I'm stupid for wanting to "subscribe to a company whose coverage is far less superior than Telenor or Telia's." As if those survey results they tout so imperiously aren't skewed in their favour. (I've never had a problem with the company he is being paid to insult.) I've lost enough brain cells on this call and just want to have it over with, so I decide not to fight him over this despite part of me desperately wanting to scream at his boldfaced lies. When he finally accepts he can't manipulate me into staying with his insolent company, he lets me go, after tersely repeating the amount of money I am required to pay, lest I've somehow forgotten. I am left having wasted an hour and a half of my life on this infuriating interaction and a vow to never give this company any reason to bleed more money out of me. If only I could give these vile people zero stars.

E
Emelie

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Ofattbar dålig kundservice, de går in för att lura en och betala 400 kr i månaden när man redan sagt upp bredbandet för ett halvår sedan. Tror de att man kommer använda deras tjänster igen? ALDRIG!

A
Arsalazy

12 omdömen

Usel
3 år sedan

Att lyckas få tag på en ansvarig personal i Telenor kundservice är nästan omöjligt. Undvik detta företag.

M
MarcusMedina

1 omdöme

Usel
Redigerades 3 år sedan

Ofattbart hur ett sådant företag kan existera. Beställde fiberkoppling för 2½ månad, de skulle återkomma innan månadsskiftet. Får nu beskedet nu att de "har glömt det". Glömt! På fullt allvar! Glömt? Ärligt talat är det ett seriöst företag? "Glömt" en beställning, och de har inte ens vett att be om ursäkt för sin respektlöshet och nonchalans mot kunder.Det är ju barockt! Orsaken till att jag beställde Fiber var för att den nuvarande tjänsten tappar kopplingen var tionde minut, om mer än en dator är kopplad, för att routern blir överhettad. I ärlighetens namn, 90talets modemlösning var mer stabil. Så nu ska jag säga upp allt med skräpföretaget och vända mig till någon annan leverantör som faktiskt tar sina kunder på allvar. Ifall Telenors inkompetenta personal nu får för sig att skylla på att jag av någon orsak inte skulle veta vad jag pratar om så kan jag informera om att jag är IT-konsult och har arbetat med IT, nätverk, support och installationer sen 90talet. Jag vet vad jag pratar om och jag är väldigt säker på det jag säger när jag påpekar att Telenors service är rent skräp. Uppdatering: En månad senare får vi ett väldigt otrevligt brev från Telenor att de vill ha sin router tillbaka då tjänsten avslutats. De har alltså avslutat abonnemanget som skulle bytas ut till Fiber, men de inte fixat fiber, Vi fick ingen notis om att abonnemanget avslutats, utan bara ett hotbrev "Lämna tillbaka routern eller betala 500:-". Vi ska även betala portot för att skicka tillbaka en skräprouter som överhettas om mer än två personer är anslutna samtidigt. Ärligt Telenor. Varför gör ni såhär? Hatar ni verkligen era kunder så mycket att ni gör allt för att bli av med dem?

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
20 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(20)