Omdömen(138)

Sorterat efter datum
J
JesperJans

2 omdömen

Usel
ett år sedan

Omöjliga att få tag på. Tröttnat på den dåliga servicen så vill säga upp allt - inte ens det går.

Usel
ett år sedan

Har själv jobbat inom kundservice och det slår mig hur fruktansvärt dåligt kundbemötande Telenor har. Det är skrattretande hur ett företag som har några av marknadens högsta priser samtidigt har den sämsta servicen och kundbemötandet, Är det inte det vi betalar för? Har de senaste dagarna försökt avsluta mitt abonemang vilket har visat sig snudd på omöjligt att göra. Har ringt, chattat och besökt er butik. Jag förstår att ni gärna vill fördröja min uppsägning pga er en månads uppsägningstid. Eftersom att ni har skitit i mig som kund sen första dagen ter det väl sig naturligt för er att göra det även när jag försöker fly skeppet. Jag kommer inte bara låta bli att rekommendera vänner och bekanta att använda telenor. Jag kommer aktivt rekommendera dom att inte göra det. Jag kommer lägga ner all kraft och hela min själ och hjärta för att rädda dom från det som måste vara världens sämsta telecomföretag.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Tv tjänsten fungerar urdåligt, fruktansvärt dålig service. Sitta 1 Tim i kö för att komma till felanmällan, när man kommit fram och anmäler att tv inte fungerar så får man ett sms efter några dagar att det är lagat och fortfarande har man problem. Har hänt 3 ggr i rad . Säger upp abonnemanget nu

n
norrbjorn88

5 omdömen

Usel
2 år sedan

Jag hade beställt en mobiltelefon som kom fram skadad. Var i kontakt med deras kundtjänst och utlovades kreditering för mobiltelefonen om jag skickade tillbaka den vilket jag gjorde. Sedan blev det tyst. Ingen kreditering och har försökt att få detta i månader. Ringde nu idag kundtjänsten som sade att de ej kommer att kreditera mig för mobiltelefonen. Ska se om och hur jag kan dra detta vidare vi konsumentombudsman eller dylikt. Varning för dessa skojare som inte håller sitt ord trots att jag har e-post med detta till och med.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Snälla alla - Vi behöver hjälpas åt att gå samman som kunder och bojkotta Telenor! Detta företag missbrukar sin maktställning. Bara dom har fått klorna i ett avtal med kunden så struntar som i allt som heter moral etik och vettigt kundbemötande. Dom lämnar kunden i sticket, vid problem som dom själva är upphov till. Ringa till teknisk support och vänta i kö i en timme per gång utan att problemen löses är bara slöseri med tid och skapar frustration. Dessutom blir man hänvisad till en specialist-support som bara går att nå via sms. Men den lilla detaljen att den supporten skall svara på kundens sms och informera via smsen är i stort sätt obefintlig. Mitt ärende har tagit över två månader . Det enda svaret jag fått är att jag skall ha tålamod, även när den som är ansvarig för mitt ärende är på semester, skall jag ha tålamod för enligt Telenor är det viktigare att personalen har semester över jul och nyår än att jag som kund skall kunna använda mina tjänster över jul och nyår. Riktigt skitföretag som jag varnar alla att ingå avtal med Telenor. Vid minsta lilla problem får man som kund ett helvete.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Satt i telefonkö i 35 minuter för att avsluta ett abonnemang. När operatören väl svarade blev det tyst i luren direkt efter att han hade presenterat sig och jag tvingades att åter ringa upp.

j
jeandarc68

7 omdömen

Usel
2 år sedan

Sörvisen är väldig dålig, De verkar vara okuniga, tröga fattar väldigt dåligt. De vill att man själv ska utföra tekninska saker när det behövs tekninker för åtgerder.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Hopplöst att få någon hjälp från kundtjänst både via telefon och mejl.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Lurar kunder med fel info , och detta fel info kom från flera medarbetare i flera månader, och när det väl var dags för utlovade ändringen så kom de med att det inte gick . De registrerade inte ens ansökan om avslutning av abonnemanget. Spela in alla deras samtal , de gör inte det själv, speciellt om de har gett fel info då har de plötsligt inte spelat in just det samtalet.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Urusel kundservice. Tagit ett halvår att få abonnemanget uppsatt. Flera samtal inget som hänt. Skyller ifrån sig.

E
EliteSky

33 omdömen

Dålig
2 år sedan

Mobilnätet fungerar väl okej, men deras kundtjänst är fördjävla svåra att nå något och många är för okunniga inom sitt eget område, något som drar ner betyget flera flera steg. För att kunder ska tappa intresse att ringa in, så kommer man till talsvar och knappvalsalternativ och därefter yttrerligare knappvalsalternativ och därefter ytterligare jävla knapptalsalternativ och sedan till någon som inte har någon tillgång till tekniken som typ jobbar hemifrån. Det är ett skämt.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Riktigt dålig kundtjänst! I alla fall om du vill kunna avsluta ditt fasta bredband. Jag har idag suttit i telefonen i en timme och under den perioden har tre personer ställt exakt samma frågor, försökt med exakt samma säljsnack och sedan kopplat mig vidare. Första personen var otrevlig och i princip idiotförklarade mig för att jag inte ville flytta med mitt abonnemang till min nya bostad. Så efter den här cirkusen blir det inget mer Telenor för mig, i någon form.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

DET KUNDE GÅTT RIKTIGT ILLA! Jag fick en massiv infarkt och min fru en massiv chock när 112 genom Telenor knappt funkade. Enligt lagen SKA nödsamtal kunna ringas överallt i Sverige. Till slut kom ambulansen, men vad hjälper personalens skicklighet när de inte kan koppla upp nödvändig kommunikation med sjukhuset? Vi bor 23 km från Göteborgs stadsgräns och 1,5 km från masten. De fick köra ett par km, stanna, koppla upp och stressa fram till operation. Denna gång gick det ”bra” och jag kanske inte hade kilat vidare men kunde fått omfattande och bestående kranskärlsskador. Nästa gång kan det ligga en skogsbrand eller terrorattack i vågskålen… Är de här riskerna verkligen värda att ta för att Telenors profithunger inte känner några gränser? Naturligtvis inte! Det hör till saken att vi tvistat med Telenor om vår urusla uppkoppling i över ett år. Telenors respons? Allt, precis allt, utom att rätta till sina fel. Som konsument är man helt rättslös. Visst, du kan vända dig till de s.k. Telekområdgivarna, vilka betalas av bl. a. Telenor och skipar ”rättvisa” därefter. Rena skojet, enligt mig och värst är att staten har två platser i denna anonyma och helskumma organisation. Det är m.a.o. meningslöst att klaga hos Post- och Telestyrelsen (PTS) då de till 100 % står bakom Telenor. Vilken motbjudande och unken odör lämnar det inte efter sig? Jag anser att Telenor är experter på fulspel, cafétrix och mästare på förställning samt lurendrejeri och hur ”tråkigt blabla”, de alltid tycker våra synpunkter är, handen på hjärtat; det riktigt, riktigt tråkiga är att Telenor överhuvud finns här i ett modernt och hävdat konsumentskyddat Sverige. Vi har hundratals seriösa telekomföretag vilka bara väntar på en chans att få konkurrera bort norska Telenor.

G
GGGRRR

2 omdömen

Usel
Redigerades 2 år sedan

Telenor försöker döda människor i riskgrupperna. De kräver att man öppnar dörren när man ska ta emot en beställd mobil trots att man uppgett adress, mobil och andra personuppgifter SAMT befinner sig på adressen. De accepterar inte legitimering med bank-id trots att Postnord har tjänsten. De säger att man kan vara kidnappad eller en bedragare. Så då vill de hellre att man ska dö i covid genom att ha närkontakt med budet. De gör falsk reklam om hur lätt det är med hemleverans, men den gäller bara för folk som är beredda att bli sjuka i covid. I kontakter med myndigheter, livsmedelsföretag och andra företag fungerar bank-id. Men inte för Telenor! Alla har anpassat sig till förutsättningarna i pandemin, men INTE Telenor! Så då har jag ingen mobil nu, budet fick vända om med mobilen jag beställt. Snopet och sjukt! Hur många tvingar de att öppna dörren? Vi ska hålla avstånd Telenor. Ta det till er. Alla kan inte ha kontakt med budet. Försökte i förväg förklara detta för Telenor, då det efter beställningen framgick att de kräver att man öppnar dörren. Försökte förklara i 1,5 timme, väntade i telefon, de hade kontakt med Postnord... och kom fram till... öppna dörren, annars ingen mobil. Och sen kunde de inte avboka leveransen, så då stod Postnord härutanför med mobilen och gapade i trapphuset om att jag ska ta emot mobilen. Om det fungerat som det borde hade jag signerat digitalt och plockat in mobilen efter det att Postnord lämnat. Men nej... de fick ta med sig mobilen till Telenor. Som jag tecknat mig för. Bara problem med detta bolag. UNDVIK! En mobil är helt nödvändig i pandemitider för riskgrupper, så detta var verkligen oförlåtligt dåligt! Man behöver mobilen för att kunna legitimera sig mot alla som kräver det, och som riskgrupp är jag nu helt körd. Tack för det!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Har misslyckats att installera mitt bredband i en månad. Två ggr har företaget de anlitar för att göra det inte kunnat installera och jag har inte fått någon information om varför. Förstår inte hur de kan erbjuda en tjänst som de inte kan leverera. Är ju deras ansvar att se till att det fungerar även om de anlitar andra företag att utföra installationen. Skyllde bara ifrån sig på att det inte var de som installerar. Tycker att man kanske borde få en gratis månad eller något när de misslyckas så totalt. Har aldrig varit med om sämre service.

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
20 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(20)