Omdömen(138)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Säljaren lovade mig en månad gratis Och han sa inte ett ljud om 24 månader bindningstid trots att vi t.o.m. frågade Har vittnen på samtal både med högtalare och trepartssamtal Dessutom lovade 1200kr inklusive allt per månad Och trots att vi ringde och klagade flera gånger fick ingen rättelse Varit kund 15 år och lagt hundra tusen kronor totalt till Telenor

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Fullständig katastrof...

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Arrogansen och brist på kundperspektiv hos dem som jag stött på i Telenors kundtjänst trotsar all beskrivning. Risken för att man får ”luren i örat” är stor om man argumenterar för sin sak. Har man någon slags självbevarelsedrift väljer man ett annat bolag.

s
sirusshse

1 omdöme

Usel
ett år sedan

Jag har aldrig varit med om ett företag som har så hemskt kundtjänst personal, 5 gånger fick jag ringa i olika tillfällen och 5 gånger blev jag mött med bortförklarningar, okunnighet och i vissa fall otrevlighet, förstår att detta inte är personalens fel, detta är resultatet när ett företag anställer arbetskraft som inte har det minsta kunskap om service och utbildning i kundbemötande från Telenor, var jag vänder mig på nätet för att läsa andras recention eller omdöme om Telenor, möts jag av samma mönster, BESVIKNA KUNDER. Var noga med en månads uppsägningar från Telenor och ännu försiktigare när företag som Elgiganten erbjuder dig billiga tjänster och rabatter från Telenor, detta för att vid senare tillfällen Telenor hänvisar allt till Elgiganten och där möts man ännu med mer bortförklarningar och okunniga säljare som bara kan manipulera kunder med dolda rabatter och annat bara för att sälja abonnemanger eller försäkringar.. Så upprört och besviken på Telenor, Tjänster från detta företag går bort från min lista för alltid så som rekommendation till andra människor jag känner.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Sämsta bolaget nånsin. När man byter operatör för att få det bättre. Blir lovad att att flytta över samma företagsnummer till er kommer att gå smidigt och att vi absolut inte kommer behöva va utan telefonnumret en minut. Nu är det inne på sammanlagt 2,5 dygn utan vårt telefonnummer och efter x antal samtal får man inget alls besked. Personal lovar att ringa upp en viss tid men skiter i det. Igår morse blev jag lovad att problemet skulle ta 1 dygn Max att lösas. Nu 1,5 dygn senare när jag ringde fick jag svaret att ärendet inte skickades in igår utan idag och att det kan ta lång tid, finns ingen limit på hur lång tid utan man hamnar längst bak i kön, and so on.. alla säger olika och Inger ger besked. Detta har kostat bolaget oerhörda pengar i förlorade kunder så detta kommer jag och min jurist även att se till att ni får betala och minutrarna tickar och så gör även ersättningen ni kommer att få betala. Skandal hur kasst detta skötts och det ska vi sprida så mkt vi bara kan till ni ringer och löser detta.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Jag hade problem med bredbandet som inte fungerade vid byte till Telenor, efter flera timmar med support på telefon kom slutligen efter 3 veckor en tekniker ut på plats och hittade felet, skulle skicka en annan tekniker att åtgärda. nästa dag kom en ny tekniker som inte hade med sig den dosa som skulle bytas, han åkte och köpte ett par dosor som inte alls passade, istället för att köpa en dosa som ser likadan ut som den tidigare för det skulle innebära att de fick åka längre för att köpa den. Tog bort den gamla och installerade dosorna på annan plats än de ursprungliga, lämnade hål i tapeten, fem hål i väggen, och sladdar som sticker ut ur väggen, det ser för hemskt ut. de vägrar snygga till el installera en dosa som den ursprungliga som skulle täcka åverkan och hänvisar till min fastighetsägare för att återställa som det var innan de gjorde åverkan på väggen. Så dåligt!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Varning för detta skitföretag. Hade ett företagsabonemang utan bindning som sades upp. Då visar det sig att det är 3 månaders uppsägning ändå. Jävla skitföretag. DeSsutom fortsätter de att skicka fakturor på påminelseavgifter som jag inte vet varför jag får då jag inte har kvar nåt hos dom. Fick precis ett brev från intrum på en sån. Försöker få tag i gommen det är ju omöjligt. Dessutom försökt att säga upp ett mobilt bredband 5 gånger men trots personlig kontakt fortsätter det att komma fakturor. Funderar på polisanmälan.

yamagucci
yamagucci

51 omdömen

Usel
ett år sedan

Om du trodde Comviq var dåligt - var beredd att omdefiniera din världsbild. 4G på kontaktkort är så segt att det går snabbare att switcha till 3G nät (!?). Fullt medvetna om detta spelar de dumma på kundtjänst med nya förklaringar varje gång. Och varje gång man ringt släpper de på hastigheten något, för att sen falla tillbaks. Och vad du än behöver hjälp med måste du ringa på telefon (ingen chatfunktion och på mail svarar de bara att du måste ringa). Går inte ens att få hjälp i butik. De skyller först på dig - sen på sin egen inkompetenta kundtjänst (!) Gjorde ett sista samtal för att reklamera den här cirkusen, fick prata med nån som satte på hold en kvart och la sen bara på. Ringde inte ens upp trots att de har ens person och tel. nr. Det här är bland det värsta skitföretag jag varit med om. Tele2 och allas klagofavorit Comviq ligger stratosfärer högre i alla avseenden.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

VARNING! BIND ALDRIG UPP DIG MED TELENOR! BLUFF! DE SKITER I DIG TOTALT! LURAR DIG! DU FÅR INTE VAD DU BESTÄLLER! LOVAR GULD OCH GRÖNA OCH LEVERARAR INTE! SÄMSTA NÅGONSIN! Jag beställer en telefon med 1-2 dagars leveranstid. Efter tre dagar och jag inte hört någonting ringer jag och frågar var telefonen är. Xeona i kundtjänst meddelar mig då att det kan ta en vecka. När det gått en vecka ringer jag och frågar igen var den är och meddelar att jag förlorat möjligheten att fotografera ett bröllop pga. att den inte kommit och därmed förlorat stora inkomster. INGET BEKLARAR, INGEN J*VLA URSÄKT, INGENTING! DE SKITER I DIG TOTALT! När jag sedan en och en halv vecka efter mobilen skulle varit levererad ringer och säger att jag fortfarande inte fått telefonen och FORTFARANDE inte fått någon information om var den är eller kollinummer osv. och därmed vill SÄGA UPP köpet och även säga upp abonnemanget hos dem. SÅ NEKAR DE MIG ATT KUNNA SÄGA UPP DET FÖR MOBILEN INTE LEVERERATS TILL MIG ÄN! WHAT?!??!?! Simon i kundtjänst för abonnemang valde att lägga på när jag inte accepterade 100 kr som kompensation för att mobilen inte kommit. Skrattretande när jag förlorat ett fotojobb på 50 000kr pga dem. J*vla hån! Plus så jag får alltså betala abonnemanget längre tid för att de sjabbat med leverans av deras produkter och tjänster. Nu har det gått två veckor och jag ringde ÅTERIGEN för att fråga VAR F*N TELEFONEN ÄR idag?!??!?! Och då meddelade Pär i kundtjänst för uppsägning av abonnemang att det är uppsagt sedan sist jag ringde och sk*tSimon la på i örat på mig med orden att han inte tänker säga upp köpet. Det här är det sämsta företaget jag någonsin stött på! Jag har varit kund i över 10 år och jag har äntligen blivit av med Telenor! ÄNTLIGEN! Sist jag tecknade ett abonnemang med dem tänkte jag att jag kanske hade otur med den otrevliga personalen jag kom i kontakt med. Men denna gång var det samma visa igen. Efter jag på med världens sämsta och otrevliga kundtjänst idag så fick jag ett meddelande att min telefon är på väg. Ni kan köra upp den där solen inte skiner.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Har aldrig träffat på ett företag som så medvetet försöker att blåsa en. Ändå har jag bara ett bredband hos dom. Dom riktiga problemen började efter jag sänkte hastigheten. Priset skulle då sänkas med. Men då ”missade” dom såklart att sänka hastigheten. Sen efter sänkning så hittar dom på extra hitta på avgifter, Dubbel fakturerar utan att blinka. Missar dra av rabatter, som alla som frågar ändå får. Varför ens ha dom. Alla fel ska sen rättas till och fri månad som kompensation utdelas såklart. Dom rättade aldrig till något och såg inte någon fri månad heller. Efter fyra månader gav jag upp. Sa upp abb. Vet inte om får tillbaka några pengar. Kan bli svårt. Kundtjänsten är hala som ålar. Samtal bryts, dom ska återkomma. Allt ska ordna sig. Om man tror på det får man såklart kontakta dom igen och då dra allt från början. Först trodde jag företaget var bara dåligt. Nu är jag säker på att det är en strategi dom har. Riktiga skojare

m
maxce

50 omdömen

Usel
ett år sedan

Har ett mobilt internet abonnemang från Telenor. Försöker logga in för att hämta min faktura. Åker på en extra autentisering. Där skickar de ett sms. Ett sms som jag inte kan läsa eftersom det sitter i min router. Ringer kundtjänst. Autentiserar mig med BankID. De frågar efter något annat telefonnummer som jag vill använda istället. Ger det . "Häng kvar ett tag". Väntar i 6-7 minuter med helt knäpptyst i andra ändan, frågar om nån är där, knäpptyst. Jag lägger på och ringer upp igen. Kundsupportmottagare 2 ställer samma frågor, jag ger samma svar, hon säger häng kvar, jag skall kolla detta internt. Jag hänger kvar. Under tiden ringer Kundsupportmottagare 1 upp igen. Jag sätter samtal 2 på paus. Hon berättar att jag fått ett mail som jag ska använda för att verifiera mig och att jag nu kan logga in igen och att jag ska använda mitt vanliga telefonnumer. Tack, lägger på men behåller samtal 2. Provar att följa instruktionerna i mailet. Samma resultat. Kundsupportmottagare 2 kommer tillbaka, säger att hon kollat och att det inte går att lösa. Jag måste ta ut sim-kortet ur routern och stoppa det i en telefon. Säger att det inte går. Får som svar: Det är klart det går. Sen avslutar vi samtalet och jag orkar inte invända mer. Observation: De har en lång utläggning under FAQ på webbsiten om varför de inte använder BankID. När jag ringer upp får jag trots det identifiera mig med BankID, så de har uppenbarligen infrastrukturen på plats. Har sen många år vart kuns hos både Tele2 och Telenor. Om nån frågar mig så hade jag redan innan detta samtal valt att rekommendera Tele2 där flexibiliteten och kundfokuset är mycket större. Denna händelse befäste min åsikt.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Katastrof, fel fakturor, fel på tjänster, fel bindningstid, fel på växel, kundtjänst som är otrevlig, Begärde att få höra inspelning, den var givetvis borta... Akta er!

Lostierna
Lostierna

7 omdömen

Usel
ett år sedan

Det är naturligtvis ett hån att ha en röst som säger att man jobbar så hårt som möjligt att ta ens samtal när det är 47min telefonkö. Då har man inte jobbat tillräckligt med att anställa rätt antal på kundsupporten. Vidare är det direkt uselt att man inte kan säga upp sitt abb i samband med flytt utan att ta kontakt med telefonledes när man ändå måste använda BankID. Riktigt riktig uselt. 1 stjärna är i överkant.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Stod att abonnemanget var bindningsfritt och man kunde säga upp det när som helst. Gör det efter en månad då månadskostnaden uppgick till närmare 1000 kr.. Får då reda på att det är 3 månaders uppsägningstid och när jag påtalar detta för kundservice säger de att "man måste läsa det finstilta" (trots att det inte ens fanns någon finstilt text på annonssidan). Det ska avslutas denna månad, men skulle inte bli förvånad om det dyker upp ytterligare fakturor efter det och jag tvingas (försöka) kontakta de igen. HÅLL ER BORTA!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades ett år sedan

Har i över två månaders tid försökt ringa Telenor. Efter att ha loggat in med bank-ID blir autosvaret att det är många som ringer, försök senare. Har jag turen att komma fram ska de undersöka något och lägger på luren. Har även försökt maila de flera gånger, i bästa fall svarar de efter en och en halv månad. I morse bestämde jag mig för att säga upp Telenor och då svarade de, men då skulle ha veta anledningen till uppsägningen och ställa en massa frågor.

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
20 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(20)