Omdömen(138)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Hej, Tyvärr så efter många år som kund hos Telenor blir det för mig att säga upp avtalet och teckna med någon som är pålitlig. För ett tag sedan fick man meddelande att det är kostnadsfritt att ringa till Ukraina pga krig. Ja, det är man tacksam för. Nu landar min juni faktura på 6 900 kr av vilken 4 700 kr är kostnaden för samtal till Ukraina. Ursäkt från Telenor är att dom viste inte hur lång tid kriget kommer pågå och därför kunde dom inte meddela när samtalen kommer att kosta. Kriget pågår fortfarande och nej, det innebär inte att allt ska vara gratis, men tycker att det är riktigt dålig styl och säkert kommer drabba fler. Antar att det var tanken från början.

a
atjnystrom

44 omdömen

Usel
en månad sedan

Vidrig service... Efter att varit utan internet i 5 dagar får jag 54 kr i ersättning. Ni är pinsamma!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

De försöker lura alla som skickar tillbaka sin MODEM .fick faktura på 549kr efter 4 månader jag skickade den till de. Spåra alltid kvitto att ni skickade tillbaka annars blir du tvungen att betala 549kr om du har ingen bevis att Modem är skickad.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Fasiken att man inte kan inkludera screenshots här men detta är vad bredbandskollen visade mig: Download: 0,49mb/s Upload: 0,47Mb/s Response time: 34,30ms (50 i andra sökningen) Helt galet, jag betalar obegränsad data! Jag betalar 890kr om månaden för en gammal mobil samt data, medan Tele2 nyss ringde mig och erbjöd en helt ny telefon, obegränsad data, bredband 1000 obegränsat, samt slängde in en VPN och gav t.o.m gav mig rabatt så att det blev billigare än vad jag betalar hos telenor, för en fattig mobil och data som är under 1mb/s 😂‼️ Undvik undvik och undvik! Telenor brukade vara bäst, nu är dem tyvärr sämst! Ringde in nyss för att fråga varför mitt nät plötsligt dött när jag fick elavbrott = vet ej var svaret. Detta visar mig att telenor är beroende av el! Jag är en trogen kund på 15 år. Hejdå telenor :)

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Katastrof! Otroligt dåligt bolag! Bara strul! Dålig fart i bredbandet, en TV sändning som hackar hela tiden! Otroligt struligt att säga upp och byta leverantör! Fick hem papper på uppsagt abonnemang, men de hjälpte inte! Har fått bråka och ringa och nu får man påminnelse fakturor! ALDRIG mer Telenor

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Gör aldrig affärer med detta bolag! De lovar brett och håller tunt men det är väl en sak - det som står ut är att man inte kan avsluta ett abonnemang utan minst 2-3 dagar i telefonkö, jag skojar inte hittills aldrig under 2,5 timme. Gör dig själv en tjänst och välj ett annat bolag, vilket annat som helst är bättre!

e
enars

6 omdömen

Usel
3 månader sedan

Brutalt svårt att säga upp något. De ändrade priset på mitt abonnemang en månad efter att jag startat det. Telefontiden för uppsägning är hittills tre timmar lång.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Enkelt att bli kund, enkelt att avsluta, står det på hemsidan. bli kund tar 5min, avsluta några dagar i telefon , identifiering borde inte vara nån problem for uppsägning online, BLI INTE KUND! tiden kan man dock nyttja för betygsättning av dessa bolag

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Bredbandsabonnemang kan bara sägas upp per telefon. Ingen mailadress finns. När jag ringde fick jag besked att väntetiden var mer än 60 minuter. Efter en dryg timme var jag tvungen att lägga pga annat. Är det lagligt att ha det på det sättet? Hur blir man av med ett abonnemang? Sluta betala?

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Värdelösa! Tog bara bort mitt Cmore trots att jag betalat och supporten kunde inte återställa utan de ska försöka om tre dagar igen. Nu blir det en annan leverantör.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Jag har tyvärr aldrig mött ett oseriösare företag än Telenor. Alltid haft telenor och antagit att dom var seriösa eftersom det är ett välkänt varumärke men detta är under all kritik. Ingen tar ansvar för något och jag har skickats vidare mellan olika personer i snart ett år utan att få någon hjälp. Tjänsten jag betalar för har inte fungerat optimalt sen jag tecknade avtalet och blivit lovad hjälp allt för många gånger utan framgång. Känns helt hopplöst och jag känner ångest varje gång jag tänker på mitt ärende med Telenor. Rekommenderar inte Telenor till någon.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Fruktansvärt dåligt företag. Avslutade mitt abonnemang då jag flyttade och inte kunde ha Telenor som bredband. Fast jag ringde in och påminde flera gånger om att få en bekräftelse på avslutat abonnemang så fortsatte dom att dra pengar och skicka ut fakturor som jag blev tvungen att betala för en tjänst jag inte längre använde. Otroligt dålig kundservice som ignorerar ens ärende och inte kan göra sitt jobb. Rekommenderar ingen att ha med detta företag att göra.

b
btmyran

7 omdömen

Usel
7 månader sedan

Varning för detta oseriösa skräpföretag som inte går att nå med varken mail eller telefon,kommer man fram i telefon efter 2 timmar i kö,då bryts samtalet.bort med dessa företag!har ingenting att göra på marknaden!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Skryter om att man kan säga hejdå till tv boxen men har ingen app till android TV som alla nya smart tv har idag. Uselt

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Över tre timmars väntetid för att säga upp ett abonnemang… Aldrig mer Telenor!

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
23 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(23)