Prisjakt

Omdömen(16 407)

Sorterat efter datum
Usel
2 dagar sedan

Känner mig så grundlurad i detta köpet. Önskar jag kunde lämna 5 stjärnor MEN med ett minus framför. I slutet på förra året köper en inbyggnadsugn från Electrolux med pyrolys och ångtillagning. Priset var nedsatt från 11.000 till typ 7000 under black Friday. Leveransen var bokad till någon av första dagarna på det nya året. Vad som händer sedan är att två veckor senare kontaktas jag av kundtjänst, de säger att leveranstiden är något lång på dessa varor och erbjuder mig ersättningsvaror som de lyckats förhandla fram ett kanonpris på. Försäljaren förklarar att det är av ett varumärke som jag aldrig hört talas om Blomberg man hävdar att det tillverkas av det kända företaget som även står bakom Grundig som enligt säljaren är ett tyskt lyxmärke som säljer kvalitetsprodukter.… priset på ugnen vi erbjuds är 7.000 och är sänkt från 14.500. Visserligen utan ånga men det var ju billigt! Vi får hem ugnen, installerar den och redan från start så upplever vi massa svårigheter i användandet. Symbolerna i touchdisplayten är knappt synliga bakom det speglande glaset bland alla reflexer från lamporna i köket. Pipet när ugnen kommer upp i temperatur eller är klar hörs knappt annat än om det är helt tyst i köket (går inte lyssna på musik medan man lagar mat), bruksanvisningen är knappt läsbar (liten grå text på gulaktigt tidningspapper) som dessutom inte blir bättre av att den verkar vara maskinöversatt och innehållande direkta fel. Bruksanvisningen skulle man kunna stå ut med men även användbarheten är under all kritik. Om man tillagar med termometer och har ställt in köttets måltemperatur så kan man inte justera ugnens gradtal annat än att starta om temperaturinställningen och då måste luckan öppnas och temperatursensorn kopplas loss (i en varm ugn). Temperaturindikeringen blinkar mest hela tiden så antingen kommer ugnen inte upp i temperatur eller så är det något annat fel. Ugnen har ett användargränssnitt som verkar vara konstruerat av en praktikant och inte av ett tyskt lyxmärke. Detta elände ska vi nu dras med så länge ugnen fungerar. Har tidigare handlat en hel del från tretti.se och haft bra upplevelser men nu är det en stark varning för tretti.se!

Tretti svarar:2022-01-27
Hej, beklagar den köpupplevelse du har haft hos oss. Tyvärr är det som så att halvledarbristen som just nu pågår skapar problem hos flera av våra leverantörer vilket i sin tur skapar förseningar. När detta inträffar så försöker vi alltid att kontakta kunden och erbjuda ett likvärdigt eller bättre alternativ som kan levereras snabbare om man som kund inte vill vänta på den produkt man ursprungligen har köpt. Sen förstår jag att det primära problemet verkar vara att du inte är nöjd med produkten. Om du inte är nöjd med en vara du har köpt hos oss så har du alltid 14 dagars ångerrätt från det datum du tar emot varan. Om du menar att det är något fel på ugnen så kan du självklart reklamera denna så kommer en servicetekniker ut och tittar på den. Gällande displayen och volymen på alarmet så är detta tyvärr inget man kan korrigera Länk till bruksanvisning i PDF-format: https://blombergvitvaror.se/Files/Images/shop/blomberg/brukermanual/OZN84S80B_SV.pdf Länk till formulär för reklamation samt ångerköp: https://www.tretti.se/aangra-skada-og-fel/ Med vänlig hälsning, Tretti.se
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 dagar sedan

Beställde varan i nov. 21 för lev den 14-1-22 den 13-1-22 har jag inte hört ett ljud från någon så jag ringer till Tretti för att kolla så dom kommer dagen efter. Men då får jag svar att det gör dom inte för dom har inte den varan jag har beställt ! Efter mycket om och men så blev det en annan maskin som dom hade för lev den 19-1-22 den 18-1- får jag besked på att den är försenad till den 21-1 men vi kunde inte vara hemma då så vi ville ha ett nytt datum. Nu är det den 26-1-22 och fortfarande har jag inte fått ett nytt datum och jag vet inte när varan kommer.

Tretti svarar:2022-01-27
Hej, beklagar att din beställning levererades senare än förväntat. Tyvärr har just nu flera tillverkare problem med tillverkningen av vissa maskiner p.g.a. halvledarbristen som just nu pågår vilket gör att förseningar dessvärre är vanligare än normalt. I dessa fall är det viktigt att vi så tidigt och tydligt som möjligt informerar dig som kund om att beställningen kommer att drabbas av en försening och här verkar vi ha brustit. Men tack för att du tog dig dig att lämna denna feedback till oss. Jag vidarebefordrar den till ansvarig avdelning. MVH, Tretti.se
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 dagar sedan

Försenade varor, utan information om förseningar. Försenade leveranser för de "glömde att sända varan". OCH om en vara är sönder tar de inget ansvar, du får stå för kostnaderna. Torktumlaren jag fick visade sig ha ett rejält missljud från maskinhuset, det var uppenbarligen något fel på motorn. Även om jag kontaktade dem direkt vägrade de betala retur och återge mig mina pengar. De är verkligen inte ett företag du vill ha att göra med om något går fel, det tar inget som helst ansvar.

Tretti svarar:2022-01-27
Hej, beklagar att din beställningen levererades för sent och att du inte fick någon information kring förseningen. Normalt sett så ska ett automatiskt mejl skickas ut till våra kunder om det är så att en produkt har blivit försenad från vår leverantör. Tyvärr är det just nu svårt för vissa leverantörer att lyckas tillverka tillräckligt många maskiner p.g.a. halvledarbristen vilket gör att leveransförseningarna har ökat sista tiden. Om en torktumlare eller annan vitvara bedöms vara felaktig på något sätt så erbjuder vi alltid i första hand service på plats där vi förhoppningsvis kan reparera maskinen. Om detta ej är möjligt så kan man få varan utbytt eller häva köpet om man föredrar det men det görs först efter att fel har konstaterats på maskinen. Vill man hellre ångra köpet så kan man alltid göra detta inom 14 dagar från det att man tog emot leveransen och då tas en returfrakt ut. Med vänlig hälsning, Tretti.se
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
4 dagar sedan

Bra pris, snabb leverans

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
7 dagar sedan

Snabb leverans. Goda råd från försäljare. Mycket nöjd med tvättmaskin, torktumlare och luftrenare

OK
8 dagar sedan

Jag skulle handla igen. Men! Vi beställde inbärning. Vilket fraktfirman vägrade utföra trots att tretti.se sagt på telefon att det skulle ingå. Plus en del felleveranser. M.m. Också det fraktfirmans fel och ok åtgärdat av tretti.se

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
8 dagar sedan

Köpte en massagedyna som tyvärr gick sönder efter 3 dagar. Men snabbt och enkelt så skickades det ut en ny. Tack, mkt nöjd!

Anonym användare
Anonym användare
Usel
15 dagar sedan

Kommer aldrig handla igen hos tretti.se Jag har handlat hos tretti.se 2 gånger och båda gånger har strulat. Första gången var för flera år sedan köpte då en tvättmaskin som var slut i lager och skulle levereras senare. Jag var 3 (!) gånger tvungen att kontakta tretti.se för att undra vad som hänt efter det datum som utlovats gången innan att leverans skulle ske. Vid leveransen kom tvättmaskinen efter tidsintervallet som informerats. Dessutom lades en extra avgift på för att koppla ur gamla maskinen (man tycker det borde ingått i installation samt bortforsling av gamla) som inte framgått innan att jag skulle betala. Jag fick "kräva" själv att åtminstonde denna avgift skulle bjudas på för allt krångel. Andra gången var för ca 1 månad sedan då jag köpte en robotdammsugare som inte funkade som den skulle och ville skicka tillbaka den för service, retur eller liknande och till slut fick jag förvisso tillbaka pengarna och kunde skicka i retur men det var efter att ha tjatat och varit i kontakt med de flera gånger. Jag använde deras reklamationsformulär där serienummer på produkten krävdes att det skulle fyllas i vilket jag gjorde och det stod att man skulle få svar inom 24t. De efterfrågade serienumret och ett annat nummer (som inte ens fanns på produkten) vid upprepade tillfällen även fast jag skickat det och det tog mellan 3 dagar upp till veckan att få svar från de varje gång. Jag tror att när ingenting strular så är tretti.se snabba och bra men om man behöver ha med deras kundtjänst att göra så blir upplevelsen väldigt negativ...

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
23 dagar sedan

Enkelt och bra priser med snabba leveranser.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
24 dagar sedan

Allt fungerarade utmärkt

Anonym användare
Anonym användare
Bra
24 dagar sedan

Min vara var transportskadad .. ersättningsvara skickades ut .. Proffsigt bemötande /snabb leverans ..

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
en månad sedan

Jätte fint bemötande, trots strul med kylskåp. Så löste tretti detta på ett alldeles utmärkt sätt

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
en månad sedan

Snabb leverans och mycket bra priser.

m
modeh

1 omdöme

Bra
en månad sedan

Köpte vitvaror till ett nytt kök. Fick bra och snabb service från kundtjänst när jag skrev fel nummer i adressen och blev även uppringd och erbjuden en bättre ugn till samma pris som den jag hade valt. När det var dags för leverans så kom 4 av 5 varor vid det valda leveranstillfället. När jag kontaktade kundservice fick jag reda på att den sista vara skulle komma med en annan leverans samma dag, vilket den inte gjorde. Istället kom den helt oannonserat dagen därpå. Så litet minus där, i övrigt nöjd kund!

Tretti svarar:2021-12-30
Hej, Vi beklagar det inträffade och tackar för att du tagit dig tiden att lämna feedback till oss. Chauffören ska självklart höra av sig om leveransen inte kan ske som planerat och inte byta datum utan information om de inte hinner klart rutten eller att något annat oväntat sker. En samlad beställning med samma datum bokat ska självklart ske samtidigt, min misstanke är att en produkt missades vid lastning och att det uppdagades försent. Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade och förstår att det påverkar ditt helhetsbetyg av köpupplevelsen du fick hos oss. Hoppas du är nöjd med dina nya produkter - tack för att du valde att handla hos oss, vi hoppas att vi får möjligheten även i framtiden om än det blev tokigt här. Med vänlig hälsning, Tretti.se
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan

Ändrade leveransdatum stup i ett. Beställde vara 2021-11-20. Levererad 2021-12-27

Tretti svarar:2021-12-30
Hej, Vi beklagar det inträffade och att köpet inte blev som förväntat. Säkrast är alltid köp av lagerförda varor. När det gäller beställningsdatum är vi också påverkade av leveranstiden vi får av leverantören och därför anger vi på hemsidan att datumen för beställningsvaror är preliminära. Vi skickar löpande mejl med information om angivet datum skulle ändras. Beklagar att vi inte lyckats uppfylla en bra köpupplevelse här. God fortsättning! /Tretti.se
Sida 1

Betyg köpupplevelse

4.1Utmärkt
361 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(228)
(50)
(12)
(18)
(51)