Omdömen(47)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
17 dagar sedan

väldigt dålig ingen svar pengarna gick förlorade och simkort fungerart inte

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Använder sig av spamföretaget Adamello och vägrar hjälpa till att ta bort mailadresser från utskick. Jag kommer aldrig använda mig av ett företag som prioriterar att skicka spam före presumtiva kunders välmående.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Varning varning varning! Hallon är ett blufföretag gällande bredbandskontantkort. Fyllde på 200 GB a 30 dagar : 5/7 till 3/8 (59 GB kvar den 3/8). Fyllde därför på ytterligare 5 GB : 2/8 till 1/9 (men 0 GB fanns kvar den 4/8). Hela kontot = 0 GB den 4/8 alltså! Av 64 GB så drogs alltså 5 nya GB före 59 gamla GB! Helt enkelt för att kunna blåsa mig på 89:- Det är bara skitstövlar som använder sådana affärsmetoder...

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Undvik detta företag! Beställde ett abonnemang till vår sons GPS-klocka den 5/6-22. Sim-kortet kom med posten den 9/6 och då aktiverade vi klockan. När fakturan kom hade vi debiterats en betaltjänst (HiZone) på 180kr med första dragning den 8/6 alltså dagen innan vi hade mottagit sim-kortet. Fick efter 2 timmar kontakt med handläggare i chatten som skriver följande: ”Pontus K: Det kan vara så att numret har varit tidigare registrerat hos en betaltjänst innan ni fick det tilldelat. Detta är tyvärr inget vi kan göra åt utan att spärra betaltjänster, det görs via Trygg Ekonomi. Vi ska kolla med IT gällande detta hur vi kan gå tillväga, som sagt pengarna går oavkortat direkt till HiZone. Så det vi kan göra för att stoppa kommande betalningar är att aktivera Trygg Ekonomi, då alltså stoppa all form av betalningstjänster gällande detta abonnemang Vi kommer ej tyvärr kunna återbetala pengarna då vi inte har en betalning direkt till oss, vi kan dock erbjuda en form av kompensation gällande extra surf / tillagd kampanj på abonnemang och dyl.” Hallon har alltså aktiverat en betaltjänst innan vi ens har mottagit sim-kortet. Men vi får inga pengar tillbaka och handläggaren vägrade kontakta sin chef och avslutade sedan chatten utan att ens hjälpa oss med detta problem som dom har orsakat oss. Rekommenderar ingen att använda detta oseriösa företag! Tillägg 27/7: Med hjälp av Telekområdgivarna har jag nu fått kontakt med HiZone som skriver att tjänsten aktiverades 3/6 alltså 2 dygn innan jag gjorde min beställning av abonnemanget på Hallons hemsida. Handläggaren Pontus skulle stoppa betaltjänsten den 4/7 när jag vhattade med honom men inte ens det gjorde han utan Telekområdgivarnastoppade tjänsten den 19/7. Under all kritik att Hallon inte hjälper sina kunder och dessutom utsätter sina kunder får sådant här!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Omöjliga att få tag på, värdelös kundtjänst. Skickat ca 20 mail utan svar. Stått i kö för chat i tre dagar för att komma fram. Betalning sker via kort. Då jag spärrat mitt kort och inväntade det nya försökte de debitera mig, uppdaterade mina uppgifter så snart jag fått mitt nya kort. Efter det provade de inte att dra pengar mer. Jag försökte hitta min faktura online vilket inte fanns. De kräver mig nu på en påminnelseavgift, trots att jag försökt att betala och de inte försökt att dra pengar från mitt kort. Efter att jag kommit i kontakt med kundtjänst säger de att de inte kan hjälpa mig då de skickat ärendet vidare till ett fakturabolag. Så mitt val nu är att betala påminnelseavgift eller ta strid och riskera att gå till inkasso... Skulle inte rekommendera hallon till min värsta fiende. Må de brinna!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Lurendrejeriföretag. De skickade ett ej fungerade som kort, utöver den avtalade månadsavgiften lägger de på 150kr månad i övrig avgift. De går inte att få tag på. Mailat och varit inne på deras kundchat, men de stänger bara ned ärendet utan att svara. Efter att försökt kontakta dem sex gånger har jag nu anmält dem.

Usel
4 månader sedan

Det finns förstås de som råkar ha tur och använder Hallon utan problem. Men det finns också tjockt med omdömen på trustpilot, här o.s.v. som vittnar om motsatsen. Håll dig undan det är hemskt den dagen det börjar krångla för dig.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
4 månader sedan

Detta är ett bluff och båg företag! Dom lurar in nya kunder via reklam för att det är så billigt. Deras mail kontakt eller tjatt på medier där svarar dom aldrig man blir utkastad ur mailet eller så får man ingen respons alls! Jag vill verkligen varna andra för detta bolag! Teckna alldrig ett avtal med detta bolag! Dom ska inte ens vara kvar på svenska marknaden överhuvudtaget! Fy sjutton säger jag! Billigt är inte alltid bäst! Dom har bara mail eller tjatt funktioner! Där man kan få vänta på svar i flera veckor eller så får man ingen respons alls eller hjälp med sitt ärende! Dom är dotterbolag till 3! Varning!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Fortsätter ta betalt flera månader efter de bekräftat uppsägningen, utan att upplysa om detta. Loggar in på Hallons hemsida "Mina Sidor" via BankID för att upplysa kundservice, varpå de frågar efter telefon nr, namn, och allt annat de enkelt borde kunna se då jag loggat in och chattar med dom via mitt BankID. Ställer frågor om & om igen som jag redan svarat på från första början och säger efter 15min att de återkommer via email inom ett par dagar. Seriöst oseriös firma som snuddar vid kriminell.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Usel support. Extremt långa svarstider. Hållt på med ett ärende sedan november, det är april nu. Inte fått hjälp än - dessutom dryg personal på supporten.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

De ringer och trakasserar människor som inte vill ha deras abonnemang. Har Nix och hemligt mobilnummer. Trots det så ringer de ungefär var tredje månad och ska erbjuda abonnemang. De har lovat i snart två års tid att ta bort mitt nummer i deras lister, men det sker aldrig. Har man sådan låg respekt för människor, så lär de inte ha någon respekt för att serva sina kunder.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Drog av pengar från kontot månaden efter byttat leverantör! Omöjligt att kontakta.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Varning! Hade Hallon men de stängde av mina SMS gång på gång. Påstod att jag skickade onormalt många (vilket jag inte gjorde) och att det då stängs av. Dessutom i princip omöjligt att få support. När de stängt av SMS tre gånger gav jag upp då de sa att de inte kunde aktivera det igen

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Går ju inte att få en vettig kontakt. Man blir bara mer och mer förbannad.

Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
Redigerades ett år sedan

Presentkort för dig som vill teckna en ny abonnemang hos Hallon: MEN FÖRST LÄS Fördelar: Prisvärt, HD-samtal, EU-surf! (toppen för dig som e student och reser utomlands) Nackdelar: Kundtjänst, så om du får problem med ditt abonnemang kommer det tar längre tid att få hjälp, men det löser sig, alltså det e inte omöjligt att få hjälp. Hallon använder Tres mobilnät. Det kan vara så att du inte får bra täckning där du bor, annars funkar perfekt i stadsområde. :) PRESENTKOD för HALLON 25GB ABONNEMANG: B4MIAXXG 99 KR i 6 MÅNADER.

Betyg köpupplevelse

1.1Dålig
14 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(0)
(14)