Hjälpsamma och frakten ingår. Känns supertryggt.
Utmärkt butik! Alltid snabb och fri leverans. Aldrig haft några problem.
Listar digitala produkter som fysiska. Gör en egen kategori för digitalt.
La beställning 12 december, planerad leverans 18/12. Fick ett mail att beställningen skickats den 21/12. Spårar jag leveransen på UPS sida så finns packetet i tysklan (23/12) planerad leverans 30/12! Och vill man få kontakt med Microsoft skickas man runt till olika sidor som inte har med saken att göra och får frågan om det löste problemet. Av vem som suger mest vinner Microsoft denna omgången för att dom inte fick iväg beställningen direkt. UPS verkar inte jobba på helgdagar ( vilka det nu är, Svenska, Amerikanska?)
Listar hyrfilmer bland köpfilmer på prisjakt, ta bort.
Själva butiken är helt ok, men de får med tvekan 2 stjärnor eftersom de endast levererar med UPS som är fruktansvärda.
Krångligt, buggigt och segt. Dessutom stämmer i princip aldrig priset på Prisjakt med det som uppges på deras hemsida. Priset på prisjakt verkar alltid vara (mycket) lägre av någon anledning.
Ok pris och leveranstid, om det inte vore för att UPS är exklusiva leverantörer.
Är trött på priserna som uppges här. Varje gång som jag hittar Microsoft som billigast på nåt spel och klickar på länken så är priset nåt helt annat, dyrare. Vet inte om detta är Microsofts fel eller Prisjakt men det händer nästan aldrig med andra företag. Trist!
Köpte en Surface book 2 i New York, de sa i butik att de hade samma service och garantiner världen över. Kommer hem med datorn till Sverige, har problem med diverse BSOD. Säger att jag vill lämna tillbaka den och få en ny. Istället så får jag felsöka den med support... Över många veckor så felsöker de den och säger, "ge de några dagar och se ifall du får BSOD", jag får BSOD och återkommer till supporten. Spenderar drygt 60h med supporten innan jag får en ny latop. Den nya laptopen får BSOD direkt när jag startar den, jag ringer supporten och säger att jag vill lämna tillbaka datorn. Då säger de att de ska felsöka den. Jag insiterar på att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. De går tydligen inte, för de har gått mer än 30 dagar. Jag påpekar att jag vill göra det när det var mindre än 30 dagar kvar. Just nu slussas jag runt mellan olika support avdelningar och får ingen ordning på något ett par månader senare...
Jag köpte ett DLC till Call of Duty som visade sig vara till XBOX istället för PC, vilket verkligen inte var tydligt i beskrivningen. Jag försökte annullera köpet via deras sida men det är helt omöjligt, sedan försökte jag kontakta dem via epost men det är helt omöjligt att hitta någon adress skriva till, därefter försökte jag kontakta deras telefonsupport, som givetvis var stängd. Det finns få butiker i denna värld som har så ointuitiva butiker som Microsoft, deras hantering av kunder är rent ut sagt ett skämt. Om du kan, håll dig undan från att handla via Microsoft Store. Det här var den absolut värsta köpupplevelsen jag har varit med om i hela mitt liv.
Affären i sig är okej, om det inte vore för UPS. Det blev fruktansvärt struligt med dem, och deras hemsida funkar helt enkelt inte. Spara er själva en huvudvärk och undvik.
Fungerar bra så länge allt fungerar. Det är krångligt att komma i kontakt med supporten utan att behöva ringa. Min handkontroll till Xbox One köpt här gick sönder. Jag letade efter någon mailadress för att meddela detta och skicka med en bild på problemet. Hittade ingenting, testade att göra min felanmälan via Microsofts Facebooksida. Blev där bara skickad vidare till en allmän supportsida på nätet. Letade fram nummer till telefonsupport för Microsoft Store, samtalet tog ca. 20 minuter och slutade med att jag skulle ringa tillbaks 2 dagar senare när en chef fanns på plats. Pga ett systembyte kunde de inte hjälpa mig när jag ringde.. De ville också att jag skulle skicka iväg min kontroll innan jag fick en ny. Alltså skulle jag sitta en tid utan kontroll och utan möjlighet att spela. Jag fick förhinder när jag skulle ringa igen, helgen kom och där fick jag slut på tålamod. Limmade ihop kontrollen så den funkar hjälpligt nu. Får köpa en ny kontroll av någon annan återförsäljare och handlar aldrig av Microsoft Store igen. Rekommenderar även att de som vill handla här har koll på priserna då dessa ofta ligger i överkant. Minus för långsam frakt också.
Väldigt smidigt att beställa och ypperlig support via telefon och chatt. Vad gäller UPS så fungerar detta smidigt. Vet jag att jag är hemma så funkar hemleverans - annars finns ju möjlighet att paketet skickas till access point för upphämtning eller till angiven adress där jag befinner mig.