Prisjakt

Omdömen(50)

Sorterat efter datum
R
Robin Jonsson

2 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Beställde en jacka från Fjällräven. Riktigt schysst pris och varan kom efter 2-3 arbetsdagar. Helt perfekt.
*Redigerades 5 år sedan
r
reijer

6 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Jag Ringde kundtjänst och fick snabbt svar på min fråga så jag lade order på en sovsäck. Hör och häpna Danmark - Dalarna paketet dök upp nästa dag. (om man tittar på omdömena hade jag tur eller dom andra otur?)
*Redigerades 5 år sedan
Stefaan
Stefaan

300 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Var tveksam när jag beställde här ifrån med tanke på betygen många lämnat, men gav det ett försök. Har egentligen ingenting att klaga på. Fick en produkt för 25% billigare än övriga butiker som levererades hem på 5 arbetsdagar. 9/10 pga att produkten skickades från Danmark.
*Redigerades 5 år sedan
F
Fender

248 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Snabb leverans och bra pris, beställde en jacka på en måndag och kunde hämta ut den på torsdag.
*Redigerades 5 år sedan
f
fari82

1 omdöme

Usel
5 år sedan*
Håller med förra omdömen - felaktiga/falska priser och inga leveranser...
*Redigerades 5 år sedan
k
kieri

3 omdömen

Usel
5 år sedan*
Håller inte vad de lovar. Falska prisuppgifter.
*Redigerades 5 år sedan
Usel
5 år sedan*
Fredag den 9 sep. var jag på jakt efter jacka/-or för den kommande kallare säsongen. Tittade i fler webbutiker som jag handlat från tidigare och en av dessa, Friluftsland.se hade några väldigt bra erbjudanden. Priserna var angivna dels i kronor men också som en procentsats av vad de nu kostade i förhållande till det ordinarie priset. Jag hade därmed ingen anledning att tro att priserna var "för bra för att vara sanna". Det var ju inte priset i kronor som i så fall var fel utan även beräkningsgrunden för procentsatsen. Jag har handlat av Friluftsland tidigare och då varit nöjd med priser/produkter och bemötande men denna gång tar de endast priset i dåligt/klantigt bemötande. Den 12 sep nås jag av ett mail (som även skickats till 100+ andra kunder) där de beklagar att de haft tekniska bekymmer under ett antal dagar. Priser och lagersaldon har på vissa produkter (konstigt nog inte på hela hemsidan) varit felaktiga och de känner sig därmed berättigade att annullera ordern för mig (och alla de övriga mottagarna av detta mail). Deras "eftergift" för att locka mig att vara fortsatt kund hos dem inskränker sig till en 20 procentig rabatt (endast giltig på ordinarie priser) vid nästa köptillfälle. Har Friluftsland så dålig koll på sin hemsida att det tar flera dagar för dem att upptäcka dessa problem? Hur är det i så fall ställt med säkerheten för besökaren/kunden? Vilka typer av illvillig kod kan planteras på en sida som är så dåligt omskött av företaget att det först efter fyra dagar kommuniceras med kunderna om att man har haft problem? Ingångna avtal ska hållas, det är grunden i den svenska avtalslagen. Friluftsland visar än så länge på dåligt omdöme i såväl hemsidesövervakning, säker kundkommunikation samt i kundvård/goodwill. Om inte Friluftsland tar till sig av kritiken som alla vi lurade och besvikna kunder framför dels som svar på deras mail och dels via olika internetkanaler som Prisjakt/Trusted Reviews/Facebook/Twitter och bloggar kommer jag inte att vare sig handla med dem eller rekommendera någon annan att göra det. Min rekommendation blir tvärtom att hålla sig borta från Friluftsland.se då de inte tar seriöst på säkerhet, avtal eller kundvård.
*Redigerades 5 år sedan
Usel
5 år sedan*
Står inte för sina erbjudanden och vägrar leverera beställda varor. Skyller på tekniskt fel. Mycket dåligt skött, blev erbjuden rabattkod på 20 % som plåster på såren. Vad ska jag med den till när jag inte kommer att handla av dem fler gånger.
*Redigerades 5 år sedan
f
fvansvik

1 omdöme

Dålig
5 år sedan*
Lång leveranstid
*Redigerades 5 år sedan
m
m94mni

14 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Supersnabb leverans utan problem.
*Redigerades 5 år sedan
Utmärkt
6 år sedan*
- Snabb support (svarade 09:01 på morgonen efter att jag mailat en fråga ~23:00 på kvällen innan) - Snabb frakt (tog fyra dagar). Enda lilla lilla minus är fraktpåsen. Är en helt vitpåse utan handtag, skulle vara praktiskt med ett handtag så att man kan bära påsen som en shoppingkasse.
*Redigerades 6 år sedan
f
frystkanin

4 omdömen

Utmärkt
6 år sedan*
Beställde ett klädesplagg som var slutsålt på andra ställen. Bra pris, skickades dagen efter och kom fram efter 2 dagar (från Danmark). Snabbt och smidigt! Har inte haft kontakt med kundtjänst. Man får ingen retursedel med paketet (då hade det blivit 10/10).
*Redigerades 6 år sedan
Utmärkt
6 år sedan*
Bra grejer, superhjälpsam kundtjänst när jag råkade beställa fel storlek.
*Redigerades 6 år sedan
f
futurematic

11 omdömen

Utmärkt
7 år sedan*
Väldigt snabb och smidig leverans av Marmot Njord jackan som var nästan 50% billigare än på andra nätbutiker, återkommer gärna till er butik men ni får se till att ordna den ej fungerande hemsidan
*Redigerades 7 år sedan
a
abergold

1 omdöme

Utmärkt
8 år sedan*
Beställde en funktionsparkas från Norröna till kalaspris, 50 % rabatt på ordinarie pris, mycket billigare än någon annan nätbutik. Jackan levererades efter ca en arbetsvecka, utan problem. Det enda som jag uppfattade som lite otydligt och kanske lite oproffsig, är hemsidan. I övrigt en mycket bra köperfarenhet!
*Redigerades 8 år sedan
Sida 3
Betyg köpupplevelse
2.6OK
3 omdömen