Prisjakt

halvledaren

Medlem sen 2007-05-18
128
Bidrag
18
Hjälpsamröster
Nokia E72 128MB RAM
Full Star 1
3.6
(29)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Har haft denna endast en dag ! Innan hade jag e 71 och jag älskar dessa tangenter och e72 an är en ordentlig uppgradering tycker jag även om e71 an varit mycket bra Men sedan är jag inte av dem som gillar skriva på en glasskiva: Jag vill ha fyskiska tangenter . Helt enkelt för det är överlägset.

ESI nEar 05
Full Star 1
4.1
(3)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Jag testat allt nästan om du skall ha ett bra allround ljud direkt från dator så var dessa bara sanslöst bra ! har kör dem i 2 månader nu oj kanon med spotify film mp3 mm . Sälj billigast på www.jam.se för 2490:- där jag klipte mina Och tro inte att detta är bara för studio bruk osv. KÖP Köp KÖP

Logitech Z-10
Full Star 1
4.5
(29)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Neutral! hade lite problem med att det hakar sig i ljudet usb sägs vara orsaken av logitech. Universal seriel bus (USB)är inte standard alltid sånt kan jag reta mig på ordentligt men kopplar man ut ljudet via 3,5 mm pluggen så låter det hamoniskt fint ljud ur dem verkligen ,

Shuttle XPC SN41G2 (Silver)
Full Star 1
3.8
(1)
3 999 kr
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Soundstorm Det minsta kort som har världens bästa ljudkort i sig .

Labtec WebCam 1200 USB
Full Star 1
2.1
(3)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 16 år sedan

Skräp. Jag var på teknikmagasinet och tänkte prova för 50 sek Och .... Men den får 2 för man kan se något svagt . Ingen mic , klarar inte W7 heller riktigt

Asus M4A785G HTPC/RC
Full Star 1
4.2
(2)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Har haft detta kort i någon månad nu. Och insett att det inte fungerar väl med xp utan kräver Win7 Eller Vista. för att kunna använda direktx på ett riktigt sätt. så nu ger jag det en 11 Och inser att snart är 5.1 systemen borta kanske. Så bra har (DTS sourond sensation) blivit ljudkortet kör hela jobbet makalöst ! Nu tror många att jag kanske inte vet vad jag talar om men jag har haft 9.2 system med Onkyo Kef när jag lyssnar på detta så är min gissning att framtiden Hemma HD ljud kommer att vara bara på 2 högtalare , kanske bara en ända Jäklar det är som jag sitter i en högtalare . eller typ att jag har hörlurarna på hela tiden. Och det är enkla paneler som asus gjort bara att styra allt ifrån dator sedan har jag kopplat det till en 2 kanalig förstärkare med cd direkt men tanken är att jag skall skaffa 2 aktiva högtalare då jag inte behöver förstärkar skräpet längre. så att ljudet inte förvanskas i förstärkaren .. Underbart både för hifi och film . Som sagt ovan det spelar otroligt rent i vanlig 2 kanaligt med länk till dts som förklarar souround tekniken http://www.dts.com/DTS_Audio_Formats/DTS_Surround_Sensation.aspx

WD Caviar Black WD6401AALS 32MB 640GB
Full Star 1
4.4
(11)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Bättre blir det inte . Jag hör den om jag verkligen anstränger mig med örat precis bredvid lite surr. annars snabb bra stabil. Så att välja Green modellen fattar jag inte för samma pengar välja en som går långsammare 5400 varv.

AMD Athlon II X4 630 2,8GHz Socket AM3 Box
Full Star 1
4.5
(6)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Sweet Mosses detta var skoj ! Det hade kanske varit tillräckligt med med 620 modellen Iofs så jag var först inne på Phenom 550 X2 alla sa den var så bra. Men denna slår 550 phenom big time. asså utan en chans. Om du inte öppnar kärnor och gillar att sitta i bios och pilla denna video avcodar snabbare den har 4 kärnor direkt inget meck och desutom mer L2 cashe 2mb det har inte 550. jag är bara så nöjd. Allt bara flyter blixtsnabb jag kör 2gb ram 1066 minne räcker hur lätt som helst men fläkten skall bytas kyllaren i sig kyller bra men klarar inte det onödiga surret , men jag är petig där . Den pendlar vid 36 grader. under vanliga förhållanden. men pressar den inte alls. på original kylaren. Som nedan omdöme skriver. AMD Jag fattar inte varför det sägs att de skulle bli varma. Jag kunde inte låta bli nu går den med 90 kr kylare från Artic cooling 64 ( mycket tyst om man ställer in i bios att den skall gå automatisk fläkt kontroll) i 3,1 på bara uppställd fsb tll 220 istället för 200. 37 gr helt tyst och svalt. det går säkert att ställa den än mer men detta räcker för mig mer än väl/ Denna debatt om 2 eller 4 a kärnor är för mig helt över jag hade den gamla AMD Phenom 9750 men den var så varm att den var inte bra. Men att 4 kärnor är vassare och laggar mindre är solklart, än en jättehög klockfrekvens på 2 kärnor och med mycket cache minne

Arctic Alpine 64
Full Star 1
3.5
(6)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Klart underskattat ! jag hade denna över och tänkte jag sätter på den på min Amd Atlhon x4 630 tänkte det kan ju inte skada mot orginal fläkten kylaren jag fick med cpu . kompisen köpte en shytce skrunken B Den sänkte temp mer än hans och tystare . ! riktigt bra !

Cougar 550CM/R 550W
Full Star 1
3.8
(1)
h
halvledaren
128 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 16 år sedan

Jag vet att det är overkill för min dator med inbyggd grafik , men jag kunde inte motstå färgen snyggaste jag sett: Och fruktansvärt trött på svarta aggregat i burken. Att det stod German design på gjorde inte saken sämre. Tiden får utvisa om jag skulle valt Corsair. men samma garanti bättre pris och i stort sett samma specar avgjorde. ORANGE LOVE IT Läser i att det är compucase som ligger bakom. men att de verkligen har höjt nätaggen till en ny dimension den saken är klar , Vilket godis ! Lägger till lite nu efter att ha kör det lite. och mitt omdöme blir inte sämre helt tyst ! eller så nära tyst det går att komma. Den stora 140mm fläkten snurar långsam och drar ut en massa kall luft för alla värme har den redan dragit ut . jag tror att fast jag inte visste det valde rätt agg. till typ Htpc stora fläktar riktigt ström skall inte underskatas. för att det skall rulla lugnt och tyst. 10 poäng verkligen