Enormt tysta och bra flöde av luft
Katastrofalt ärende, där både kundservice och butikspersonal slarvar oerhört mycket. En extremt inkonsekvent kommunikation där man nästan ljuger en rakt upp i ansiktet. Eloge till Alex som räddade situationen och kompenserade mig rejält. Det börjar med ett grafikkortsinköp på nätet (26/5) (3333kr), där de utlovar webblager 14/6. Men de börjar skjuta upp leveransdatumet, varje vecka, ända fram tills 18/7. Jag har varit i kontakt med andra personer i samma situation och de hade fått ersättningsprodukter levererade till sig genom att kontakta kundservice. När jag själv kontaktar kundservice (13/6), säger de att ett ärende måste skapas vilket tar ca 3 arbetsdagar. Jag påtalar till dem att andra i samma situation har kunnat lösa orderförändringen direkt via telefon, men de insisterar det inte går. Efter ca 6 arbetsdagar ringer jag dem igen och undrar vad som händer med mitt ärende. De har fortfarande inte behandlat mitt ärende och går nu ut med att det kan ta 10 arbetsdagar istället. En oerhört inkonsekvent kommunikation med kunden. Det är först efter 12 arbetsdagar, efter kontakt med representaten Alex på ett forum, som något faktiskt händer. Eftersom Elgigantens kundservice inte ens bemödade att behandla mitt ärende, hade alla ersättningskorten hunnit ta slut. Alex kompenserade mig rejält för denna tabbe av Elgiganten. En notis är att elgigantens ordinarie kundservice inte erbjudit mig kompensation, eller proaktivt försökt komma i kontakt med mig. Inte nog med detta, så hade jag lämnat in en hårddisk för ett separat köp i butik på kungens kurva (2/6) (felköp/ångerrätt) och istället för att kreditera hårddiskens kvitto, hade de felkrediterat grafikkortets kvitto, vilket gjorde att jag fick betala ytterligare 3333 kr i butik eftersom de inte kunde stoppa felkrediteringen. Ett oerhört onödigt slarv, vilket gjorde att jag fick stå i butik i 30 min. Här fick jag ingen kompensation för tiden eller de ytterligare pengarna jag fick lägga ut. Om det inte vore för Alex agerande, hade jag gett er 1 stjärna och aldrig suttit min fot i era butiker efter en nonchalant och inkonsekvent behandling av kund.
Beställde en vara, där förpackningen för innehållet gick sönder under leveransen. Bodystore var extremt snabba med att skicka ut en RMA-ersättningsprodukt.
Ett kompetent semipassivt kort. Jag hör inte fläkten alls, inte ens i load. Går aldrig över 70c
Väldigt bra kylare för det pris man betalar. Kompakt storlek som lämpar sig för mATX eller mITX byggen. Installationen var dock ett rent helvete. Vissa moderkort har lätt att böja sig när man trycker ner pinsen, vilket gör det väldigt svårt att ploppa in dem rätt ibland. Det var med stor ansträngning och frustration som jag fick dem att fungera till slut. Om jag hade vetat detta, hade jag valt en kylare med skruvar istället för pins
En komplett pulsklocka med optisk HR-mätare, gps, barometer, höjdmätare och kompass. Det var mellan denna, eller uppföljaren fenix 5. En dubbel prislapp för nya enstaka funktioner kändes inte motiverande. + Optisk HR-mätare. Ganska träffsäker data i förhållande till pulsbandet. Då den optiska mätaren mäter blodflödet i armen, kan de skilja sig lite jämfört med mätning av de elektriska impulserna från hjärtat. + Stor bredd vad gäller appar, watch faces i Connect IQ store + Träffsäker GPS i öppen terräng och skog. Kan ha lite svårt i städer med höga hus. Kan ta en stund att låsa in GPS koordinater i närheten av höga hus (upplevde ej detta problem med Polar m400). I öppen terräng går det dock betydligt snabbare. + Automatisk wifi-synkning. + Smarttelefon-avisering. Kan även svara på samtal med klockan. + Bra batteritid. En typisk aktiv dag (1h gps + pulsmätning) drar den ca 10%. Den drar även ca 0.2% varje timme i standby, om man inte använder den alls. Jag laddar den i snitt en gång i veckan, och en full laddning tar ca 4h. - Stor och klumpig. Dålig passform för små handleder. Kan faktiskt påverka den optiska HR-läsningen - Höjdmätaren behöver kalibreras då och då. Kan ge helt avvikande värden ibland. Sammantaget, en väldigt robust och funktionsrik pulsklocka.
Oslagbar brusreducering och komfort, identisk med storebror QC 35. - Ljudet blir konstigt när brusreduceringen är avslagen.
Fruktansvärd stol. Sömmarna gick sönder efter några månader, armstöden är bara i vägen, låter ändå i helvete och hård som satan.
Inga problem med installation. Jag har 100/100 bredband, men fick bara ut 30/40 med min gamla edimax på 2.4ghz frekvensen. Nu får jag ut 90/96 på 5ghz bandet. Rekommenderas starkt. Köptes för 349 kr på cdon.com
Fungerar exceptionellt som en surfdator. Lite snålt med HHD-utrymme