Prisjakt

bj0rnis

Medlem sen 2015-07-28
13
Bidrag
13
Hjälpsamröster
Braun Series 9 9240s
Full Star 1
3.9
(31)
b
bj0rnis
13 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 7 år sedan

Jag har nu använt denna rakapparat i ett par dagar. Om du ser nedan text och tycker den är för lång kan du hoppa ner till "SLUTSATS" för att få en kortversion. Innan jag går in på fördelar och nackdelar vill jag vara tydlig med att jag inte har den absolut grövsta skäggväxten som finns. Jag brukar raka mig var tredje dag på ungefär 4mm skägg. Jag har tidigare använt en avsevärt billigare Philips rakapparat som jag var allt annat än nöjd med. Felet med den gamla rakapparaten var att jag fick köra över skäggstråna otaliga gånger innan den faktiskt rakade av dem. Det var blev alltså dåligt rakat med en del ensamma skäggstrån som stack upp lite varstans. Detta fick mig att bli lite skeptisk till rakapparater, denna skepsis dog dock ut helt med Braun 9240s. Den rakar i min mening nästan lika bra som en rakhyvel fast bekvämare. Har testat att torr-raka och att raka med raklödder, båda minst lika effektiva. Fördelar * Mycket effektiv och snabb rakning (stora anledning till det höga betyget) * Bekvämt, känns knappt att den rakar. Blev inte alls irriterad i huden. * Snabb att rengöra * Låg vikt * Snabb att ladda (60 minuter till fulladdad, 5 minuter snabbladdning för en rakning) * Reseväska * Vattentät * Inbyggd trimmer Nackdelar * Priset är såklart högt för gemene man. Förutsatt att den håller några år är det en bra investering. Man tjänar in en del på att slippa köpa rakhyvlar. * Plastig för att vara så dyr. Jag hade väntat mig mer metall (de metallfärgade partierna är färgad plast). * Ingen symaskinsolja fanns med i kartongen * Huvudet ska bytas ut var 18e månad för att behålla den bekväma rakning (Källa: Manualen). Har dock inte hittat var jag kan köpa detta huvud eller vad det kostar. När jag söker på Braun Sveriges hemsida får jag upp följande meddelande (Server Error - Page Not Found). Detta hoppas jag att Braun fixar snarast. SLUTSATS: Rakapparaten i sig är 10/10 för min del. Rakningen är det som räknas och det som funkar bäst. Klockrent helt enkelt. Ett köp är däremot en helhet och det som drar ner det är den plastiga känslan, utebliven symaskinsolja och en taskig hemsida som inte har de reservdelar som manualen säger ska bytas.

Jabra Move Wireless On-ear Headset
Full Star 1
4
(50)
999 kr
b
bj0rnis
13 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 7 år sedan

Mycket bra lurar för pengarna. Är nog bland de bättre lurarna jag haft. Positivt * Ljudet! Klara diskanter (utan att bli skrikigt) och djup bas. * Designen är minimalistisk (smaksak såklart) * Välbyggda med mycket metaller * Lätt att använda med få knappar * Volymen (maxvolym så pass hög att det inte går att ha på lurarna) * Bluetooth-kontakten är klockren * Bekväma Negativt * Sitter inte så pass bra på huvudet att det går att göra vissa övningar på gymmet. Ett exempel är rygglyft eller situps. Fungerar dock att springa med!

Dustin Home
Utmärkt
(500+)
b
bj0rnis
13 omdömen
UselRedigerades 8 år sedan

Köpte en TV i början på september, tyvärr hade den ett pixelfel vid leverans. Självklart inte Dustins fel så jag ringde dit, fick snabbt svar att de gör en reklamation hos posten och att jag skulle få en ny TV om jag bara skickade in bilder på skadan. Jag är väl medveten om att TV-apparater tenderar att vara trasiga pga. frakten så därför valde jag Dustin som här på prisjakt har bra betyg (ack så fel jag hade). Supporten sa att tvn var restnoterad men jag den skulle dyka upp på lagret ca. 3 dagar senare vilket då var en måndag. Jag fick medan jag väntade använda den trasiga tvn. Allt frid och fröjd än så länge. På tisdagen veckan efter märker jag att tvn inte lämnat Dustins lager. Jag mailar dit, 24h senare fortfarande inget svar. Jag tar då kontakt med en person via chatten och säger att jag gärna vill veta vad som händer. Han påstår då att han ska titta på detta och återkomma på eftermiddagen. Inget svar. Jag mailar dagen efter igen och får då ett svar av person A som säger att tvn är på g. Kort därefter får jag mail av Person B som säger att tvn är restnoterad till 26/9 vilket då var nästan 2 veckor bort. Till detta ser jag att priset på tvn sänkts med 700 kr vilket jag också ifrågasätter, de går med på att betala ut mellanskillnaden. Detta är bra och ger dustin 2 stjärnor istället för 1. Jag mailar även och frågar när den trasiga tvn ska hämtas. Får svar att det kan ta upp till 60 dagar. Då jag inte längre litade på Dustins lagerhållning och information höll jag ständigt koll på lagersaldot. Vid 22/9 ser jag att tvn, än en gång, verkar ha blivit restad. Datumet för leverans till lager står nu på 17/10. Jag blir förbannad och mailar igen. Skriver att jag inte accepterar detta och att jag gärna tar en likvärdig ersättningsvara eller pengarna tillbaka. Får inget svar på detta överhuvudtaget utan 2 dagar senare får jag mail från posten om att en vara är på väg till mig. I och med att lagersaldot fortfarande är 17/10 vet jag inte vad dustin skickar åt mig. Samma dag frågar dustin igen om bilder så jag skickar samma bilder igen. Därefter dyker ett mail upp med en fraktsedel och att jag ska skicka tillbaka tvn för kontroll. Jag får själv ringa och boka frakt med postnord. Postnord hämtar bara mellan 08-16 så för oss som arbetar är det ett h-vete att få ihop. Det jag saknar med kundbemötandet är tydliga svar, god kommunikation och uppdateringar om läget. Har lagt ner timtal på detta och då jag ogärna vill slösa min tid på oseriösa säljare kommer jag aldrig att handla från dustin igen.