Prisjakt

mathar

Medlem sen 2025-08-04
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Tinybuddy
Utmärkt
(228)
m
mathar
1 omdöme
Uselen månad sedan

Den 22/7 kl 14.30 (dvs före kl 16) beställde jag torrfoder för det höll på att ta slut och enligt hemsidan skulle det skickas samma dag. Beställde hemleverans med Airmee till dagen efter. Den 24/7 mailade jag och frågade när den kom och fick svaret att ”ett högt tryck på lagret medför förseningar”. Den 28/7 mailade jag igen och frågade efter ordern, men fick samma svar (högt tryck och förseningar). Då svarade jag tillbaka att jag var tvungen att annullera ordern för att köpa torrfoder i butik. Helt plötsligt var ordern plockad och hanterad så makulering var inte möjlig. Jag fick ett mail med en spårningslänk från Airmee via Tinybuddy som gick till ”404 Not found”. Den 31/7 tröttnade jag på att vänta och skickade mail där jag ifrågasatte hur lång tid det tar att frakta ett paket inom Sverige. Svaren jag fick var allt från ”Airmee har inte gjort en första scanning” till ”det måste ha blivit felsorterat hos dem”. Till slut fick jag dem att göra en retur så jag kunde åka och köpa fodret i fysisk butik istället. Har fortfarande inte fått tillbaka pengarna och jag fick naturligtvis betala frakten själv för något jag aldrig sett röken av. Summa summarum: jag har betalt 695 kr den 22/7 som jag inte fått tillbaka ännu, lagt ner massor av tid att maila och efterfråga min order samt får betala frakt själv för något som aldrig levererats till mig.