Prisjakt

iceghost

Medlem sen 2008-03-10
5
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Stenmarks Maskin
i
iceghost
5 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Tog en vecka att få svar på mail.

Navigon 2110 Max (Europa)
Full Star 1
4.3
(27)
i
iceghost
5 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 15 år sedan

Jag är extremt missnöjd både med min Navigon 2110 Max samt den support jag (inte) fått från Navigon. Enheten i sig är väldigt sober och snygg, och användargränssnittet är enkelt och intuitivt. Tyvärr verkar jag fått ett riktigt måndagsexemplar eftersom ni övriga användare verkar överlag nöjda. Jag köpte den för drygt 1,5 år sedan och har haft problem från början. Det tog enormt lång tid för enheten att hitta satelliterna. Oftast hade den inte hittat satelliterna förrän jag var framme vid destinationen. Dessutom så fick jag när jag matade in min destination ett röstmeddelande som sa något i stil med "din destination är utanför tillåtet område". Enheten skickades till Navigon i Tyskland på service och när den kom tillbaka så hittade den visserligen satellitera något snabbare, dock inte lika snabbt som TomTom eller Garmin, men röstmeddelandet försvann inte. Orkade inte tjafsa om detta utan körde på med den. Dock så blir det problem varje gång jag ska uppdatera kartmaterialet. Nu senast skulle jag uppdatera genom Fresh Maps till Q3-2009. Det gick inte! Det går heller inte att återställa back upen som jag tog i samband med detta. Tydligen fattas det några filer och jag kan varken återställa, uppdatera, kopiera eller radera. Navigon supporten har tydligen startat två supportärenden och jag får därmed olika svar på samma reklamation. Det ena supportärendet säger fortfarande att jag ska återställa och ladda ner på nytt, vilket jag försökt förklara i flera mail att det inte går. Det andra supportärendet har skickat ett nytt SD kort från Tyskland men den innehöll mjukvara för en äldre modell av Navigons sortiment och verkar inte kompatibel med 2110 Max. Det går att mata in adress men satelliterna hittas inte, i alla fall inte på en timme och sedan gav jag upp. Nu har jag hållt på tjafsat i knappt en månad med Navigon utan att felet är åtgärdat. Jag har behov av GPS både i tjänsten och privat och är innerligt trött på Navigon. Jag rekommenderar INTE denna enhet och inte heller Navigon som märke pga. de problem jag haft med hårdvara, uppdateringar och deras supportorganisation. Mitt mission kommer nu att skriva inlägg på Pricerunner, DN Konsument och SVT Plus för att varna andra konsumenter.