Prisjakt

Miele G 6620 SCu (Vit)

Miele G 6620 SCu (Vit)

  • Breddstandard: 60 cm
  • Typ: Underbyggd
  • Ljudnivå: 44 dB
Bevaka
Jämför

Miele G 6620 SCu (Vit)

Användaromdömen

Sorterat efter datum
K
Kungtroll

8 omdömen

Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
5 år sedan*
Mitt råd till andra, köp ett annat märke, spar pengar och få en produkt som troligtvis har både bättre kvalitet och bättre service. Kvalitén och servicen motiverar inte priset. Positivt: Praktisk och flexibel inredning, bra med bestikhyllan överst, lätt att justera höjd på korgar. Den var ganska tyst till en början. Det finns ett snabbprogram som diskar under en timme. Luckan öppnar sig automatiskt vid avslutat program. Negativt: Disken torkar inte särskilt bra (skulle jämställa det med en standard diskmaskin), framförallt plast kan vara blöt när man ska plocka ur. Nästa gång tror jag att jag ska testa en Zeolit diskmaskin istället. Design/utseende känns som att den är från 70/80-tal. Tänkte först att det var ok om det gör maskinen mer robust. Det visade sig att så inte var fallet. Vi köpte maskinen i november 2016. I Maj 2017 dök första problemet upp med maskinen. Då började maskinen låta konstigt och gav felkoden F11 som avhjälptes efter 3 besök hemma hos oss. Första besöket var två veckor efter felanmälan, då kunde inte teknikern hitta felet, vi fick felanmäla en gång till för att få ut teknikern igen, denna gång hittar han ett fel och beställer en ny cirkulationspump. 3:e besöket i Septemer 2017 byter han den trasiga delen. Vi pratar alltså om 4-5 månader för att felsöka och byta ut en cirkulationspump. 8:e Augusti 2018 gör vi nästa felanmälan. Nu står det F78 i displayen och maskinen vill inte diska. En snabb googling säger mig att det har med cirkulationspumpen att göra, vi är noga med att ange felkoden i anmälan. Miele svarar med att vi först ska kontrollera att det inte sitter något i vägen för backventilen i botten av maskinen, vi konstaterar att så inte är fallet och Miele skickar en tekniker. Det tar en och en halv vecka innan det dyker upp en tekniker. Reparatören kan inte få igång maskinen och konstaterar att antingen är cirkulationspumpen trasig (igen!) eller elektroniken. Han säger att eftersom maskinen är så pass ny och har gått sönder så många gånger är det bäst att vi reklamerar den. Han har ingen reservdel med sig och hävdar att vi inte har angivit felkoden i ärendet, vilket vi kan påvisa att vi har. Vi hänvisas alltså till Mieles reklamationsavdelning för att begära pengar eller en ny maskin. Reklamationsavdelningens svar på reklamationen är att de vill byta ut cirkulationspumpen, och efter kontakt med flera personer på olika avdelningar på miele vill de stå fast vid att vi inte ska få lämna tillbaka maskinen. De har dock inte reservdelen i lager och vill beställa den. En vecka går och jag kontaktar Miele för status på reservdelen. Ingen av de fyra olika personerna jag pratar med kan svara på när pumpen kommer och när de ska komma och byta den. Vi har inte blivit erbjuden någon kompensation för de upprepade besvär vi haft med maskinen, att vi har handdiskat i snart en månad och de 4 gånger vi har hållit oss hemma under kontorstid för att ge Miele möjlighet att laga maskinen. De är inte heller villiga att komma under helgen för att reparera maskinen, deras reparatörer arbetar bara kontorstider. Miele har förbrukat det förtroendekapital som fanns när vi köpte maskinen och jag är orolig för att samma eller nya fel ska dyka upp när reklamationstiden är över. Efter lite googlande har jag förstått att vi inte är ensamma om dåliga upplevelser av både dålig kvalitet och dålig service hos Miele.
*Redigerades 3 år sedan