Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Arsa Data har fått betyget (6.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    hej! hoppas att arsa ser detta

    jag sparar till en dator och söker runt efter en och så kom jag in på arsadata. Hittande än jag tyckte såg bra ut fast ville fråga lite saker så jag skrev ett mail med frågor. efter 3 VECKOR hade jag fortfarande inte fått svar så jag skrev ett till. Jag fick inte svar på det heller så jag skrev ett TREDJE mail med frågorna. Fick inget svar på det heller..

    jag menar, dom kanske får mycket mail från andra och inte hinner med men på tre veckor borde dom la svara eller är det bara jag som tycker så??

    så nu har jag slutat skicka mail och letat efter reveiews på datorn men hittar inga såååå....

    DET VAR SLUTET PÅ DET D:

    åter igen så hoppas jag att arsa ser detta och kan besvara mina frågor.
    8 mån sedan
  • Hej "zorken05" ,

    Tråkigt att du inte har fått ett enda svar från oss. Nu undrar vi om du har skickat ditt mejl till rätt mejladress.
    Om du fortfarande är intresserad så ber jag dig att skicka ditt mejl till: order@arsadata.se . Vi kommer att besvara ditt mejl omgående.

    MVH
    ArsaData

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det stod ingenting om vad för garanti som lämnas på de begagnade datorerna. Det stod heller ingenting om vad man har rätt att göra innan man bestämmer sig för att köpa. Till exempel kan man öppna upp datorn oisf hur många gånger. Om man bestämmer sig för att returnera vem som står för returfrakten.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Begagnade datorer har endast 3 månader garanti och detta står tydlig under fliken " Produkt info".
    Lenovo Rethink produkter har speciella garantivillkor beroende på produkttypen. detta kan man läsa under Garantivillkoren. http://www.arsadata.se/sv-se/garantivillkor/
    När det gäller retur, så betalar kunden själv returfrakten om inte någon retursedel medföljer produkten.
    mer om det står på "försäljningsvillkoren" : http://www.arsadata.se/sv-se/f%C3%B6rs%C3%A4ljningsvilkor/

    Har ni fler frågor så kan ni alltid kontakta oss på 021-13 13 53

    Hälsningar
    ArsaData

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Som det skall vara! Enkelt och smärtfritt.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Köp - Gick utmärkt

    Leverans - Gick utmärkt

    Produkt - Snygg design och lätt i handen. Synd bara att fläkten surrar konstant! För den som funderar på att köpa en Lenovo Yoga 3 pro, tänk extra hårt och läs på! Medioker kraft i burken, häftig design. MEN....fan va fläkten är störande.
    Är lite orättvist att dra av poäng kanske, men sådan är upplevelsen.
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Arsa bör skaffa rutiner för att ta hand om hörselskadade kunder.
  • Hej,
    Vi har support även via email. Om inte ni har möjlighet att ringa oss, kan ni alltid mejla oss så försöker vi att svara så snabbt som möjligt. Har man redan ett ärende hos oss kan vi även kommunicera via SMS . Status uppdateringar görs både via SMS och email. Finns det annat sätt att ni tycker vi borde skaffa oss? Ni är välkomna med förslag.

    MVH
    Arsa Data

  • Bra
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • 2016-09-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supersnabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Rekommenderar starkt denna butik kommer köpa alla min elektronikprylar där fortsättningsvis
    Beställde på onsdagkväll på fredagen var den redan hemma
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Fick varan dagen efter.
  • Utmärkt
    Beställning
    Fungerade bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte vara bättre.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Smidig beställning, bra produktinformation, bra leveranstid. Snöpligt att priset gick ner 61 kr dagarna efter, men det gjorde priset kanske klart lägst på marknaden.
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Bra
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med dom. Ända var att jag fick orderbekreftersen samma dag som paketet var framme.
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt och bra. Var billigast och hade inga nackdelar. Kommer garanterat att köpa från igen (om de är billigast då också...)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och smidigt hittade min produkt väldigt lätt
  • Perfekt
    Toppklass Service!
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Meddelande dagen efter beställning: "Status på din beställning med beställningsnummer: xxxxx är Rejected. Produkten finns inte i vårt sortiment längre."
    2 år sedan
  • Usel
    Undvik!

    Högre priser ön andra butiker och har inte riktigt fått uppfattningen om ett seriöst företag. Detta var dock över ett år sedan, vet inte om det förändrats nu när de flyttat.
    2 år sedan
  • Dålig
    Dålig affär, dyra priser och personalen är opålitlig när det gäller prestandan på deras speldatorer.
    2 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • 2013-01-01 - Arsa Data AB (556919-1058) tog över verksamheten från Arsa Data HB (969718-5883).

  • Detta omdöme är under utredning
    7 år sedan
  • Usel
    Ringde till Arsa Data i Västerås för att fråga om en produkt, under samtalet så blir jag bortkopplad. Efter en timme så ringer jag upp igen och får dag i samma säljare som kopplade bort mig, han är då spydig och irriterad när jag hänvisar till vårt tidigare samtal. Arsa Data ger inte intrycket att vara ett seriöst företag, vänd er till ett annat företag.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Sony Vaio . allt gick som det skulle. Fick datorn efter två dagar från beställnings datum. rekommenderar de värmt. Hade kontakt med de innan så att det fanns hemma och la min beställning sedan .
    8 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde en iPhone 3g 16gb från dom, tiden gick men ingen telefon dök upp, mailade till deras support men fick inget svar och till slut så försvann min order från hemsidan men inga pengar tillbaka.

    Ringde till dem och berättade om mitt problem och dom visste inte varför det hade blivit så, och de berättade samtidigt att telefonen inte fanns i lager.

    Det hela slutade med att när de fick in telefonen i lager fick jag visa upp ett kontoutdrag som bevisade att jag hade betalat eftersom dom inte kunde hitta min order.

    Det tog ca 45 dagar innan jag fick min telefon, men jag är glad att jag överhuvudtaget fick telefonen (till priset som butiken hade satt på första leveransen 6899:-)
    8 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag har inga direkta positiva åsikter. Beställde en datorkomponent från företaget, som skulle levereras "inom 1 dag" som sidan sa. Betalade med kort. När jag, efter 3 dagar, inte fått någon bekräftelse på mailen och det enligt deras sida fortfarande inte var skickat så mailade jag för att avboka.

    Inget svar så efter 2 dagar ringde jag. Jag blev kopplad fyra(!) gånger innan jag kom till rätt pers. Dom skulle ringa upp på 10 minuter, men det gjorde dom inte så då ringde jag tillbaka igen 2 timmar senare. Avbokningen verkar däremot ha gått bra när jag väl fick tag i någon.. Ordersystemet får stort minus av mig, även kundtjänsten.
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Jag köpte en obunden iPhone 16Gb till min flickvän strax före Jul, 3 dagar senare kunde jag plocka ut den i butik/ sthlm bästa priset i Sverige at the time och produkten fungerade klockrent med alla abbonemang & uppgarderingar.. BRA!!
    8 år sedan
  • Usel
    Jag beställde en Sony Playstation 3 den 14 januari och väntade 15 dagar innan jag valde att avbeställa den. Jag hade varit länge i kontakt med dom på Arsa Data via e-post.

    Sen när det gått 26 dagar eller kanske mer ringer en dam från Arsa Data och frågar ifall jag ville beställa deras Sony Playstation 3 och jag sa att det redan var avbokat och klart. Jag hade gått över till SIBA och köpt det för 700kr extra. Men det bryr jag mig inte om.

    Jag betalar hellre 700kr extra och får den vara jag betalat för än en vara som aldrig kommer dyka upp.

    Detta var första och sista gången jag gjorde ett köp från denna sida. Verkar riktigt rörigt och stökigt hos dem.

    Jag är glad att jag iallafall fick tillbaka mina pengar som drogs direkt den 14 januari. Jag betalade nämligen med kreditkortet. Pengarna drogs på 1 minut men varan tog mer än 15 dagar och inte ens då kom den.

    Riktigt uselt. Alltihop.
    8 år sedan
  • Usel
    Jag beställde en PS3 på arsadata.se och efter att de hade flyttat fram leveransdatum ett flertal gånger så fick jag besked att den hade kommit till butiken där jag skulle hämta ut den.

    När jag skulle åka och hämta ut den så var den redan uthämtad. Det visade sig att det fanns två beställningar på samma ordernummer och den andre beställaren hade hämtat ut sin/min PS3.
    Jag fick först beskedet att något hade gått fel men att de inte hade några PS3:or på lager som jag kunde få köpa och de visste inte heller när nästa leverans skulle komma. Fyra dagar senare ringde dom och sa att "min" PS3 fanns i butiken, men då hade jag ju såklart köpt den på ElGiganten istället eftersom jag tidigare fått beskedet att dom inte kunde leverera någon PS3 till mig.

    Efter allt ringande och strulande i onödan så kände jag att jag ville ha kompensation, men enligt personen jag var i kontakt med så har dom för dåliga marginaler för att ge kompensation till en missnöjd kund.

    Allt verkar vara väldigt rörigt och jag tänker aldrig mer (försöka) handla hos Arsa Data. Det verkar vara lite latjo lajban hantering av kunder och ordrar och jag tycker att om man har ett orderhanteringssystem som kan ha två beställningar på samma ordernummer så ska man inte ha en webbshop.
    8 år sedan
  • Usel
    Har nu gått 12dagar sen jag beställde mitt ps3.
    Har inte hört nått från butiken.
    Tur att jag inte förskotts betala
    8 år sedan
  • Hej

    Synd att du har en så negativ uppfattning om oss

    Avses väntetiden för leverans till minst 10 arbetsdagar för PS3 Leveranstid visas på vår webbplats

    Våra kunder vet att vi är en solid bolag

    Break jul och nyår ledde till förseningar i leveranser

    Vi ger våra kunder bästa möjliga inköpspris

    Leveranstid beror på tillverkaren Inget av företagen har ingen inverkan på hur mycket är en produkt på marknaden vid en viss tidpunkt

    Leverans är på väg och varje kund får den beställda varor

    Hälsningar

    Andreas
    på Arsa Data

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans