2.6 / 5
(17 omdömen)
5
(7)4
(0)3
(1)2
(0)1
(9)
Sorterat efter datum
2020-06-01
Helt värdelös respons då företaget skickar för små skivor till växthuset. Istället för att göra det enkelt för mig som kund så ska det ifrågasättas Ang deras egna fel. Onödigt lång tid för återkoppling. Onödigt otrevlig personal. Onödigt uselt kundbemötande. Helt enkelt värdelöst. Mitt råd är: handla nån annanstans!
2020-04-29
- Vi hade varit i butiken i Göteborg flera gånger innan vi beställde vårt uterum. Aldrig kom någon säljare fram till oss och erbjöd sin hjälp. - Vi beställde på deras hemsida istället och från beställning till leverans gick allt fort och bra. - Under och efter leveransen började vår riktiga kontakt med företaget. Föraren lyckades med att slå till med ett paket mot ett annat och en dörr. Dörren fick repor på lacken och vindskivan knäcktes. Jag tog kontakt direkt och det skulle ta flera veckor att få ersättningsvaror så gick med på prisavdrag. - När sista steget med att sätta upp dörrarna börjades uppdagades det att dom inte hade skickat ett paket som innehöll monteringssats till dörrarna. Jag tog kontakt samma dag och fick besked att minst en vecka skulle gå tills vi skulle få varorna. Efter ett antal samtal med dom fick vi besked om att det skulle ta upp till tre veckor innan varan skulle skickas från lagret. - Kundtjänst får mitt bottenbetyg! För en dålig service och dålig kundmöten! Dom är allt annat än hjälpsamma, jag försökte komma på lösningar för att få varan snabbare (bl.a att köra 25 mil för att hämta varan) men allt verkade omöjligt för dom. - För att slippa onödig väntan rekommenderar jag att man läser igenom sitt köpeavtal och konsumentköplagen innan man ringer dom. Det behövs ingen stor lastbil för att leverera en liten låda och enligt köpeavtalet ska det skickas med posten. Vänta inte för länge med att be om att prata med chefen heller. Även om den som svarar i telefonen säger att chefen inte kan göra något då tar det bara några minuter innan problemet är löst. Det kan även nämnas att instruktionerna är så att säga värdelösa. Jag rekommenderar inte Skånska Byggvaror. Kvaliteten på varorna är bra med så fort en stöter på problem är det mycket tjafs som väntar!
2020-04-25
Två gånger har jag varit dumsnål och köpt från dem, men nu aldrig mer. Jag kan ta att de har låg kvalitet på sina egna produkter, men det som gör mig förbannad och ledsen är deras arroganta, otrevliga, kaxiga och helt värdelösa service. De bryr sig inte om dig. Om du måste returnera något, byta eller har något annat problem - då är du körd.
2019-09-16
Beställde en Palmako friggebod. Fick direkt en bekräftelse och leveransvecka. En vecka senare kontaktas jag och får ett datum för leverans. Senare även ett SMS som påminnelse dagen innan. Mycket bra system för att hålla kunden underrättad ang leverans. Under tiden från att jag lade ordern tills dess att den stod hos mig hann de sänka priset på produkten, de justerade även då ner mitt pris. Leveransen skedde på utsatt tid och datum. Klockrent än så länge.
2019-09-02
Markiserna håller hög kvalitet, priset är bra och supporten är suverän.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-03-17
Köpte fönster för ett par år sedan från skånska byggvaror. Vi blev mycket nöjda med dem och köpupplevelsen så nu har vi lagt en ny beställning.
2018-05-21
Mycket dålig kundupplevelse, leveransen tog 3 veckor och krävde 3 telefonsamtal och två mail till kundtjänst från min sida. Ingen kommunikation kring förseningen och när jag frågade skyller man ifrån sig istället för att erkänna och be om ursäkt. Skärpning!
2018-01-25
Ett fantastiskt dåligt företag rakt igenom. Köpte ett spa genom dem som jag ångrar. När pumpen gick sönder fick man kontakta dem om och om igen för att de skulle komma och laga. Trevlig gubbe dock som kom ut till slut men han var ju egen och hade inget med SB att göra. Isolerlocket är vattenfyllt och en söm gått upp. Får till svar att jag lyft locket i sömmen och inte i handtagen på sidan! När jag ber dem återkomma hur detta går till så får jag svar att garantin gått ut trots fem år. Ingen förklaring hur man lyfter 18 kg lock i sömmen men nej till garanti eftersom locket endast har 2 års garanti. De avslutar med att de alltid följer ARNs beslut dvs sluta fråga hur man lyfter i sömmen och var tyst! Otrevlig ton. Har nu beställt ett nytt lock för sura pengar 3400 kr men det skickar det fraktfritt! Eller vänta nu, de har en expeditionsavgift på 275 kr dvs en förtäckt fraktkostnad. Jag förutsätter att det finns med en beskrivning hur man lyfter locket i denna leverans. Driver själv ehandel och detta är ett praktexempel på hur man inte ska bete sig, inte konstigt att det går dåligt för dem. Passa er för Skånska Byggvaror.
2017-11-08
Dålig och otroligt seg kundservice, har haft ett ärende som har legat öppet i snart 3 månader. Får auto-svar att de skall återkomma inom 5 arbetsdagar. Sjukt besviken på deras produkter som inte håller den kvalité som de utlovar. Så nä betala heller några kronor extra och få en bättre produkt.
2017-05-07
Nöjd
2016-08-04
Allt gick som det skall. Dokumentskåp Rdl 180 D levererades några dagar tidigare än prognos vid beställning.
2016-07-31
Kanon nöjd.
2015-05-27
Skånska Byggvaror är ett företag att bara HELT stryka ur dina planer om du ska handla till huset! De är märkligt inkompetenta och jag undrar verkligen hur deras företagsledning resonerar - om de nu har någon. Jag behövde för en tid sedan ett helt vanligt fönster då ett trasigt hemma skulle bytas. Sökte upp SB´s hemsida och hittade efter en stund det jag sökte, klickade och beställde. Tänkte att det skulle väl vara en snabb affär då det angavs att produkten fanns i lager. Fick ett första mail om att leveransen skulle ta en vecka. Märkligt men ok då. När det gått ett antal veckor så hörde vi av oss. Då uppgav deras "kundtjänst" att NU skulle det minsann vara på gång. Efter ytterligare dryga veckan kontaktas de igen. Nu säger de att man försökt leverera fyra gånger men inte hittar adressen?! Men att ringa oss för vägbeskrivning eller kolla gps, det är inte aktuellt? Givetvis var det bara snicksnack, de har inte skickat det alls och nu hade det gått en månad. Så vi ringer igen och nu säger de att det ska skickas... vi har dock fått nog och avbokar ordern. Det finns andra som både kan och vill. Slut med detta? Icke! Häromdagen ringer Bring och säger att de har ett fönster att leverera! Upplyser dem om att det bara är att ta tillbaka till SB. Idag kommer så FAKTURAN för den avbeställda varan.... ny kontakt och de lovar skicka en kredit. På något vis känns det inte som att storyn är över. Men en sak är klar: ALDRIG mer en order till Skånska Byggvaror och jag avråder starkt alla andra från att ens tänka på dem som leverantör! Det finns massor av kunniga och snabba andra man kan vända sig till!
Sida 1