3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-03-17
    n
    nomis_82(6 omdömen)
    Köpte fönster för ett par år sedan från skånska byggvaror. Vi blev mycket nöjda med dem och köpupplevelsen så nu har vi lagt en ny beställning.
    Sorterat efter datum
    Gamla omdömen

    Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

    2018-05-21
      P
      Petermanho(1 omdöme)
      Mycket dålig kundupplevelse, leveransen tog 3 veckor och krävde 3 telefonsamtal och två mail till kundtjänst från min sida. Ingen kommunikation kring förseningen och när jag frågade skyller man ifrån sig istället för att erkänna och be om ursäkt. Skärpning!
      2018-01-25
        T
        Takbox(1 omdöme)
        Ett fantastiskt dåligt företag rakt igenom. Köpte ett spa genom dem som jag ångrar. När pumpen gick sönder fick man kontakta dem om och om igen för att de skulle komma och laga. Trevlig gubbe dock som kom ut till slut men han var ju egen och hade inget med SB att göra. Isolerlocket är vattenfyllt och en söm gått upp. Får till svar att jag lyft locket i sömmen och inte i handtagen på sidan! När jag ber dem återkomma hur detta går till så får jag svar att garantin gått ut trots fem år. Ingen förklaring hur man lyfter 18 kg lock i sömmen men nej till garanti eftersom locket endast har 2 års garanti. De avslutar med att de alltid följer ARNs beslut dvs sluta fråga hur man lyfter i sömmen och var tyst! Otrevlig ton. Har nu beställt ett nytt lock för sura pengar 3400 kr men det skickar det fraktfritt! Eller vänta nu, de har en expeditionsavgift på 275 kr dvs en förtäckt fraktkostnad. Jag förutsätter att det finns med en beskrivning hur man lyfter locket i denna leverans. Driver själv ehandel och detta är ett praktexempel på hur man inte ska bete sig, inte konstigt att det går dåligt för dem. Passa er för Skånska Byggvaror.
        2017-11-08
          s
          swefierce(2 omdömen)
          Dålig och otroligt seg kundservice, har haft ett ärende som har legat öppet i snart 3 månader. Får auto-svar att de skall återkomma inom 5 arbetsdagar. Sjukt besviken på deras produkter som inte håller den kvalité som de utlovar. Så nä betala heller några kronor extra och få en bättre produkt.
          2017-05-07
            z
            zeamarougi(1 omdöme)
            Nöjd
            2016-08-04
              a
              aaw(75 omdömen)
              Allt gick som det skall. Dokumentskåp Rdl 180 D levererades några dagar tidigare än prognos vid beställning.
              2016-07-31
                s
                samnariman(3 omdömen)
                Kanon nöjd.
                2015-05-27
                  C
                  Carland(2 omdömen)
                  Skånska Byggvaror är ett företag att bara HELT stryka ur dina planer om du ska handla till huset! De är märkligt inkompetenta och jag undrar verkligen hur deras företagsledning resonerar - om de nu har någon. Jag behövde för en tid sedan ett helt vanligt fönster då ett trasigt hemma skulle bytas. Sökte upp SB´s hemsida och hittade efter en stund det jag sökte, klickade och beställde. Tänkte att det skulle väl vara en snabb affär då det angavs att produkten fanns i lager. Fick ett första mail om att leveransen skulle ta en vecka. Märkligt men ok då. När det gått ett antal veckor så hörde vi av oss. Då uppgav deras "kundtjänst" att NU skulle det minsann vara på gång. Efter ytterligare dryga veckan kontaktas de igen. Nu säger de att man försökt leverera fyra gånger men inte hittar adressen?! Men att ringa oss för vägbeskrivning eller kolla gps, det är inte aktuellt? Givetvis var det bara snicksnack, de har inte skickat det alls och nu hade det gått en månad. Så vi ringer igen och nu säger de att det ska skickas... vi har dock fått nog och avbokar ordern. Det finns andra som både kan och vill. Slut med detta? Icke! Häromdagen ringer Bring och säger att de har ett fönster att leverera! Upplyser dem om att det bara är att ta tillbaka till SB. Idag kommer så FAKTURAN för den avbeställda varan.... ny kontakt och de lovar skicka en kredit. På något vis känns det inte som att storyn är över. Men en sak är klar: ALDRIG mer en order till Skånska Byggvaror och jag avråder starkt alla andra från att ens tänka på dem som leverantör! Det finns massor av kunniga och snabba andra man kan vända sig till!
                  2015-01-14
                    j
                    johannesbook(6 omdömen)
                    Hej, köpte växthuset Odla med vanligt 3mm glas, som var en riktigt dålig produkt. Det blåser sönder varje vinter, byter efterhand till säkerhetsglas från glasmästaren men det är en rätt dyr operation. Hittills har jag bytt mer än hälften av glaset, och jag har spenderat många timmar på att plocka glassplitter i gräsmattan runtomkring. Jag försökte skriva detta som recension på deras hemsida men där får man inte skriva, verkar som de väljer ut recensioner själva, vilket i så fall är direkt bedrägeri.
                    2014-07-01
                      C
                      C4RobbanC4(3 omdömen)
                      Jag har köpt två badrumsinredningar och den andra gången så köpte vi även en duschkabin, Vi kan bara konstatera att det inte är någon bra kvalitet vare sig på produkterna, instruktionerna eller för den delen supporten. Vill man få prata med supporten så får man bereda sig på att få vänta alldeles för länge. Fast efter ca 10 min så kan man få slå in sitt telefonnummer, men är man inte snabb så missar men den möjligheten. Vi har även försökt få kontakt med dem på mail, men då har det "försvunnit". Så vad vi har konstaterat är att vi handlar ALDRIG mer på Skånska byggvaror.
                      2012-06-14
                        f
                        fingerfool74(3 omdömen)
                        Beställde en ytterdörr som skulle levereras inom 4-6 veckor. Det tog 7 veckor. Jag blev aningens missnöjd. Ett tips till er på skånska byggvaror för att få nöjdare kunder: säg istället att det tar 6-8 veckor. Om jag utefter dessa förväntningar då får min vara efter 7 v så blir jag istället en nöjd kund.
                        2010-03-11
                          K
                          KingHippo(19 omdömen)
                          Snabba svar på mail, snabba leveranser och bra priser. Vid problem så rättar dom till det direkt. Bättre än så blir det inte.