• Helgbutiken

  • se
E
ErikB2B

1 omdöme

Usel
5 år sedan

Skulle inte rekommendera helgbutiken till någon. Beställde en hängmatta som skulle levereras inom 3 - 5 arbetsdagar. två veckor går och ingen matta kommer (men naturligtvis drog de pengarna på kortet samma dag som beställningen gjordes), så jag ringer jag butiken och frågar hur det går. Pratar med en herre som inte visar någon form av sympati (dvs, han ber inte om ursäkt en enda gång) men han säger att han ska fixa det och att han skickar den samma dag då han har den på lager. En vecka går - men ingen hängmatta. Så jag ringer igen till samma person. Ingen sympati denna gång heller, inte en enda ursäkt för att han/de på företaget inte kan hålla sina löften. Han säger att han ska kolla på det och lägger på. Tillslut kommer hängmattan och jag kan äntligen vila! Lockas inte av de låga priserna (som faktiskt inte är speciellt låga då de säljer "kinaprodukter" till väldigt medioker kvalité), då det kostar mer än det smakar när man inte får produkten och måste ödsla massa med tid på att ringa flera gånger tills man får grejerna. Om möjligt - väl alltid annan butik! Första och sista gången jag någonsin handlar hos dessa oseriösa skojare!

A
Anna67

5 omdömen

Usel
8 år sedan

Beställde från deras hemsida, efter 2 dagar fick jag besked om att varan inte fanns i lager trots att deras hemsida sa att varan fanns i lager. Det hade väl varit ett mindre bekymmer, om det inte varit för det att de glatt hade dragit 1400 kronor från mitt konto, och det tog nästan en månad och flera mail innan jag fick tillbaka pengarna! VARNING! Med så dålig kontroll på hur man hanterar pengar är risken stor att de går i konkurs och då finns det ingen chans alls att få varken pengar eller vara när man väl beställt.....

M
Maisy

2 omdömen

Usel
10 år sedan

Om man köper en elljusslinga för 199 kr, så kostar det 379 kr att returnera den. Du måste nämligen betala både för frakten till dig och för returfrakten SAMT en administrativ avgift på 139 kr. För en vara som kostade 199 kr! Uselt! Helgbutiken har en superdålig service - deras svar var att jag ju kunde betala varan i stället och sedan sälja den på Blocket... Kundservice, någon?? Helgbutiken lovar fett och håller tunt.

h
hazeseven

1 omdöme

Usel
10 år sedan

Köpte snowfall led förra vintern, fungerade 1 vecka sen la den av. Tog kontakt med dem på helgbutiken och vart lovad en ny slinga. Nästan 1 år senare och fortfarande ingen snowfall, tog kontakt med dem igen och vart lovad en ny slinga så fort dem fick in i lager. Allt frid och fröjd.. Nån timme senare fick jag 1 mail där det stod att jag skulle få en "stav" istället för att byta ut en trasig... Då tackade jag för mig med tanke på att flera stavar var trasiga och jag vart lovad en ny slinga redan förra året... Aldrig mer helgbutiken.

Usel
11 år sedan

Köpte Julgran + belysning, när godset kom vart bara ett paket av två med plus att paketet och granen var skadat (dåligt emballerat) , ringde helgbutiken som tyckte att jag skulle ring deras fraktbolag och klaga. Sedan när paket nr. 2 med belysningen dök upp visade det sej att belysningen som skulle gå att använda både ute och inne enligt beskrivningen på deras hemsida endast var för innomhusbruk. ringde åter till helgbutiken som menade på att deras leverantör felmärkt belysningen och att den gick utmärkt att använda utomhus. Jag ringde speciellt innan köp av belysningen för att få rätt vara för man kunde köpa till extra ljus till slingan, dom sa att 30 ljus var lagom till granen, när jag läste beskrivningen står det att det max går att använda 20st ljus i slingan, vilket gör att jag står med 10 ljus över. Prata igen med helgbutiken och viljat göra en retur på allt eftersom granen är skadad samt att belysningen är felaktig säger dom att jag får stå för frakten, samt att dom inte vet när en ny gran kan levereras. Helgbutiken har varit genomgående otrevliga samt nonchalanta och inte varit inresserade utav att lösa det här.

m
mjensen

42 omdömen

Dålig
12 år sedan

Beställde en soffgrupp för utebruk, men avbeställde den dagen efter. Det gick inte att avbeställa via hemsidan, så jag skickade ett mail och ordern försvann, men jag fick ingen bekräftelse på att ordern var borttagen. När jag två veckor senare tittade på mitt kontoutdrag så hade Helgbutiken inte returnerat pengarna. Mycket oprofessionellt. Uppdatering: Efter att ha lämnat telefonmeddelande hos telefontjänsten och skickat ett kontaktmail så fick jag kontakt när jag ringde. Jag höjer betyget för ett snabbt och trevligt bemötande, dock finns det stor förbättringspotential.

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Helgbutiken?

(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Eilogistik AB

Organisationsnr: 556684-0343