Solhem Inredning
  • Personlig service
  • Klarna faktura & kort/ Amex
  • Hämta/lämna retur i butik
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
en månad sedan

Vi har handlat en hel del här. Bra service, högkvalitativa produkter och jätte trevlig personal.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
en månad sedan

Beställde ett barnkök och barnmöbler i torsdags och fick hem på fredagen. Helt klart godkänt.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
en månad sedan

Närmast overkligt dåligt kundbemötande. Jag beställde utemöbler innan sommaren för leverans i andra veckan i juli. Vi valde möbler utifrån vad som fanns i lager hos leverantör, så att de kunde levereras till semestern. När möblerna inte kommit den veckan mailade jag och frågade vad som hänt, och fick ett frånvaromeddelande om att de inte läser mail på sommaren. När de är tillbaka från sin semester i augusti svarar de yrvaket att de ska se till att be leverantören skicka dem. Nu har mitten av augusti passerats utan sommarmöbler och butiken har inte erbjudit någon kompensation utan går i polemik och svarar att de inte tar något ansvar för när deras varor levereras.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
3 månader sedan

Opålitligt. Följer ej angivna leveranstider eller svarar på mail. Tar 800kr för en retur..

Solhem Inredning svarar:2022-07-26
För beställningsvaror får du som kund ett beräknat leveransdatum vilket ska stämma. Returkostnaden har vi svårt att göra något åt. Vi har bekostat transport till dig och kund står för returkostnad. Vid större produkter som möbler är kostnaden inklusive hämtning hos kund tyvärr inte gratis.
Tribbe
Tribbe

18 omdömen

Bra
7 månader sedan

Allt såg jätte bra ut vilket var anledningen till att jag valde denna butiken. Klarna som betalning vilket jag föredrar men största anledningen att jag valde butiken var fraktalternativen då de var bättre än där jag hade tänkt handla. Men döm till min förvåning när jag några dagar efter beställningen får ett sms ifrån ett annat fraktbolag om att boka en dag för leverans.. Jag fick ingen förvarning om att fraktsättet hade ändrats vilket resulterade i att jag fick offra en semester dag för att ta emot paketet...

Solhem Inredning svarar:2022-07-26
Hej! Hos oss kan du själv välja med vilket fraktbolag vi ska skicka samt välja när du vill ta emot leveransen. Detta kan du som kund ange i kassan eller meddela oss via mail eller telefon. Det låter som att det gått fel i kommunikationen och det är vi ledsna för. Hoppas att du är nöjd med varan ändå.
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
2 år sedan

Kundservice exemplariskt, därmed topp i betyg. Detta är ofta, nästan alltid avgörande när jag ska handla. Att man säkerställer kundnöjdheten och har det i fokus, leder till återkommande köp.

v
vestis

1 omdöme

Dålig
2 år sedan

Detta är tyvärr den mest bedrövliga service jag varit med om! Beställde konsoler 2021-01-02. Leveranstid 2-4 dagar står det på hemsidan. Får också info från fraktbolag att de ska hämta konsolerna, så förväntar mig att de ska komma när som. Den 15:e får jag reda på att de inte har konsoler i lager alls. Dessa är under produktion. Det tog tydligen 2 veckor att komma fram till detta. Jag erbjuds att få köpa butikens visningsex om det var brottom. Jag svarar samma dag att ja, det är bråttom och att vi kan tänka oss butikens visningsexemplar. Får ingen feedback på mejlet. Jag svarar igen både den 19:e och 23:e och undrar hur det går. Inget svar. Idag ringer jag och undrar hur det går. Får till svar att de brukar svara alla kunder samma dag som mejl kommer. De hittar mitt mejl från den 23:e, men kan inte förklara varför jag inte fått svar på något av mina mejl. När jag undrar om de inte tycker att det kan vara rimligt med någon kompensation, t.ex. halva priset, när jag fått vänta nästan en månad istället för 2-4 dagar då jag dessutom accepterar att få visningsex samt inte fått svar på något av mina mejl hänvisar de till att det tyvärr inte är möjligt och att de faktiskt måste anstränga sig jättemycket för att skicka de från butiken och att jag får vara nöjd med det. När jag undrar om det verkligen är det bästa de kan göra (börjar bli irriterad här, vilket förstås inte är okej, men jag har svårt att acceptera att de menar att ansträngningen att montera ner och skicka begagnade konsoler ska tas som kompensation) får jag istället höra att jag inte ska få några konsoler alls. När jag frågar om det finns någon annan jag kan få prata med så finns inte det. Här får jag luren slängd i örat på mig och sekunden senare får jag mejl om att de makulerat min order. Super, tack för ett toppen-bemötande! Tyvärr finns produkten bara hos Solhem, annars hade jag kunnat lösa detta med annan butik redan när de kom på att de inte hade varan i lager efter två veckor... MVH Johan

Utmärkt
2 år sedan

Snyggt utbud och service i världsklass. En klar favoritbutik!

Betyg köpupplevelse

2.8OK
5 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(0)
(1)
(2)

Om butiken

Solhem Inredning

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.solheminredning.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Solhem Inredning AB

Organisationsnr: 556217-9886

Information hos allabolag.se