(500+)
Det står fraktfritt sen när man kommer till kassan så lägger dom på fraktkostnad för att komma vidare. Riktigt oseriöst
Har beställt solsängar, väggmonterad pergola och planteringslådor. Kunde bli snyggt och trevligt nu när det bli varmare och firande av student och konfirmation närmar sig. Notera att alla varor fanns i lager med 2-5 dagars leveranstid vid beställning. Leverans 1 2-5 vardagar 2 pcs - Planteringslåda Horizont 1 1 pcs - Skyddsduk Jabo För Pergolatak 2 pcs - Planteringslåda Horizont 2 1 pcs - Väggpergola 3x4 m Leverans 2 2-5 vardagar 2 pcs - Tunis Solsäng Frakt 199 kr Frakt 499 kr Total 10 508 kr Kommunikation kring leveranstider stämmer inte. Jag fick meddelande om att solsängrna skulle komma först den 19/5 men dör upp redan efter ett par dagar den 15/5 med DHL - Bra upplevelse! Tyvärr var ena sängen skadad från fabrik så där har vi ett pågående reklamationsärende utan ny information på en vecka. Flera fraktkostnader per beställning är ett lite konstigt grepp som man som konsument behöver vara medveten om. Bygghemma verkar också gå mot att bli ett nav för underliggande leverantörer - Mer som en marknadsplats utan eget lager där många varor skickas direkt från leverantörer med tillkommande fraktavgift. När jag var i kontakt med reklamationsavdelningen frågade jag om leverans av allt annat som inte var solsängar. Då fick jag lite senare ett mejl som sa att delar av order är restnoterad och att hela ordern inte kommer levereras förrän 26/6 men att jag kan kontakta kundtjänst för att dela upp ordern utan kostnad för mig - Bra upplevelse ända tills jag får till svar av kundtjänst att det går inte att göra i det nya ordersystemet - Dålig upplevelse. De bad då MIG kontakta den person som lovat mig uppdelning av order trots att mejlen som skickats finns väl synliga i systemen med namn på personen osv. Jag skickar svar på mejlet som instruerat men får inget svar. Jag ringer kundtjänst igen och får prata med samme person som vidhåller att hen, stärkt av överordnad, fortfarande inte kan göra något förutom att vänta på order eller själv dela upp den i nya beställningar - Med ytterligare fraktavgifter som följd. Dessutom vet jag inte vilka delar jag behöver bryta ut i och med att allt fortfarande finns i lager med 2-5 dagars leveranstid! Jag blir hur som helst skickad till säljavdelningen. Men vad personen inte hade koll på var att de stänger 15. Jag satt som en idiot på plats 1 i kö i 20-25 minuter - Dålig upplevelse! Jag skrev ett nytt mejl för jag försöka uttrycka mina upplevda känslor och ber dem kontakta mig - Fortfarande ingen återkoppling - Dålig upplevelse. Jag har inte fått någon bekräftad leveranstid från systemet utan det krävde att jag personligen tog kontakt med kundtjänst. Såhär långt är det ett oseriöst företag spm inte verkar förstå att de är helt beroende av kunder, som köpt in ett ordersystem av skit-kvalitet. Jag önskar bara att ni tar hand om kunderna bättre - Jag har förståelse för att saker kan gå fel och det är inte personen i kundtjänsts fel men här finns mycket att förbättra i hela kedjan. Det handlar om hur man som företag hanterar uppkomna problem. Nyhetsbreven och erbjudanden om nya köp verkar vara det enda som verkligen är inoljat och fungerar perfekt. Order 2025-05-10 SO100467071 Reklamation: 2025-05-14 2025BGH126706 Frustrerad,, utan solskydd.
Okej köpupplevelse. Förutom att man tydligen betalar frakt per vara. La till en vara och frakten fördubblades, det var dålig kundupplevelse.
Det går inte att prata med dom. De gör misstag efter misstag. Nu har jag väntat i 3 veckor för att de ska leverera en dörr. De har så dålig kommunikation inom företaget att de är helt lamslagna. De kan inte boka en leverans Deras förklaring: "vi har bara mejl kontakt levererans avdelningen så vi kan inte göra mer än att skicka ett mejl och vänta och se vad de kommer med förslag" ??? Först ska leveransen gå från lagret som ligger 30 min bort från mitt hus, men det ska ta 2 dagar innan det kommer fram. Eftersom det inte förmedla leverans datum utan datumet det skulle från lagret utan någon info om hur länge innan det kommer fram, blir leverans datumet en dag jag inte kan, men ingen info om detta. Jag ringe den dagen som det ska åka från lagret och undrar vad händer. Då får jag redan på leverans datumet, så jag bokar om leverans en vecka senare. Sen ringen dom dagen jag inta kunde och säger de ska leverera. Jag säger att vi hade kommit överens om en annan dag. Den bestämda dagen kommer ingen leverans. Jag ringer och då vet dom inte äns vart min dörr är eller vilka som ska leverera. Tillslut bokas en ny leverans men den blir inte häller av för det gjort fel med transporten. Nu har jag ringt varje dag i en vecka och inget än om vad som ska göra. Jag har hantverkare som ska installera den på måndag och ingen dörr. Jag hade en månads marginal men det räckte inte.
Nja... Stort utbud och konkurrenskraftiga priser i all ära, men det blir minuspoäng för betalningsalternativen. Jag prövade samtliga och fick felkod 326 på allt utom Swish. Nu har jag alltså tvingats lägga ut en ganska stor summa pengar i förskott, vid mitt första köp från detta företag. Känns sisådär när man inte testat om de levererar. Håller tummarna för att mina dörrar dyker upp inom 10 dagar som utlovat.
Köpte en fristående mikro från samsung av dessa skojare. Det första jag märkte när jag packat upp var att displayen inte fungerade komplett, ett "fält" fungerade så att siffrorna blev inte komplett. Gick in på sidan och gjorde en reklamation direkt och skickade med bild. Fick svar en vecka senare att jag skulle boka en service av samsung för att dom inte kunde fastställa felet(?). Ringde service som sa direkt att den ska skickas tillbaka eftersom den inte är en inbyggnadsmikro, det är inte ett fel dom kan laga på plats. Skriver detta till bygghemma. En vecka till... får svaret att dom vill ha ett skriftligt intyg, hade varit bra att veta i första svaret... Ringer service igen som inte förstår vad dom pysslar med men skriver ett mail som jag bifogar... en vecka sedan och inget svar. Jag kommer aldrig att handla här igen, är grejerna hel så antar jag det inte är något problem men har man oturen att få en defekt vara är man körd... är uppe 3 veckor sedan jag reklamerade varan nu och har inte fått svar ännu.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
Fullständigt firmanamn: Bygghemma Sverige AB
Organisationsnr: 5566894282