Prisjakt
Annons
  • Tele2 Bredband

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Tele2 Bredband?

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Länge varit nöjd med dom men när jag började kolla min fakturor (autogiro) så ser jag att dom lagt på en streamingtjänst 'Tele 2 play+' för 69kr månaden. Denna syns inte heller när man loggar in på sin portal på 'Mina sidor' utan enbart på fakturan. När jag ringer dom och frågar om detta och ber att få hörs inspelningen när jag tackar ja till detta så säger dom att dom inte har kvar den. En tjänst som jag aldrig skulle teckna (pga värdelös för alla som har riktiga streamingtjänster) eller dom kan bevisa att jag tecknat och inte heller syns under 'Mina sidor'. Blev att säga upp Tele2 som bredbandleverantör direkt för sånt fulspel. Trist då jag använt dom i +10 år. När jag pratar med Kundservice så säger dom "Vi förväntar oss att våra kunder har koll på sin ekonomi" vilket både är drygt och lite svårt när det inte syns när man loggar in hos dom. Att ha autogiro gör ju att en inte kollar detta varje måand utan tror inget ska förändras. Riktigt riktigt dåligt. Hoppas någon som läser detta avstår dom och går till en annan leverantör.

J
Jocke
4 omdömen
Usel3 år sedan

Asså ni är katastrofalt urkassa. I sammanlagt 3 veckor har jag inte haft något fiber. Det är något som hände efter grannen tecknade upp sig så att vi stör ut varandra. Jag har ringt och chattat varje dag. Efter nästan två veckor så får jag svaret ”ojdå, ditt ärende har hamnat fel, - men nu ligger det rätt.” Dagen efter så säger en i kundtjänst; ”men va? Det finns inget pågående ärende.” Sen igår pratade jag med en trevlig tjej som det lät lovande med. Hon skulle ringa upp under kvällen eller morgondagen. Tror ni jag fick ett samtal?… Jag ringer upp och försöker bli hänvisad till samma person - och han i samtalet säger att han skickat ett mail till henne att hon ska ringa upp mig… Tiden går… Jag ringer itux som ni skyllt på då och då. Ni har inte ens varit i kontakt med dom får jag som svar!? Och dessutom att på min adress ska inte ens itux komma upp - då ni bär hela ansvaret på adressen. För en datanörd så suger detta. Jag ringer då förvaltaren. Han har inte heller blivit kontaktad av er, men har ringt er och försökt hjälpa mig. Han fick som svar att typ hyresvärden inte kan göra så mycket åt saken. Jag ska ger er en stund till, sen kommer jag försöka att nå en chef. Funkar det fortfarande inte så kommer jag dra till mer drastiska åtgärder som blir jobbiga för oss båda. Ta ert jävla ansvar! Förra hyresgästen gav upp och skaffade ett eget 4g modem. Det kommer inte jag att göra... Det vore en sak att får svaret: Vi får ursäkta problemet. Vi skickar dig ett 4g modem som kompensation till felet är åtgärdad, och reglerar dina räkningar. Vi har pratat med en ansvarig som har lovat att kolla på felet i slutet av veckan... SÅ löser en seriös ISP problemet. Inte med att ge svaret "oj vad tråkigt, du får avvakta tills vi ringer". Men ni säger inte vilken månad ni har tänkt ringa. En gång i tiden hade jag adsl med telia. De tog dom 3 dagar från första kontakt till de påbörjade arbetet på adressen där felet låg. Frågan är vad ni sysslar med.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556267-5164