Prisjakt
Annons
  • Fuuk

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Fuuk?

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Har handlat ett par gånger från företaget, snabba leveranser och ganska bra priser. Webbutiken är enkel och lätt att förstå.

Gästanvändare
UselRedigerades 3 år sedan

Butiken anser att i princip alla produkter är "plomberade hygienprodukter". Någon plombering finns såklart inte, annat än den vanliga förpackningen. Det upplyses inte heller på hemsidan att nästan alla produkter är undantagna från lagstadgad ångerrätt. Saknas helt anledning att handla här, så låt bli! Edit efter butikens svar: Mitt omdöme om butiken handlar alltså om avsaknaden lagstadgad ångerrätt, vilket butiken ju bekräftar i sitt svar. Noteras bör också erbjudandet att byta mot annan produkt drogs tillbaka efter det butiken upptäckt mitt omdöme här.

Fuuk svarar:2022-10-10
Man ska hålla sig till sanningen, det står klart och tydligt i vår leveransvillkor att hygienprodukter inte kan returneras. Detta har vi rätt till enligt distansavtalslagen och som nästan samtliga företag som säljer sexleksaker följer till punkt och pricka för att garantera att kunden alltid för en fräsch och oanvänd produkt. Denna punkt i distansavtalslagen har kunden problem att förstå, och vi ändrar oss aldrig på den punkten. Denna kund beställer en piska, när han får hem den upptäcker han efter öppnad förpackning att den inte är gjord i läder. Då önskar han returnera den, vi hävdar att han öppnat förpackningen och ånger inte gäller. Som notering kan vi informera om att det inte står att den är gjord i läder i vår webbutik samt att det framgår väldigt tydligt på förpackningen att den inte är gjord i läder. Angående vårt erbjudande till kunden. jo vi erbjöd kunden att skicka tillbaka den på egen bekostnad och får beloppet tillgodo i webbutiken. Något om kunden faktiskt frågade om i ett tidigare e-post till oss. Men, kunden publicerar ändå ett mycket negativt omdöme om oss fast att vi varit tillmötesgående. Då reagerar vi på det genom att dra tillbaka vårt erbjudande - och det är väl inte så konstigt? Vi har gjort vad vi kunnat, men kunden saknar all intresse.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Capinto AB

Organisationsnr: 559046-0225