• Willys

    (14)

  • se
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
8 månader sedan

Dålig hjälp ifrån kundtjänst och fått varor som inte är beställda och tvärtom. Har då f på tr avbeställa en gång innan för deras hemsida är något dålig för att försäkra mig att det skulle bli rätt beställt få det redan få verkade bli fel på min beställning. Hur som helst så blev jag en kortvarig kund på grund av ingen hjälp eller bra bemötande.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
9 månader sedan

Willys i Boden. Trevlig personal och bra priser på det mesta.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Så tråkigt att ett sådant etablerat företag har så dålig kundservice. Min man beställde hemleverans på varor till oss då han är bortrest och jag är höggravid. I ordern hade han angivit mitt mobilnummer eftersom jag skulle ta emot varorna. Jag fick sms om att varorna var på väg och vilken tid de skulle levereras och var hemma hela den dagen. Tyvärr fick jag bara ett nytt sms om att varorna inte levererades och jag fick kontakta kundtjänst, vilket jag då gjorde. Kundtjänst talade om för mig att de inte visste varför varorna inte levererades, men hon lovade mig att varorna skulle köras ut under andra utkörningen. Jag såg till att hon hade mitt nummer, så att de ringde mig när de var här och inte min sambo som befann sig i en annan tidzon. Jag påpekade även att jag är höggravid och har långt till affären, så behöver verkligen få varorna levererade. Vi dubbelkollade allt och hon lovade att ringa tillbaka till mig strax, men att allt skulle lösa sig. 1.5h gick och inget samtal fick jag. Så jag ringde igen, fick en annan person som då informerade mig om att lastbilen redan hade varit där, men ingen hade svarat i telefon. Jag berättade att jag, både i telefon med hennes kollega tidigare, dubbelkollade att det var mitt telefonnummer i orden och att jag blev lovad att de skulle ringa upp mig igen för att ge mig en uppskattad tid, det hände aldrig. Nya personen i kundtjänst bad om ursäkt och sa att hon skulle ringa transport och be dem lägga till min adress igen på deras sena utkörning. Igen dubbelkollar vi mitt nummer och igen blir jag lovad att personen ska ringa tillbaka. Jag säger till och med till personen att ifall de inte ringer tillbaka denna gången inom en halvtimme, så ringer jag igen. Personen lovar och säger att det kommer lösa sig. 45 min går, inget samtal. . Jag ringer igen och får prata med en oerhört otrevlig ny person. Han talar om för mig att ingenting kommer levereras till mig utan bara kvitteras. Han säger att de tidigare personerna jag har pratat med i kundservice inte har kunnat fixa mina problem trotts att de lovade och att det inte finns något att göra. Jag påpekar igen att jag är höggravid och har hållit på att prata med deras kundtjänst i över 3h nu fram och tillbaka. Jag blev lovad leverans, lovad att de skulle ringa tillbaka och inget av detta hände. Jag bad denna man att ringa transport och lägga till min adress som ett sista stopp i så fall. Han vägra och sa att jag fick acceptera läget. Jag var inte ok med det, då smällde han på luren. . . Vem gör så? Hur är det service? Hur kan alla dessa tre personerna på kundtjänst vara så arroganta och likgiltiga? Åtminstone kunde de ha försökt få mina varor levererade dagen efter, men nej. Jag fick ”acceptera läget ” och en bitter man slänger på luren. Så himla dåligt och jag kommer aldrig mera handla ifrån Willys igen.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
9 månader sedan

Willys Tumba har bra produkter till bra priser med en mycket trevlig personal

M
Marcus

1 omdöme

Utmärkt
10 månader sedan

Bästa priset och ett bra utbud för den bästa matkassen. Spara tusenlappar över året och det är oftast enkla layouter som är lätt att känna igen

Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
10 månader sedan

Lätt att hitta bra varor

j
jämtlandsglädje

12 omdömen

Utmärkt
ett år sedan

Mycket nöjd med service och utbud. Vid hemleverans är de ”ärligare” än sina konkurrenter, som ”dumpar” varor med kort datum på kunderna. Har inte haft såna problem med Willys.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Beställde hemleverans och när jag går igenom varorna fattas nästan halva varorna. Ringer upp Willys och får till svar att dom levererats till någon annan och att ja kan få kompensation på plock och transport avgifter. Tyvärr e ju det inte nån kompensation alls då ja åker på det igen om jag behöver beställa resterande varor igen. Nu åker jag ändå på att åka till affären och handla och då blir det ju inte Willys iaf, botten betyg på detta och finns andra affärer att handla i framöver. Kolla noga igenom era varor ni beställer.

Betyg köpupplevelse

3.7Bra
7 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(4)
(1)
(0)
(1)
(1)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: WiLLY:S AB

Organisationsnr: 556163-2232