2.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-12
    L
    Leapasela(1 omdöme)
    Råkade köpa fel skal och läste igenom villkoren för köp. Det stod där att det inte gick att göra en retur men att få göra ett byte. Jag mailade om att jag kommer göra ett byte och förklarade precis hur det var men fick inget svar. Det tog alltså över en vecka av väntan på svar innan jag skickade tillbaka varan. Jag följde instruktionerna noga men fick sen flera långa mail där det framkom att eftersom förpackningen var bruten så får jag inte göra ett byte (trots att det står i köpvilkoren att det skulle gå). Vidare framkommer även att en förlust på 350 kr för företaget var sämre än att ha en nöjd kund. Det här är det mest sjuka bemötande jag någonsin fått från ett företag, ingen som helst öppenhet för hur de formulerat sig i köpvilkoren. Jag är tydligen den första kunden som ville byta en bruten förpackning och då tolkat deras köpvilkor på det sättet jag gjort. Så istället för att erkänna att de kanske måste förtydliga köpvilkoren och hjälpa en kund som faktiskt tolkat det som står där just nu så var det blankt nej och extremt långa mail som bortförklarade deras köpvilkor. Som sagt, jag har aldrig blivit sämre bemött av ett företag. Kommer aldrig att handla av dem igen.
    Teknikhouse svarar:2019-07-12
    Hej Lea, Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om oss här. Det stämmer att vi fick ett mejl från dig men du fick också svar på det mejlet senare samma dag, det ligger sparat i våra system med en förklaring om händelseförloppet. I vårat mejl försökte jag förtydliga att det alltså gällde en fråga om plombering. I ångerrätten så ingår det även för en kund att ångra ett köp och vilja byta ut det mot en annan produkt. Biten om byten i våra köpvillkor längre ner är ett förtydligande gällande processen och medan vi kommer att korrigera det så anser vi att det är tydligt om man läst igenom köpvillkoren för då kan man också läsa följande: "Tänk på att ångerrätten inte gäller vissa produkter som reservdelar, minneskort, usbstickor, batterier, hörlurar/headset samt andra plomberade produkter." Du menar dig ha tolkat det som att vi bland annat har dessa två villkor: 1. Du får inte returnera ett öppnat skal till oss 2. Du får returnera ett öppnat skal till oss och få ett nytt Det bör vara uppenbart att det i ditt tolkningsfall skulle vara så att försäljaren förlorar en produkt på att att kunden har beställt fel, vilket inte är ett resonabelt tolkningssätt för ett vinstdrivande företag. Detta är en högst tråkig situation och vi vill självklart ha dig kvar som kund, men i det här fallet har du tyvärr inte möjlighet till en returnering. Du är alltid välkommen tillbaka men vi står fast vid ovanstående. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
    2019-07-08
      A
      Axiangel(6 omdömen)
      Beställde efter 14:00 och fick leverans dagen efter - UTAN express. Rätt grejor och ok pris! Saknar möjlighet att avrunda upp om man köper för strax under fraktfritt. ^^
      Teknikhouse svarar:2019-07-08
      Hej Axiangel, Det är alltid lite tur inblandat med posten under leverans men vi arbetar hårt för att alla beställningar ska skickas iväg den dagen de har beställts. Får se hur vi gör med avrundning, men vi lyssnar i alla fall. Kul att du handlar från oss och hoppas att du får en riktigt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
      2019-06-22
        N
        Ninjagrym(2 omdömen)
        Jag beställde en telefon. När den dök upp hade den en film över displayen. Inga problem tänkte jag, den är ju trotts allt begagnad. Men efter några veckor upptäckte min flickvän, som använder telefonen, att om man tittar på displayen ur en speciell vinkel så syns stora två sprickor. Troligen dessa som filmen skulle täcka. Naturligtvis kontaktar jag försäljaren, men blir avvisad med nåt trams om att dom aldrig skickar trasiga telefoner. Absolut ingen rekommendation här, undvik!
        Teknikhouse svarar:2019-06-24
        Hej kära kund, Tack för att du skrivit ett omdöme om oss här på Prisjakt. Tyvärr så var inte den returneringen som ditt klagomål gäller giltig, det handlade inte om att man ser sprickorna ur en särskild synvinkel, utan om uppenbara sprickor och skador på skärm och telefon. Ni beställde en Iphone 7, Klass B. Detta innebär förvisso att telefonen har varit använd, men vi skulle aldrig få för oss att skicka en telefon som var så pass skadad som den vi fick i svarsmejl. Att det finns skyddsfilm på telefonen är för att undvika eventuella repor och liknande vid hantering och leverans, alltså en säkerhetsåtgärd som vi har för våra kunders skull. Medan vi beklagar att er telefon blivit trasig så tar vi inte ansvar för det när den är i helt klart uppenbart sämre skick än när vi skickade ut den, och det dessutom då ska ha tagit några veckor innan det upptäckts. Vi vill alltid se till att våra kunder får hjälp och de som har fabriksfel skickar vi direkt tillbaka till vår leverantör. Det är beklagligt att det hänt något och den frustrationen förstår vi, men vi tar inte emot skador som helt uppenbart bildats av andra skäl än hantering av oss eller leverantör. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
        2019-03-14
          m
          modsern(9 omdömen)
          Beställde tillbehör till min iPhone, väldigt snabb levereras och nöjd med köpet.
          Teknikhouse svarar:2019-06-24
          Hej kära kund, Här är vi glada att höra det gått bra för dig med leverans och köp. Tack för det så goda omdömet och vi önskar dig en riktig fortsatt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
          2019-01-24
            j
            jekl03(1 omdöme)
            Beställde ett mobiltelefonbatteri hos Teknikhose som enligt bild på deras hemsida hade CE-märkning. De skickade dock ett batteri UTAN CE-märkning. På denna typ av produkt är det lag på CE-märkning! Dessutom tar batteriet slut innan det gått en halv dag. Dålig kapacitet alltså. Det enda positiva man kan säga till deras försvar är att de varit villiga att betala pengar tillbaka om jag returnerar. Varning!
            Teknikhouse svarar:2019-02-07
            PS: Samtliga av våra batterier genomgår alltså säkerhetstester. Det batteri som du hade köpt av oss har följande skydd. - Överbelastningsskydd - Överhettningsskydd - Kortslutningsskydd MvH Dan Isaksson
            2018-12-02
              G
              Gamerforever(1 omdöme)
              Service på topp! Produkten kom inom 2-3 dagar!
              Teknikhouse svarar:2019-02-07
              Hej! Vad kul att produkten kom fram i tid. Lite sent svarat här men bättre sent än aldrig, tack för att du handlade hos Teknikhouse och välkommen åter! MvH Teknikhouse.se
              Sorterat efter datum
              Gamla omdömen

              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

              2017-12-15
                Superbra service! Snabbt svar via kundtjänst och mycket gott bemötande. Bästa teknikföretaget jag har haft och göra med, kan starkt och varmt rekommendera Teknikhouse.
                Teknikhouse svarar:2019-02-07
                Hej, Ytterligare ett sent svar här men vill ge dig ett stort tack för det varma omdömet och för att du handlade hos oss. Vi hoppas att du fått ut mycket ur ditt köp och att du känner dig välkommen åter. MvH Teknikhouse.se