Prisjakt
  • Teknikhouse

    (57)

  • se
1.3Dålig
4 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
PeterB
1 omdöme
Usel2 månader sedan

VARNING! Handla inte mobildelar här. Då trasig produkt levereras vägrar de ersätta den och hävdar att delen gått sönder pga felaktig montering. De hänvisar till analys av tekniker som tydligen är synsk, och på ett magiskt sätt kan avgöra att skadan inte fanns vid leverans.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Aldrig mer! Beställde hörlurar för iphone som ljudet ut inre fungerar i. Skickade tillbaka dom o fick beskedet att de fungerar bra! Vilket dom INTE gör ! Dom skickades tillbaka till mig o jag har fått betala för lurar som jag får kasta!

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Dåligt betyg främst av anledningen att deras garanti inte verkar värd ett skvatt. Jag reklamerade en defekt produkt, där de hävdar att jag orsakat en skada som jag verkligen inte har orsakat. Skadan de hävdar kan inte på något sätt heller påverka det jag reklamerade produkten för. Alltså massa tjafs med deras kundtjänst och jag behöver åter betala frakt för att få tillbaka min defekta produkt. Tröttsamt minst sagt…

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Köp aldrig från Teknikhouse! Usel support! Jag har inte tappat min telefon, men ringen lossnade efter bara en månad, köpte ett skal som borde hålla mycket längre än så. Supporten skriver: "...denna produktskada faller tyvärr inte inom ramen för garanti då skalet gått sönder vid användning." Efter tre olika mail med bilder som visar allt fortsätter dom med att säga att det är en ”slitage” problem! Efter bara en månads användning! Sen bara när jag sa att jag kommer att skriva en recension om deras dålig kundhantering, skrev dom till mig att jag kan skicka tillbaks den för ”vidare undersökning”. Men samtidigt skriver erkänner dom att ” vi är medvetna om att metallhållare lätt kan lossna om man har otur.” Dom har även en regel att om dom inte hittar något fel då kan dom kräver ersättning för undersökningtid . What?! Detta är hur man inte ska behandla sina kunder. Don’t waste your money or time- Handla någon annanstans, aldrig mera Teknikhouse.

Teknikhouse svarar:2023-06-16
Hej, Tråkigt att din produkt gick sönder efter en mindre tids användning, enligt det underlag vi erhållit från dig har vi gjort en preliminär bedömning då vi är medvetna om att metallhållare lätt kan lossna om man har otur. Ett förtydligande vid begreppet otur: enligt det bildmaterialet så känner vi till att just metalhållare, även hos andra skal kan lossna vid tapp, fall eller stötar. Vi försöker alltid ge så pass god kundtjänst som möjligt vid alla tillfällen men tyvärr inträffar ibland dessa incidenter som vi ibland tekniskt förstår ur ett annat perspektiv. Här kan det vara emellanåt komplicerat att förklara det ordagrant innan vår tekniker får möjligheten att undersöka varan men i och med jag tog mig friheten och frågade honom blev det här resultatet. Hemskt tråkigt att du blev besviken men inget personligt riktad mot dig. Vi erbjöd dig att skicka in varan för en teknisk felundersökning om så önskas, valet är fortfarande ditt. Har du fler frågor eller funderingar, vänligen kontakta vår kundtjänst igen. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Köp INTE här. Tror helt ärligt inte ens varan var äkta. Köpte ett par inear Happy plugs. Plastiga och vänster hörlur glappade för att sen inte fungera alls. Samt något mer oljud i höger hörlur. Får betala returen och får sen till svar att varan är testad och fungerar. Vilket jag inte tror på ett dugg. Sen ska man betala frakt igen för att få varan åter. Som man inte ens vill ha. Då hänvisar dom till att inear är hygienvara och då får man inte skicka åter. Ok men var tog kundens behov vägen? Inte en tillstymmelse till att jag skulle känna mig bra bemött. Detta företag ser bara till att tjäna pengar. Har beställt från andra företag och har inte ens behövt returnera trasig vara åter utan fått pengar tillbaka och en förståelse men inte här. Så besviken. Orkar inte tjafsa mer med dom nu då dpm ändå bara slår ifrån sig. Nöjda kunder borde vara viktigast. Men tydligen inte.

Teknikhouse svarar:2022-04-06
Hej käre kund, Först vill jag bara beklaga det inträffade och förtydliga att vi absolut inte säljer några falska varor. För säkerhetsskull har tagit oss en titt på ärendet igen och det verkar vara så att någon har förväxlat hörlurarna med en annan vara för vid extra titt på ärendet kan vi bekräfta ditt rapporterade fel. De som vi nu testade fungerade inte alls på vänster hörlur såvida man inte tryckte ner volymknappen, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och återbetalning kommer att ske inom kort. Kostnaden för returfrakten står du som kund för när problemet inte tydligt kan påvisas som ett felutskick eller fabriksfel, men vi gör en återbetalning för hela beställningen inkl. ursprunglig frakt och hörlurarna. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Prefekt! Hittade exakt den produkten jag behövde!

Teknikhouse svarar:2022-03-22
Hej käre kund, Kul att du hittade varan du behövde och tack för ditt omdöme, hoppas du får det fint. :) Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Det här är det sämsta skit jag varit med om. Köpte ett par Happy Plugs Air 1 Plus från dom, dom skickar ut ett par trasiga, begagnade Air 1 från 2019. Får jag inte mina pengar tillbaka för det här kommer det här att polisanmälas, för det är rent av bedrägeri. Gör er själva en tjänst och handla ALDRIG här.

Teknikhouse svarar:2022-01-14
Uppdatering: Det är fortfarande oklart vilken kund du är men vi har en aning. I nuvarande läget har vi återbetalat dig för hörlurarna, däremot utgick ingen för returfrakten då vi redan skickat dig en returfraktsedel som du inte nyttjade. Hoppas att du får en fin fortsättning på året.
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Handla inte här om du inte vill riskera att bli lurad! Om delarna du köper är ok, då fungerar det säkert att handla här, men råkar du få problem med en vara, då gäller ingen garanti eller returrätt! Jag köpte en display till min Iphone pga, sprucken skärm, efter att jag monterat den nya skärmen så fungerade allt perfekt...en stund! Allteftersom skärmen blev varm så började den hänga sig och leva sitt eget liv. Kontaktade kundservice och blev då uppmanad att skicka tillbaks skärmen för kontroll. Jag fick själv betala returfrakten, trots att det står i deras avtal att dom står för returfrakt. Sedan började alla bortförklaringar, jag hade först skadat flexkabeln, sedan hade jag 'inte' skadat kabeln för skärmen fungerade, man visar med en film att man bläddrar fram och tillbaks några gånger på displayen, och därmed konstateras att det inte var fel på skärmen, jag hade tydligen demonterat skärmen så att den skadade flexkabeln inte hade blivit permanent skadad :-) Man var dock generös och lät mig slippa hanteringskostnaden:-)), ville jag ha däremot ha tillbaks skärmen så fick jag betala ytterligare returfrakt. Jag testade att montera tillbaks den spruckna skärmen, den fungerade utmärkt. Jag betalade returfrakt för att kunna testa ytterligare en gång, ingen skillnad, när skärmen blev lite varm så började den låsa sig, ungefär som att tutchen redan var påverkad. Jag har nu lämnat skärm och telefon till en oberoende Iphone tekniker, detta för att få ett underlag till den ARN anmälan jag kommer att göra. Läs gärna vad tidigare missnöjda kunder har skrivit, de flesta gäller defekta varor! Man godkänner inga garantier, ångerrätten gällde heller inte pga, displayen varit monterad, ¨självklart¨ hade skärmen varit monterad, eftersom felet visade sig först efter en stund. Teknikhouse kommer med stor säkerhet att dementera vad jag har redogjort för, man lägger hellre stor energi på att urskulda sig än att erkänna en defekt vara! Man lägger också stor energi på att skicka ut mail för att tigga bra feedback.

Teknikhouse svarar:2021-11-08
Hej Stig, Ifall det dyker upp problem med en vara så är vi noggranna med att undersöka varan för att se vad ett eventuellt fel kan bero på. Ett problem i det här fallet är att du i detta omdöme påpekar att skärmen fungerar sämre när telefonen "blev lite varm", du har aldrig beskrivit att det endast hände när mobilen var varm tidigare i ditt ärende hos oss. Men skärmen hade vi och testade totalt 4 gånger med mobilen på i närmare 48 timmar. Då vi inte vid något av dessa tillfällen lyckats återskapa problemet du uppvisade gjorde vi en bedömning på att problemet inte finns i varan. I vilket fall, beslutet för din reklamation kvarstår. Hade vi lyckats i att återskapa problemet är det möjligt att vi hade kunnat hjälpa dig. Men då vi testar men inte lyckas återskapa ett problem vid upprepad testning så finns det bara så många alternativ för oss att välja på realistiskt sett. Här nere följer en kort sammanfattning av vår kommunikation: Du skrev att "Problemet är att skärmen hakar och hänger sig ibland. Därefter kan den fungera bra en stund, bild och skärpa är perfekt." Vi rekommenderade följande: "1. Uppdatera iOS på telefonen. 2. Fabriksåterställ telefonen (gör en backup först) 3. Installera om iOS (görs via iTunes med kabel kopplad till en dator)." Därefter, när det inte löst problemet för dig så skickade du tillbaka skärmen till oss. Efter en tids testning så återkopplade vi till dig och berättade att skärmen fungerade som den skulle. Du skrev då: "Skärmen hakar sig efter att man använt den ett tag, ni har förmodligen inte testat tillräcklig länge! Att skriva sms och liknande var i princip omöjligt." Därefter så testade vi skärmen ytterligare tre gånger och vi kunde fortfarande inte återskapa problemen du påpekat. När du sedan beställt frakt tillbaka, du mottagit skärmen och den inte fungerade för dig igen så kontaktade du oss. Efter så sade vi till dig att du skulle vara välkommen att skicka in hela din mobiltelefon så vi kunde göra en bedömning på din mobil eftersom vi inte hade några problem med skärmen själva. Härefter har du beslutat att ta ärendet vidare till ARN. Med allt detta sagt så tar vi detta vidare med dig genom ARN. Hoppas att du får en fin avslutning på hösten. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Från deras kundtjänst: Mycket tråkigt att höra att paketet inte har kommit fram. I detta fallet så utgår dock ingen ersättning.

Teknikhouse svarar:2021-11-08
Hej käre kund, Det stämmer att det i vissa fall inte utgår någon ersättning. I de fallen som detta stämmer beror det på att varan har skickats med spårning och registrerats som levererad av Postnord. För att skydda oss mot bedrägerier så är detta vår standardställning när det gäller reklamationer för bortkomna paket eller saknade varor, har Posntord loggat paketet som levererat eller hämtat så utgår ingen ersättning. Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se
Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Bra och snabb leverans

Teknikhouse svarar:2021-10-28
Hej käre kund, Tack för berömmen..! Du är också perfekt! ;D Med vänliga hälsningar, Teamet på Teknikhouse.se

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCardPayson
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Nordic Teknik House AB

Organisationsnr: 559118-7488