Prisjakt
Annons
  • BraBilligt.se

    (9)

  • se
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

L
Lars
1 omdöme
Uselen månad sedan

Vi reklamerade ett replikagevär där mekanismen inte fungerade korrekt redan vid leverans, kontakt togs med tillverkare Kolser som ansåg att det inte fungerade som det skulle och rekommenderade att det borde justeras. Geväret skickades in för felåtgärd till företaget. Pga boende utomlands i 8 månader kunde vi inte undersöka geväret förrän vi kom hem. När vi undersökte det var det fortfarande problem med laddmekanismen, nya skador hade uppstått och en del av siktet var avbrutet. Företaget hade själva noterat detta och kallat att det fått sig en "kyss" under transporten, då utan att själva anmäla transportskada vilket är märkligt. Företaget anser nu att de inte kan göra ytterligare felåtgärd och hänvisar till transportskada som är för sen att anmäla, trots att emballaget var helt. Vi hävdar att reklamationsrätten gäller i tre år då det ursprungliga felet kvarstår, något som företaget inte håller med om. Vi har nu lämnat ärendet vidare till ARN. Hela detta ärende är dock en liten sak då det stora problemet i detta är själva bemötandet i kommunikationen med kundtjänst. Se mitt sista mail och svaret jag fick från kundtjänst: "Hej, Tack för ert svar. Jag vill återigen understryka att reklamationsrätten enligt konsumentköplagen gäller i tre år – något ni tyvärr inte verkar vilja erkänna. Det ursprungliga felet kvarstår och nya skador har dessutom uppkommit under er hantering. Att ni hänvisar till en transportskada uppfattas som ett sätt att undandra er ansvar, trots att emballaget var helt och att skadorna uppenbart har samband med den åtgärd ni utfört. Vi har fortfarande inte fått en fungerande vara eller en avslutad reklamation, vilket vi enligt lag har rätt till. Med detta som bakgrund kommer vi nu att: Lämna in ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för prövning. Dela med oss av våra erfarenheter i relevanta omdömestjänster för att informera andra konsumenter. Överväga att, i avidentifierad form, offentliggöra delar av denna korrespondens för att tydliggöra hur ärendet hanterats. Tack ändå för er återkoppling. Vänliga hälsningar," Oavkortat svar från kundtjänst: "och samtidigt kan man inte vänta i 8 månader med att höra av sig. inte vårt fel. hade du meddelat direkt att det var skador, hade detta reklamerats till transportören och varan bytts ut. nu är det för sent för det. inte vårt fel. gör vad du måste - de enda som lämnar negativa omdömmen är personer precis som du som själva gör fel och blir förbannade när inte andra tar ansvar för det - så det tackar vi för. Vi har en plan på att göra en stor kampanj med de negativa omdömmen vi fått senaste 7 åren... det är något vi är väldigt stolta över - för det vi gör är att inte belasta våra övriga 99,99% av kunderna med kostnaderna av er 0,01% som tycker att andra ska ta ansvar för era fel."

e
edvard
1 omdöme
Uselett år sedan

Dessa lurendrejare levererar inte ordrar enligt avtal! Varning för bedragare, de levererar inte ordrar.... De säljer missfärgade artiklar dvs säljer begagnat som nytt samt söndriga varor & levererar inte ordrar man betalat för !

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Snabb leverans, klockrena! Letar jag efter nått som dom kan ha så är dom den första jag går till!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Bra priser, god mejlkontakt, snabba leveranser, bra betalningsalternativ samt mycket bra varor!

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Väldigt stort sortiment av det mesta, snabb kundkontakt och bra service rakt igenom.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Väldigt nöjd! Det enda jag kan anmärka på är att det inte så tydligt framgick hur fin produkten är, varken i text eller på foton, men det blev en positiv överraskning!:)

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Bra utbud och snabba leveranser med kanon priser! Rekommenderas verkligen!

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Snabb leverans. Produkterna uppfyller mina förväntningar. Fick en jättefin julklapp i gåva med med mitt namn inristat.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Skickade trasig airsoft som inte funkade alls, när jag skickade tillbaka den så klagar dom på att någon del av airsoften saknas (dom har själva tagit bort den) och nu vägrar dom betala tillbaka pengarna. Förmodligen kommer att polisanmäla detta.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SwishPayPalVisaMasterCardPayson
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: BraBilligt Arboga AB

Organisationsnr: 559115-0635