Prisjakt
XLmoto
  • Fraktfritt över 1000 kr
  • 60 dagars öppet köp
  • Lägsta prisgaranti
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 månader sedan

Defekta produkter får man inte reklamera. De påstår att felen beror på misskötsel utan att ens ha inspekterat varan.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
6 månader sedan

Köpt en del småprylar som kommit hem och har kunnat monteras med viss modifikation. Men senaste beställningen var ett slipon (gpr albus ceramic) och enligt beskrivning ska det passa till kawasaki z900-21. Men röret mot katalysator är för tjockt så det passar inte. Haft kontakt med xlmoto angående detta men har nu gått över en månad och har inte fått något vettigt svar på en lösning. Rekommenderar ej!

Anonym användare
Anonym användare
Usel
6 månader sedan

Beställde ett Intercom som kostat 999:- flera månader på kampanj. På förmiddagen kostade den 999:- men på eftermiddagen när jag klickade hem den fick jag pröjsa 1249:-. När jag väl fått hem den så kostade den 999:- igen. Mailade och frågade om jag kunde få tillbaka mellanskillnaden som en trevlig gest men fick något underskrivet autosvar om att deras policy inte funkar så.

Anonym användare
Anonym användare
Dålig
10 månader sedan

Reklamation funkar inte. Varor som inte funkar går inte att reklamera.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan

Jag har handlat på xlmoto nästan 20 gånger under det senaste året och det har aldrig varit något problem. har alltid varit bra leveranstider och bra bemötande. jag råkade köpa en för stor hjälm en gång och det var bara att skicka tillbaks den och sen fick jag en större storlek helt gratis. Tog bara 3 dagar så hade jag fått den. Xlmoto är alltid mitt förstahandsval när jag behöver mc - grejer.

Anonym användare
Anonym användare
Dålig
ett år sedan

Köpte hjälmar och andra saker på black friday och betalade med Klarna. Fick den 2 december ett besked att paketet var skickat och mina 14 dagar faktura tid började ticka ner hos Klarna. Idag (16 december) har Postnord fortfarande inte fått paketet till sig utan det står fortfarande att de väntar på att paketet skall komma till dem. Jag har inte fått något meddelande från XLmoto och de har inte svarat på mitt mail. Tyvärr går det inte att kontakta dem på något annat sätt än via mail eller ett kontaktformulär på deras webbsida.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

Köpte ett lås på black friday som då enligt hemsidan fanns i lager. Tre-fyra veckor senare hade låset inte dykt upp och xlmoto skyllde då på posten och lovade att de skulle skicka ett nytt. Istället för låset kom ett mail om att ordern inte fanns i lager och att de har hävt köpet. Summa summarum har jag i praktiken agerat ofrivillig bank åt företaget, tvingats kontakta dem och tjata och sedan stå här utan produkt som till råga på allt var en födelsedagspresent. Vad erbjöds jag i ersättning? Ingenting. Uselt.

Usel
ett år sedan

Långa leveranstider och extremt dåligt bemötande och hantering om du har problem.

Betyg köpupplevelse

2.1OK
5 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(1)
(3)

Om butiken

XLmoto

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.xlmoto.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Pierce AB

Organisationsnr: 556763-1592

Information hos allabolag.se