2.1 / 5
(13 omdömen)
5
(5)4
(0)3
(1)2
(0)1
(7)
Sorterat efter datum
2020-05-27
Katastrofal support. Kan tyvärr inte kommentera produkten (V10 Parquet) då vi fortfarande inte fått hem den, utan betyget gäller kundsupporten vi mailat och ringt fram och tillbaka med i två veckor. Beställde en dammsugare med en rabattkod vi fått av en vän som arbetar på Dyson och mailade supporten samma dag som den skulle anlända då vi inte hade hört något från dem. Efter två mail får vi svar fyra dagar efter beräknad leverans. Beskedet efter ytterligare ett par dagars mailade fram och tillbaka är att dammsugaren skickats till någon annan... Tydligen är det inget personen vi mailar med kan lösa utan den personen behöver då hjälp att reda ut problemet, men lovar att återkoppla senast tre dagar senare. Tre dagar går och inget besked. Vi ringer kundsupporten och får då höra att dem inte heller kan göra något från sitt håll utan väntar på svar från deras lager. Mailar återigen och frågar om alternativa lösningar som att "kopiera" leveransen eller liknande för att vi ändå ska få hem vår dammsugare. Det har vi fortfarande inte fått svar på utan någon annan kopplas in som ber om ursäkt för supporten vi fått vid detta lag och förklarar att leveransen returnerats och att vår betalning via Klarna ska annulleras för att vi åtminstone inte ska behöva ligga ute med pengar, känns ändå OK och den nya personen på supporten ska kontakta ekonomiavdelningen för att lösa en ny rabattkod. Ytterligare några dagar går och inget besked, vi mailar då än en gång och frågar om man lyckats få tag på ekonomiavdelningen för att få fram en ny kod vi kan använda. Inget svar på två dagar till och då mailar vi och känner oss måttligt frustrerade över hur ärendet hanterats och hur lång tid det tagit att lösa en enkel beställning. Får då som svar någon timma senare att det inte går att skapa en ny kod eftersom den inte kom från kundsupport och där dem ber oss att fråga vår vän om en ny kod... Sammanfattningsvis så har det gått två veckor för att få det "indirekta" beskedet: Lös det själv. Och eftersom att V10 Parquet inte längre ingår i deras erbjudande betyder det att vi ska behöva betala mer för samma produkt vi beställde för 2,5 veckor sen efter denna katastrofala support. Hade det inte varit för att vår vän kunde lösa en kod hade vi inte köpt från Dyson alls i detta läge. Synd då våra vänner som har Dysons produkter är väldigt nöjda, men vi kommer tyvärr alltid behöva referera till denna dåliga upplevelse.
2020-05-27
Handlingsförlamad kundsupport Vår beställning försvann och då kontaktade vi Dyson's kundsupport som visade sig vara fullständigt handlingsförlamad. Vi har pratat med tre olika personer på kundsupporten där igen utav dom har kunnat hjälpa oss. De har helt enkelt inte några befogenheter och skyller problemet vidare i organisationen (logistikavdelningen, ekonomiavdelningen etc). En modern och kundanpassad organisation hade skickat en ny likadan order, till skillnad från Dyson som valde att ignorera vårt ärende istället. Beställ inte direkt från Dyson, min rekommendation är att gå genom en återförsäljare.
2019-12-12
Redigerades 2019-12-14
Kass support. Beställde en dammsugare, av någon anledning sändes två kollin på samma trackingnummer vilket medförde att Postnord ej fick lämna ut försändelsen som gick tillbaka. Det fösta mailen innehöll text om att "vi kommer att lösa detta", det andra "ska vi lösa detta", 9 dagar senare så har det ej gått iväg någon försändelse. Det verkar som att dom väntar på konfirmering från lager att försändelsen kan skickas iväg, det var för 8 dagar sedan..... Uppdatering: Dom kommer ej skicka någon försändelse.
2019-12-12
Väldigt nöjd med produkten och framförallt av kundservicen!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-05-10
Beställde en dammsugare som fungerade klockrent ända tills den gick sönder. Kontaktade en väldigt trevlig support som fixade allting smidigt och bra. 10/10
Dyson svarar:2019-05-27
Hej André, vi är glada att vi har kunnat gett dig den support som du fått. Vid övriga förfrågningar är du välkommen tillbaka. Med vänliga hälsningar, Dyson Sverige
2019-04-21
Köpte en tornfläkt, allt gick smidigt, visade sig någon månad senare vara defekt, kundtjänst skickade ut en ny och jag kunde skicka tillbaka den gamla i den nyas kartong. Klockrent!
Dyson svarar:2019-05-07
Hej! Vi är glada att vi har kunnat gett dig den support som du fått. Vid några om helst andra förfrågningar så är du varmt välkommen tillbaka till supporten.
2018-12-23
Beställde en hårfön från Dyson som skulle vara en present. Fick ett mail någon dag efter där dom pgr av ett dator problem inte kunde skicka den i tid. Jag bad personen att avboka ordern och ge mig pengarna tillbaka vilket han gjorde. Problemet nu är att jag efter nästan 2 månader inte sett röken av mina 3990 kr. Har varit i kontakt med supporten ett flertal gånger. Fick ett svar till slut att pengarna aldrig har dragits från mitt kort vilket inte stämmer. Det senaste mailet jag skickade så skulle dom kolla upp saken igen och har nu efter 2 veckor inte hör ett ljud från dom. Har nu öppnat ett ärende på Paypal (betalade med dom) och fungerar inte det så får jag helt enkelt polisanmäla.
Dyson svarar:2019-02-18
Hej! Vi beklagar verkligen att du haft en så dålig upplevelse med Dyson. Detta vill vil gärna rätta upp.  Det verkar som att din avbokning inte är registrerad i vårt system. Och därför har vi inga uppgifter på det. Det går inte att avboka ett köp när det gått flera dagar. Då måste man avvisa paketen när den kommer, så UPS skickar den tillbaka till oss. I tillägg måste det registreras i vårt system att paketen inte är mottagit och att pengarna skall återföras.  Vi ber dig skicka oss orderreferens, ditt namn, din fulla adress, ditt telefonnummer och din email-adress til: [email protected]  med "refund Prisjakt 14022019" i ämnelinjen.   När vi mottagit det, skal vi fixa detta så snabbt vi kan.  Mvh Grethe från Dyson
2018-11-14
Great products but their “local” presence outside IK is shambolic. No real Swedish presence, all via Germany deliver was ok but return process a nightmare... took over 6 weeks before I got my money back... and only after several email phone call to the “customer service” team... avoid.... buy in Sweden if you can...
Dyson svarar:2018-11-15
Hi Effy, Thank you for your comments. We are very sorry to hear about your experience when returning your machine. This is certainly not up to our usual standard and we will make sure to forward this on in order to prevent this from happening again. You are welcome to leave a review about the product experience as well and to contact us in case you are in need of any further assistance.
2018-08-02
Redigerades 2018-08-14
Beställde en fläkt för drygt en vecka sedan. Strax därefter fick jag ett mejl med en bekräftelse om att produkten skickats tillsammans med ett UPS-trackingnummer. Trackingnumret fungerar inte (UPS säger att det inte finns något paket med det numret) och jag har mejlat kundtjänst två gånger utan svar alls. UPPDATERING: Har nu ringt och pratat med kundtjänst som sa att trackingnumret förmodligen inte hade lagts in korrekt. Dock var deras order registrerad som "completed", vilket säger mig att det alltså inte hade hänt någonting om jag inte ringt. De visste inte var ordern var någonstans och det kommer att ta fem dagar att hitta den enligt kundtjänst. De skickar ingen ny eller erbjöd ingen kompensation. UPPDATERING 2: Fick produkten efter drygt en vecka men UPS kom aldrig med någon hemleverans (var hemma hela dagen) och UPS tog den till en upphömtningsplats långt från den vanliga.
Dyson svarar:2018-08-08
Tack för att ni delat detta med oss. Vi är väldigt ledsna att höra att det varit problem med din beställning. Detta är minst sagt ovanligt och vi vill givetvis hjälpa er ytterligare. Om ni fortfarande upplever problem med spårningsnumret ber vi er vänligen att kontakta vår kundsupport på nytt. Ni är även välkommen att lämna en ny recension om sjävla produkten när ni mottagit den. Med vänliga hälsningar, Dyson Sverige
2018-07-20
I ordered a Dyson AM06 on Thursday 2018-07-19 under the afternoon and got on Friday 2018-07-20, despite stating on their webpage that sending out packets is slow due to the number of high orders. The packet came via UPS from Germany. Dyson has a working and helpful support on their webpage and the Swedish localization seems to be nice. The support do speak Swedish on their webpage. Note however that they don't have the usual Swedish two factor authentication. In case you are sitting on top of a VPN service, your order can be declined, so be careful.
2018-05-16
Ok Dyson må ha den bästa sladdlösa dammsugaren på marknaden men de har en totalt undermålig logistik och kundtjänst. Den 7/5 beställde jag en Dyson V8 Absolute Pro och fick den 8/10 ett trackingnummer för UPS med förväntad leverans den 10/5 Den 11/5 ringde jag Dysons kundtjänst och undrade var min dammsugare var. Norskan som svarade kunde inte se det men skulle återkomma via mail. Inget mail kom... Den 12/5 ringde jag återigen kundtjänst och fick då reda på att mitt paket skickats med returadressen . Den hade alltså adresserats och skickats direkt tillbaka till Dysons lager! Danskan som jag pratade med lovade att ringa tillbaka till mig under dagen när hon kontrollerat hur ordern skulle hanteras. Inget telefonsamtal kom... Den 14/5 ringde jag för 3:e gången Dysons kundtjänst och drog hela ärendet en gång till. Vid det här laget hade mitt tålamod sen länge tagit slut. Hade jag beställt från Tretti.se eller CDON hade jag hunnit städa lägenheten 3 gånger vid det här laget... Av finlandssvenskan jag pratade med fick jag reda på att paketet nu kommit tillbaka till Dyson. Det gick alltså inte att skicka ett nytt paket utan Dysons misstag med att skicka till sig själva skulle drabba mig. Bra jobbat... Som plåster på såren skulle jag få ett dammsugarmunstycke. Säkert väldigt praktiskt om man har dammsugaren. Jag krävde att mitt ärende skulle prioriteras och fick reda på att jag skulle få ett trackingnummer snarast. Idag står det den 15/5 i min kalender och jag har inget trackingnummer, ingen dammsugare, inget dammsugarmunstycke och NOLL förtroende för Dysons logistik och kundtjänst. Så, hur tänker de gå vidare? Har de fler dammsugarmunstycken?
Dyson svarar:2018-08-06
Tack för att ni ville dela er feedback med oss. Vi beklagar verkligen att ni upplevde problem med er beställning och vi vill försäkra er om att vi fört vidare detta internt för att motverka att detta skall hända igen. Vi hoppas att ni trots detta är nöjd med er maskin och ni är välkommen att lämna ytterligare en recension om produkten och dess funktion.
2018-05-12
Superba produkter, underbar support som inte behöver ha en utförlig felbeskrivning, varan skickad för felsökning i några veckor och allt det tjafset. Jag påpekade ett litet fel på värmefläkten som hade ett elektriskt surr som lät efter varje användning och de hämtade den veckan därpå och levererade samtidigt en ny. Det kostade mig ingenting för allt detta. Tänk om alla leverantörer var lika lätta att prata med.
2018-01-02
- Hemsidan tappar tillstånd regelbundet, bl.a. försvinner produkter från korgen, man skickas till framsidan, osv. - Klarar inte av att debitera Swedbanks kreditkort (2-faktorsautentisering med bankid), men reserverar gärna pengar på kortet i 7 dagar. - Paypal-betalning fungerar inte heller, verkar som att de inte tar emot betalning via Paypal om inte man har konto där. - Support icke-hjälpsam och antyder bedrägeriförsök vid kontakt - "försök igen om 24h"