Kategorier
Prisjakt
Dyson
  • Fri frakt på allt
  • 2-5 års garanti
  • Upp till 60 dagars öppet köp
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Uruselt! De säger på hemsidan att leverans inom 1-3 dagar med postnord. Efter 3 dagar hör jag mig till Dyson utan något svar. Efter två till meddelanden efter 8 dagar får jag ett svar från Dyson. Jag kan få tillbaka pengarna inom 14 dagar och om jag vill så kan beställa på nytt . Jag ska då ligga ute med den dubbla summan och kanske få en dammsugare inom 1-3 dagar. Detta är så amatörmässigt så man skäms. Här är svaret från Dyson: Det verkar som att paketet har gått i retur till oss och ni kommer att bli återbetald inom 14 dagar. Om ni ändå vill ha paketet hänvisar vi er till att köpa om produkten. Vi beklagar det inträffade och tackar för er förståelse. Om du har några fler frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss åter. Vänliga Hälsningar, Frida
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
3 månader sedan
Fantastisk support och otroligt bra… Fantastisk support och otroligt bra produkt! Skaffade min V10 2019. Dammsuger hela huset på 120 m2 på standardläget och använder maxläget på mattorna eftersom vi har en hund som fäller mycket. Städar väldigt bra även uppe i möblerna. Tyvärr blev det lite glapp mellan behållaren och skaftet efter ca 1,5 år men inget jag gjorde något åt. Härom veckan fick jag ett filterfel så maskinen inte ville gå. Gick då in och registrerade produkten och felanmälde via deras supportfunktion via whattsapp. Fick inget svar och ringde efter en vecka upp kundtjänst. Passade då på att påpeka även glappet... De skickade nya delar utan att blinka och bad mig återkomma om glappet inte avhjälptes med rörbyte- då skulle de skicka en helt ny överdel. Det kallar jag service och det är ju vad man förväntar sig av en produkt i 5-10.000 kr klassen! Hade tidigare en Electrolux skaftdamsugare för någon tusenlapp, den var meningslös och blev stående tills jag kastade den efter några år.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
5 månader sedan
Super dammsugare, skulle köpt tidigare. Dock lite dyr men värd varenda krona. Rekommenderas varmt!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 månader sedan
Kan bara instämma med tidigare inlägg här. Dyson gör ganska intressanta produkter som fungerar bra MEN - priset och kvalitén går inte ihop, och när man räknar in dom återkommande fel som produkterna förr eller senare påvisar tillsammans med den SÄMSTA SERVICEN PÅ MARKNADEN är det absolut inte värt det. Köp inte Dyson-produkter för ni kommer bara ångra er efter 6-12 månader och ha en jättefrustrerande upplevelse med deras "support". Vidriga skitföretag.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
8 månader sedan
Köpte Dyson hårfön för privata personer och upplevde att den låter ganska mycket. Enligt företaget ska den låta väldigt lite, men det stämmer inte. Därför fick jag returnera produkten och nu väntar jag på återbetalning hur länge som helst.... Rekommenderar INTE Dyson eller deras produkter.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
8 månader sedan
Fruktansvärt. Fönen gick i sönder efter ca 6 mån. Fick besked att det var inget problem, vi skickar retursedel. Hände inget, fick ringa och fråga, får då till svar att det tar 4-5v innan den kan skickas!😱 Ber att få tala med överordnad, får till svar att de inte är på plats men att de ska ringa upp. Nu har jag ringt och undrat 2ggr och undrat var samtalet blir av. Sitter nu en tredje gång och väntat i 30 min i kö. Tror de gått hem. Kommer aldrig mer att köpa något från Dyson, även om produkterna är bra.
Dyson svarar:2020-11-29
Tack för din kommentar. Jag är hemskt ledsen att läsa det här om din upplevelse med din Dyson-produkt. Tyvärr fick vi mycket fler samtal än väntat under Black Week. Våra linjer var konstant upptagna och väntetiderna var långa trots en jätteinsats av våra medarbetare i kundtjänst. Kan du kontakta oss via e-post och nämna att du ombads att kontakta oss av Prisjakt? På det sättet kan vi undersöka vad som har hänt och varför du fortfarande inte har fått returetiketten och självklart skicka den till dig så snart som möjligt. Vänliga hälsningar, Dysons kundtjänst
c
cdbswe

2 omdömen

Usel
ett år sedan
Går det att ge lägre än ett? För den känns i överkant. Har haft så mycket strul med dom. Kan vara att deras produkter är bra men vill inte ens veta hur svårt det måste vara om något krånglar med produkten och man måste ha med deras support att göra. Tar det i lunkt form så ni kan se hur absurt allt är när det kommer till Dyson och deras shop och support. 1. 29 Maj - Beställer Fläkt 2. 29 Maj - Dyson mailar att varan skickats. 3. 3 Juni - Dyson skickar ut faktura 4. 9 Juni - Jag mailar Dyson supporten och undrar vart mitt paket är då status i postnords app inte uppdaterats sen den las in. 5. 9 Juni - Får svar från Dyson att jag kan följa paketet i postnord appen 6. 9 Juni - Skickar svar tillbaka att status inte har uppdaterats sen den 3 Juni, som jag sa så paketet verkar aldrig ha lämnat deras lager. 7. 9 Juni - Får svar från Dyson att dom skall be lagret att kolla upp detta och svara så snart dom vet något. 8. 11 Juni - Mailar och frågar om en statusuppdatering 9. 11 Juni - Får svar från dyson att dom fortfarande letar 10. 14 Juni - Mailar dyson igen och undrar om dom inte kan annullera min beställning och göra en ny så jag kan få min vara. Då jag vill ha fläkten trots allt. 11. 17 Juni - Mailar Dyson att jag pausat betalningen via klarna då jag inte hört något och mitt paket är borta och hoppas att dom kan komma med en lösning snarast. 12. 19 Juni - Dyson mailar och ber om ursäkt att det tagit sådan tid och undrar om jag betalat eller pausat betalningen (trots att jag i mailet innan skrev att jag pausat den) 13. 19 Juni - Mailat tillbaka att den är pausad och frågar om en avbeställning och beställning kan vara lösningen på problemet. 14. 24 Juni - Dyson mailar och ber om ursäkt igen och säger att dom ska pusha på detta och att det är Prio 1 ärende... 14. 6 Juli - får mail från klarna angående min pausade beställning och undrar m det blivit löst eller om jag vill få hjälp med detta. 15. 6 Juli - Mailar tillbaka till Klarna att det inte är löst och skickar tillbaka information om ärendet. Idag är det den 28 Juli och jag har inte hört något från Dyson sen den 24 Juni. Min fläkt? vem vet. Supporten, vem vet. Jag kommer inte att beställa från Dyson igen eller köpa deras produkter. Deras support är vänlig men horribel. Som jag skrev tidigare. Kan vara att varan är bra men vilken cirkus det måste bli om varan krånglar och man behöver hjälp med något. Då är man så körd. Önskar man kunde ge lägre en 1 i betyg.
T
TheTaaDow

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Katastrofal support. Kan tyvärr inte kommentera produkten (V10 Parquet) då vi fortfarande inte fått hem den, utan betyget gäller kundsupporten vi mailat och ringt fram och tillbaka med i två veckor. Beställde en dammsugare med en rabattkod vi fått av en vän som arbetar på Dyson och mailade supporten samma dag som den skulle anlända då vi inte hade hört något från dem. Efter två mail får vi svar fyra dagar efter beräknad leverans. Beskedet efter ytterligare ett par dagars mailade fram och tillbaka är att dammsugaren skickats till någon annan... Tydligen är det inget personen vi mailar med kan lösa utan den personen behöver då hjälp att reda ut problemet, men lovar att återkoppla senast tre dagar senare. Tre dagar går och inget besked. Vi ringer kundsupporten och får då höra att dem inte heller kan göra något från sitt håll utan väntar på svar från deras lager. Mailar återigen och frågar om alternativa lösningar som att "kopiera" leveransen eller liknande för att vi ändå ska få hem vår dammsugare. Det har vi fortfarande inte fått svar på utan någon annan kopplas in som ber om ursäkt för supporten vi fått vid detta lag och förklarar att leveransen returnerats och att vår betalning via Klarna ska annulleras för att vi åtminstone inte ska behöva ligga ute med pengar, känns ändå OK och den nya personen på supporten ska kontakta ekonomiavdelningen för att lösa en ny rabattkod. Ytterligare några dagar går och inget besked, vi mailar då än en gång och frågar om man lyckats få tag på ekonomiavdelningen för att få fram en ny kod vi kan använda. Inget svar på två dagar till och då mailar vi och känner oss måttligt frustrerade över hur ärendet hanterats och hur lång tid det tagit att lösa en enkel beställning. Får då som svar någon timma senare att det inte går att skapa en ny kod eftersom den inte kom från kundsupport och där dem ber oss att fråga vår vän om en ny kod... Sammanfattningsvis så har det gått två veckor för att få det "indirekta" beskedet: Lös det själv. Och eftersom att V10 Parquet inte längre ingår i deras erbjudande betyder det att vi ska behöva betala mer för samma produkt vi beställde för 2,5 veckor sen efter denna katastrofala support. Hade det inte varit för att vår vän kunde lösa en kod hade vi inte köpt från Dyson alls i detta läge. Synd då våra vänner som har Dysons produkter är väldigt nöjda, men vi kommer tyvärr alltid behöva referera till denna dåliga upplevelse.
Betyg köpupplevelse
2.2OK
7 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(0)
(0)
(5)

Om butiken

Dyson

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCardPayPalAmex
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Direktbetalning
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.dyson.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Dyson Sweden AB

Organisationsnr: 559069-1076

Information hos allabolag.se