1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-25
P
Pking(1 omdöme)
Handla inte av Städshop! Jag gjorde själv en beställning i slutet av oktober 2018 och har bara fått en delleverans. Riktigt dåligt är det. Jag har fått standardsvaren som alla andra att det är 3-4 dagars leveranstid men icke. Man får själv ligga på och tjata om sin leverans om de överhuvudtaget svarar på mail o telefon. Och för mig har inte ens detta räckt. SÅ HANDLA INTE HÄR.
2018-10-20
p
pop835116(6 omdömen)
Alla tidigare dåliga omdömen till trots för detta företag. Mitt köp fungerade alldeles utmärkt.
2018-10-03
M
MatsBmn(1 omdöme)
Beställde lagervaror med leveranstid på 2-3 dgr. Fick dagen efter bekräftelse att mion order var behandlad. Efter 10 dagar frågade jag om deras leveranstid för lagervaror då jag fortfarande inte fått min leverans.Fick då svaret att det tar 2-3 dgr på lagerförda varor. Samma eftermiddag kom det en e-post som talade om att de just packat och skickat mina varor. Följde sedan mitt pakets väg från dom till min dörr. Paketet låg kvar ytterliggare tre dar innan dess färd började ?. Hur kan man driva ett företag på detta sätt och ljuga för sina kunde?. Varför måste man fråga om vad varorna tagit vägen? Har läst tidigare omdömen och trott på deras bortförklaringar. Då jag råkat ut för liknande saker så är det nog så inte har intresse av mindre kunder. Mats
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-05-10
Redigerades 2018-08-01
e
elisabethrebecka(2 omdömen)
Under all kritik! Jag skulle starkt avråda från att handla från detta företag! Upplevde att de körde ”the silent treatment", som för att på så sätt lättast bli av med "problemet"/mig som kund, när jag försökte reklamera. 2017: 13 aug. - La in min beställning på fyra olika produkter. 17 aug. - Hämtade ut min första leverans som visade sig innehålla två likadana produkter (en för mycket alltså). - Mejlade underleverantören då det var uppmaningen, på följesedeln, vid reklamation. 18 aug. - Fick mejl från underleverantören att jag skulle vänta mig till Städshop. 23 aug. - Fick mejl från Städshop där de undrade om jag ville skicka tillbaka den extra produkten eller om jag ville köpa den också. 24 aug. - Jag mejlade Städshop för att meddela att jag fortfarande bara ville ha 1 exemplar.. samt efterfrågade de återstående tre produkterna som ännu inte hade kommit. 25 aug. - Fick mejl från Städshop där de endast meddelade att de skulle återkomma med ”returinformation” till mig inom kort.. 30 aug. - Fick hem de resterande tre produkterna. Konstaterade dock att den interiörmopp/elementmopp jag hade fått hem endast var själva moppen/”trasan” och inte en komplett mopp med böjbart skaft som bilden på hemsidan visade och som jag även uppfattade att produktbeskrivningen talade om. 31 aug. - Jag skickade in ett reklamationsärende till Städshop angående den felaktiga produkten/produktbeskrivningen, eftersom jag upplevde det som vilseledande marknadsföring. Jag meddelade dem att jag önskade att de skulle göra ett byte åt mig, till en annan interiörmopp i deras sortiment, som jag hade valt bort tidigare p.g.a. ett högre pris i jämförelse. Sa förstås att jag var beredd att betala mellanskillnaden i så fall. Jag påminde dem också om att jag fortfarande väntade på den utlovade ”returinformationen”. 1 sep. - Fick följande mejl från Städshop: ”Vi har vidarebefordrat din information till vår leverantör och upprättat en reklamation. Vi återkommer till er så fort vi fått besked om åtgärd.” 13 okt.! (2 månader efter orderdatum...) - Mejlade Städshop, eftersom jag inte hört något, och påminde dem att jag fortfarande väntade på besked gällande hur jag skulle skicka tillbaka ”bonus varan” och gällande min reklamation och önskemål om byte. 23 okt. - Städshop mejlade en retursedel för mina varor, som jag var tvungen att skicka inom 10 dagar.. Jag skulle då få pengarna tillbaka för moppen/”trasan”. De uppmanade mig att lägga en ny beställning om jag ville ha den andra interiörmoppen. - Jag mejlade tillbaka. En ny beställning skulle innebära ännu en "expeditionsavgift" på 89 kr för min del. Jag ansåg inte att jag skulle behöva betala två sådana ”avgifter” under de här omständigheterna när jag inte fått den typen av produkt som jag upplevde att jag faktiskt hade beställt. Jag frågade således om jag kunde komma runt den andra avgiften på något sätt. 31 okt. - Fick meddelande från Städshops ekonomiavdelning att de hade satt över pengarna för den felaktiga moppen. 8 dec.! (nästan 4 mån. sedan jag la min beställning...) - Jag mejlade igen för att säga att jag önskade få ett svar på hur de såg på min tidigare fråga om expeditionsavgifter. Jag ansåg inte att moppen var värd de 150+ kr (i bara expeditionsavgifter), så jag ville helt enkelt bara veta hur de ställde sig ifråga för att veta om jag behövde leta efter varan någon annanstans eller inte. 2018: Idag, 10 maj, har jag fortfarande inte fått något som helst svar ang. detta...! Värdelös konsumentkontakt kort sagt! Städshop ändrade under processen produktbeskrivningen på sin hemsida (tog skärmdumpar på originalet när det började strula...), men upplevde uppenbarligen inte själva att de hade gjort något fel eftersom de inte tog min reklamation på allvar – känns lite motsägelsefullt... Känslan är att när de hade fått tillbaka sina varor (samt satt över pengarna för den felaktiga moppen, för det gjorde de ju faktiskt..), så gav de mig bara "the silent treatment" som för att på så sätt lättast bli av med "problemet"/mig som kund. __________________ 1 aug. Den utlovade kontakten, här nedan, för att lösa problemet var i själva verket bara information om att de gjort omflyttningar i sin personal till följd av detta, men något försök till lösning på problemet fick jag aldrig och återigen ingen respons när jag svarade på det meddelandet!
Städshop svarar:2018-05-16
Hej Elisabeth! Beklagar verkligen att ditt ärende har hanterats på detta sätt och har full förståelse att du är missnöjd. Jag tittade på ditt ärende och det har sedan december varit stängt hos oss så det är tyvärr inte konstigt att du inte fått ett svar. Helt klart har du inte fått svar på dina frågor så jag kan tyvärr inte förstå varför ärendet avslutades. Ang. produktinformation var den säkerligen otydligt i och med att vi därefter förtydligat text samt bild så att man lättare förstår vad som ingår i köpet. Tyvärr säljs ofta professionell städutrustning i moduler så att man lättare ska kunna kombinera skaft och mopptyper för olika städändamål, men det gör det givetvis krånligare vid inköp att veta som ingår och hur/vad som kan kombineras. Jag öppnar ditt ärende igen och kontaktar dig privat så ska vi självklart hjälpa till med att lösa problemet. Med vänliga hälsningar, Johan / Städshop
2018-04-29
F
Fielen(1 omdöme)
DETTA ÄR EN VARNING TILL KOMMANDE KUNDER. Det är tragiskt att sånna här företag får förekomma. -De skriver att leveranstiden är 1-3 arbetsdagar men det är inte man ska räkna med utan man får istället lägga på minst 2-3 dagar på deras tid för att få någon uppskattning. Detta friskriver sig företaget ifrån sig genom att skriva följande text i orderbekräftelsen... "Observera att leverantörens beräknade leveranstid kan skilja sig från den preliminära leveranstid som anges i webbutiken." Tack för att man fick den informationen innan man lade beställningen! -Kommunikationen mot kunden är totalt värdelös. Man får ett mail när ordern är lagd. Sen är det tyst. När leveransen inte kommer på den tidigare kommunicerade tiden måste man själv kontakta dem för att fråga vad som händer. Det verkar som att företaget helt agerar mellanhand så de har aldrig något direkt svar utan måste alltid kontakta "leverantören" för att se vad som händer med ens beställning. -Jag hade gärna velat kunna följa min order, mer än att veta att den är behandlad, som den blir dagen efter att man lagt ordern. -Sen när kontaktar dem så gäller det att ha tur. Vissa dagar glömmer de bort att öppna sin telefonväxel förrän vid lunchtid och om det är för många som ringer dem eller om man får vänta för länge i kön blir man bortkopplad. -När man ringer dem är det en röst som säger något i stilen med, "för snabbare svar kan du maila oss". Detta är en ren lögn. Av alla mail till deras support som jag skickat har jag som snabbast fått svar på 24 timmar men oftast har jag inte fått svar alls och när man ringer dem 40 timmar efter att man skickat mailet låter de inte förvånade att man inte fått svar än. Om allt går felfritt och inte har behov av att få sina varor i tid kanske det skulle kunna vara ett alternativ att köpa något från dem men så fort det blir problem med leveransen/reklamation osv är det man själv som måste vara proaktiv. De kommer inte lyfta ett finger i första taget, utan det är en själv som behöver ligga på för att få sina varor. Det tog mig 3 veckor att få alla mina varor som enligt Städshop skulle ta 1-3 dagar! Om någon trots de tidigare dåliga omdömen funderar på att köpa från Städshop vill jag att ni funderar igen. Handla aldrig från detta företag! Hade man kunnat ge 0 i betyg hade jag gjort det.
2018-03-28
Redigerades 2018-03-29
L
LPe83(1 omdöme)
8/2 beställde jag två saker som fanns i lager. 11/2 fick jag ett mail som sa att ordern hade blivit behandlad och att dom skulle återkomma inom kort med leveransbesked. 15/2 hade jag inte hört något mer så jag skickade ett mail och frågade när min order beräknas skickas. 16/2 fick jag ett mail med leveransinformation. 19/2 fick jag svar på mitt mail där jag undrade när paketet skickas. 21/2 hämtade jag ut paketet, som då bara innehöll en av mina två varor. På följesedeln stod dock att allt var packat och inga restnoteringar fanns. Mailade dom ang det och sa att dom får skicka produkten eller betala tillbaka pengarna för den. 28/2 fick svar på mitt mail och dom skrev att något hade blivit fel så dom skulle skicka varan som saknades. 21/3 mailade jag igen (alltså nästan en månad efter att dom sagt att dom skulle skicka det som saknades) och frågade när produkten skickas. Jag skrev också att om dom inte kan skicka den nu vill jag ha pengarna tillbaka. 22/3 fick svar att något har gått fel så dom gör ett nytt försök. 23/3 skickades paketet och eftersom det var en fredag kom paketet fram den 26/3 och då var hela min order äntligen komplett. Det tog ”bara” drygt 1,5 månad. Jag skulle faktiskt inte rekommendera någon att handla här. Fruktansvärt lång leveranstid för något som enligt hemsidan finns i lager och enligt info ska levereras på 1-3 arbetsdagar. Misstag kan alla göra, men det tog som sagt extremt lång tid att få hem hela ordern.
Städshop svarar:2018-04-03
Hej! Tack för din återkoppling gällande din beställning hos oss. Helt klart har din order tagit alldeles för lång tid och vad jag kan se har det upprepade gånger blivit fel vid leveransen av en dina beställda produkter. Vi är mitt uppe i att uppdatera vårt logistiksystem vilket tyvärr inneburit att vår interna och externa kommunikationen inte har fungerat felfritt den senaste tiden. Fortsättningsvis kommer leveransdatum och leveransstatus både snabbare och tydligare kommuniceras ut till våra kunder. Beklagar verkligen att vi inte kunde uppfylla våra utlovade leveranstider och att vi givetvis borde upptäckt och informerat dig direkt att leveransen blev felaktig. Jag har kontaktat vår reklamationsavdelning som ska gå igenom ditt ärende för att se vad och varför hanteringen inte gick korrekt till. Ber åter igen om ursäkt för din försenade leverans och lovar att vi snart med vårt nya e-handelsystem kommer minimera dessa förseningar. Med vänlig hälsning Kundtjänst
2018-03-26
v
vickan69(1 omdöme)
Beställde från denna sida den 19/2. Har varit i kontakt 2 gånger både via kundsupportmail och per telefon. Då lovades jag att varorna skulle komma förra veckan vilket de inte gjorde. När jag nu ringer så svarar ingen. Jag vill häva mitt köp! Har betalat med kontokort. Kan dock inte hitta någon transaktion, vilket kanske är tur.
Städshop svarar:2018-04-03
Hej Viktoria, jag ser att du har kommunicerat med vår kundtjänst och hoppas att leveransen kom fram som den skulle till slut. Tyvärr har vi inte kunnat uppfylla våra svarstider i vår kundtjänst beroende på en mycket begränsad bemanning den senaste tiden pga. sjukdom. Jag ber om ursäkt för förseningen och problemen detta har medfört. Jag hoppas i alla fall att du blir nöjd med produkten i slutändan. Kontakta oss via vår kundtjänst igen om du har fler frågor ang ditt köp så hjälper vi dig snarast. Med vänlig hälsning Kundtjänst
2018-03-02
l
litr(19 omdömen)
Billiga priser men långsam leverans. Och onödigt stora paketeringar. En vara som hade fått plats i en vanlig rektangulär kartong skickas istället som en platt kartong, likt man köpt en stor tavla. Dessutom så är länken man får där man kan spåra sina paket helt meningslös då länken bara leder till en tom sida. Min första beställning hade ALLA varor i lager enligt hemsidan men när paketet kom visade det sig att vissa varor skickas i efterhand. Dessa varor var heller inte markerade som restnoterade på följesedeln vilket gjorde att jag fick kontakta dom och höra om de helt enkelt missat att skicka varorna. Fick svar att de skickas inom kort men åter igen fick man vänta på en lång leverans.
2018-02-07
p
perpetum(17 omdömen)
Expeditionsavgift 89 kr. Då blir det inte billigt fastän de har fraktfritt.
2018-01-12
O
Omdömdöm(3 omdömen)
Långsam leverans, har i skrivande stund inte sett min order som betalades för 3 veckor sedan. Ingen information om ordern, de skickar en länk till en logistik-hemsida som endast visar en följesedel. Det säger ingenting om ordern har skickats, vem som ska leverera den eller vart den är. Akta er för denna hemsida.
2017-10-05
ErikSvensson(50 omdömen)
Långsamma och absolut inga uppdateringar om ordern. Fri frakt men 79:- i expeditionsavgift? Förmodligen första och sista gången jag handlar här.
Städshop svarar:2017-10-06
Hej Erik! Tack för din återkoppling rörande din order och vi beklagar att din leverans tog alldeles för lång tid. Tyvärr har vi inte kunnat uppfylla våra leveranskrav beroende på en mycket begränsad bemanning den senaste tiden pga. sjukdom. Ang. statusuppdateringar gällande ordern är vi medvetna om att denna kan upplevas bristfällig vid försenade leveranser och vi arbetar på att uppdatera vårt system så att all leveransinformation kommuniceras direkt till kund. Med vänlig hälsning Kundtjänst
2017-10-05
j
joek1974(3 omdömen)
Köp inte här! Leveranstid på standardutbud på 2 veckor. Dessutom hävdar de att de skickat och skickar över sändningsnummer. Prylarna kvar på lager en vecka efter det. Tre samtal senare så fick jag tag på Johan (Innan det en person helt utan kundvårdserfarenhet). Johan var mycket trevlig och han löste det hela, men det är ändå inte ok. Jag kommer inte tillbaka som kund.
Städshop svarar:2017-10-06
Hej! Tack för din återkoppling gällande din beställning hos oss. Vi beklagar att vi inte kunnat uppfylla vår leveranstid då vi tyvärr haft mycket begränsad bemanning pga. sjukdom. Vi har nu utökat vår personalstyrka för att undvika dylika förseningar i framtiden och kunna ge snabbare besked i vår kundtjänst. Med vänlig hälsning Kundtjänst
2017-06-21
S
Smokealot(6 omdömen)
Beställde batterier som tog 1,5 vecka att få, skickade flera mail som jag inte ens fick svar på, när jag väl fick tag på nån där så var det frågetecken på allt, väldigt snålt med hjälp i huvud taget.
Sida 1