(500+)
Power i kungen kurva har jag noll förtroende för. Fick hem en frys med bucklor. Dom skulle kontakta mig in 24h. Det har gått över 2 veckor och dom har fortfarande inte hört av sig.
Power i Malmö är den sämsta butiken i hela Poweredjan. Sämre service finns ingen möjlighet att ha. Detta plus helt missvisande information av outbildad personal. Usch och fy!
Funkar bra så länge man inte ska förboka något för då är dom otroligt dåliga. Paketet skickas kvällen innan/morgonen på releasedagen och dom påstår att dom skickar så fort dom får varan till lagret men konstigt då att alla andra kedjor lyckas leverera 99% av gångerna så man får på release. Power var jättebra för några år sedan vid förbokning, då kunde man till och med få varan dagar innan release men nu får man räkna med några dagar efter så det är sista gången jag förbokar något där men ska jag beställa något som jag inte har bråttom med att få så funkar dom bra.
lagerstatus för butik stämmer väldigt sällan. Man kan till och med få bekräftelse på att man kan hämta order, för att en stund senare få meddelande om att dom tyvärr inte har varan. Så man kan mycket väl börjat ta sig till varuhuset för att hämta ordern som power bekräftat, innan man får veta att den inte fanns. Men även efter att man fått besked om att varan inte finns, så går den fortfarande att beställa för upphämtning/reservera i butik, trots att dom ju bör ha konstaterat att den inte finns. Om vara inte finns i butik så drar dom ändå pengar från ens konto. Men till skillnad från dom flesta butiker så tar inte power in varor till butik från centrallager om varan inte finns i butik, men finns centralt. Så att beställa hämta i butik är en chansning som innebär att dom drar pengar och sedan får man vänta på återbetalning. Så vill man köpa från power så tvingas man betala frakt, då butiksupphämtning inte är pålitligt alls. Detta känns inte som ett seriöst företag. En plötslig kokurs av deras svenska del skulle inte förvåna mig.
Undvik Power! Hade beställt en macbook Air M3 för click & Collect i butiken på Drottninggatan! Fanns någon bokning!? Icke! Enligt säljaren Jorge så är det problem med Powers system som inte mäktat med black week (duh)! Dock så säger han att det är ett stort bolag som lagt en gigantisk order på Macbooks och har lagt handpenning på dessa! Han säger att han känner en kille på bolaget och att ”vi brukar hjälpa varandra”! Så en macbook går visst att fixa från Powers lager! Dock så är dessa datorer belagda med en trygghetsförsäkring så för ”att komma runt systemet” så måste man teckna vad!? Just det: En trygghetsförsäkring som kostar 109:-/månad! - ”Men man kan säga upp den efter två månader! Bara logga in under dina sidor på power.se” Jag går motvilligt med på att teckna försäkringen och framför mig stod flera kunder som tvingades teckna en försäkring som de inte heller ville ha! Jag gissar att Powers försäljare har provision på försäkringarna och att Jorge hittat ett utmärkt sätt att tjäna mkt i provision!? Men detta är inte ens det värsta i kråksången! När jag kommer hem visar det sig att kartongen till mitt exemplar redan är öppnad då förseglingen är uppriven men igensatt igen och kartongen är skitig på undersidan (dessutom under förseglingstejpen)! POWER HAR ALLTSÅ SÅLT MIG ETT RETUREXEMPLAR SOM EN NY PRODUKT! Jag öppnar således INTE förpackningen utan tänker ångra mitt köp! Nu blir jag alltså tvungen att återigen ta mig in till butiken (dessutom på självaste Black Friday; något jag velat undvika) för att lämna tillbaka det jag trodde var en ny och fin dator. Vill du bli lurad!? Sugen på bedrägligt beteende!? Varsågod, kliv in på Power! Jag tänker då aldrig sätta min fot på Power.se varken i butik eller på nätet igen! Inte rekommenderar jag någon annan att göra det heller! :-E Eller ja, iaf EFTER jag gått dit idag och fått mina pengar tillbaka! Undvik mao! Edit: Lämnade tillbaka datorn och beställde den nya Macbook M4 från (någon man kan lita på nämligen) Apple för 13:495:-
Ingen användarhandbok på svenska! Uselt!
PERFEKT! Vilken support genom hela köpet till leveransen!
Leveransen försenades med flera dagar
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.power.seFullständigt firmanamn: Power Sverige AB
Organisationsnr: 556687-5216
Information hos allabolag.se