1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2014-07-16
Redigerades 2018-08-07
V
Värdelös butik (Backaplan) förmodligen världens sämsta kundbemötande. De kronor man eventuellt kan spara är inte värt det bemötande man får om något skulle vara defekt eller gå sönder. Det finns inget positivt att säga om denna butik. Uppdatering: Personalen är fortfarande lika otrevliga. Extremt dålig butik.
2017-07-12
v
Köpte för två veckor sedan en garderob på Nids4kids. Vi fick garderoben till halva priset eftersom den var en visningsexemplar. När vi tog isär garderoben för att kunna transportera den var de mycket hjälpfulla och gav oss förpackningsmaterial så att vi kunde transportera den oskadat i bilen. De hjälpte till och med att bära delarna och var vänliga även en halvtimme efter stängningstiden. Detta är mycket sällsynt!
2017-07-09
s
Reklamerade leksak där färgen föll av och var utsmetad, hon sa ta en ny och jag ville inte det då alla såg samma ut. Då sa hon kvinnan där, alla ser ut så det är inget fel på de, men då sa jag ja men då är alla fel, Hon kallade mig oförskämd och ouppfostrad! Jag inte ville att mitt barn ska tugga på kemikalier. Helt otroligt. Så sura så fort man ska lämna något tillbaka. Undvik!
2017-03-29
j
Beställde en Dirdriksons boardman regnset till min son. Färgen som frugan valde finns endast hos nids4kids och Lekmer. Hos lekmer kostar den 300 kr mer exklusiv frakt. Efter att ha läst olika betyg var jag mycket tveksamt till att handla hos nids4kids men prisskillnaden gjorde saken. Beställde hos nids4kids i förrgår ( med faktura i fall nåt skulle går fel) och fick varorna idag. Allt fungerade tack och lov mycket bra. Jag skulle t.o.m. säga att postorder fungerar utmärkt. Jag fick hela tiden status uppdateringar om min beställning. Folk som klagade anmärkte att de har dåligt kundbemötande. Eftersom det var så många som klagade samma sak så ligger det nog en del sanning i det men tack och lov slipper jag ta reda på det själv. Jag önskar att de kan förbättra sitt rykte för mitt första intryck är mycket positivt och jag skall nog våga handla mer hos dem.
2016-12-10
a
Mycket leksaker och bra pris, men man får leta efter en butik med sämre kundbemötande. Måste man byta/reklamera så ångrar man att man köpt där.
2016-11-09
Jag köpte en Brio barnvagn för ett antal år sedan på Backaplan till bra pris och de hade även "rätt" färg i lager! Fantastiskt, jag kunde köra hem barnvagnen direkt och med bra pris! Alla andra butiker sålde endast med förbeställning och avhämtning några veckor senare. Nids4kids butiken i Backaplan är sprängfylld med artiklar och det kan vara svårt att välja mellan det enorma utbudet. Mitt problem (anledningen till lågt betyg) är att jag behövde köpa reservdel till barnvagnen efter garantitiden. De skrev upp en notering på en post-it lapp vid kassan men de hörde aldrig av sig igen. Efter ett halvår gick jag tillbaka och frågade efter min reservdel men de hade inte beställt något. NU skulle de minsan beställa detta. Men efter ytterligare ett år så har de fortfarande aldrig hört av sig. Summa: Har de inne prylen du vill köpa så är allt bra, de har bra sortiment och även hyffsade priser som matchar online butikerna. Dock får man hoppas att det aldrig går sönder. När det gäller service och antagligen även garatiärenden är det hopplöst att ha något med dem att göra.
2016-02-06
Redigerades 2016-06-17
Uppdatering: Var där häromdan (Göteborg) då vi fått höra att de bytt ägare. Möts av kvinnan som jag gissar är ägaren sen länge tillbaka stå å bråka med ännu en ny anställd om arbetade timmar. Vad jag uppfattade så skulle en arbetad dag nu räknas som bara en halv. Så ingen ny ägare vad jag kunde uppfatta. ............................................................................................................................................ Otrevlig personal på Backaplan som ifrågasatte varför jag & två vänner kom en timme innan stängningstid. Vi som var föräldralediga kunde gott komma tidigare under dagen! Kommer aldrig att handla här igen och tycker synd om de övriga i personalen som faktiskt är duktiga och KAN det dom gör. Ett tips: Leta nytt jobb! För det där kan verkligen inte vara en bra arbetsmiljö...
2014-05-22
Redigerades 2016-03-03
d
har aldrig blivit sämre behandlad när jag skulle reklamera en barnvagn. blir absolut inte förvånad över alla negativa kommentarer här. Men man ska tillägga att ägaren struntar i kunderna och är 100% fokuserad på ENDAST pengarna.
2016-01-17
m
Ovanligt otrevlig personal. Det står på hemsidan att vi ska kontakta deras kundtjänst vid reklamation, men när vi ringde dit så sa hon att vi inte fick reklamera, hon sa att vi var tvungna att gå via ARN om vi ville reklamera, jag vill även tillägga att vi inte ens hade fått berätta vad det var som var fel på produkten. Lång historia kort: vi fick rätt. När vi skulle lämna den trasiga produkten började hon att skälla på oss bakom kassan, hon ifrågasatte även min lämplighet som mamma eftersom hon tyckte att jag var så irriterande. När vi ville gå höll hon fast i produkten och fortsatte skälla, det var en väldigt obehaglig situation för oss. Om ni ska handla därifrån så hoppas jag verkligen att era produkter inte går sönder så ni slipper hamna i samma situation.
2015-09-09
F
Mycket otrevlig personal! Kundbemötande finns inte och dom är fräcka och fula i munnen. Riktigt ledsamt, kommer aldrig handla där igen.
2014-11-15
Redigerades 2014-11-16
i
Har handlat på Nids4Kids på backaplan ett par gånger tidigare för de har ett stort o fint barnsortiment. Men en del av personalen är under all kritik! De lovade oss en säng- visningsexemplaret (sista) för en viss summa, sen efter en fundering o vi skulle köpa den (givetvis samma dag), så kom "chefen" o hitta på egna nya dyra! priser, och tog bort lådan under sängen- som normalt skulle ingå i orginalpriset (och som vi blivit lovade). Jag ifrågasatte varför vi inte fick det priset från början då 2 av hennes personal redan sagt ett billigare pris eftersom det var visningsexet, men då förklarade hon klart o tydligt att hennes personal inte var utbildade inom detta område och "bara" hade utbildning i andra ämnen.. Riktigt dåligt bemötande och mina ord var bara luft för henne. Kommer aldrig sätta min fot där igen.
2014-07-21
g
Hej alla föräldrar där ute. Jag vill varna alla för butiken Nids4Kids på Backaplan i Göteborg! Vi köpte en Brio Smile barnvagn i butiken och när vi kom hem ville vi läsa lite om funktioner och tips på nätet. Vi såg på Brios hemsida att det ska ingå en fotsäck till sittdelen i vagnen som vi inte har fått med. Vi bestämmde oss för att ringa in till butiken och berätta att dom hade missat att ge oss fotsäcken. Såhär gick telefonsamtalet till: Jag: Hej, det är vi som precis köpte en Brio Smile hos er. Nids4Kids: Ja! Jag: Vi har läst lite och såg att det normalt sätt ingår en fotsäck med barnvagnen. Ni måste ha missat att ge oss den. Nids4Kids: Vi brukar aldrig göra fel. Ni är lögnare! Jag: Varför skulle jag ljuga om en fotsäck när jag precis har betalat 6000 kr för en barnvagn? Borde inte jag få barnvagnen hel? Jag har inte fått med en fotsäck, och det är jag 100% säker på. Nids4Kids: Du har fått allt, du vill säkert bara ha två stycken. Jag: Vad är det du säger? hur kan du bemöta dina kunder på det sättet? Ni måste väl ha övervakningskameror hos er?? Nids4Kids: Ja! vi har övervakningskameror, och fotsäcken brukar komma med i en stor vit påse som ni får i handen, så den måste synas på övervakningsfilmen. Jag ska kolla igenom filmen och bevisa att ni ljuger. Nids4Kids: Klick Vi är väldigt chockade och besvikna och valde att ringa upp butiken igen 15 minuter senare för att fråga om dom har kollat på övervakningsfilmerna. Såhär gick de andra telefonsamtalet till: Jag: Hej igen. Har du kollat övervakningsfilmerna? Nids4Kids: Ja! och det syns inte med i övervakningsfilmen, den måste legat under vagnen i korgen. Så, ni har fått den! Jag: Vi har inte fått den, och kommer gå vidare med det här. Vi har inte betalat 6000 kr för en ny barnvagn för att bli bemötta som lögnare! Rätt skall vara rätt! Nids4Kids: Klick! Vi ringde in flera gånger och gav oss inte, till slut sa hon att hon ska beställa en fotsäck till oss. Efter det ringde vi in varje vecka för att kolla om den har kommit, och för att försäkra oss om att den verkligen är beställd. Då får vi höra att den inte behövs förrän barnet är 6 månader gammalt, och att det kan ta upp till ett år att få hem en fotsäck! Det ha nu gått flera månader och fortfarande ingen fotsäck. Därför har vi bestämt oss för att gå ut och varna för NIDS4KIDS på internet, och även stämma denna otrevliga butiksägaren som har bollat med oss i flera månader och anklagat oss för att ljuga. Vi har betalat för något vi inte har fått och vill därför varna alla andra föräldrar där ute för att akta sig för denna butik. Dom är oseriösa och otrevliga, det finns många andra som har råkat ut för dom. Kunder som har velat reklamera men inte fått göra det. Kunder som har dum förklarats och anklagats för att själva ha förstört vagnen. Kunder som har blivit totalt blåsta. Kunder som kommit in med ett trasigt hjul till barnvagn som dom bara limmat fast, efter många om och men. Läs själva på internet om vad folk som har handlat där fått gå igenom! Dela gärna vidare så vi får stopp på denna oseriösa butik.
Sida 1