Rösta på Klockgiganten.se i kategorin Skor, kläder och accessoarer

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Klockgiganten.se en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

Gratis frakt
365 dagars full ångerrätt
Gratis byte

http://www.klockgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Danmark. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Klockgiganten.se har fått betyget (6.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Supernöjd! Väldigt snabb leverans och bra kund kontakt
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Jag är mycket nöjd med hela upplevelsen - från start till leverans.
    8 mån sedan
  • Dålig
    Klockgiganten skyltar med att dem har prisgaranti. Den innebär att om man hittar samma produkt i lager hos någon annan svensk återförsäljare matchar dem det priset plus ytterligare 10% rabatt. Hittade den klockan jag tänkt köpa ca 500:- billigare hos en annan återförsäljare och skickade då ett mail till klockgigantens kundservice gällande prisgarantin. Trots påminnelser har jag fortfarande inte fått något svar och vågade inte längre vänta utan beställde från den andra återförsäljaren. Jag får inte intrycket att detta är ett seriöst företag!
    10 mån sedan
  • 2016-11-19 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Klockgiganten.se. Det låter ju lite imponerande. Men jag är absolut inte imponerad av deras sätt att hantera sina kunder. Längre ner kan ni läsa om vad som hände mig. Fundera på det innan ni beställer något från den här Internetbutiken.

    Visst har Klockgiganten ett omfattande sortiment i sin webbkatalog, men tänk på att en hel del varor finns bara ”På leverantörlager”. Det innebär att den beräknade leveransen inte sker samma dag som beställningen, som man talar om i den generella informationen, utan att den fördröjs med 5-10 dagar.

    Företaget har en svensk flagga i logotypen och texterna är på svenska. De har en svensk Box-adress i Malmö. Telefonnumret däremot har riktnr 08, alltså till Stockholm. Men när man ringer hamnar man i en kundtjänst som talar norska. Varor (i alla fall de som inte finns på lager) skickas från Danmark.

    Kanske finns telefonkundtjänsten egentligen hos klockegiganten.no och lagret hos superstar.dk. Deras webbplatser ser i alla fall ut som den svenska så när som på logotypen och språk.

    Företaget vill få oss kunder att tro att vi handlar från en aktör i våra respektive hemländer, kanske för att öka känslan av trygghet, att det inte kommer att bli något krångel eller några språkbarriärer som skall övervinnas om man behöver ta kontakt.
    När allt går bra fungerar det här konceptet, precis som det brukar göra för de flesta företagen även de som bara är typiska ”krängare” av varor.

    Men uppstår det något problem på vägen är klockgiganten.se företaget man absolut inte vill ha att göra med.

    I mitt fall fungerade själva beställningen i alla fall. Varan fanns inte på det interna lagret men man skickade en leveransbekräftelse efter 2 dagar. I leveransbekräftelsen fanns ett Paket-id så att man kunde följa paketets rörelser. Nu drogs också drygt 2000 kr från mitt kontokort.

    Klockan hamnade dagen efter leveransbekräftelsen i postnords distributionscentral i Köpenhamn. Efter ytterligare en dag loggades 3 förflyttning internt i Köpenhamn. Sedan hände inget mer på 17 dagar.

    Jag skickade mejl till Klockgiganten om problemet med det ignorerades. En påminnelse gick ut från mig där jag försökte förklara läget. Då fick jag ett kort svar ”vi är i full gång med felsökning…”. Sedan händer inget mer. Påminner en gång till efter 3 dagar och begär att få mina pengar tillbaka och att köpet annulleras. Inga livstecken syns - varken från posten eller från klockgiganten.

    20 dagar efter leveransbekräftelsen får jag ett SMS från posten att jag kan hämta mitt paket från Superstar A/S. Jag åker till postutlämningsstället och får i min hand ett illa tilltygat paket med generöst med tape kors och tvärs för att det skall hänga samman hjälpligt.

    Det är klart att jag blir fundersam och börjar tänka på transportskador. Men jag kör iväg med paketet till den som skall få klockan. Jag fotograferar för säkerhets skull paketet och sedan öppnar vi det tillsammans. Det visar sig att i paketet finns en ask som klockan skall ligga i. Den är lite trasig och kantstött och när vi öppnar den finns ingen klocka. Det är en tom ask bara!

    Jag skickar då ett mejl till klockgiganten där jag förklarar vad som hänt och bifogar foton. Jag ber om instruktioner hur jag skall göra och jag begär återigen att de skall kreditera mitt kontokort och ta sitt ansvar för den misslyckade leveransen.
    Ingen från klockgiganten hör av sig.

    Så jag ringer och hamnar hos kundtjänsten. En vänlig kvinna svarar på en dålig telefonlinje som klipper av repliker för oss hela tiden. Men till slut beklagar hon vad som hänt och säger att hon kommer att överlämna ärendet till chefen. Han skall svara under dagen säger hon. Men det gör han naturligtvis inte.

    Nu har jag skickat en påminnelse, till vilken nytta kan man undra?

    En konsumentvägledare som jag tog kontakt med bekräftar att det alltid är företaget som skickar en vara som är ansvarig tills varan finns hos mottagaren. Hon rekommenderar mig att gå vidare till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) om klockgiganten fortsätter att ignorera mina krav.

    Jag har också polisanmält leveransen. Det rör sig ju om antingen ett bedrägeri eller en stöld. Hur som helst har jag i det här skedet betalt 2000 för ett tomt och trasigt klocketui. Och klockgiganten.se fortsätter att ignorera ärendet precis som de gjort sedan mitt första mejl.

    Tänk dig in i situationen att du behöver anmäla ett garantiärende eller behöver hjälp med något annat. Då kommer klockgiganten att vara totalt ointresserad av att hjälpa till. De kommer antagligen inte ens att bry sig om att besvara ditt mejl.

    Det finns alltså anledning att försöka hitta alternativ till klockgiganten om man vill ha en klocka. Sök på klockans benämning och du kommer antagligen att hitta mycket bättre alternativ här på Prisjakt.
    1 år sedan
  • Hej,
    Jag beklagar verkligen det som har inträffat, klockan du beställde blev bestulen på väg hem till dig, och vi skulle ha varit snabbare på att skicka ut en ny klocka. Så snart vi fick klargjort vad som hade hänt krediterad vi dig summan för klockan. Jag tycker inte att du ger en rättvis bild över vår webbshop, vi har vårt lager i Köpenhamn, men vi har både svenskar, danskar och norrmän arbetandes hos oss.

    Vill såklart be om ursäkt för det som inträffade, och menar att vi skulle ha varit tydligare i vår kommunikation. Din beställning gick inte så smidigt som det brukar göra, och det är beklagligt.

    Jag förstår om du inte vill handla hos oss igen, men jag kan garantera att samma misstag inte kommer att hända igen.

    Vänlig hälsning
    Kundservice
    Klockgiganten

  • Perfekt
    Bra hemsida och snabb frakt. Beställde en Casio fredag natt och idag (tisdag) fick jag ett SMS kl 12 från Posten som skrev att paketet kunde hämtas.
    2 år sedan